VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Volkswagen på september 04, 2010, 17:39:36 pm



Tittel: WBX kam
Skrevet av: Volkswagenseptember 04, 2010, 17:39:36 pm
Er det noen som har brukt WBX kammen i en type 1 motor? Jeg tenkte å bruke den i en moderat trimmet 1600 med to enkle gassere, høyere kompresjon og porta topper. WBX kammen må vel være noe grommere enn den orginale type 1 kammen? Noen som har noen tanker?


Tittel: Sv: WBX kam
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechseptember 04, 2010, 19:09:04 pm
2,1 kammen har litt mere durasjon enn std type 1
1,9 kammen (fra gasser version iallefall)har så å si samme duration som org 1600 kam.

begge kammene har lite løft siden de er beregnet for wbx/type4 diameter på løftere , så kan fint bruke utvekslingsvipper.
også trenger du riktig oljepumpe


Tittel: Sv: WBX kam
Skrevet av: Volkswagenseptember 05, 2010, 21:24:46 pm
Jeg tenkte å bruke oljepumpa fra wbx. 2,1 kammen med 1,25:1 vipper på en moderat 1600 vil kanskje være en fin kombinasjon da.


Tittel: Sv: WBX kam
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechseptember 05, 2010, 21:25:45 pm
vil jo sikkert virke greit det ,men ingen turtalls motor :)


Tittel: Sv: WBX kam
Skrevet av: Volkswagenseptember 05, 2010, 21:34:48 pm
Nei det kan hende. Takk for svar  :)


Tittel: Sv: WBX kam
Skrevet av: Volkswagenoktober 29, 2010, 11:59:48 am
Må fortsette litt jeg. Går det an å bruke wbx kam i en type 1 med mekaniske løftere? Eventuelt finnes det
brukbare hydrauliske løftere for bruk i type 1?


Tittel: Sv: WBX kam
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechoktober 29, 2010, 12:45:03 pm
ja du kan bruke std løftere på wbx kammen