VWNorge

Forum => Prosjektgarasjen => Emne startet av: bajas på juni 07, 2011, 23:07:01 pm



Tittel: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 07, 2011, 23:07:01 pm
Får kaste meg inn her da m wogna :P
 Hadde en Low og Slow 65 som ble solgt for gode 3 uker siden...
Jeg måtte ha noe nytt, boble er jo artig og bestemte meg for å handle inn en eldre modell slik at jeg slapp eu.....
 Det ble en nydelig 59 modell. skam bra bil faktisk... en eier siden ny... med gamle vognkort  :o

Jeg har hatt Luftfjæring før på bil men aldri boble så det MÅTTE jeg bare HAAAAA!
 Luftfjæring ble bestil fra http://airkewld.com/
Der har di en del erfaring og deler og alt burde jo være konge då??
5 Dager etter bestilling kom UPS på døra. Fantastisk  :D

Da var det bare Kaste opp 59 på bukker bare etter en time jeg fikk den. hadde en uke på meg slik at jeg skulle rekke Sørlands treffet i mandal... ÅY  :o


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 07, 2011, 23:08:11 pm
Fua[attachment=1]


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 07, 2011, 23:20:37 pm
Settet klart på benken.... Her skal det vises seg at det er et veldig enkelt sett. Funnet ut man bør ha større tank og 2 kompressorer, men har allerede bestilt d så oppgradering på gang :P
[attachment=1]


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 07, 2011, 23:30:26 pm
Ville bare handle inn en ferdig smala puma, men det var ikke å oppdrive... Ohh yezz kjappere å smale selv :P
[attachment=1]
Rett i kappsaga, rett å fint :D
[attachment=2]
[attachment=3]
Ferdig smala 2" ca
[attachment=4]


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 07, 2011, 23:38:35 pm
Så var det Inn med stengene...
 Han har ikke droppa spindler enda, det SUUUGER asså  :-\ men det kommer på når unneberg får di inn :D
monterte dempere, skal sveise på et nytt demper feste. bilde av det kommer, for det er litt treg å heise og er litt feil vinkel på demperen så det må modifiseres litt... det skal være på vei over dammen :P
[attachment=1]
Så var det få prøvekjørt detta... Høy eller hva ?  :D ?
[attachment=4]
bom.... men på orginal hjul... så nye dekk og spindler må på. ikke lavt nok :P
[attachment=3]


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 07, 2011, 23:51:32 pm
Så har jeg laget eget spissing utstyr, enkelt og det funker :D
[attachment=1]
Så var det prøve kjøring, Men hva Fakk??? har jo lite styring..... så den gamle styresnekka måtte visst byttes ut, da denne er så stor og klumpete i forhold til en nyere type, den er visst mer smuud og litt greiere styrearm.....


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Formula Veejuni 07, 2011, 23:59:43 pm
Spennende å følge med på. Keep up.


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 08, 2011, 00:02:52 am
Så kom det værste!!
 Anbefaler IKKE å sveise på brakettene til putene bak uten at karosseri er av....
Som dere vet er det trangt, ja så si helt ille...... ser ikke en dritt...... pluss sveisemaska ble plutselig for stor, jaja, sveise litt uten da, ja då blir man brent, pluss det dalte en ørten sveise perler nedi armer og hode osv osv, you name it  :'( men det gikk....
pusse litt til brakett.
[attachment=1]
Tok av armen, her måtte jeg kappe av torsjons-stanga siden di er faste på disse modellene...
Følger med mal hvordan kappe litt på armen slik at den vil gå høyere...
[attachment=2]
Her er det ferdig montert... Men er ikke sveisa inn forsterkninger til demper tårnet.... Bilder av det kommer....
[attachment=3]



Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 08, 2011, 00:13:57 am
DrLaban hadde lagt ut detta, off skrekk......
 så derfor ble det sveist inn to støtter på begge sider bak til demper tårn....
[attachment=1]

Pang i gulvet?
[attachment=2]

Ja pang!!! Yess klarte det på 4 kvelder...... Så rakk treffet gitt :P
[attachment=3]
 
Vi tar ikke bilde av oppi foran enda, det er bare slengt oppi :P
 Der kommer det et prosjekt, med å lakke og få det klean look oppi.... Men var morro å få det til da, men forsatt venter vi på droppa spindler...
Kanskje lage til Braketter til at man kan dragge litt i tunellene?? å kjøre på skakke på veien fikk folk til å lure HAHAHHAHAHA  :D


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 08, 2011, 00:22:22 am
Flotte bilder og instrukser finner man her og fulgt samme prinsippet.....
http://airkewld.com/tech-center/air-ride/air-ride-installs/vw-swing-axle-air-ride-install
http://airkewld.com/type-1-link-pin-weld-on-air-ride/air-ride-installs/type-1-link-pin-weld-on-air-ride

Viser her på bildet hvordan jeg har sveist inn 4 støtte stag..... dette er pga at jeg vil ha det morro :P
[attachment=1]


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 08, 2011, 00:31:41 am
Spennende å følge med på. Keep up.

