VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Rune84 på april 05, 2012, 16:53:14 pm



Tittel: død boble
Skrevet av: Rune84april 05, 2012, 16:53:14 pm
BIlen min stoppa midt i hamar i går efta, ville rett og slett ikke mer.. hva kan det være mon tro? Ser ingen løse kabler eller noe slikt. Den tenner bare ikke når jeg drar på starteren..trist.


Tittel: Sv: død boble
Skrevet av: Tistloapril 05, 2012, 16:56:45 pm
får ikkje bensin :)


Tittel: Sv: død boble
Skrevet av: Rune84april 05, 2012, 16:58:14 pm
Kan tenkes, men synes det lukter bensin når jeg prøver å fyre å men..


Tittel: Sv: død boble
Skrevet av: Tistloapril 05, 2012, 17:01:54 pm
skru av dei 5skruene oppå gassaren og sjå kor mykje du har nedi flottør kammeret. og vipp av fordelarlokket og ta ein kikk på stiften. men når bilen stoppar ufrivillig når den er i drift so er da somregel bensinmangel. kan vera drit i ei dysa feks


Tittel: Sv: død boble
Skrevet av: SveinTapril 05, 2012, 17:08:13 pm
Holder som regel å ta av luftfilteret og se om det kommer bensin ut av aksdysa når du beveger på gassen. Gjør det det skal den som regel klare å gi livstegn fra seg når du drar den på starteren, viss tenningen er i orden.
Jeg har også vært ute for at stiften inni midten av fordelerlokket har knukket. Da blir det også stopp  ::)


Tittel: Sv: død boble
Skrevet av: Rune84april 05, 2012, 17:45:33 pm
Takk for tips, blir litt skruing i påsken skjønner jeg..


Tittel: Sv: død boble
Skrevet av: Dragset'napril 05, 2012, 17:50:02 pm
Sjekk rotor og stift.

Min var død for en tid tilbake den også. da var det rotoren som ikke hadde blitt trykt skikkelig på plass, sånn at den tappen i toppen av fordelerlokket hadde blitt slitt helt bort.


Tittel: Sv: død boble
Skrevet av: Rune84april 05, 2012, 18:06:44 pm
Skal sjekke det først, takk og takk..


Tittel: Sv: død boble
Skrevet av: vwT1, T4engineapril 06, 2012, 00:52:42 am
kont fordeler og stift fra meg å, bobla mi stoppa helt plutselig også, da jeg tok av fordelerlokket og rotor og kikka på stiften og vrei på motor, ville ikke stiften åpne seg. var dog noget utslitt stift ;P


Tittel: Sv: død boble
Skrevet av: Ben1303april 06, 2012, 20:33:59 pm
rotor, fordelerlokk, stift eller kondensator er de jeg ville sjekket først.


Tittel: Sv: død boble
Skrevet av: Skaugapril 06, 2012, 21:26:05 pm
BIlen min stoppa midt i hamar i går efta,

Der var feilen. Gærne sida!

Tau bobla over på riktig side så startern nok igjen.


Tittel: Sv: død boble
Skrevet av: Rune84april 07, 2012, 11:12:57 am
BIlen min stoppa midt i hamar i går efta,

Der var feilen. Gærne sida!

Tau bobla over på riktig side så startern nok igjen.
Haha, på den sia kan jeg vel bare kaste motoren, da dauer vel alt..


Tittel: Sv: død boble
Skrevet av: RødeBaronapril 07, 2012, 11:21:53 am
BIlen min stoppa midt i hamar i går efta, ville rett og slett ikke mer.. hva kan det være mon tro?

Sikker på at gammel folkevogn er bilen for deg?

Anbefaler og lese litt om basicen innen motor:  luft, gnist, fuel          for deretter å starte feilsøk :  hva av disse mangler din motor?


Tittel: Sv: død boble
Skrevet av: janpotetapril 07, 2012, 13:59:23 pm
"Sikker på at gammel folkevogn er bilen for deg?"

var da voldsomt da...   :P


Tittel: Sv: død boble
Skrevet av: Lundbyapril 07, 2012, 21:08:33 pm
coil?


Tittel: Sv: død boble
Skrevet av: Skaugapril 07, 2012, 21:39:47 pm
"Sikker på at gammel folkevogn er bilen for deg?"

var da voldsomt da...   :P
X2


Tittel: Sv: død boble
Skrevet av: Anders Røsåsenapril 08, 2012, 17:58:27 pm
garantert brent eller for liten åpning på stifta..GARANTERT ;D


Tittel: Sv: død boble
Skrevet av: Skaugapril 08, 2012, 23:09:45 pm
garantert brent eller for liten åpning på stifta..GARANTERT ;D
Kom deg vekk fra gærne sida, så kan sikker Anders løfte på lukket ditt og forklare litt.


