VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Roy Grelland på mars 23, 2008, 15:29:12 pm



Tittel: W110 kam og 1:1.25 vipper
Skrevet av: Roy Grellandmars 23, 2008, 15:29:12 pm
Hei,

Jeg hadde en diskusjon med en amerikaner på msn her om dagen, som lurte på oppsettet på den 1835'n som jeg bygger til Ghian min.

jeg nevnte at jeg hadde en engle w110 kam og CB 1:1.25 løftere, men da stusset han "That's not a ratio rocker cam!" sa han...

så da ble jeg litt i tvil....

Det er et par år sidne jeg bygde denne motoren, og jeg diskuterte diverse løsninger på vw2you husker jeg, men har jeg rett og slett driti meg ut her?

Vil denne kammen og disse løfterene gi for stor belastning på vippestellet? bruker doble fjører fra Unneberg/SSP, vet ikke helt hvor harde de er, kanskje JHU vet dette?

ser i katalogen til SSP at denne kombinasjonen i alle fall er listet opp, og gir da følgende løft:

   løft på kam   løft med 1:1.1   løft med 1:1.25
tommer    0,392                 0,421                 0,478
millimeter    9,96                 10,69                 12,14

Noen som kan hjelpe meg?

Roy


Tittel: Sv: W110 kam og 1:1.25 vipper
Skrevet av: Pål Amars 23, 2008, 15:56:17 pm
På vwparts hjemmeside skriver de:

"Genuine Engle 110 Camshaft. Ideal For Hot Street & Off Road, Good Low And Mid Range Power. Fair Idle, .392" Lift And 284 Duration And 108 Lobe Centers. Use Stock Or 1.25 Rockers With This Cam."

Dette er en fin kombinasjon. 


Pål


Tittel: Sv: W110 kam og 1:1.25 vipper
Skrevet av: Roy Grellandmars 26, 2008, 12:27:10 pm
takker, noen andre som har synspunkter på dette?


Tittel: .
Skrevet av: Race-buggymars 26, 2008, 13:01:07 pm
.