Takk for det. har mange planer, men nå skal luftfjæringa fungere optimalt før jeg går videre. Kommer litt barnesykdommer inni mellom, så greit å få testa det litt :D


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Ruggenjuni 08, 2011, 04:41:53 am
Ser bra ut dette da, skal kikke innom igjen  ;) .... air er moro vel  ;D


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken'juni 08, 2011, 07:19:56 am
Får følge lidt med her også ;) Ser pokkers fint ud!


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Eikstadjuni 08, 2011, 07:20:04 am
Ganske innlysende at man lett kan "vrenge" tårnet bak når man legger all belastningen på innsiden og ikke rett under. Rart at dette "weld-on" kittet ikke har litt flere deler.... Feks så kunne jo tårnene vært doble slik at belgen kom i mellom to tårn hvis du forstår meg.
Se på de røde linjene på dette bildet...
(http://i250.photobucket.com/albums/gg267/boble58/Untitled.png)
Må da være plenty med plass her til å gjøre en god avstivning?


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: DrLabanjuni 08, 2011, 08:50:33 am
Plass er det, men ikke så mye. Jeg kjører CUP-stag på min for å avstive tårenene. Fungerer som gull og gir en meget god avstiving. Er dessuten bolt on så man slipper å sveise inn noe permanent.


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: DrLabanjuni 08, 2011, 08:59:33 am
Ja pang!!! Yess klarte det på 4 kvelder...... Så rakk treffet gitt :P
[attachment=3]
 
Vi tar ikke bilde av oppi foran enda, det er bare slengt oppi :P
 Der kommer det et prosjekt, med å lakke og få det klean look oppi.... Men var morro å få det til da, men forsatt venter vi på droppa spindler...
Kanskje lage til Braketter til at man kan dragge litt i tunellene?? å kjøre på skakke på veien fikk folk til å lure HAHAHHAHAHA  :D


Fett ja! Ikke mye som skal til for å endre utseende på en bil radikalt (selv om det er litt jobb å montere).

Jeg vurderte også å ha braketter for å kunne lage litt gnistregn, men jeg lager trolig bare skliplater under rammekodet og girkassefestet, disse ligger nemlig på bakken på min når jeg slipper den helt ned.
Eneste man bør tenke på med slike braketter eller plater er å ha de fjærbelastet og med avrundet kant mot kjørerettningen slik at de ikke hekter i underlaget. Kjedelig å rive av halve understellet hvis den hekter i ett hull i asfalten.


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 08, 2011, 19:01:22 pm
D er faktisk en del som mangler i kittet spør du meg.. som for eks den støtten bak... ja så du hadde et slikt stag, skal vel ikke mer til kanskje?

Du burde tenke di to små jeg har sveist? var der jeg oppdaget at d hadde begynt  bende litt.
 Jeg beholder jekk festene synes d er lavt nok  :P Og en kompressor til har jeg bestilt... skal legge det opp foran slik at jeg kan ha to tanker eventuelt... skal renske det rent oppi foran så d blir mer ryddig... venter forsatt på spindler da, er for treg til  heise opp foran og i tilegg subber demperen litt i bærearmene... så må justere litt der....
 
så må jeg bygge den om til 12 volt :D
Anbefaler dere Unneberg da? Starter m den hylsen, dynamo, lade rele, noe anna enkli??

Hva/hvordan burde jeg ha  lakket felgene??? gjerne inspill :D


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Formula Veejuni 08, 2011, 19:10:35 pm
Du får ny 12V rotor til viskermotor.


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: DrLabanjuni 08, 2011, 19:15:12 pm
CUP-staget holder mer enn nok. Det gjør tårnene bak dønn stabile. Og det har jo ikke bare en diagonal mellom tårenene, men også innfestning ned på "girkasse-gaffelen".

Faren med å beholde jekkefestene er at de hekter når du kjører lavt, og dermed ødelegger bunnplate og kanal/stigtrinn.

Jeg har også bygget om fra 6V til 12V. Kjører to batterier under baksetet, ett på hver side.
Mellom disse sitter det ett skillerele som gjør at jeg har to seperate kretser.
Luft, anlegg ++ går på krets nr.2 Det betyr at dette ikke klarer å tappe bilen for strøm (kompressorene bruker MYE strøm) slik at jeg ikke får startet, eller i verste fall ikke får poppet døra mi (har som du kanskje vet ikke håndtak utvendig)
Jeg kjører 6V-starteren i min bil. Går litt kjappere rundt, men motoren min starter etter første turn så det fungerer supert så lenge jeg ikke må kjøre den lenge på starteren.