Tittel: Sv: død boble
Skrevet av: RødeBaronapril 09, 2012, 01:13:54 am
"Sikker på at gammel folkevogn er bilen for deg?"

var da voldsomt da...   :P
X2

Hei og hå,  ikke vondt ment, men hvis en ønsker problemfrie mil i veteranbil må en kjøpe toyota eller yankee:)

folkevogna er full av mystikk og mysterier og kan stoppe nårsomhelst og hvorsomhelst, dvs ha alltid skiftenøkkel,stjerneskrujern,flatjern og tape tilgjengelig uansett.

har sett nok tilfeller av fine bobler som blir skrotet fordi de "var for dårlig" når de kansje bare trengte en liten justering..

se på kommentaren som en utfordring, jeg er langtifra guru, men har alltid kommet meg videre etter motorstopp....(gnist fuel luft)

kjøøøør på!!

(kjæææær på!!!)


Tittel: Sv: død boble
Skrevet av: Rune84april 09, 2012, 11:28:05 am
Gratulerer folkens, dere hadde rett.. Irring på stiften som var problemet.. Litt liten åpning, så skal bytte den..


Tittel: Sv: død boble
Skrevet av: Skaugapril 10, 2012, 08:03:44 am
Gratulerer folkens, dere hadde rett.. Irring på stiften som var problemet.. Litt liten åpning, så skal bytte den..

Grats. Bra du er på veien igjen.


Tittel: Sv: død boble
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2april 10, 2012, 11:39:55 am
"Sikker på at gammel folkevogn er bilen for deg?"

var da voldsomt da...   :P
X2

Hei og hå,  ikke vondt ment, men hvis en ønsker problemfrie mil i veteranbil må en kjøpe toyota eller yankee:)

folkevogna er full av mystikk og mysterier og kan stoppe nårsomhelst og hvorsomhelst, dvs ha alltid skiftenøkkel,stjerneskrujern,flatjern og tape tilgjengelig uansett.

har sett nok tilfeller av fine bobler som blir skrotet fordi de "var for dårlig" når de kansje bare trengte en liten justering..

se på kommentaren som en utfordring, jeg er langtifra guru, men har alltid kommet meg videre etter motorstopp....(gnist fuel luft)

kjøøøør på!!

(kjæææær på!!!)

Bare tull, er alt i orden og en passer på de nevnte tinga over, så er mange mil i vw ingen problem, mye mindre tull enn med mange andre biler. Som alle andre biler trenger våre luftkjølte motorer en liten service innimellom og da er det: Tennings anlegg, Bensin til og med forgasser, ventilklaringer og olje skift. Og det er det.... enklere skal du lete lenge etter.
Annerledes er det om bilen har stått noen år før du begynner å kjøre, da kan det ofte være litt flere småting...


Tittel: Sv: død boble
Skrevet av: Rune84april 10, 2012, 11:50:29 am
Ja min har stått en god del år, og det er først nå den er på vegen.. Så jeg er forberedt på at det kommer noen feil slag av og til.. Men, jeg er fersk i denne luftavkjølte verden, derfor stiller jeg en del spørsmål her inne. Kan sikkert sees på som dumme noen av dem, men dette er vel min unike læremåte.

Pris dere lykkelige dere som kom til verden ferdig utlærte om disse herlige luftavkjølte vidundere :) 


Tittel: Sv: død boble
Skrevet av: Rune84april 10, 2012, 11:50:56 am
"Sikker på at gammel folkevogn er bilen for deg?"

var da voldsomt da...   :P
X2

Hei og hå,  ikke vondt ment, men hvis en ønsker problemfrie mil i veteranbil må en kjøpe toyota eller yankee:)

folkevogna er full av mystikk og mysterier og kan stoppe nårsomhelst og hvorsomhelst, dvs ha alltid skiftenøkkel,stjerneskrujern,flatjern og tape tilgjengelig uansett.

har sett nok tilfeller av fine bobler som blir skrotet fordi de "var for dårlig" når de kansje bare trengte en liten justering..

se på kommentaren som en utfordring, jeg er langtifra guru, men har alltid kommet meg videre etter motorstopp....(gnist fuel luft)

kjøøøør på!!

(kjæææær på!!!)

Bare tull, er alt i orden og en passer på de nevnte tinga over, så er mange mil i vw ingen problem, mye mindre tull enn med mange andre biler. Som alle andre biler trenger våre luftkjølte motorer en liten service innimellom og da er det: Tennings anlegg, Bensin til og med forgasser, ventilklaringer og olje skift. Og det er det.... enklere skal du lete lenge etter.
Annerledes er det om bilen har stått noen år før du begynner å kjøre, da kan det ofte være litt flere småting...

Takk for tips :)