VWNorge

Forum => Prosjektgarasjen => Emne startet av: 2mmelit1 på juli 29, 2011, 06:49:50 am



Tittel: 90's Gone Bad
Skrevet av: 2mmelit1juli 29, 2011, 06:49:50 am
Hei,

Da har det endelig blitt boble på meg igjen! :D

Noen som har forslag på hvordan jeg kan få oppp Rat-look faktoren!?

Denne er jo lakkert opp på sikkert 90tallet en gang, å har jo en helt herlig farge!
Men ser for meg å prøve å matte ned lakken, hva er beste måten å gå frem på da!?
Snakker vi sandpapir og pusse ned? Eller er det noe ulumskheter jeg kan smøre inn bilen med sånn at lakken blir matt/sliten? :P
(http://img3.autodb.no/autoimg/8029197_720x0.jpg)
(http://img3.autodb.no/autoimg/8029196_720x0.jpg)


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: Kjetil Limajuli 29, 2011, 08:26:40 am
Hvis du absolutt må så er nok våtslipepapir det beste. 1200 korning f.eks.

Men denne bilen så jo så pass fin ut (på bilder i alle fall) at jeg ikke forstår hvorfor. Skal du ha rotte så ville jeg nok startet med et litt mer råttent utgangspunkt.

En fin 67 er vel noe man lager Cal looker av, ikke rotte. Men det er nå min mening.


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: Hot Owljuli 29, 2011, 09:13:17 am
Jeg tror nok at med den fargen blir det vanskelig å få til en overbevisende rotte...
Det vil nok heller se ut som en åttitals bil halvveis gjennom en bakgårdsrestaurering.. men det som er så fint er at det er din bil :)
Om du vil følge den looken fult ut bør du sandblåse den i nedkant av skjermer, og opp langs kederlistene... bare sporadisk så det blir realistisk.
Håper du kommer på bedre tanker.


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: 2mmelit1juli 29, 2011, 09:41:08 am
Jeg tror nok at med den fargen blir det vanskelig å få til en overbevisende rotte...
Det vil nok heller se ut som en åttitals bil halvveis gjennom en bakgårdsrestaurering.. men det som er så fint er at det er din bil :)
Om du vil følge den looken fult ut bør du sandblåse den i nedkant av skjermer, og opp langs kederlistene... bare sporadisk så det blir realistisk.
Håper du kommer på bedre tanker.


Altså.. jeg vill jo ikke fjerne lakken så det blir mer rust.. Er jo ikke helt dum i hodet heller.. Men vill gjøre sånn at den ser hva skal vi si.. solbrent ut.. som om at den hadde stått ute i sola siden dagen den ble lakket og frem til nå! :P


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: 2mmelit1juli 29, 2011, 09:44:05 am
Hvis du absolutt må så er nok våtslipepapir det beste. 1200 korning f.eks.

Men denne bilen så jo så pass fin ut (på bilder i alle fall) at jeg ikke forstår hvorfor. Skal du ha rotte så ville jeg nok startet med et litt mer råttent utgangspunkt.

En fin 67 er vel noe man lager Cal looker av, ikke rotte. Men det er nå min mening.

er bobler i lakken, litt rust, generelt ikke veldig fint gjort da!  8) så om den skal bli fin må alt pusses ned og lakkes opp igjen..

Men jeg tror den hadde blitt kul hvis den hadde vært litt mer matt i lakken, å jævli lav! :P å kanskje med noen andre hjul! ;)


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: K.Hjuli 29, 2011, 09:58:06 am
Uhh, blir uvel når jeg hører ordet ratlook, bare en måte å ødelegge en bil raskere på.

Hvorfor ikke gå for en 80tallslooker, senk foran og noen flotte scallops på sidene. Klesknagger foran og bak og litt annet snop  :D
JHU er ekspert på slike biler så han kan sikkert lede deg inn på det rette sporet (ikke smalsporet) ;)


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: vwsollijuli 29, 2011, 10:02:18 am
Bare å gå på med 400 pussepapir på di rette stedene  :) og kanskje 800 papir på resten av bilen


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: Kjell Roarjuli 29, 2011, 11:20:58 am
Folk velger ratlook fordi de ikke har råd til lakk....
 ;)

Husk at en hellakkering fort koster 20.000,- , noe du hiver i dass ved å lage ratlook av den.

Selg den, og kjøp en som har den rette patina'en, hvis du synes ratlook er så inmari fint. Fins nok objekter å velge i.
Denne bilen så for fin ut.

For min del ville litt senk i fronten vært fint, og allerede i mål for stuket til en bra bil.
Fargen er som i en tidsmaskin fra seint 80- begynnelsen av 90-tallet, skikkelig nostalgisk!


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: Lassenjuli 29, 2011, 11:22:23 am
jeg er selv fan av rat-looken...men denne bilen er vel litt for fin til å bli omgjort til en rat...
henger meg på den att du heller skal gjøre den om til en cal looker...
  :)


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: Kjetil Limajuli 29, 2011, 11:24:28 am
bingo....

80 talls looker i min garasje også

Men senk både fremme og bak hører med til en 80 tall looker  ;)


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: 2mmelit1juli 29, 2011, 12:18:06 pm
Liker at jeg er uenig med 90% av folka her inne <3

Men vi får se.. noen rein 80-talls looker blir det vel ikke.. tross fargen! :P litt mix and match tenker jeg!:P Så får vi se om dere er like negative når det er ferdig! :P

Men hvor fint papir burde jeg pusse med for å bare matte ned klarlakken da!? =)


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: 2mmelit1juli 29, 2011, 12:22:25 pm
jeg er selv fan av rat-looken...men denne bilen er vel litt for fin til å bli omgjort til en rat...
henger meg på den att du heller skal gjøre den om til en cal looker...
  :)

Som sagt.. Den er ikke så fin som det ser ut til på bildene.. Men den er vel teknisk god og det er relativt lite rust på den! :P


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: Rikardjuli 29, 2011, 12:42:03 pm
lag gjerne cal-looker! men behold for all del fangerne!! Drit i det dere slepekrok opplegget. Bare no tøys!  ;)
Litt senk foran nå, så har du tøff bil  ;D


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: BrorHundjuli 29, 2011, 12:55:20 pm
Start med å slam den, bestem deg så.