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 08, 2011, 19:17:26 pm
Ganske innlysende at man lett kan "vrenge" tårnet bak når man legger all belastningen på innsiden og ikke rett under. Rart at dette "weld-on" kittet ikke har litt flere deler.... Feks så kunne jo tårnene vært doble slik at belgen kom i mellom to tårn hvis du forstår meg.
Se på de røde linjene på dette bildet...
(http://i250.photobucket.com/albums/gg267/boble58/Untitled.png)
Må da være plenty med plass her til å gjøre en god avstivning?

Ja eller slik??? fan ikke så den før? måtte ha funka?
[attachment=1]


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 08, 2011, 19:22:54 pm
CUP-staget holder mer enn nok. Det gjør tårnene bak dønn stabile. Og det har jo ikke bare en diagonal mellom tårenene, men også innfestning ned på "girkasse-gaffelen".

Faren med å beholde jekkefestene er at de hekter når du kjører lavt, og dermed ødelegger bunnplate og kanal/stigtrinn.

Jeg har også bygget om fra 6V til 12V. Kjører to batterier under baksetet, ett på hver side.
Mellom disse sitter det ett skillerele som gjør at jeg har to seperate kretser.
Luft, anlegg ++ går på krets nr.2 Det betyr at dette ikke klarer å tappe bilen for strøm (kompressorene bruker MYE strøm) slik at jeg ikke får startet, eller i verste fall ikke får poppet døra mi (har som du kanskje vet ikke håndtak utvendig)
Jeg kjører 6V-starteren i min bil. Går litt kjappere rundt, men motoren min starter etter første turn så det fungerer supert så lenge jeg ikke må kjøre den lenge på starteren.

Ja kanskje jeg overdriver en del då :P
 Kanskje like bra  fjerne di... som du sier, kjipt om man drar di av :(
Ikke dumt å ha to kretser :)



Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 08, 2011, 19:23:27 pm
Du får ny 12V rotor til viskermotor.

unneberg?


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: jalokoeyjuni 08, 2011, 19:59:53 pm
Ganske innlysende at man lett kan "vrenge" tårnet bak når man legger all belastningen på innsiden og ikke rett under. Rart at dette "weld-on" kittet ikke har litt flere deler.... Feks så kunne jo tårnene vært doble slik at belgen kom i mellom to tårn hvis du forstår meg.
Se på de røde linjene på dette bildet...
(http://i250.photobucket.com/albums/gg267/boble58/Untitled.png)
Må da være plenty med plass her til å gjøre en god avstivning?

Ja eller slik??? fan ikke så den før? måtte ha funka?
[attachment=1]

det nedre bilde der er til irs boble... slik blir det på min custom variant:)


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: jalokoeyjuni 08, 2011, 20:02:26 pm
digge bilen din og prosjektet.:) såg den i mandal i helga:) flott bil...


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 08, 2011, 20:49:55 pm
digge bilen din og prosjektet.:) såg den i mandal i helga:) flott bil...

tusen takk for det  ;) koselig  høre...
 har lit igjen som jeg vil gjøre... men de blir kosearbeid fremover :D


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: jalokoeyjuni 08, 2011, 21:49:32 pm
vet du mål på luftputer bak når det er på det laveste? ;D og høyeste?


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 08, 2011, 23:25:49 pm
vet du mål på luftputer bak når det er på det laveste? ;D og høyeste?

Har ikke vandrings-spec foran, men bak er det dette :P : http://www.ridetech.com/store/suspension-components/components-hardware/air-springs/airspring-224-double-convoluted.html

men kanskje legge ut vandrings bilder  ::)  hehehe skal få tatt litt fler bilder folks :D


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 08, 2011, 23:28:48 pm
Hadde denna bolten ekstra til overs i settet  ???
 Noen som har sett hva denne kan være til ???  :o  hmmmm  :-\[attachment=1]


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Formula Veejuni 09, 2011, 05:35:33 am
Oi... Det der er mainsafety kingbolt`en som skal hindre torsjonsstaget i å vri girkassen ut av støtdempertårna!!


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Eikstadjuni 09, 2011, 06:22:12 am
Det bilde av IRS oppsettet (hvor alt er lakkert rød) er også litt snedig. Hvorfor skal på "død og liv" festeplatene for belgene sveises på siden av det nye tverrøret? Det måtte jo blitt mindre (eller ingen) fare for vridning av plata om den sto midt under røret. Innfestningen av belgen kunne muligens blitt litt mere komplisert men dette kunne lett la seg løse. Når man ser hvor mye belastning brakettene utsettes for nå luftbelgene er i "aktivitet" er jeg svært undrende (les skeptisk) til om røret med festene på faktisk er stivt nok i dette tilfellet.....


