VWNorge

Forum => Rundt og rundt/bakkeløp => Emne startet av: Svein. på februar 26, 2012, 20:27:05 pm



Tittel: Litt Autoslalom fra Tyskland...
Skrevet av: Svein.februar 26, 2012, 20:27:05 pm
Kos dere.....
http://www.youtube.com/watch?v=wXX91jW2ILU&feature=endscreen&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=XlKJOmmQRPk&list=UUIiJrsKJjcsVT2vPSIKT5eg&index=2&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=bSAtVA6NT34&feature=related

+ litt bakkeløp....
http://www.youtube.com/watch?v=Z7rMsmEIkFg&list=UUIiJrsKJjcsVT2vPSIKT5eg&index=3&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=ywOQJXX8iL8&list=UUIiJrsKJjcsVT2vPSIKT5eg&index=4&feature=plcp


Tittel: Sv: Litt Autoslalom fra Tyskland...
Skrevet av: Blyfotfebruar 26, 2012, 22:02:41 pm
Fantastisk girkasse. Er det noe mer info om bilen på nett?


Tittel: Sv: Litt Autoslalom fra Tyskland...
Skrevet av: GeirJBfebruar 27, 2012, 09:50:13 am
kult! Vært fett med en 1303 rigga for både gate, bane og autoslalom!  8)


Tittel: Sv: Litt Autoslalom fra Tyskland...
Skrevet av: Der_Butzelmannfebruar 27, 2012, 17:02:32 pm
Spec-liste fra 2009:

2360ccm type 4 Motor
212hk
Tørrsumpsmøring med ca. 10 liter Castrol RS olje, termostatstyrt oljekjøler
103mm Mahle sylindrer, JE stempler m.ventillommer
71mm veiv med motvekter
Letta og polerte råder
Kam - ukjent/hemmelig
Lettet svinghjul
911 kjølevifte med endret utveksling
Fullt programmerbar tenning, Bosch coil, NGK plugger
Avstemt eksosanlegg med hjemmelaga demper, lamdasonde
5 girs Hewland usynkronisert formel 3 girkasse, alle drev rettskårne, sperre, tenningskutt ved giring
Porsche 914 topper med større kanaler og ventiler, tilpassede forbrenningsrom, dobble fjærer, titantallerkner, nålelagrede Pauter vipper
Egenkomponert elektrisk triject innsprøytningssystem med "flatslide" spjellhus og to dyser pr. sylinder

Girer på 7400 omdr/min. Dras opp til ca. 8000 omdr/min
Fichtel&Sachs Sinter clutch, med alu trykkplate

Bilen veier ca. 720kg



Bilen skal nå ha en Hewland Mk5 7 Trinns girkasse, bygd om til sekvensiell. Har sikkert oppgradert noe annet også siden sist. Hjemmesia til N-TEC er for tiden ikke lenger å finne på tidligere kjente adresse.
Rå bil og fresk kjøring ihvertfall ;D

Se denne tråden for flere godbiter ;)
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,68.0.html

mvh Arild :)