VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: pumma på september 05, 2012, 19:34:41 pm



Tittel: bort med varmepotter
Skrevet av: pummaseptember 05, 2012, 19:34:41 pm
Sveiser igjen hulla på fuglekassa .Har dette noen andre praktiske betydninger en at motoren får bedre kjøling ?


Tittel: Sv: bort med varmepotter
Skrevet av: Kjell Roarseptember 05, 2012, 21:21:08 pm
Du kan bare kjøre når det ikke er fuktig i lufta. Ellers dugger alt igjen.
Mange som har angret i ettertid...


Tittel: Sv: bort med varmepotter
Skrevet av: pummaseptember 06, 2012, 21:28:16 pm
 ??? er der bedre at lufta går in i motorommet   (mener sef luft utaka på motoren)


Tittel: Sv: bort med varmepotter
Skrevet av: Rabbenseptember 07, 2012, 07:23:35 am
Det Kjell Roar nok mener er at dersom du tar bort hulla og fjerner varmepottene, så får du en bil som funker best når det er fint vær ute. Selv om du ikke skal bruke bilen på vinteren, så trenger en fort varme i mai og august for å holde kondens borte. Kan selvsagt åpne et vindu, men det er nå slik at av og til kommer det regn og det er ikke mer en 5-6 varmegrader en tidlig morgen eller sen kveld.

Men for all del, du får et mye cleanere motorrom fjerner du stussene og du får litt mer kjøleluft ned til topper og sylindre.

Med mindre du bygger deg en ren racerbil, hva med å putte på noen av CSP sine varmepotter for trimma motor? Da får du inn litt varme i bilen når det trengs og du har fremdeles nok kjøling igjen til motoren.


Tittel: Sv: bort med varmepotter
Skrevet av: pummaseptember 07, 2012, 14:40:43 pm
har en veldig god bensin varmer .så fryser gjør jeg ikke .
 ;D


Tittel: Sv: bort med varmepotter
Skrevet av: Dewilseptember 14, 2012, 21:02:37 pm
Jeg har kjørt oval til og fra jobb i snart 2 år (men ikke når det snør) uten varmepotter, null problemer med dugg. Det er en grunn til at vi har trekantruter på bilene våre ;-)


Tittel: Sv: bort med varmepotter
Skrevet av: pummaseptember 15, 2012, 21:48:49 pm
enig kommer aldri til å ta dei vekk .herlig på sommeren også  ;)