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Formula Veejuni 09, 2011, 11:22:25 am
Det har sikkert med utveksling å gjøre. Sveiser du belgen lengre ut, får du mindre total fjæringsvei ute på aksel.


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Hot Owljuni 09, 2011, 12:08:28 pm
Airkewl fortsetter i kjent stil med konstruksjonen sine. Men de sparer nok penger på å la sluttbruker gjøre tingene ferdig.
Hva er grunnen til at man ikke bruker samme støtdemper/belger bak som de gjør fremme?


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: jalokoeyjuni 09, 2011, 13:26:30 pm
Tipper alt går på vekt . Men like bak son framme hadde vert enkelt. Selv om di ikke er like raske pga tynne slanger inn og ut.


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Hot Owljuni 09, 2011, 13:33:19 pm
Når man står på bremsen i 90 så hviler nok relativ mye av bilens vekt på de som sitter foran... så de bør ikke være for dårlige.
Burde holde bak var mitt poeng.


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Eikstadjuni 09, 2011, 13:39:20 pm
Airkewl fortsetter i kjent stil med konstruksjonen sine. Men de sparer nok penger på å la sluttbruker gjøre tingene ferdig.
Hva er grunnen til at man ikke bruker samme støtdemper/belger bak som de gjør fremme?

Et svært godt poeng som jeg aldri har tenkt på før. Tenk så enkelt! Kompressor, trykktank slanger, styringer, 4 stk luftdempere og et cup-stag. Total bolt-on! Gjort korekt burde det kunne være mulig å godkjenne.
Så vidt meg bekjent er "orginale" støtdemperene som selges av levrandører til 50 talls bobler i dag like foran og bak. Derfor kunne jo også disse demperene som Airkewld bruker foran vært montert bak?


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 09, 2011, 18:12:19 pm
Oi... Det der er mainsafety kingbolt`en som skal hindre torsjonsstaget i å vri girkassen ut av støtdempertårna!!

sendt mail til unaiten e :P





Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 09, 2011, 18:57:54 pm
Airkewl fortsetter i kjent stil med konstruksjonen sine. Men de sparer nok penger på å la sluttbruker gjøre tingene ferdig.
Hva er grunnen til at man ikke bruker samme støtdemper/belger bak som de gjør fremme?

Et svært godt poeng som jeg aldri har tenkt på før. Tenk så enkelt! Kompressor, trykktank slanger, styringer, 4 stk luftdempere og et cup-stag. Total bolt-on! Gjort korekt burde det kunne være mulig å godkjenne.
Så vidt meg bekjent er "orginale" støtdemperene som selges av levrandører til 50 talls bobler i dag like foran og bak. Derfor kunne jo også disse demperene som Airkewld bruker foran vært montert bak?

Med tom bil, nja mulig... Men med 2 i baksete tviler jeg på at man klarer å heise den opp med en så liten diameter på belgen og demper i ett.
 Om man går inn på teknisk data så ser man vekt kan løfte pr demper og belg ved sånn og sånn trykk....
Tenk enkelt, balanser m et ben på tåa, i forhold til hele benflaten din ;) sånn er det bare :D


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 09, 2011, 23:34:02 pm
runde speil?[attachment=1]
speil på siden ved skjermen?[attachment=2]
pop outs vinduer bak?[attachment=3]

hmmmm, noen som har erfaring m disse produktene fra cip1.com??[attachment=3]


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: DrLabanjuni 10, 2011, 10:12:58 am
Airkewl fortsetter i kjent stil med konstruksjonen sine. Men de sparer nok penger på å la sluttbruker gjøre tingene ferdig.
Hva er grunnen til at man ikke bruker samme støtdemper/belger bak som de gjør fremme?

Et svært godt poeng som jeg aldri har tenkt på før. Tenk så enkelt! Kompressor, trykktank slanger, styringer, 4 stk luftdempere og et cup-stag. Total bolt-on! Gjort korekt burde det kunne være mulig å godkjenne.
Så vidt meg bekjent er "orginale" støtdemperene som selges av levrandører til 50 talls bobler i dag like foran og bak. Derfor kunne jo også disse demperene som Airkewld bruker foran vært montert bak?

Man kan ikke bruke de demperne bak. De er rett og slett for små til vekten. Husker ikke helt makstrykket de er dimensjonert for, men på linkpinbiler så må man ofte sveise inn en extension for å bruke disse optimalt foran. Da slipper man kjøre fullt trykk for å klare å løfte bilen i fronten.

Selv så vurderer jeg å bygge om forstillingen foran til å benytte belger istedet. Synes i utgangspunktet at de luftdemperne er litt skralle.

