VWNorge

Bruktbørsen => Eksterne salgs linker => Emne startet av: otto på juni 20, 2012, 16:51:24 pm



Tittel: tempo matadore bobil
Skrevet av: ottojuni 20, 2012, 16:51:24 pm
http://www.blocket.se/jonkoping/Tempo_Matador_husbil__52_VW_motor_41118239.htm?ca=2&w=3 (http://www.blocket.se/jonkoping/Tempo_Matador_husbil__52_VW_motor_41118239.htm?ca=2&w=3)


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: Martinjuni 20, 2012, 21:03:20 pm
rått redskap


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: Dewiljuni 20, 2012, 22:44:34 pm
Samba splittbuss kan ta seg en bolle ;D


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: Lars Brattengjuni 21, 2012, 06:56:05 am
Det er helt riktig, Anders. Splittbuss er femi.


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: LOBOjuni 21, 2012, 07:47:47 am
 8)


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: Dewiljuni 21, 2012, 08:41:52 am
Faen ta deg, lobo. Fikk ikke mindre lyst på den nå ;D


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: LOBOjuni 21, 2012, 10:46:11 am
 ;D


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: Squarebackjuni 21, 2012, 11:10:20 am
Faen ta deg, lobo. Fikk ikke mindre lyst på den nå ;D
denne baker du jo fint inn i huslånet.....


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: Varjjuni 21, 2012, 12:27:36 pm
Faen ta deg, lobo. Fikk ikke mindre lyst på den nå ;D
denne baker du jo fint inn i huslånet.....
+1

Aldri hatt en større trang å få kloa i en bil enn akkurat nå.


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: pWolfjuni 23, 2012, 20:45:01 pm
Faen å kul!!  :) er denne lagd på utifra t1 eller er det kun motor som er vw?


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: ottojuni 23, 2012, 22:48:44 pm
tempo ble grunnlagt i 1928 å er mest kjent for å produsere småe 3 hjuls laste biler.
tempo matador ble produsert 1949-53 i forskjellige utgaver som lastebil,camper,lyxbuss og crewcabb. og senere 54-67 ikke fullt så stiligt karosseri men alikevell et skjeldent skue. volkswagen produserte motorene til disse bilene fra 49-1967 som også ble det siste året med tempo før det fusjonerte med hanomag.
så i sverige står det nå noe som kalles yberskjelden camping-bil til ca 40tusen nok.
LØP Å KJØP...


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: SplitManjuni 24, 2012, 08:28:48 am

Artig bil - trivelig selger...

VW leverte motor og gearkasse til disse frem til November 1952. Da gikk de nemlig igang med egen produksjon av Pick Up - frem til da var ikke Tempo sett på som en konkurrerende virksomhet, men etter at man lanserte sin egen pick up, ble det stopp på motorleveranser. Tempo fra 1953 og opp har motorer fra litt forksjellig, blandt annet Borgward og Opel.


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: Ruggenjuni 24, 2012, 08:57:38 am
Tenk dere denne på veien i 52 med en 1200 vw motor og i bilen bak sitter gjengen i fra top gear å banner disse husbilene opp og ned ;D
Toppfart på denne, full lastet og klar for tur er ........ ?


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: Kjetil Limajuni 24, 2012, 09:40:27 am
.... sikkert ganske bra med 2332 ida 48 og slikt  8)


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: Ruggenjuni 24, 2012, 09:42:21 am
.... sikkert ganske bra med 2332 ida 48 og slikt  8)

Ja, men tror ikke de hadde det i 52 ;)


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: Kjetil Limajuni 24, 2012, 09:52:00 am
Nei men nå finnes slikt, hadde vært dritkult. Men for min del tror jeg at kona hadde klikka om jeg kjøpte en slik bil.

Håper den ender i norge.


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: LOBOjuni 27, 2012, 14:03:39 pm
.... sikkert ganske bra med 2332 ida 48 og slikt  8)

Ja, men tror ikke de hadde det i 52 ;)

I 52 hadde de ikke 1200 heller, men 1100! Altså 25hest på en lastebil... Kanon! ;D


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: Ruggenjuni 27, 2012, 14:05:15 pm
.... sikkert ganske bra med 2332 ida 48 og slikt  8)

Ja, men tror ikke de hadde det i 52 ;)

I 52 hadde de ikke 1200 heller, men 1100! Altså 25hest på en lastebil... Kanon! ;D

Ja, det vil jo går enda bedre ;D ;D


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: SplitManjuni 27, 2012, 14:14:30 pm
En liten nerde-korrigering;

1100 gikk fra 1938 og til midt i 1942.
1200/25HK gikk fra midt-1942 til midt-1954
1200/30HK gikk fra midt-1954 til ut 1960

Forskjellen på 25 og 30 hester gikk mest på "komp og kam" - ikke borring og slag.


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: LOBOjuni 27, 2012, 20:38:57 pm
ÆÆÆÆÆ så flaut! Har hele tiden gått rundt og trodd at alt før 54 hadde 1100... Skjerpe seg! ;D Men da vet jeg det.


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: SplitManjuni 27, 2012, 20:45:15 pm
ÆÆÆÆÆ så flaut! Har hele tiden gått rundt og trodd at alt før 54 hadde 1100... Skjerpe seg! ;D Men da vet jeg det.

Hehe....det er notert og vil helt sikkert bli brukt mot deg en gang....fra speakertårnet på SCC kanskje....


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: LOBOjuni 27, 2012, 21:03:47 pm
ÆÆÆÆÆ så flaut! Har hele tiden gått rundt og trodd at alt før 54 hadde 1100... Skjerpe seg! ;D Men da vet jeg det.

Hehe....det er notert og vil helt sikkert bli brukt mot deg en gang....fra speakertårnet på SCC kanskje....

aiaiai... Jaja, det er vel fortjent :D


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: Martinjuni 27, 2012, 21:22:13 pm
he he he skal ha ørene med meg i tilfellle mr.speaker nevner noe over speakerne.....  :D


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: kimrikjuni 27, 2012, 22:11:48 pm
Vurderte faktisk seriøst og kjøpe denne doningen men den gikk til Belgia for ca 90 tusen..


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: pWolfjuni 27, 2012, 22:36:04 pm
 :o
Vurderte faktisk seriøst og kjøpe denne doningen men den gikk til Belgia for ca 90 tusen..


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2juni 28, 2012, 21:53:57 pm
Billig!


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: Isakjuni 28, 2012, 23:34:39 pm
LOBO: Her har du "noe" på splitman om du vil bruke det:

Motorene til Kübelvagen og sivile KdF var til å begynne med på 984,704 ccm (ikke for å være nerdete...) og 23,5 hk. Boring 70 mm. Slag 64 mm. Kübelwagen fikk i mars 1943 den større motoren på 1130 ccm og 25 hk med boring 75 mm og slag 64 mm. Denne motoren var i utgangspunktet utviklet for firehjulstrekkerne type 86 og 87 ( og deretter 128 og 166 Swimmwagen).

Så er det nok skjedd en avrunding oppover til 1131 ccm etter krigen med samme slag og boring, men nå kun 24 hk...

...fram til 1200 motoren (1192 ccm 64x77) ble introdusert i 1954.

Korrigér om jeg tar feil!
Beklager rotete tekst, men jeg skylder på sen kveld og iPad..

Mvh Isak


Tittel: Sv: tempo matadore bobil
Skrevet av: ottojuli 01, 2012, 20:52:33 pm
90 tusen, sek eller nok?
uansett billig i mine auga, å ha æ hatt pængan så ha æ itj nøla.