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: Kjetil Limajuli 29, 2011, 13:22:32 pm
lag gjerne cal-looker! men behold for all del fangerne!! Drit i det dere slepekrok opplegget. Bare no tøys!  ;)
Litt senk foran nå, så har du tøff bil  ;D

Slepekrok ?


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: K.Hjuli 29, 2011, 13:39:48 pm
lag gjerne cal-looker! men behold for all del fangerne!! Drit i det dere slepekrok opplegget. Bare no tøys!  ;)
Litt senk foran nå, så har du tøff bil  ;D

Slepekrok ?

De til å hekte gamle damer med


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: Lassenjuli 29, 2011, 13:47:26 pm
jeg er selv fan av rat-looken...men denne bilen er vel litt for fin til å bli omgjort til en rat...
henger meg på den att du heller skal gjøre den om til en cal looker...
  :)

Som sagt.. Den er ikke så fin som det ser ut til på bildene.. Men den er vel teknisk god og det er relativt lite rust på den! :P

hmm..virker som du er bestemt på å lage den til rat ;)
men selv om det er rat-look så skal den være teknisk god..den skal bare fremstå utad som "ikke teknisk god" ;)

men hadde hvertfall fått tak i noen fangere som er dårligere i krommen enn dine... sikkert noen her inne som bytter villig vekk  ;D
ellers hadde jeg kjørt på med grovt sandpapir inntil bart stål for å så la regnet gjøre resten så du får frem litt rust... så kan du smøre owatrol over rusta etterpå ;)

sjekk ut denne delen av VW-norge...diverse trix & tips angående rat look... :)

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,235.0.html


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: Hot Owljuli 29, 2011, 14:21:57 pm
Liker at jeg er uenig med 90% av folka her inne <3

Sikkert noen i tråden som ikke setter pris på rat-look, men det er nok ikke det kommentarene går på.

Jeg kan bare prate for meg selv, men jeg vet at når jeg kommer inn i tråd med en for meg ukjent bli så bedømmer jeg potensialet av bilen basert på hva jeg ser på bildene.

Denne har stort potensiale for å fortsette å være en åtti-looker... den er bare noen få grep fra å være der...stort sett trenger den bare breddede original felger, fangere UTEN horn og supersenking UTEN senkespindler. 5% igjen til 100% fullverdig åtti-looker

For rat-looken sin del mangler den absolutt alt... eneste den har i den retning er karosseriformen... den mangler 95% for å bli en fullverdig rat-looker.

For den saks skyld så ELSKER jeg rat-looken, men jeg orker ikke for mye av mint farge... hehe
(http://cal-look.no/jhu2.jpg)


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: Rikardjuli 29, 2011, 15:00:31 pm
lag gjerne cal-looker! men behold for all del fangerne!! Drit i det dere slepekrok opplegget. Bare no tøys!  ;)
Litt senk foran nå, så har du tøff bil  ;D

Slepekrok ?

på fagspråket kaller dem det T-bars ;)


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: Lars Brattengjuli 29, 2011, 15:31:05 pm
Enig med JHU her. Jeg er en Ratlook mann med ratbussen min og Ratbruksbil. Så jeg liker å tro jeg har litt peil på stilen. Dette er en 80 talls look og ikke noe ratlook potensiale. Den mangler masse for at det skal bli overbevisende. Sliten lakk, rust, slitene fangere. Takstativ med div slitene deler. Desverre er fargen feil for å få å få en overbevissende ratlooker selv etter at du har "rat"et den til. Men jeg mener en ordentlig rat skal ha orginal slitt lakk eller bare grunnet men for guds skyld slå deg løs. Puss ned få frem rusta og handle inn en bråtta rustent og slitene eksteriør deler.


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: Eikstadjuli 29, 2011, 16:56:16 pm
Bytt bil hvis du vil ha rat-look! Det er mitt råd.
Alternativet slik jeg ser det er å lakkere bilen i en farge som minner mer om en orginal kulør og spray på enkelte med denne klarlakken som inneholder nok metall til at den ruster. Må selvfølgelig gjøres på nøye utvalgte steder på bilen. Dette kombinert med litt matting "her" og litt skraping "der" så burde det være håp. Men erfaringsmessig vet jeg at det ikke finnes noen enkel eller skånsom vei til rat-look. slike biler VIL forfalle og man må på et tidspunkt vurdere om bilen skal reddes eller dø.


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: Dragset'njuli 29, 2011, 19:08:49 pm
leste en plass at noen hadde brukt scotch brite pads for å matte lakken. Funka vist bra det. Sikkert mer skånsomt enn sandpapir også.

Ps. Din bil, din stil! Kjør på med det du vil!  8)


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken'juli 29, 2011, 20:15:59 pm
Jeg lugter popcorn  :D

Men tilbage til emnet, start med at få bilen ned foran og se så hvad du vil med den derefter ;)


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: K.Hjuli 29, 2011, 21:45:40 pm
http://cal-look.no/lounge/index.php?topic=333.0

Her ville bilen din passe rett inn med små modifikasjoner  ;)


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: LOBOjuli 30, 2011, 09:17:37 am
Folk velger ratlook fordi de ikke har råd til lakk....
 ;)

Det stemmer vel ikke helt. Det kan fort bli like dyrt og minst like tidkrevende å imitere patina på en troverdig måte. Og hva koster mest? Ei blank nylakkert splittboble i god stand, eller ei i tilsvarende toppstand med solbrent orginallakk? ;)

Når det gjelder den turkise bobla her hadde jeg mer enn gjerne lagd en rat ut av den, men hadde lakkert den i en annen farge først. Noe mer skittent.


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: Lars Brattengjuli 30, 2011, 18:00:35 pm
Enig Lobo, Kan bli en fin rat men det koster penget og du må lskkere den


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: Eikstadjuli 30, 2011, 23:24:58 pm
Folk velger ratlook fordi de ikke har råd til lakk....