Og en liten advarsel når vi først er inne på kittene til Airkewld. Aldri, og jeg mener ALDRI kjøp/monter 2-veissystemet de selger. Det som kun justerer foran / bak, og ikke hvert hjørne hver for seg.
Det er rett og slett en livsfarlig kombinasjon og kan føre til at man får "slagside" på bilen i svinger og i verste fall ved nødmanøver. Har forklart det flere ganger før på forumet, men lufta presses over på den siden som er minst belastet og bilen krenger da ENDA mer...


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 10, 2011, 10:25:24 am
Airkewl fortsetter i kjent stil med konstruksjonen sine. Men de sparer nok penger på å la sluttbruker gjøre tingene ferdig.
Hva er grunnen til at man ikke bruker samme støtdemper/belger bak som de gjør fremme?

Et svært godt poeng som jeg aldri har tenkt på før. Tenk så enkelt! Kompressor, trykktank slanger, styringer, 4 stk luftdempere og et cup-stag. Total bolt-on! Gjort korekt burde det kunne være mulig å godkjenne.
Så vidt meg bekjent er "orginale" støtdemperene som selges av levrandører til 50 talls bobler i dag like foran og bak. Derfor kunne jo også disse demperene som Airkewld bruker foran vært montert bak?

Veldig bra poeng :D helt riktig...

men husker jeg så en komplett front m belger. Men kan ikke huske og finne ut hvor det var henn... vet du??
 mener at di belgene stod mer i senter..... er ikke så fornøyd m det oppsettet foran nå enkli.....
nå skal jeg handle 10 mm slanger. blir det litt fart i sakene :D

Man kan ikke bruke de demperne bak. De er rett og slett for små til vekten. Husker ikke helt makstrykket de er dimensjonert for, men på linkpinbiler så må man ofte sveise inn en extension for å bruke disse optimalt foran. Da slipper man kjøre fullt trykk for å klare å løfte bilen i fronten.

Selv så vurderer jeg å bygge om forstillingen foran til å benytte belger istedet. Synes i utgangspunktet at de luftdemperne er litt skralle.

Og en liten advarsel når vi først er inne på kittene til Airkewld. Aldri, og jeg mener ALDRI kjøp/monter 2-veissystemet de selger. Det som kun justerer foran / bak, og ikke hvert hjørne hver for seg.
Det er rett og slett en livsfarlig kombinasjon og kan føre til at man får "slagside" på bilen i svinger og i verste fall ved nødmanøver. Har forklart det flere ganger før på forumet, men lufta presses over på den siden som er minst belastet og bilen krenger da ENDA mer...


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: DrLabanjuni 10, 2011, 10:31:19 am
Er noen dansker som bl.a. solgte forstillinger med belger. Husker ikke helt i farte hva de het.
Og finnes diverse køstomvarianter med sentermontert belg(er), men ikke noe ferdigkjøpt.

10mm slanger, ikke glem å kjøpe "redusere" ! Du får alt for mye trykk ut i belgene når du åpner slusene.
Resultatet er at du kan sprenge demperne foran. Jeg kjører dette på min og har redusere på alle kretsene for å spare belgene, men også for å kunne finjustere slik at den hever likt foran og bak når jeg hever alt samtidig. Belgene foran fylles MYE kjappere i forhold til hva de bak gjør.


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 10, 2011, 10:44:05 am
Takk :D då pigger jeg på handletur :D


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: jalokoeyjuni 10, 2011, 23:16:31 pm
Søk t3d airbeam på google. Da får du en forstilling med 1 belg i senter. Synes den ser bra ut og vurdere og bygge en slik til varianten min.  Hva mener dere som alt har luft om den forstillingen?


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 11, 2011, 21:31:06 pm
Søk t3d airbeam på google. Da får du en forstilling med 1 belg i senter. Synes den ser bra ut og vurdere og bygge en slik til varianten min.  Hva mener dere som alt har luft om den forstillingen?

ja så d. men der var belgen midt på... må jo kappe ut i fronten der da :(

sjekk denna metoden då :P
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4661787-FS-Front-beetle-Air-Beam-Custom-850obo

http://wn.com/Airbeam_beatle



Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: jalokoeyjuni 11, 2011, 21:40:43 pm
Såg ikke dum ut den. Eg skal ha på en type 3. Og der er de god plass fram over...


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 12, 2011, 21:06:53 pm
tøft :D blir morro å se :D

Da har jeg montert inn 10mm slanger. gikk litt kjappere nå...... men sliter litt m å løfte fronten så venter i spenning på di to demperfestene... :P håper inderlig d vil hjelpe......


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: DrLabanjuni 13, 2011, 11:56:40 am
Det kommer garantert til å hjelpe. Er ett av problemene på linkpin det der.


