Tittel: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på desember 26, 2011, 01:12:50 am Hei.
Har vært medlem av tråden en stund, og var med i Vw2you tidligere. Skrudde mye boble i gamle dager da jeg var 17-20 år, men det var på slutten av 80-tallet. Interessen har aldri vært borte, men med studier og familiestifting i ettertid har satt en ganske effektiv brems på prioriteringen. Men nå har jeg bestem meg for å ta opp igjen tråden, og har kjøpt meg en ny bil. Dvs en gammel bil, en 1969 Karmann Ghia Convertible. Den er på vei over dammen en gang på nyåret, og jeg gleder meg ganske mye. Legger ved bilde av bilen. Kommentarer er velkomne, gjerne også fra andre KG-eiere. Mvh, Espen[attachment=1] Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på desember 26, 2011, 23:50:51 pm Hei igjen.
Legger ved et bilde av interiør på bilen. [attachment=1] Mvh, Espen Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: Seven på desember 27, 2011, 00:05:46 am Toppers ! 69-ja ... gikk akkurat klar av store trygge baklys, og smekre frontblinkers da.
Ser jo lekker ut Hvis du kjøpte "kun via nettet" - uten å sett på selv/lokalmann -- så kunne det vært artig å fått noen stikkord om fremgangsmåten. no details ... bare de grove erfaringene Kul kjerre ! Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på desember 27, 2011, 00:12:41 am Takker:)
Har brukt mange år på å finne den bilen jeg ønsket meg. Internett er helt fantastisk i sånn henseende, spesielt på hvordan man kunne finne tak i biler i gamle dager. Søkte etter en 69, har som du sier ikke store baklykter, har glass bakvindu, har IRS. Den ble totalrenovert for noen år siden, med frame off, sandblåst og fikset. Stort sett alt som kunne byttes ut ble byttet ut. Var ikke interessert i å finne meg et oppussingsobjekt, det har jeg ikke tid til. [attachment=1] Mvh, Espen Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: Trond Dahl på desember 27, 2011, 00:17:35 am Flott bil!
Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på desember 27, 2011, 00:29:06 am Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: moon på desember 27, 2011, 01:15:06 am Gratulere med en nydelig bil :-)
Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på desember 27, 2011, 01:19:14 am Tekker.
Skal legge ut flere bilder etterhvert, med litt histore om hvordan jeg fant den, og om hva som skal gjøres med den. Fortsatt god jul til alle lesere! Mvh, Espen Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: BERGER på desember 27, 2011, 09:36:45 am Gratulerer med flott bil!! Flere KG cab`r til landet er aldri feil.
Gleder meg til å se flere bilder av bilen og få detlajer om hva som er gjort med den :) Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: Gullik på desember 27, 2011, 09:46:00 am Oii lekker bil , gratulerer :)
Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: MortenN på desember 27, 2011, 10:51:30 am Gratulerer med finfin bil! :) Kjør på med bilder :)
Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: mags på desember 27, 2011, 13:49:12 pm Gratulere med fin Ghia Cab Espen
skal bli morro å få brukt denne til sommeren da Mags Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på desember 27, 2011, 17:06:55 pm Hei igjen.
Legger til et bilde av interiøret. Det er laget nytt interiør i skinn. Mvh, Espen Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på desember 28, 2011, 06:55:05 am I min 1303 har jeg en type 4 motor, og dette er en motortype jeg har likt lenge. Derfor var det bare på sin plass at også nybilen skulle ha en type 4 motor på plass.
Her er motoren: [attachment=1] Mvh, Espen Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: Dragset'n på desember 28, 2011, 11:47:36 am Hvordan gikk du frem for å importere bilen?
Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på desember 29, 2011, 00:15:53 am Hvordan gikk du frem for å importere bilen? Brukte selvsagt lang tid på å finne bilen på nett. Når bilen ble funnet (i Canada), var det selvsagt ikke lett å vite om dette er katta i sekken. Tok selvsagt kontakt med selger, fikk mailet en god del bilder. Han tok video av bilen, og etter noen samtaler og ringte noen refereanser, fikk jeg etterhvert et meget godt inntrykk av både selgerne og bilen. De la med bilder fra restaureringen, samt viste endel kvitteringer på hvilket arbeid som var gjort. Når jeg bestemte meg for å kjøpe bilen, gjenstod selvføgelig et oppgjør. Vi vurderte om de skulle legge bilen ut på ebay og så kunne jeg kjøpe den der. Da ville man som kjøper være beskyttet mot svindel, og selger ville være sikret sitt oppgjør. Det viste seg at ebay tok ganske store gebyr for å få gjennomført dette, og det samme gjorde paypal. Vi var innom diskusjonen om å la en advokat i Canada stå for oppgjøret (jeg betaler inn til advokaten, og han betaler til selger først når bilen er sendt). Men vi endte opp med en løsning som fungerte veldig bra, og det var en løsning selgers bank foreslo. Jeg betalte inn til et firma i Canada, som fungerte som betalingsformidler. Selskapet heter "Payline by Ice" http://paylinebyice.com/corporate-clients/international-payments De utbetalte kjøpesummen til selger når bilen var bekreftet sendt. Jeg fikk selger til å ta en mengde bilder da bilen ble hentet og lastet på henger som skulle ta den fra selgers hus til transportsentralen. Dette for å dokumentere tilstanden til bilen da risiko gikk over på transportfirmaet (ihht forsikring). Men det fungerte også som en forsikring for meg for å kunne dokumentere at bilen var den vi avtalte og at det var den som ble sendt. Men det var like viktig selve inntrykket jeg fikk av selgerne. Jeg forstod tidlig at de ikke var ute etter å lure meg, i allefall var det et inntrykk jeg fikk. Bilen har jo ikke kommet til Norge ennå, så jeg vet jo fremdeles ikke helt om jeg er lurt eller ikke...... Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: Roy Grelland på desember 29, 2011, 00:21:23 am Flere Ghiaer til Norge er konge. Den ser jo veldig bra ut på bildene da :)
Gleder meg til å se den live Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på desember 29, 2011, 23:30:02 pm I min søken etter bilen, ville jeg gjerne ha en litt kraftigere motor enn originalt. Jeg synes tross alt at en KG ser ut som en litt mer sportslig bil enn den ordinære bobla.
Siden jeg har type 4 motor i min 1303S-74, ville jeg gjerne ha litt kraftigere motor. Jeg brukte lang tid på nettet for å lese mer om forskjellig motorbyggere, og man får jo forståelse av at en motor ikke bare er en motor. En fyr/firma jeg leste mye om på amerikanske nettsider og forum på, var Jake Raby. Han har i en årrekke vært en foregangsmann i det med type 4 motor. Derfor ble gleden ekstra stor når jeg da fant en Karmann Ghia som hadde en 2270 Jake Raby type 4 motor på ca 160 hk i hekken. [attachment=1] Mvh, Espen Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: holmsen på desember 29, 2011, 23:43:28 pm Helt utrolig lekker :o Gratulerer
Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på januar 02, 2012, 02:00:35 am Skal selvsagt gjøre noe med bremsene. Har kjøpt inn diverse 944/968/928 bremser som skal monteres.
Bakbremsene er intet problem. Det er selvsagt bremsene foran det er litt arbeid med. Noen som har noe erfaring med ventilerte bremser foran fra Porsche på balljoint? Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på januar 08, 2012, 03:00:56 am Kjører alle her inne med originale bremser?
Ingen som har montert på 944/968/924-bremser? Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: Roy Grelland på januar 08, 2012, 03:05:30 am jeg kjører med Kerscher frambremser og originale tromler bak (med 19.05mm sylindre. Funker helt fint, og er godkjent opp til 136 hk.
Har planer om å bytte bakbremsene med Kerscher sine når neste motor er ferdig, da får jeg godkjent 160 hk. dette er i en '62 Ghia coupe. Eneste grunnen til at jeg ikke bruker Porsche bremser, er at det var enkelt å godkjenne bilen med Kerscher sine. Går man gjennom jobben med å overbevise og dokumentere Porsche bremser, er det et minst like godt valg. Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på januar 08, 2012, 03:18:59 am For å få godkjent over 160hk? Noen ideer?
Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på januar 18, 2012, 09:57:10 am Har nå kontaktet MBT for å høre om prisene på deres TÜV-godkjente bremser.
Noen som har erfaringer? Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: Paasan på januar 18, 2012, 10:06:14 am Jeg har originale Vw skiver foran (tromler originalt) Funker men ikke all verden av bremser hvis det går veldig unna (Kjører pent hele tiden ;)) Bremser er viktig
Flott bil gratulerer Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på januar 18, 2012, 10:10:39 am Takk d samme.