Det er nok en myte det utsagnet der :) For min egen del har jeg råd til å sette bort bilen min til lakkering, men der jeg er i livet for øyeblikket (hus, barn, hytte.....) har jeg ikke tid til å gjøre all jobben som må gjøres FØR en eventuell lakkering. Derfor blir det Rat-look eller langtids pappeske-look. Jeg har valgt det første alternativet for å ikke miste interessen :)


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: LOBOjuli 30, 2011, 23:53:28 pm
Folk velger ratlook fordi de ikke har råd til lakk....

Derfor blir det Rat-look eller langtids pappeske-look. Jeg har valgt det første alternativet for å ikke miste interessen :)

Godt sagt. Der er vi vel ved kjernen av hva rat-look går ut på... Man kan ha det minst like morsomt med en bil som ikke er strøken ;)


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: FreddyBjuli 31, 2011, 07:38:47 am
Mtp. den ustabile sommaren - og ønsket om solbleika lakk - ta 'an med på Brun & Blid. Og evt. la bestemor di lukeparkere med den i rushtida sånn innimellom.


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: Hansjuli 31, 2011, 12:33:42 pm
Først av alt, gratulerer med bil.  
Senk den først - så ser du på resten senere ;)  

(http://img3.autodb.no/autoimg/8029197_720x0.jpg)

[attachment=1]



Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: 2mmelit1juli 31, 2011, 20:45:01 pm
Men tror ikke folk her inne helt skjønner hva jeg mener.. Jeg vill senke mer.. Jeg vill ha org. breda stålfelger! :P
Men jeg vill ikke at bilen min skal se ut som det er 1989.. Men at den da har stått ute å sola seg i california siden 1989 frem til nå!

Jeg tror det hadde vært rått!! ordentlig solbrent matt farge! :D :D :D en ratt trenger jo ikke være så jævla råtten heller! :P
Men må kanskje lage min egen smak og behag Haga-look:P

Noen av mine tidligere Haga-look biler! haha ;)
(http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/63489_10150333412150461_753540460_16022815_1606046_n.jpg)
(http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/35592_10150333413175461_753540460_16022837_7046565_n.jpg)
(http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/166293_10150333413125461_753540460_16022835_6156781_n.jpg)




Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: LOBOjuli 31, 2011, 20:48:30 pm
Er vel noen timer med fint sandpapir da :) Finn mange bilder av ekte patinerte bobler, så ser du hvor det skal pusses


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: FreddyBjuli 31, 2011, 20:59:06 pm
Vurdert å jobbe litt med lakken med f.eks ei blåselampe eller varmluftpistol..? Anar ikkje om det er effekt av det - men du er jo ute etter å "føkke opp" lakken din likevel. Kan jo vere verdt eit forsøk...


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: Kjell Roarjuli 31, 2011, 21:03:45 pm
Sandblåsing...


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: Cheronjuli 31, 2011, 21:10:20 pm
Så det er du som handla den gamle Golf 1'n min :)


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: 2mmelit1juli 31, 2011, 21:52:00 pm
Når hadde du denna golfen a!? Det må ha vært mange år siden! :P Bare oppbevarte den bilen du eller!? :D


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: justandyaugust 01, 2011, 00:58:00 am
ta å brenn lakken på bilen, ta en kloss(kork) å gni etter på. da blir den jo fæl i lakken. da får du jo et "stuk" som ikke alle andre har. titt rundt på nettet etter hotrod og andre amriker eller japser(all the weirdest shit comes from japan) og se på stiler/utseende og lag noe eget.

er vel egentlig bare fantasien som setter grenser


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: 2mmelit1august 01, 2011, 07:15:41 am
ta å brenn lakken på bilen, ta en kloss(kork) å gni etter på. da blir den jo fæl i lakken. da får du jo et "stuk" som ikke alle andre har. titt rundt på nettet etter hotrod og andre amriker eller japser(all the weirdest shit comes from japan) og se på stiler/utseende og lag noe eget.

er vel egentlig bare fantasien som setter grenser

http://www.stancenation.com/2011/07/31/somewhere-in-japan/ japse stuk! ;D


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: justandyaugust 01, 2011, 07:23:50 am
den er jo konge fet, men tar jo litt over et kvarter å få til vet jeg ;D

det værste for deg er vel fargen, vid du ikke skal ha den i cal-looker stilen


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: Cheronaugust 01, 2011, 08:19:04 am
Når hadde du denna golfen a!? Det må ha vært mange år siden! :P Bare oppbevarte den bilen du eller!? :D

2005-6 tenker jeg :) Sveisa en del på den. Handla den av ei gammel enke her i Andebu som hadde bilen siden den var ny. Har også en rimelig strøken T3 stående i carporten. Men den har jeg ikke klart å få kloa i enda :)


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: 2mmelit1august 01, 2011, 10:05:52 am
den er jo konge fet, men tar jo litt over et kvarter å få til vet jeg ;D

det værste for deg er vel fargen, vid du ikke skal ha den i cal-looker stilen

Ja det er fargen som er litt killern for min del.. Men man får se hva man får til!
Men tror nok det blir for det jeg! hvem har sagt at ikke cal-look/rat-look mix ikke går:P

Første pri er smalforstilling samt, skivebremser med dropspindler! :P så tar man det derfra! ;)


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: vwsolliaugust 01, 2011, 10:15:22 am
 jeg kjøpte meg cal look boble.satt på litt slitne/bulkete skjermer og lakkerte selv bilen matt grunning som jeg igjen pusset ned litt her og der. Ble ikke veldig rat men så sliten ut.rust kommer med tiden og saltvann.
lykke til


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: Hot Owlaugust 01, 2011, 11:14:54 am
hvem har sagt at ikke cal-look/rat-look mix ikke går:P
Nesten alle  ;) ;D


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1
Skrevet av: 2mmelit1august 01, 2011, 11:29:29 am
hvem har sagt at ikke cal-look/rat-look mix ikke går:P
Nesten alle  ;) ;D

Haha, får prøve å overbevise massene, slik jeg måtte med 1'r golfen jeg hadde! :P Fikk ikke annet en dritt før bilen var på sitt første treff! ;-)


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1 Ragtop
Skrevet av: 2mmelit1august 02, 2011, 22:06:28 pm
Men ja.. Tenkte å bestille meg ny smal forstilling på neste lønning, eller brukt om jeg finner det!
Hva annet burde jeg bytte i samme slengen!? Aannet en korte dempere og sikkert foringer!?
Kan vel bruke de fleste delene fra den forstillingen som sitter på bilen fra før..