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: roarrag57juni 13, 2011, 13:05:10 pm
jeg hadde samme problem med løft på min. reiste til Danmark og kjøpte meg angora beam med pute som løfter ved fire ganger så lite trykk som de luftdempern
 


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 13, 2011, 15:18:25 pm
jeg hadde samme problem med løft på min. reiste til Danmark og kjøpte meg angora beam med pute som løfter ved fire ganger så lite trykk som de luftdempern
 

har skjønt det. Pete i usa skrev dette.. da burde di nye demperfestene følge m ass :P

Ja vel i danmark ja, Hvor/hva?? nettsted, tlf, mail?? må ha noe som funker greit lissom :D


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Kjetiljuni 13, 2011, 16:18:00 pm
http://teamangoraracing.dk/viewforum.php?f=5
 ;)


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 13, 2011, 18:33:09 pm
Tusen takk :D den skal jeg klare å lage selv til vinteren ;) genial den da :D
 men kan ikke kjøre på skakke då  ::)


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Martinjuni 13, 2011, 19:16:17 pm
Tusen takk :D den skal jeg klare å lage selv til vinteren ;) genial den da :D
 men kan ikke kjøre på skakke då  ::)
for det var du ivrig med på sørlands reffet sa kollegaen min Kenth.  ;D 68 syk strøken bay


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 13, 2011, 19:36:27 pm
Tusen takk :D den skal jeg klare å lage selv til vinteren ;) genial den da :D
 men kan ikke kjøre på skakke då  ::)
for det var du ivrig med på sørlands reffet sa kollegaen min Kenth.  ;D 68 syk strøken bay

ja det er drit morro å kjøre på skakke...  :P  ja det var en hyggelig kar. vel fortjent pris til den asså.. stemte på bayen...
 fantastisk imponert arbeid synes jeg... snakk om tolmodighet :D finner ikke prosjekt tråden til den bussen her, kan ikke du være så grei å sende linken på pm til meg på den bayen... :D


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 13, 2011, 23:06:43 pm
Digger denna videoen, er såååå bøøøøøst å cruise sånn asså :P :P

http://vimeo.com/23887556


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Eikstadjuni 16, 2011, 14:20:44 pm
Mulig det ser bøst ut, men jeg kan love deg følgende,  det er IKKE bøst i det øyeblikket veibanen "plutselig" har 10mm slitespor.......


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 16, 2011, 15:35:04 pm
Mulig det ser bøst ut, men jeg kan love deg følgende,  det er IKKE bøst i det øyeblikket veibanen "plutselig" har 10mm slitespor.......

hatt mange lave biler så har ødelagt en del opp i gjennom årene  ;D
 I allefall når man bodde på bondelandet da folk mistet poteter og gulrøtter på veien :P  ::)
så derfor greit m luft puter :D :D


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 18, 2011, 15:07:34 pm
Ble orginalhjul  :D

Mangler forsatt droppa spindler og whiteside :(
[attachment=1]


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: KSjuni 18, 2011, 18:18:08 pm
Ble orginalhjul  :D

Mangler forsatt droppa spindler og whiteside :(
[attachment=1]
Blir helt konge detta :o


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 18, 2011, 18:21:46 pm
Ble orginalhjul  :D

Mangler forsatt droppa spindler og whiteside :(
[attachment=1]
Blir helt konge detta :o

ja takk :) tror d blir knall. synes det var kult m bare orginalbredde :D


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Formula Veejuni 18, 2011, 19:45:16 pm
Det var et skikkelig heftig stuk!
Gratulerer, ser veldig bra ut!  :)


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: roarrag57juni 19, 2011, 10:13:43 am
nice 8)


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 21, 2011, 22:28:19 pm
Endelig kom spindlene så nå er den i bakken :D
 neste prosjekt 12V ...


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 28, 2011, 22:36:27 pm
boink
[attachment=1]


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 28, 2011, 22:44:20 pm
på borestranda
[attachment=1]


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 28, 2011, 22:45:51 pm
--,,--
[attachment=1]


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: nordjuni 28, 2011, 22:48:42 pm
Nydelig bil!! :)


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Zerojuni 29, 2011, 09:45:35 am
Strøøøkent!  :o


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Eikstadjuni 29, 2011, 09:54:13 am
Strøøøkent!  :o

Moro å st på sidelinja å se på? Du må få bilen din PÅ veien!!


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Zerojuni 29, 2011, 13:27:19 pm
Strøøøkent!  :o

Moro å st på sidelinja å se på? Du må få bilen din PÅ veien!!

