VWNorge

Bruktbørsen => Deler ønskes kjøpt => Emne startet av: Kenneth Johnsen på desember 17, 2011, 22:01:27 pm



Tittel: coilovers og skivebremser til 02
Skrevet av: Kenneth Johnsendesember 17, 2011, 22:01:27 pm
Som topic sier så ønsker jeg skivebremser foran og bak til min 71, 02. Jeg skal ikke ha noe orginalt da jeg har en 2332 t4 motor på 180hk som skal inn. Har lyst på porsche-calippere hvertfall foran. Trenger også coilovers foran og bak(irs). Vet ikke hva som er anbefalt å bruke eller hvordan dette blir gjort, så er åpen for inspill og forslag. Gjerne link(er) til sider som selger dette.


Tittel: Sv: coilovers og skivebremser til 02
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2desember 19, 2011, 08:59:52 am
Det letteste du gjør er å kjøpe fra Kerscher, der får du det du trenger, og de bremsene som har TÜV papirer på mest HK, (160hk), mer enn dette finnes det ikke Bremser med.
Coilovers kitene deres er også godkjente hos TÜV.

http://www.kerscher-tuning.de/kaefer/ (http://www.kerscher-tuning.de/kaefer/)


Tittel: Sv: coilovers og skivebremser til 02
Skrevet av: Formula Veedesember 19, 2011, 09:16:38 am
Støtter Gunnar her, har samme bremsesettet selv.
For coilovers bak kan du bytte fjærplata/torsjonsfjæringen bak for å kun bruke coilovers, eller du kan slakke ned på torsjonsfjæringa og bruke coilovers.
Jeg har mest tro på kvasiløsning fordi jeg synes toppen på demperinnfestningen ser litt for svak ut til å bære bilens vekt under belastning..
Fremme kan du bruke karscher, men vet og flere som bruker fra golf1 om du har den med 2 bolter.


Tittel: Sv: coilovers og skivebremser til 02
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2desember 19, 2011, 09:52:16 am
1302 har ikke den med 2 bolter om den ikke er bygget om..


Tittel: Sv: coilovers og skivebremser til 02
Skrevet av: Formula Veedesember 19, 2011, 13:37:50 pm
1302 har ikke den med 2 bolter om den ikke er bygget om..
Min 1302 fra -71 har to bolter, derfor jeg nevner det  ;) den er bygget om da dette ikke kom før i august 73.
Andre fordeler er annen sleperadius med bedre selvopprettingsevne, forbedret stabilitet ved bremsing på ujevnt underlag, generell bedre retningsstabilitet og ved punktering vil du slippe store overraskelser.
(I flg. Haynes kapittel 12 side 185 fig. 12.9)
Det vil si med den 3 bolts fjærbeinet blir alle påvirkninger på styregeometrien forsterket opp til rattet, så du må bruke mer krefter for å korrigere.
Med 2 bolts virker det som at jo større kraft du påvirker styringen med, jo mer stabil blir den.
Eneste ulempen er at ved fullt rattutslag er styringen enda lettere, mens fullt utslag i revers er en del tyngre å rette opp igjen.


Tittel: Sv: coilovers og skivebremser til 02
Skrevet av: Kenneth Johnsendesember 19, 2011, 19:23:08 pm
mulig jeg er dum nå.... 2 bolter??? Hvor? Fjørbeinstoppa? Har ikke skrudd mye boble før, å dette er min første så er ganske newbee på dette.. :-\


Tittel: Sv: coilovers og skivebremser til 02
Skrevet av: Espen S. Andresendesember 19, 2011, 19:39:58 pm
mulig jeg er dum nå.... 2 bolter??? Hvor? Fjørbeinstoppa? Har ikke skrudd mye boble før, å dette er min første så er ganske newbee på dette.. :-\

Det går på innfestinga mot spindel. Eldre mcpherson, dvs 71-73-modell, har 3-bolta innfesting mot spindel, 74-modell og oppover har 2-bolta på lik linje med golf.


Tittel: Sv: coilovers og skivebremser til 02
Skrevet av: Kenneth Johnsendesember 19, 2011, 22:43:49 pm
mulig jeg er dum nå.... 2 bolter??? Hvor? Fjørbeinstoppa? Har ikke skrudd mye boble før, å dette er min første så er ganske newbee på dette.. :-\

Det går på innfestinga mot spindel. Eldre mcpherson, dvs 71-73-modell, har 3-bolta innfesting mot spindel, 74-modell og oppover har 2-bolta på lik linje med golf.

Å sånn ja!  :D :D Nå henger jeg me her! Takk takk!