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D4200
og
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C13%2D9657
burde vel gjøre nytta?  :)


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1 Ragtop
Skrevet av: Thoresenaugust 02, 2011, 22:37:30 pm
Selg denna bilen og kjøp deg heller en bil som er patinert av tidens tann ;)
Vansklig å få denna til å se bra ut. Men din bil så gjør som du vill, men at du kommer til å klare å få til et bra resultat som ser naturlig ut tviler jeg på.


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1 Ragtop
Skrevet av: 2mmelit1august 02, 2011, 22:45:22 pm
Selg denna bilen og kjøp deg heller en bil som er patinert av tidens tann ;)
Vansklig å få denna til å se bra ut. Men din bil så gjør som du vill, men at du kommer til å klare å få til et bra resultat som ser naturlig ut tviler jeg på.


<3

Noe i den duren her hadde vært tøft!!
(http://i203.photobucket.com/albums/aa181/2mmelit1/boble/boble.jpg)


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1 Ragtop
Skrevet av: justandyaugust 03, 2011, 00:18:49 am
drit tøft azz. gidder du å gjøre dette  ;D ;D

den restokommandørvogn-looken er det ikke mange av  ;D


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1 Ragtop
Skrevet av: 2mmelit1august 03, 2011, 08:13:20 am
drit tøft azz. gidder du å gjøre dette  ;D ;D

den restokommandørvogn-looken er det ikke mange av  ;D

Tror det blir rått! Ihvertfall med den fargen!! :D :D


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1 Ragtop
Skrevet av: Formula Veeaugust 03, 2011, 10:43:21 am
Maarud så maarud.
Skal du ha det gjennomført, sandblås hele bilen.
Sprøyt på sjøvann med ryggsprøyte hver dag i to uker.
Så pusser du ned toppene på rusta med 400 papir, (ikke puss vekk rusta) og legger på klarlakk uttynnet med owatrol..
Det tror jeg hadde blitt bra. Da bremser du rustangrepet samtidig som det går å vaske den når du skal kjøre bryllupsgjester.


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1 Ragtop
Skrevet av: Kheironaugust 03, 2011, 11:34:00 am
Det resto-kommandør bildet er kødd ikke sant? Det må det jo bare være.
Du snakker om senking og patinering av lakken, og plutselig er den høy full av stasj som ikke ligner noe som helst.
Det er din bil og du kan gjøre som du vil, men med sånn bil, får du dritt før, under og etter treff.

Her er mitt forslag til hva du kan gjøre med bilen;
-smalere forstilling m/dropspindler
-bredda stålfelger, sort matt  (du kan jo lakke felgene som står på nå sort matt også)
-få tak i ekstra fangere, håndtak og lister og mal disse sort matt.
-smale røde dekksider.
-lage en stipe på langs av bilen til venstre eller høyre for midten (en brei stripe og en smal) sort matt.

Tror dette kunne blitt bra.


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1 Ragtop
Skrevet av: nimeaugust 03, 2011, 11:54:41 am
Sprøyt på sjøvann med ryggsprøyte hver dag i to uker.
Tungvint 'a gitt..

Saltsyre 30% på bart stål, la tørke inn. Dusj med vann. Instant rust.

 ;D


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1 Ragtop
Skrevet av: 2mmelit1august 03, 2011, 12:53:30 pm
Det resto-kommandør bildet er kødd ikke sant? Det må det jo bare være.
Du snakker om senking og patinering av lakken, og plutselig er den høy full av stasj som ikke ligner noe som helst.
Det er din bil og du kan gjøre som du vil, men med sånn bil, får du dritt før, under og etter treff.

Her er mitt forslag til hva du kan gjøre med bilen;
-smalere forstilling m/dropspindler
-bredda stålfelger, sort matt  (du kan jo lakke felgene som står på nå sort matt også)
-få tak i ekstra fangere, håndtak og lister og mal disse sort matt.
-smale røde dekksider.
-lage en stipe på langs av bilen til venstre eller høyre for midten (en brei stripe og en smal) sort matt.

Tror dette kunne blitt bra.

mja mja var nok en spøk ja!! Men enda godt noen kommer med noe konstruktivt!
Jeg skal ha smalere forstilling med dropspindler, det er alt planlagt.
Å jeg vill ha bredda stålfelger, men tror jeg heller vi kanskje ha de i vanlig grå farge.

Men vet ikke helt om jeg syntes svarte fangere er noe jeg vill ja! =)

Å jeg er nok redd for at jeg får hat både før, under og etter treff! men sånn er nå livet!

Noen som vet hvor man får kjøpt breier stålfelger!? eller må jeg levere noen org. til feks Sunnaas for breding!?


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1 Ragtop
Skrevet av: 2mmelit1august 03, 2011, 12:54:20 pm
Sprøyt på sjøvann med ryggsprøyte hver dag i to uker.
Tungvint 'a gitt..

Saltsyre 30% på bart stål, la tørke inn. Dusj med vann. Instant rust.

 ;D

funker enda bedre om du legger på litt sitronsyre også! :P Men jeg skal ikke ha en rusta bil så! blir ikke noe problem! =)


Tittel: Forstilling
Skrevet av: 2mmelit1august 04, 2011, 08:18:41 am
Jeg tenkte jeg skulle bestille meg ny smal forstilling før vinteren kommer..

Å nybegynner som jeg er så lurte jeg på hva jeg trenger!? Trenger jeg noe mer enn det jeg har lagt til her!?