Har ikke tid! nettopp kjøpt hus, pusser opp!!!  :-\


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 29, 2011, 16:24:43 pm
Hjalp seg m white side på :D
 Er ikke så strøken, er litt småtteri her og der ;)
begynner å bli fornøyd..... men litt gjenstår....
 Gleder meg til SCC :D


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Tistlojuni 29, 2011, 19:03:35 pm
Kult prosjekt!

synst da var spesielt tøft når du stod å spant på graset på boretreffet ;D


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Martinjuni 29, 2011, 19:27:14 pm
Hjalp seg m white side på :D
 Er ikke så strøken, er litt småtteri her og der ;)
begynner å bli fornøyd..... men litt gjenstår....
 Gleder meg til SCC :D
gleder meg til å se den på scc. og drekke pils og snakke lownes.  ::)


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 29, 2011, 19:37:19 pm
Kult prosjekt!

synst da var spesielt tøft når du stod å spant på graset på boretreffet ;D

Hehehe ja morsomt :P


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 29, 2011, 19:37:45 pm
Hjalp seg m white side på :D
 Er ikke så strøken, er litt småtteri her og der ;)
begynner å bli fornøyd..... men litt gjenstår....
 Gleder meg til SCC :D
gleder meg til å se den på scc. og drekke pils og snakke lownes.  ::)


OHH YEZZ  ;D


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 30, 2011, 14:22:26 pm
Begynte på 12V ombyggingen i dag. Gikk greit helt til jeg skulle sette på gasseren, da kræsjet sefølgelig akspumpe huset i dynamoen.. men etter flere raske tilbakemeld og tips så prøvde jeg meg på å slipe litt på dynmoen. det gikk greit :D

slipet på dynamoen her
[attachment=1]

så slipet jeg litt på armen her
[attachment=2]

Greit å få det til 12V så slipper jeg å lade på batteriet til airriden hele tiden :)
 så nå må jeg legge opp ledningsnettet skikkelig... bytte pærer au kanskje :P hehe


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: T-1juli 03, 2011, 21:05:14 pm
Glana på denne på bore! sjefs rå bil!


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuli 04, 2011, 20:30:00 pm
koselig å høre.... :)
 Var mye flott på bore.... å gelder meg til SCC i allefall... d må j bare ha m meg om alt klaffer :P
Nå har bilen 12V. d var digg.... Men d ble noe rart bak, noe jordings feil eller noe. Finner nok ut av d...
Bare kjøre masse i sommer å se om alt går bra.... så kan ting utbedres til vinteren ;)


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Kid-Ajuli 04, 2011, 21:45:15 pm
Me likes!  8)


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Eastsidefebruar 15, 2012, 10:48:34 am
Gammel tråd, men skader vel ikke løfte denne litt.

Driver med montering av airride på min type 1 og lurer på hvordan hjulstillingen foran på din endrer seg vel maks ned til maks høyde? Mine hjulvinkler endrer seg veldig fra laveste til høyeste. Typ maaange grader. (godt synlig)


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Zerofebruar 15, 2012, 18:06:09 pm
Åssen dekk dim har du foran og bak?


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Ruggenfebruar 15, 2012, 20:29:04 pm
Åssen dekk dim har du foran og bak?


Trenger ikke å tenke på det du da, for din står vel på bukker enda  ;D


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: H-1835februar 15, 2012, 21:40:25 pm
Tøft!!!!! ;)


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasfebruar 25, 2012, 21:56:47 pm
Haster d?? den er pakka vekk for vinteren den bobla seddu :D hehe
 
E hadde stOOre planer å bygge ny forstilling med kun en luftbelg foran, men tid og andre ting i veien så ble ikke d noe i år. så blir vel gygge brosjekt neste vinter,,,, Bilen funker, men ikke optimlat..... 

Sjekser veldig på popout vinduer på siden bak og svane speil....


Men noen som vet om man kan få et kit eller om d fins popout til frontruta ? ? ? ? ? hadde vært fukn awsm :P


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Eikstadfebruar 25, 2012, 23:05:54 pm
http://www.wolfgangint.com/Parts/Bug+Safari/


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasfebruar 25, 2012, 23:38:00 pm
takk takk :D


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasapril 14, 2012, 20:43:00 pm
Nå var det lenge siden eller hva VW fans??

 Jeg fikk ikke gjort noe på bilen i vinter pga av annet prosjekt, men blir vel litt mer jobb neste vinter. da er garasjen ledig ;)

Men fikk bestilt ett par speil... e synes d er tøft då, hva synes du? kledde det synes jeg :D fått lufta den litt i dag. Fikk den over 80 km/t i år og :D :D :D


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasapril 14, 2012, 20:45:04 pm
Om lurer på hva som er på taket så er det wakeboardet hehehe
 Skulle hatt surfebrett da, men vil ikke kjøpe nytt bare pga ha det på taket hehehe


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Ketil S.april 14, 2012, 22:07:21 pm
Bilen er jo såååå fet. Håper du tar turen til Bore iår au!
Jeg skal vel til Kristianby til treffet der tenker jeg. Lite bilbygging på 03`en denne vinteren. Tiden har gått med til -63`en!


