VWNorge

Forum => Prosjektgarasjen => Emne startet av: 1966 på mai 30, 2011, 21:35:43 pm



Tittel: Mini-restaurering av 66' 1300
Skrevet av: 1966mai 30, 2011, 21:35:43 pm
Etter å ha lest lenge på forumet og blitt proppet full med inspirasjon, fikk jeg lyst på en ny boble.
Har tidligere eid en 74' 1303s som jeg, med god hjelp av min far, total restaurerte. Solgte denne for 3 år siden da jeg var lei av å fryse rauven av meg på vintern ;D
Denne gangen så hadde jeg ikke viljen ikke gå på med full splitting av karros og bunnplate,rustsveising og det som er. Så begynte å speide markedet etter en relativt rustfri boble.

Så nå har jeg altså vært over fjellet og hentet meg en '66 1300 (kjøpt av Bugman, fra dette forumet). Men jeg traff med kjøpet, ingen sveising må til, bare litt pussing, grunning og lakk  :)

Den har også det jeg var på utskikk etter utseendemessig;

- nesten ferdig senket(må litt lavere ned i front ;D)
- one-piece ruter
- fjernet krom-lister
- riktige felger (fikk med de som er på bilde under, og ferdige breddede orginal felger)
- soltak
- helt ok interiør

Bilde av bilen fra forrige eier
[attachment=1]


Etter strålende vær uka etter kjøp så ble det bare cruising med go'bilen, har helt glemt hvor mye oppmerksomhet man får i disse bilene 8). Men nå er den kjørt inn i verkstedet og jeg har såvidt fått startet på den. Ribbet bilen innvendig på utskikk etter skjult rust, fant heldigvis bare litt god overflate rust. Har også tatt av skjermene samt motorluke og lagt disse til side for pussing,sparkling,grunning,lakk.

[attachment=2]

[attachment=3]

[attachment=4]


Så var det bare å sette igang med å drepe rust, fikk pusset alt ned i selve bunnplata. Jevnet også ut noen sveisepunkter under baksetet.

[attachment=5]

[attachment=6]

[attachment=7]

Fikk også pusset og grunnet litt overflate rust som var i hjulbrønnen

[attachment=8]


Tittel: Sv: Mini-restaurering av 65' 1300
Skrevet av: Rolf T. Kastenwagenmai 30, 2011, 21:46:03 pm
Ikke dårlig å finne mindre rust enn forventet. Lykke til med prosjektet.


Tittel: Sv: Mini-restaurering av 65' 1300
Skrevet av: Erlend / bug66mai 30, 2011, 21:51:39 pm
66-mod eller byttet rammehodet  ;)

Balljoint på bildet :-)

Fet kjerre uansett, bare den heves i hekken  ;)


Tittel: Sv: Mini-restaurering av 65' 1300
Skrevet av: 1966mai 30, 2011, 22:03:33 pm
Takk Rolf

...


Bug66: da er det sikkert en 66 modell som ble regga tidlig :P


Litt uklart hva som skal gjøres med bilen fremover, har masse ideer og ting jeg har lyst til å gjøre, skulle bare hatt penger til alt :-\

Den skal iallefall pusses ned og få ett nytt strøk med lakk, men veldig usikker på hvordan den skal bli. I starten hadde jeg veldig lyst på 2-delt cal look lakkering

[attachment=2]


Men ettersom det er såpass lite krom og ikke lister så fant jeg ut at dette ikke helt ville passe. Nå har jeg mer lyst på en mørk farge ala dette :

[attachment=1]

Virkelig vanskelig å bestemme seg for en farge, da det har ganske mye å si for utseende på bilen. Så skal jo resten av utstyret på bilen stå i stil med dette.


Tittel: Sv: Mini-restaurering av 65' 1300
Skrevet av: 1966mai 30, 2011, 22:11:58 pm
Har fått med meg at folk på forumet ikke er helt enige når det kommer til senking ;D. Jeg tror jeg synes det er ser best når den er så lav som mulig, så det blir det i første omgang. Jeg får se om jeg evt. vurderer å heve ræva nå jeg får motor som passer til det breiale utseende.
Planen er å ha en fin lav cruisebil til de solfylte sommerhalvåret.


Tittel: Sv: Mini-restaurering av 65' 1300
Skrevet av: 1966mai 30, 2011, 22:18:30 pm
Slenger ett bilde ut av gamle bilen også
[attachment=1]


Tittel: Sv: Mini-restaurering av 66' 1300
Skrevet av: Tistlomai 31, 2011, 09:03:31 am
Kul pastell bil :) Ser ut til att du har lite varmegjennomgang i kanalane dine forresten;)

vert flott den her med litt stell


Tittel: Sv: Mini-restaurering av 66' 1300
Skrevet av: 1966mai 31, 2011, 10:03:22 am
Kul pastell bil :) Ser ut til att du har lite varmegjennomgang i kanalane dine forresten;)

vert flott den her med litt stell
Takk for det
Ikke mye varmluft gjennom kanalene nei, bruker de heller til trekking av kabler :) Varmluft er ikke så viktig ettersom denne bare skal kjøres på sommeren, får takle det som dukker opp av dugg når det regner.

Har fått satt på noen gummimatter som skal holde vannet unna metallet på førersiden, vet ikke om dette vil hjelpe noe. Kanskje det også lydisolerer litt
[attachment=1]

Slenger også ut ett bilde av sete som fulgte med, noen som vet hvilken bil disse kommer fra? Vet noen om folk som kan sy/trekke om disse til en billig penge?
[attachment=2]