(http://i203.photobucket.com/albums/aa181/2mmelit1/boble/low.jpg)


Tittel: Sv: Minze Grün 1967 t-1 Ragtop
Skrevet av: Martinaugust 04, 2011, 16:16:15 pm
hvor har det blitt av de smoothie hjula som du kjøpte til golfen den gangen?


Tittel: Sv: Minze Grün 1967 t-1 Ragtop
Skrevet av: 2mmelit1august 04, 2011, 16:43:17 pm
hvor har det blitt av de smoothie hjula som du kjøpte til golfen den gangen?

Hehe, de ble nok solgt gitt! ;) Men tror 8" hadde vært litt vell drøyt forran på bobla! :P

Men som sagt.. er jo bare handle nye fra Ebay.. kosta jo ikke akkurat skjorta! :P

(http://i203.photobucket.com/albums/aa181/2mmelit1/CIMG2969.jpg)


Tittel: Sv: Minze Grün 1967 t-1 Ragtop
Skrevet av: Martinaugust 04, 2011, 18:23:19 pm
hva betalte du for 4 stk.?


Tittel: Sv: Minze Grün 1967 t-1 Ragtop
Skrevet av: 2mmelit1august 04, 2011, 22:07:46 pm
hva betalte du for 4 stk.?


665usd for 5stk pluss frakt og moms! =)


Tittel: Sv: Minze Grün 1967 t-1 Ragtop
Skrevet av: 2mmelit1august 06, 2011, 11:04:34 am
Da var "nye" 90tall's skilt handlet inn :P

Ikke California skiltet men! Syntes disse var kuler :-)
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150637357132&ssPageName=STRK:MEWNX:IT


Tittel: Sv: Hvordan få looken på min 1967 t-1 Ragtop
Skrevet av: EspenXaugust 06, 2011, 22:03:36 pm
Det resto-kommandør bildet er kødd ikke sant? Det må det jo bare være.
Du snakker om senking og patinering av lakken, og plutselig er den høy full av stasj som ikke ligner noe som helst.
Det er din bil og du kan gjøre som du vil, men med sånn bil, får du dritt før, under og etter treff.

I all vennskapelighet en lørdagskveld - jeg kan ikke være mer uenig :) Jeg håpet egentlig 2mmelit1 hadde droppet ratlook-planene og istedet tatt til fornuften med en 80-talls resto-kommandør-wagen-look :) I mine øyne finnes det allerede nok av folk som har prøvd å etterligne cal-look, resto og ratlook-oppskriftene på sine bobler. Hvor kult hadde det ikke vært med en boble som var nettopp "høy, full av stasj som ikke ligner noe som helst"?

Du skulle ikke fått dritt, men iskald pils og en iiirkesklem fra meg og hele Slackers Garage før, under og etter hvert eneste treff hvis du virkeliggjorde den looken :) Tør å gå din egen vei, drit i hva flertallet på forumet synes.

Akkurat som 80-talls lookerne er lett gjenkjennelige i dag, kommer dagens cal-lookere med 205/70-15 bak, puma, BRM-kopier, T-bars, fin lakk etc til å bli typisk 2000/2010-lookere om 10-20 år.

Gå for en solbleket 80-talls rat looker hvis det er det du vil eller en resto-kommandør-wagen, det vil ihvertfall være noe nytt. På VW-treff er det nok av biler man bare går forbi uten å gidde å ofre et blikk. Da må det være bedre å velge seg en egen look som får folk til å stoppe opp - uansett om de hater eller elsker hva de ser :)


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: Kjetil Limaaugust 06, 2011, 22:10:15 pm
Angående forstilling så er det kanskje like greit å få noen her på berget til å lage en korta til deg. Husk også at ofte så bygger senkespindler og skiver ut så pass mye at en 2" korta forstilling blir oppspist av spindler og skiver og du er tilbake til samme sporvidde etterpå.

En eldre bil med linkpin forstilling hadde nok vært å foretrekke om du skal gå lavt og smalt. Men du har jo bestemt deg for å få til dette med 67 modellen så da ordner det seg nok til slutt.


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: Kheironaugust 06, 2011, 23:02:35 pm

Jeg har ikke noe imot resto, kommandeurwagen eller ekstrautstyr. Men jeg må si at dette bildet som ble lagg frem sa meg intet, mange spennende deler og stilarter hver for seg, men til sammen et sammensurium jeg ville gått rett forbi.
Vil kanskje vri litt på det,  å spør bileier hva han vil oppnå med å bytte stilart/bygge om?
Omtale og oppmerksonmet? Kjørbarhet? Nyskapning? Eller er dette drømmebobla han alltid har ville eie?

Men nå skal jeg ikke besudle denne tråden mere,  men la det være opp til bileier å kjøre sitt eget løp.
Jeg står dog fortsatt ved hva jeg mener om R/K-wagen bilen.
Og 2mmelit1 kan sagtens få en pils av meg på treff, det blir bare ikke på grunn av  den bilen!

SKÅL AUTONAUTER!!!



Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: Formula Veeaugust 07, 2011, 09:21:04 am
Jeg driter også i "kleskoder". Turboroadster blir min bil. Aner ikke hva det likner/ikke likner. Men det blir en teknisk god bil, som garantert vil vekke oppmerksomhet. Stå på, gjør det du vil med din bil.  :)


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: 2mmelit1august 07, 2011, 12:15:56 pm
Hihi, bare så det er sagt så er det gøy med masse diskusjon i tråden!

Er jo ikke av den typen som tar meg selv så veldig høytidelig, jeg har overhode ikke bestemt meg for noen ting.
Så her har dere jo en gylden mulighet til å overbevise/hjelpe meg til å ikke drite helt på draget sant!

Dette er overhode ikke en slik bil jeg ville ha, men den var i såpass bra stand at det da ble denna! ;D
Har planer om å ha bilen i mange år fremover! (skifter bil veldig ofte men) Da i bruksstand, ikke noe show and shine!

Men det med forstilling, trodde smalnet 2" burde holde i massevis jeg!? Bilen trenger ikke være så smal for min del..
Men jeg vill ha bilen så lav som mulig.


