VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: overland på desember 03, 2007, 22:56:25 pm



Tittel: Glemmeblekk vs T3 blekk
Skrevet av: overlanddesember 03, 2007, 22:56:25 pm
Holder på å sette sammen en "halvvarm" 1600 motor og har fått tak i såkalte T3 kjøleblekk til å ha på undersiden av sylinderne.  Hva da med originalt glemmeblekk?  Skal man da ikke ha det på?  Lurer litt..


Tittel: Sv: Glemmeblekk vs T3 blekk
Skrevet av: JTWEdesember 03, 2007, 23:09:13 pm
Ta på originale og ikke T3 blekkene hvis du har Type1 kjøling!


Tittel: Sv: Glemmeblekk vs T3 blekk
Skrevet av: JSdesember 03, 2007, 23:55:04 pm
Det at du skal bruke type 3 blekk tror jeg mest er en gammel myte.
Det finnes meg bekjent ikke fnugg av dokumentasjon på at type 3 blekk hjelper på noe som helst på en type 1 motor.
Men for å svare: Nei, du skal ikke bruke begge deler.


Tittel: Sv: Glemmeblekk vs T3 blekk
Skrevet av: Torgeirdesember 04, 2007, 00:08:11 am
Husker jeg sjekket litt rundt dette tidligere og etter hva jeg har funnet ut så er det bare tull å bruke T3 glemmeblikk på en T1 motor... virker faktisk mot sin hensikt...

Her er hva Jake Raby svarte i en tråd på thesamba vedrørende dette spørsmålet:

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=144092&highlight=cylinder+tins

Torgeir


Tittel: Sv: Glemmeblekk vs T3 blekk
Skrevet av: overlanddesember 04, 2007, 18:19:52 pm
Takker for gode svar!  Men shit, da har jeg kjøpt noen Empi-greier jeg ikke trenger.  Føler meg lurt av reklamen:  "Supercool"  Ja-jamensan!