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: vwfreakapril 14, 2012, 22:19:47 pm
Nydelig Bajas :-) Likte Albert speilene godt jeg.


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasapril 14, 2012, 23:29:48 pm
Ja vi skal få det gøy i Kristian by i år på sørlandstreffet :D blir morro å treffe vestlendingene igjen :D
 Ja Bore er på planen om alt går bra :D

Ja er det Albert speil di kalles Freak.... kult :)  Og takk :D

er jo ett par bulker på stigbretta og små ting, men vil ikke gjøre noe med d... er så gøy historie bak bilen. så det må bevares i år og.. Er en sjarm bak hver bulk som taubilen Bill sier i cars ;) hehe


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Martinapril 15, 2012, 06:51:33 am
sykt bra med albert speil... bare få på fenderskirt og nå da.  :o


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: rofferenapril 15, 2012, 21:36:34 pm
når er bore treffet i år?


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasapril 16, 2012, 20:55:20 pm
sykt bra med albert speil... bare få på fenderskirt og nå da.  :o

show me Martin...... hva du mener :D


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Martinapril 17, 2012, 16:12:06 pm
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1254770
http://www.thesamba.com/vw//forum/album_page.php?pic_id=614931


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasapril 19, 2012, 23:07:52 pm
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1254770
http://www.thesamba.com/vw//forum/album_page.php?pic_id=614931

ja sånn ja... har slått tanken... ;) får legge det inn på lista, så vil jeg se d i virkeligheten og.....
 bilen skal i deler til vinteren så får vi se... :P


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: AndersMapril 20, 2012, 22:27:01 pm
Meget riktig! Ser knall ut :)


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 06, 2012, 22:57:47 pm
Surf på treff  ;)


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 06, 2012, 23:00:10 pm
15" foran er bra. Men kunne tenkt meg 16" bak :) Noen som har to liggende?


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Hot Owljuni 07, 2012, 11:05:44 am
Jepp har to 16x7"


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasjuni 07, 2012, 23:42:04 pm
Jepp har to 16x7"

vide 5? og tett center?  :o

send gjerne pm m bilde og pris da :P


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Hot Owljuni 07, 2012, 23:49:06 pm
Ja og ja... Skal prøve ta et bilde i morgen.


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasseptember 26, 2012, 21:36:25 pm
Fikk laga en amatør filmsnutt av vogna før den pakkes inn for vinteren :)

http://www.youtube.com/watch?v=Zcd81RyLyUI&feature=youtu.be


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Vwwasserseptember 27, 2012, 15:38:27 pm
Likte filmen veldig godt :) Tøft !


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: AndersMseptember 27, 2012, 15:51:04 pm
Kul! Konge sang av DMX  ;D


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasseptember 27, 2012, 20:06:04 pm
Takk :)
 Fått Hero2 så måtte teste litt. gøyeste kamera ever!!!
Redigering er så som så da. gøy uanz :)
Liker den katogori musikk..
Fikk mail i dag fra Peter på Airkewld: Supser sick!! Nice job ;)  kult..

 
 


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Ruggenseptember 30, 2012, 08:44:12 am
Både bilen og filmen var kule ... synd du tenker på å selge denne da.


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasseptember 30, 2012, 12:56:00 pm
Både bilen og filmen var kule ... synd du tenker på å selge denne da.

Vært mye frem og tilbake.
 Så den blir trukken for salg. den reiser på låven i dag og skal sove over der i vinter!
Må fikse på båten så da er det ikke plass hjemme.
 Så den blir i mitt eie enda :D


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasoktober 11, 2012, 20:49:23 pm
Tips om å gjøre noe anna gøy med denne bilen??  :P


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Stioktober 11, 2012, 20:51:02 pm
body-drop :D


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: LOBOoktober 12, 2012, 11:27:59 am
Den skriker jo etter Foxcrafts ;)


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Martinoktober 12, 2012, 11:55:34 am
Den skriker jo etter Foxcrafts ;)
OHHHH... denne er jeg med på


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasoktober 12, 2012, 19:46:59 pm
Den skriker jo etter Foxcrafts ;)
OHHHH... denne er jeg med på

Det har jeg skjønt hehehe :D tips meg om det fins noe liggende i norden ;) så skal jeg oppfylle det ønsket :D

bodudrop, nja, litt mye jobb men :P kanskje en annen vinter? noen som har erfaring med det?


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Martinoktober 12, 2012, 19:54:43 pm
send Riisern en pm


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasoktober 12, 2012, 21:52:12 pm
send Riisern en pm

NICE


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: bajasoktober 17, 2012, 18:56:20 pm
Di skulle han ha selv :/


Tittel: Sv: Slammed 59 On Air c",)
Skrevet av: Martinoktober 17, 2012, 19:21:20 pm
pm ;)