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: Kjetil Limaaugust 07, 2011, 20:29:12 pm
Det jeg sier er at mange senkespindler jeg har sett bygger 0,5 tomme på hver side, det samme gjør mange skivebremsesett. 0,5 x 4 = 2 tommer. Starter du med 2 toms korta forstilling og legger på vanlige droppspindler og skiver ender du da opp med samme sporbredde. Jeg misstenker da at dersom du senker mye så tar det i skjermene sår du svinger før du aner ordet av det.

Mulig det finnes 0 offset senkespindler og skiver til balljoint, hvis så er tilfelle bør du kjøpe noe slikt hvis du skal ha den veldig lav fremme.

Til linkpin er det helt kurant å få laget til en forstilling som er 4" kortere med å bruke laserskjærte dempertårn, driter du i dempere (ikke noe jeg kan anbefale) så kan du smale inn enda mer og senke enda mer.

Men så var det jo det med at du har en 67 modell med balljoint forstilling da......  :-\


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: 2mmelit1august 07, 2011, 23:27:43 pm
Det jeg sier er at mange senkespindler jeg har sett bygger 0,5 tomme på hver side, det samme gjør mange skivebremsesett. 0,5 x 4 = 2 tommer. Starter du med 2 toms korta forstilling og legger på vanlige droppspindler og skiver ender du da opp med samme sporbredde. Jeg misstenker da at dersom du senker mye så tar det i skjermene sår du svinger før du aner ordet av det.

Mulig det finnes 0 offset senkespindler og skiver til balljoint, hvis så er tilfelle bør du kjøpe noe slikt hvis du skal ha den veldig lav fremme.

Til linkpin er det helt kurant å få laget til en forstilling som er 4" kortere med å bruke laserskjærte dempertårn, driter du i dempere (ikke noe jeg kan anbefale) så kan du smale inn enda mer og senke enda mer.

Men så var det jo det med at du har en 67 modell med balljoint forstilling da......  :-\



Aha, sånn sett ja..
Nå skal vel ikke jeg smelle i masse ekstra HK i bilen, så er jo ikke så viktig med de skivebremsene.
Men har sett at de fleste senkespindler bygger 0,5" ja..
Men får jeg senket mer om jeg ikke bruker spindler!? Å bare senker med pumaen!?
Vet ikke hvor mange tommer bare pumaen senker jeg..
For min del så trenger jeg ikke allverden fjøring, har ikke hatt det på de andre bilene mine.. :P


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: Formula Veeaugust 08, 2011, 08:24:39 am
Største fordelen med senkespindler er at den blir lav men beholder fjæringsvei. Mange velger å ha puma på topp.
Senker du alt med puma, blir den ikke like lav, og du vil mangle mye fjæring. Jeg kjører med puma på ca. 50%.
Fjæringsvei har ikke bare med komfort å gjøre, men hjelper deg å holde deg på veien her i telehivlandet.


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: Hot Owlaugust 08, 2011, 08:37:51 am
Største fordelen med senkespindler er at den blir lav men beholder fjæringsvei.

Det er også største ulempen, ettersom man ikke har plass til fjæringsvei når det skal være skikkelig lavt.
Når det er sagt så er det Tüf godkjenning på balljoint senkespindler, om du får dem fra CSP.


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: Eikstadaugust 08, 2011, 10:12:30 am
Største fordelen med senkespindler er at den blir lav men beholder fjæringsvei.

Det er også største ulempen, ettersom man ikke har plass til fjæringsvei når det skal være skikkelig lavt.
Når det er sagt så er det Tüf godkjenning på balljoint senkespindler, om du får dem fra CSP.


Dette er riktig. Men alle faktorer spiller inn. Korter man inn mere enn de "normale" 2 tommene (antar at det skal kortes inn her siden både senkespindler, skiver og mye senk er blandet sammen ;D) etc er  så blir torsjonsfjærene såpass stive at bilen ikke blir for myk lengere. Jeg har prøvekjørt litt ulike bredder på bil, riktig nok på linkpin. Alt fra standard til 5 tommer innkorting og jeg kan si at senkespindler og myk fjæring er et problem på standard bredde ved ulovelig mye senking (fra 70-25mm klaring fra rammehodet til bakken), fortsatt litt trøblette med 2" innkorting, nesten bra med 3", bra med 4" og til slutt "litt" stivt med 5" hvis man stiller bilen for lavt.

Mvh:
Johan.


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: Eikstadaugust 08, 2011, 10:20:30 am
NB: Kun egne erfaringer ved testing av biler jeg har bygget forstillinger til! Dette er derfor ingen fasit :)

Bør også nevnes at fjæringsveien blir VELDIG påvirket av dekkdimensjon. Bobla mi fungerte greit og var ikke nevneverdig vanskelig å smyge over stein i og ujevnheter i underlaget med 145/65-15 foran. Derimot når jeg prøvde med 165/50-15, i samme høyde på forstilinga, bilen ble bilen nesten umulig å kjøre på vanlige norske veier.135R er nok det værste jeg har prøvd på godt senket boble. disse fjærer så mye at selv med røde Koni dempere og 5" innkorting var denne bilen lunefull. Trolig et resultat av at en bil med så ombygd sporvidde med fordel bør kjøres med lavere og bredere dekk for å ikke for vinglette i nesa.

Skulle diskusjonen nå ta i den retningen at det er idioti å korte inn forstillinger så vær så god..... Kan være greit å vite hva fordelene og ulempene ved dette er før man setter saga i hjulopphenget. Det har kostet litt penger og bydd på flere utfordringer enn jeg hadde forestilt meg å bygge en 5" innkortet linkpin forstilling som fungerer..... Da menere jeg en bil som kan kjøres i hastigheter fra 0 og opp mot 130km/t uten problemer. Med problemer så nevner jeg feks den gangen jeg hadde lest at styreleddene "måtte" snus opp ned på spindlene for å gå klar undersiden på bensintanken.. Da flyttet bilen seg ca 50cm sideveis på ca 0,5 sekunder når jeg kjørte over kumlokk med det ene forhjulet... Sånt er skummelt.