Ghia er digg!! Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: Pål.H på januar 18, 2012, 11:49:15 am Jeg har CSP sine i front på min, stor forskjell i forhold til trommel.
Og som Paasan kjører jeg leg alltid pent :) Pål Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på januar 18, 2012, 14:25:33 pm Jeg har CSP sine i front på min, stor forskjell i forhold til trommel. Og som Paasan kjører jeg leg alltid pent :) Pål CSP solide, ventilerte, eller med 4-pots caliper? Espen Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på januar 18, 2012, 14:38:32 pm jeg kjører med Kerscher frambremser og originale tromler bak (med 19.05mm sylindre. Funker helt fint, og er godkjent opp til 136 hk. Har planer om å bytte bakbremsene med Kerscher sine når neste motor er ferdig, da får jeg godkjent 160 hk. dette er i en '62 Ghia coupe. Eneste grunnen til at jeg ikke bruker Porsche bremser, er at det var enkelt å godkjenne bilen med Kerscher sine. Går man gjennom jobben med å overbevise og dokumentere Porsche bremser, er det et minst like godt valg. Hvilket kit fra kerscher er det du bruker? 4-pots eller vanlig? Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: Roy Grelland på januar 18, 2012, 19:22:02 pm Vanlig. Skal se om jeg finner linken.
Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: Roy Grelland på januar 19, 2012, 12:04:21 pm http://www.kerscher-tuning.de/kaefer/detail.php?id=70
Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på januar 19, 2012, 22:46:32 pm Har lagt en video på en server. Den er av en episode fra Wheeler Dealers på Discovery. Siden dette er min favorittbil, synes jeg at det var på sin plass å dele denne med andre interesserte.
http://www.jotta.no/p/espenq/3ba9a8772b3a428d9b34dba23adcb7a6 Håper mange finner denne interessant, og at den varmer godt i vinterkulda. Gjør oppmerksom på at fila er ca 800 Mb, er ikke sikker på båndbredden til Jotta, så jeg vet ikke hvor lang tid det tar. Oppløsning 1280 x 720, mp4-format. Mvh, Ghia69 Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på januar 20, 2012, 10:29:59 am http://www.kerscher-tuning.de/kaefer/detail.php?id=70 Takker. Har sett på dem. Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på mars 19, 2012, 01:36:03 am Begynner å bli noe skeptiskt. Har ikke fått bilen ennå, den ble sendt for et par måneders siden.
Har fått info at det fremdeles står i Drammen, skal sjekke mer i morgen hva det er som skjer. ghia69 Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: Ruggen på mars 19, 2012, 07:38:15 am Begynner å bli noe skeptiskt. Har ikke fått bilen ennå, den ble sendt for et par måneders siden. Har fått info at det fremdeles står i Drammen, skal sjekke mer i morgen hva det er som skjer. ghia69 Jeg har hentet flere biler over dammen og kan trygt si deg at det tar tid :P - 2 mån er ikke lenge, men går du bare å tenker på bilen så blir det LENGE ;D Om det er slik at bilen har kommet hit og nå står i Drammen så gjør som du sier å ta kontakt da de får inn mange biler der og det står flere nye eiere på trappa å venter vær dag omtrent. Eller så jo bilen flott ut på bildene, så her blir det nok mye kose-kjøring i sommer. Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: Solan på mars 21, 2012, 17:01:40 pm Gratulerer med skamfet bil, den motoren og det interiøret så jo fantastisk ut! Håper ting er fagmessig gjort, at du får bilen fort hjem på tunet, og at du blir fornøyd!
Mvh Svein Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: Filip/purity på mars 22, 2012, 09:55:19 am En ting angående den motoren din: Jeg tror ikke motoren kan være bygd av Jake Raby selv, fordi jeg tror aldri han har brukt Porsche-vifter/viftehus på sine turnkey motorer, han bruker kun sine egenutviklede "DTM" viftehus. Men det kan jo være at det er en av kit-motorene som han solgte før, de tror jeg du kunne få som longblock, men de måtte du altså montere selv (blueprinting etc. ble gjort på forhånd hos Raby).
Uansett digg med Type 4 motor, og det ser ut som en lekker bil! Håper det ordner seg med transporten. Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på mars 22, 2012, 10:49:01 am Hei.