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: 2mmelit1august 08, 2011, 23:40:12 pm
5" smalnet forstilling ja.. det høres jo nesten litt på kanten ut!

Men jeg vill jo gjerne gå ulovlig lavt, har hatt biler som knistrer når det ble for mye bue på veien, å det var akkurat passe! vet ikke hvor mange cm klaring det var.. men det var ihvertfall ikke mye!

Men er det noen som har bilde av t-1 med maks senka 2" smalnet puma?


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: Eikstadaugust 09, 2011, 21:27:33 pm
5" høres nok mere ut enn det er i virkeligheten.... På min har jeg senkespindler og da utgjør innkortingen fra spindel til spindel 4", som igjen er ca 50 mm pr side. Mange har jo også uorginale felger som bygger mere utover i forhold til orginalfelger.


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: justandyaugust 10, 2011, 01:15:25 am
http://www.klutchonline.com/blog/geriatricherbie

nå kan du lage rat-looker  ;) denner er jo helt i din gate med tanke på rat og den spesielle fargen din  ;D

får håpe dette setter griller i hode på deg, får da skal jeg glane på bilen din  ;D


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: Eikstadaugust 10, 2011, 06:53:34 am
Jommen var det håp gitt!
En logo på dørene blir heller aldri feil!


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: 2mmelit1august 10, 2011, 08:33:14 am
http://www.klutchonline.com/blog/geriatricherbie

nå kan du lage rat-looker  ;) denner er jo helt i din gate med tanke på rat og den spesielle fargen din  ;D

får håpe dette setter griller i hode på deg, får da skal jeg glane på bilen din  ;D

Haha.. Der er jo bilen jo.. ;) Hadde jo ikke sagt nei takk til den..
Eneste er at jeg ikke vill ha så mye rust på bilen min! holder med det som er der! :P

Jeg syntes det funker altså.. skjønner ikke at ingen andre syntes det ??? ??? ???


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: LOBOaugust 10, 2011, 11:36:01 am
Hvis du vil ha trillebår stuk er 2" alt for lite. Med senkespindler på en 2tom har du jo omtrent orginal sporvidde. Men så vet ikke jeg hva du liker :)

Dette er 2", spindler og felger som bygger litt ut
(http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/752772.jpg)

Min med 4", spindler og felger som bygger litt mindre ut
(http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/578546.jpg)
(http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/578542.jpg)


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: nordaugust 10, 2011, 12:28:20 pm
Hvilken dekk dim har du foran på den Lobo..?


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: LOBOaugust 10, 2011, 12:31:47 pm
er vel 145/65 på det bildet der.


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: 2mmelit1august 10, 2011, 13:04:12 pm
Hvis du vil ha trillebår stuk er 2" alt for lite. Med senkespindler på en 2tom har du jo omtrent orginal sporvidde. Men så vet ikke jeg hva du liker :)

Dette er 2", spindler og felger som bygger litt ut
(http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/752772.jpg)

Er det maks senk på pumaen på den!? Det er alt for høyt! :O


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: nordaugust 10, 2011, 13:12:07 pm
Hvis du vil ha trillebår stuk er 2" alt for lite. Med senkespindler på en 2tom har du jo omtrent orginal sporvidde. Men så vet ikke jeg hva du liker :)

Dette er 2", spindler og felger som bygger litt ut
(http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/752772.jpg)

Er det maks senk på pumaen på den!? Det er alt for høyt! :O

Usikker på om det er maks på pumaen men skal man kunne svinge så er det vell nært....


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: Espen/VW54august 10, 2011, 13:48:53 pm
Min i gammel drakt. Puma og senkespindler. empi 5 kopier. ikke smalnet forstilling. stivt.. ja.. 

(http://espen.atc.no/Bilder/samlepermbilder/DSC00576.JPG)


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: Espen/VW54august 10, 2011, 13:51:00 pm
I ny drakt, her med 2" smalnet puma og senkespindler. Men med skive bremser og org 4,5" fuchs.

(http://espen.atc.no/Bilder/Ovalen/17mai.JPG)


Så som du ser, felger, dekk osv spiller inn..


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: justandyaugust 10, 2011, 13:52:49 pm
her har du orginal puma halveis senket +/- og dropspindler med 4,5" stål jeg har 135/70-15 da har jeg 5cm fra forstillingsrøret og ned til bakken. det subber heller ikke ved full sving.


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: 2mmelit1august 10, 2011, 14:15:29 pm
her har du orginal puma halveis senket +/- og dropspindler med 4,5" stål jeg har 135/70-15 da har jeg 5cm fra forstillingsrøret og ned til bakken. det subber heller ikke ved full sving.

Det så veldig bra ut da! hvor mange " er den forstillingen smalnet inn?



http://vimeo.com/23887556
Her er passe lavt! :P


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: Espen/VW54august 10, 2011, 14:25:55 pm
her har du orginal puma halveis senket +/- og dropspindler med 4,5" stål jeg har 135/70-15 da har jeg 5cm fra forstillingsrøret og ned til bakken. det subber heller ikke ved full sving.

Det så veldig bra ut da! hvor mange " er den forstillingen smalnet inn?

Som han skriver org puma. = ikke smalnet. :)


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: justandyaugust 10, 2011, 14:32:40 pm
er som espen sier ikke smalnet med er litt bredere en orginal pga drop spindlene. så da er den ca 1/2" breddere en orginalt vis jeg ikke tar helt feil


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: 2mmelit1august 10, 2011, 14:40:18 pm
er som espen sier ikke smalnet med er litt bredere en orginal pga drop spindlene. så da er den ca 1/2" breddere en orginalt vis jeg ikke tar helt feil

Da er det jo ikke.no sak da! så om jeg går 2" smalere så burde det jo ikke være noe problem å få det så lavt som det er på din =)

Planen er jo stålfelger og sykkeldekk foran, og noe breier bak, hvor breie bakfelger har du?


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken'august 10, 2011, 17:46:23 pm
2" smallet, senkespindler, org stålfelger på 145-65 og stadig noget at gå ned på i justeringen.  ;)
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,28178.msg363027.html#msg363027 (http://www.vwnorge.no/index.php/topic,28178.msg363027.html#msg363027)
(http://i663.photobucket.com/albums/uu360/mascot73/DSC_0030.jpg)


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: nordaugust 11, 2011, 20:10:13 pm
her har du orginal puma halveis senket +/- og dropspindler med 4,5" stål jeg har 135/70-15 da har jeg 5cm fra forstillingsrøret og ned til bakken. det subber heller ikke ved full sving.

Hei!
Hvor mange hakk har du senket den bak..?


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: justandyaugust 11, 2011, 21:58:51 pm
ca SÅ mye inne og ca SÅ mye ute  ;D jeg har ikke peiling lenger, den er så lav at det ikke er mulig å ha på stopperne, vis det hjelper


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: Eikstadaugust 11, 2011, 22:00:22 pm
her har du orginal puma halveis senket +/- og dropspindler med 4,5" stål jeg har 135/70-15 da har jeg 5cm fra forstillingsrøret og ned til bakken. det subber heller ikke ved full sving.

Men hvis du skulle få bilen til å fjære mens du svinger.....Da tenker jeg det piper litt i gummien?


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: justandyaugust 12, 2011, 10:00:46 am
hva snakker du om bablefish?? fjære.... nei her er det stut og jævlig men har fjærer i setet  ;D tror ikke jeg har korte nok dempere for jeg kunne stå foran på flyndra i vinter uten dempere å få den ned på bakken.

har prøvd å ha puma`n i bunn med dropspindler men da hang forhjulene i lufta  ;D


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: 2mmelit1august 12, 2011, 17:06:04 pm
hva snakker du om bablefish?? fjære.... nei her er det stut og jævlig men har fjærer i setet  ;D tror ikke jeg har korte nok dempere for jeg kunne stå foran på flyndra i vinter uten dempere å få den ned på bakken.

har prøvd å ha puma`n i bunn med dropspindler men da hang forhjulene i lufta  ;D

Men hvor breie bakhjul og dekk kjører du!? :P


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: justandyaugust 15, 2011, 06:09:58 am
135/70-15 på 4,5" foran og 185/65-15 bak på 5,5" hadde på 195/65 i fjor men subbet litt i di aller værste dumbene


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: 2mmelit1august 18, 2011, 14:41:06 pm
Da måtte jeg ty til nytt batteri da jeg ikke fikk nok liv i det gamle! :S

Bilen har aldri vært så lett startet! :P når den er kald ihvertfall ;-)
Noen som kanskje vet hva grunnen til at den er vanskeligere å starte når den er varm!?
Den kinner liksom en del runder.. men så fort jeg er borti gasspedalen så kommer'n! =)


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: Kjell Roaraugust 18, 2011, 16:01:17 pm
For trange ventiler?


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: 2mmelit1august 18, 2011, 17:00:50 pm
For trange ventiler?

Tror du det!? Jeg trodde kanskje det var noe sånn som at gasseren ikke var nok åpne når jeg startet motoren jeg eller.no jeg..  ???
skal ikke skryte på meg mest teknisk innsikt men.. :P

Klar for SCC :D
(http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/296209_10150751599015461_753540460_19874863_3944698_n.jpg)


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: 2mmelit1august 18, 2011, 17:01:43 pm
For trange ventiler?

Tror du det!? Utvider ikke metalet seg når det er varmt!?
Jeg trodde kanskje det var noe sånn som at gasseren ikke var nok åpne når jeg startet motoren jeg eller.no jeg..  ???
skal ikke skryte på meg mest teknisk innsikt men.. :P

Klar for SCC :D
(http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/296209_10150751599015461_753540460_19874863_3944698_n.jpg)


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: 2mmelit1september 05, 2011, 12:42:04 pm
Da har jeg fått ordnet med noen senkespindler av den gode gamle sveisa typen til baljoint så får vi prøve å se om det passer til helga!
Han som solgte de til meg, sa også han kanskje kunne sveise ny forstilling til meg i løpet av vintern også=)
Han mente at også at forstilling på bilen min var "skjeiv", eller at røra var bøyd bakover, pga av at hjula ikke stod midt i hjulbua, ikke noe jeg har lagt merke til men..
Det ser man vel så fort man tar av forstillinga..

Må også prøve å finne ut av detta lade problemet til helga, noen som veit en lur måte å finne ut om det er laderelle/regulator eller dynamoen som er gåen!?

Kan ihvertfall åpne dynamoen å se om det er børster igjen inni der! :P


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: Dewilseptember 05, 2011, 20:13:22 pm
Hvis den ikke lader er det stort sett børster eller relé.
Forhjulene på bobla flytter seg forover og bakover etter hvor bærearmene står.
Bærearmene er lagret over hverandre, så når bilen er helt hevet eller helt senket flytter hjulet seg frem i buen...


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: rofferenseptember 06, 2011, 11:20:51 am
kjører du spacere bak på felgene? har akuratt samme hjula selv på bilen.


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: Tistloseptember 06, 2011, 14:46:19 pm
Da måtte jeg ty til nytt batteri da jeg ikke fikk nok liv i det gamle! :S

Bilen har aldri vært så lett startet! :P når den er kald ihvertfall ;-)
Noen som kanskje vet hva grunnen til at den er vanskeligere å starte når den er varm!?
Den kinner liksom en del runder.. men så fort jeg er borti gasspedalen så kommer'n! =)


du SKAL halda eindel gass når du starter ein varm motor


Tittel: Sv: 90's Gone Bad
Skrevet av: 2mmelit1september 06, 2011, 15:22:14 pm
Da måtte jeg ty til nytt batteri da jeg ikke fikk nok liv i det gamle! :S

Bilen har aldri vært så lett startet! :P når den er kald ihvertfall ;-)
Noen som kanskje vet hva grunnen til at den er vanskeligere å starte når den er varm!?
Den kinner liksom en del runder.. men så fort jeg er borti gasspedalen så kommer'n! =)


du SKAL halda eindel gass når du starter ein varm motor

hehe, da e det jo it.no sak da! ;)