Har snakket med Raby selv, og han husker godt motoren. Den ble bygget etter kundens ønske. Her er et bilde av motoren hos Jake Raby, under testing. [attachment=1] Mvh, ghia69 Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på mars 25, 2012, 11:27:39 am Da var bilen endelig kommet. :) Dro til Drammen for å hente den. En gledens dag. Det er noe med at alt er litt usikkert helt til man ser at bilen faktisk er kommet fram.
Blå himmel og sol, taket måtte selvsagt legges ned. Glemte å ta bilde av dette, var opptatt av å kjøre. Plasserte den i en garasje hos en kompis, og drar nedover i løpet av april for å hente den og kjøre den til Bodø. Er litt avhengig av at fjellovergangene er fri for snø. ghia69 Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: Lowlife på mars 25, 2012, 12:38:29 pm Så bra du fikk ordnet det. Dersom du trenger noe hjelp senere, ikke nøl med å spørre.
Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på mars 25, 2012, 12:58:30 pm Takker for hjelpen uansett. Godt å se at vi med VW vil hjelpe hverandre.
MVWH, ghia69 Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: Syncronaut på mars 26, 2012, 11:43:24 am Gratulerer med grom bil :)
Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: Paasan på mars 30, 2012, 13:18:14 pm Grattis med Snasen :D bil
Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på mai 30, 2012, 18:34:57 pm Bil på vei hjem fra Oslo:
[attachment=1] ..herlig med taket nede! Synd sommerdagene er så få. ghia69 Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på august 26, 2013, 23:25:07 pm Endel tid har gått, men på fredag fikk jeg endelig skilter på bilen.
Kerscher bremsekit, t-4 motor 2276ccm og puma forstilling. Utrolig deilig følelse å få skilter på bilen. Ghia69 Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: Lowlife på august 27, 2013, 08:24:00 am Gratulerer!
Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: BERGER på august 27, 2013, 08:24:48 am Gratulerer!!
Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på august 27, 2013, 08:50:17 am Takker.
Nå er det bare å vente på at det skal slutte å regne :D Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: RZR-Andy på august 28, 2013, 10:49:03 am Gratulerer med nydelig bil og godkjenning!
Har selv topp erfaring med Kerscher, tror CSP også er blitt veldig bra på TÜV-papirer nå. Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på august 31, 2013, 18:02:33 pm TÜV-papirene var uten understellsnummer. De ville ha dette før de sendte papirene, men de er altså "blanko". Andre som har fått det samme?
Ghia69 Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: Roy Grelland på august 31, 2013, 18:52:54 pm jepp, samme her. Papirene var uten nummer, men ikke noe problem å få godkjent allikevel
Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på november 20, 2013, 18:06:49 pm Legger inn en link til en diskusjon rundt BAS-ahnendorp i min ghia:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,55015.0.html ghia69 Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på desember 21, 2013, 01:16:40 am Har kjøpt en porsche 5-trinns kasse jeg skal få montert inn i bilen i løpet av vinteren. Noen andre som har gjennomført dette?
ghia69 Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: G.D på desember 21, 2013, 22:40:07 pm Hvilken Porschekasse? 901 eller 915? Har 915 i min 1303.
Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på desember 22, 2013, 02:02:21 am Er en 911/01 kasse. Kom mellom 901 og 915.
Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: MCCCIIIS på desember 22, 2013, 11:48:45 am Du får vel det du trenger hos bugat5speed.de ;)
Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på desember 22, 2013, 12:31:54 pm Delene fra www.bugat5speed.de er allerede bestilt og kommer kanskje til julaften. Skulle gjerne sett ansiktet til fruen dersom det hadde lagt en pakke med girkassedeler til meg fra ulenissen under treet!
Tenkte mest på om noen har gjort dette, og om det innebærer noen problemer som andre har møtt på. ghia69 Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: G.D på desember 22, 2013, 13:10:39 pm Hvis du har du første gir til venstre og ned, er det 901-typen og i så fall enkel å få til å passe fysisk mellom rammegaflene. Litt kluring kan det være med girsjaltereren da du må lage hull i bunnplata til denne. På den kassen jeg hadde måtte clutchmekanismen bygges om da clutchutløsingen gikk motsatt vei. Antar at flensene til drivakselene har samme diameter.?
Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: BERGER på desember 22, 2013, 13:13:57 pm Har ikke erfaring med dette, men endel erfaring med Ghia. Det er generelt dårligere plass alle veier bak i Ghia`n kontra bobla. Avstanden mellom girkassen og bagasjeromsgulvet er mindre, også i fremkant der girkassekonen sitter. Mener å ha lest at ved installasjon av Berg 5 kit i Ghia må gulvet over kassa modifiseres, uten sammenligning forøvrig. Ellers er det minimalt å gå på bakover dersom motoren ikke kommer i standard posisjon. Det vil i så fall gjøre at motoren blir svært vanskelig å få inn, og trangt rundt eksosanlegget/bakplata.
Men alt går bare man har en vinkelsliper ;) Håper du legger ut litt info på veien når du skal ha dette på plass. Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på desember 22, 2013, 13:55:15 pm 901-kassa og 911-kassa er i tgangspunktet ganske like, bortsett fra at 911-kassa er av magnesium, mens 901-kassa er av aluminium.
Når nesa på girkassa byttes ut med den Martin Bott selger, så er denne kortere enn den originale, og gjør at girkassa passer på plass. http://www.bugat5speed.de/en/beetle-co/transmissions/conversion-parts-porsche-transmission-901-914/77-schaltwellendeckel-2 ghia69 Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på desember 24, 2013, 00:31:39 am Fikk deler i dag fra bugatfivespeed. Beste julegaven :D
Syn det er julaften i morra, ellers skulle jeg tatt en tur i garasja. Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: KDF Type 60 på desember 24, 2013, 08:08:57 am Tøft Espen !
Får du skrudd på bilen der den står, eller må du ha den et annet sted ? Håper du har den klar med ny kasse til sommeren. God jul. Anders. Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på april 25, 2014, 08:45:39 am Har holdt på litt med 911/01-kassa, men begynte først å lese litt om den. 901 og 911-kassene kom i flere varianter, med forskjellige utveksling på girene. Ikke så unaturlig kanskje, med tanke på at Porsche serverte flere forskjellige motorvarianter på girkassene. Kassene var i 911, 912 og 914, så hver bil og motor fikk da en kasse som matchet.
http://www.gboxweb.com/901specs.html Min kasse ser bra ut i forhold til min motor. Dette blir spennende. ghia69 Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på april 25, 2014, 15:51:44 pm Har også bestilt nye instrumenter til ghian.
Sjekk ut facebook-siden til Speedhut, de ligger der på førstesiden (pr i dag). https://www.facebook.com/Speedhut og https://www.facebook.com/Speedhut/photos/pb.160694541067.-2207520000.1398433719./10152352285386068/?type=3&theater Fikk laget dem slik jeg ville ha dem, og det blir sikkert bra når de kommer på plass :) Kan anbefale dette selskapet: www.speedhut.com ghia69 Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på april 30, 2014, 21:31:32 pm Bestemte meg i går for å sette inn 4-trinns kassa igjen. Innser at det tar for lang tid å få på plass 5-trinns kassa. Om jeg skal ha noe håp om å få kjørt noe i år er det like greit å sørge for at bilen kan brukes. Må jo også ha noe å sysle med til neste vinter også;)
ghia69 Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på mai 08, 2015, 20:41:39 pm Endelig fått inn min porsche 911/01 femtrinnskasse. Har ikke fått testet den ennå, men blir spennende.
[attachment=1] [attachment=2] [attachment=3] ghia69 Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: Endre S på mai 09, 2015, 13:22:22 pm Artig hestehus 👍
Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på juni 08, 2015, 08:46:33 am Fikk prøvekjørt bilen med 5-trinns kassa. En drøm å kjøre.
#denfølelsen når man kjører en ghia med 5 gir ;D ghia69 Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: Endre S på juni 29, 2015, 20:40:51 pm Hvilke omdreininger ligger du på i femtegiret?
Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: ghia69 på juni 30, 2015, 00:33:08 am Hvilke omdreininger ligger du på i femtegiret? Det var da et meget omfangsrikt spørsmål ??? Kommer an på hvilken fart man holder, serru ;D Har ikke sjekket, holder på å ta ut motoren for å fikse noen smågreier. Kan rapportere når alt er på plass igjen. ghia69 Tittel: Sv: Min 1969 Ghia convertible Skrevet av: Endre S på juni 30, 2015, 07:36:55 am Tenkte på det som er relevant da selvfølgelig, men her nedpå vestlandet er vi ikkje vant til å bruke 5. Giret før 4 giret er brukt opp ;-)
|