VWNorge

Forum => Resto-look => Emne startet av: SplitMan på oktober 25, 2012, 07:27:24 am



Tittel: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: SplitManoktober 25, 2012, 07:27:24 am
Jeg synes forsåvidt senking er pent i mange tilfeller...men alt med måte. "less is more", som vi si.....og det er mange som går alt for langt.

Trenden med kortet forstilling og brutal senking er slett ikke "bærekraftig" etter min mening, og jeg tenker at vi en dag kommer til å humre av biler som denne brazilianeren, på samme måte som vi humrer av triste glassfiberPorscheLookere nå om dagen...

Det er virkelig ikke pent...ei heller kult....og ikke funksjonelt...og ikke trygt....og ikke slitesterkt;



Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Lowlifeoktober 25, 2012, 07:33:26 am
Hadde det vært en som hadde gjort det for å skille seg ut, så hadde det vært kult. Når det har blitt trenden, er det ikke lenger kult. Jeg poengterer at jeg her mener den bilen som er avbildet. Generelt sett er mye senk aldri feil, men det går en grense også for meg(Hadde ikke trodd det selv). Når det gjelder trillebårhjul foran, så har jeg aldri hatt sansen. Slike biler passer bare som offer for Mr.Bean.


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Martinoktober 25, 2012, 09:40:53 am
syns det der er drit kult og se på, også synes jeg påsjelookglassfiberbobler også er kult faktisk.


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: sandvik996ttoktober 25, 2012, 09:43:23 am
Hva som er stygt og fint er jo helt umulig å diskutere. Selv synes jeg at boblen var kul.


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: T-1oktober 25, 2012, 09:46:32 am
Helt nydelig!!! skal mann tenke funsksjonelt eller trygt er vel gammel vw utelukket fra første stund uansett...


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: 1302superoktober 25, 2012, 10:10:50 am
Syns den var pen :) men alle har jo hver sin smak:)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Espen/VW54oktober 25, 2012, 10:15:31 am
http://www.google.no/search?hl=no&cp=20&gs_id=2n&xhr=t&q=ekstrem+camber+japan&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&bpcl=35466521&biw=1024&bih=672&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=zwKJUP72Mqaj4gTopIGYDw#biv=i|8;d|s0QcXz0dAPCT9M:



Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Oval57oktober 25, 2012, 10:29:49 am
ja, ja - sånn er man forskjellig. Helt enig med Splitman. Det er litt av en trend i enkelte (forurensende) miljøer ;)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: justandyoktober 25, 2012, 10:41:29 am
synes ikke det er noe fint med smalnet forstilling. ser mye bedre ut vis hjula akkurat kommer seg inna for skjermen. altså Hellaflush  ;D


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Martinoktober 25, 2012, 10:51:26 am
http://www.google.no/search?hl=no&cp=20&gs_id=2n&xhr=t&q=ekstrem+camber+japan&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&bpcl=35466521&biw=1024&bih=672&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=zwKJUP72Mqaj4gTopIGYDw#biv=i|8;d|s0QcXz0dAPCT9M:


det er forskjell på og ronke og rive av seg hele stakan og da Espen  ;D


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Hot Owloktober 25, 2012, 11:00:56 am
Hva som er stygt og fint er jo helt umulig å diskutere. Selv synes jeg at boblen var kul.

Ja du tenker slik som med musikk og kunst?


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Eikstadoktober 25, 2012, 11:41:41 am
Jeg synes forsåvidt senking er pent i mange tilfeller...men alt med måte. "less is more", som vi si.....og det er mange som går alt for langt.

Trenden med kortet forstilling og brutal senking er slett ikke "bærekraftig" etter min mening, og jeg tenker at vi en dag kommer til å humre av biler som denne brazilianeren, på samme måte som vi humrer av triste glassfiberPorscheLookere nå om dagen...

Det er virkelig ikke pent...ei heller kult....og ikke funksjonelt...og ikke trygt....og ikke slitesterkt;



At du ikke synes det er pent eller kult er jo din sak. Men har du grunnlag for å påstå at dette oppsettet ikke er funksjonelt, utrygt eller lite slitesterkt?
Akkuratt bakdekka kan jeg tildels være enig i selv om jeg er overasket over hvor lite dekk bobler spiser i forhold til den syke camberen (har nok litt med spissingen bak å gjøre) og at bilen er noe upraktisk hva angår høyde, men hvorfor må det være så høyt? Det går fint å kjøre skien-hvittingfoss-hoff-gardermoen med 3-4 cm klaring under bilen.
At bilen ikke er trygg pga disse endringene er derimot sludder. En boble er ikke trygg i utgangspunktet, men den blir ikke farligere å kjøre ved å gi den bedre veigrep.


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: BERGERoktober 25, 2012, 12:36:22 pm
Vanskelig å diskutere smak, man må bare respektere det andre mener, rett og slett.

Når det er sagt, er det lov å si hva man mener, og jeg må innrømme at etter som tiden går (=blir eldre) synes jeg overdrevet senking blir mindre og mindre vakkert. Da jeg bygget min første boble kunne det liksom ikke bli lavt nok, om det subbet eller slo var uvesentlig. I dag er jeg der at det er den gyldne middelvei som råder. Moderat er et annet ord. Om 25 år synes jeg sikkert alt skal være dønn originalt...

Å bygge ekstrem camber på en bil som i utgangspunktet ikke kan få det synes jeg er latterlig dumt! Det var liksom ikke det at hjula sto skeivt som var kult, men at bilen var lav... Men smaken er jo forskjellig...heldigvis ;)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Martinoktober 25, 2012, 12:41:57 pm
Smak og behag
Hvor ligger ditt hjerte? Diskutér din stil.

dette står i smak og behag, denne stilen liker mange og det samme gjelder orginal og cal-look og de aller fleste stiler, hvorfor dømme stilene til noen som brenner for vw hobbyen. kan vi ikke gjøre som vi vil mer eller har det blitt at vi må høre på de gutta som har vert med i denne "leken" fra 70-80 tallet? for ellers blir vi ikke "godkjent" i vw miljøet.


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: -Marius-oktober 25, 2012, 13:21:02 pm
At du ikke er enig kommer jo ikke overraskende.  Og argumentere med at bobla ikke er trygg i utgangspunktet har jo ikke noe med at dekkene nesten møtes på taket. Alle som har kjørt kraftig senket boble vet at den lever sitt eget liv når det gjelder sporing. Mye mere en en moderat senket. Pluss at en svingakslet boble trenger noe smøring i hjullager. Det for den ikke så mye så mye av der. Hva som kan kjøres mellom Skien og Hvittingfoss er vel ikke så relevant.

Mvh Marius

Jeg synes forsåvidt senking er pent i mange tilfeller...men alt med måte. "less is more", som vi si.....og det er mange som går alt for langt.

Trenden med kortet forstilling og brutal senking er slett ikke "bærekraftig" etter min mening, og jeg tenker at vi en dag kommer til å humre av biler som denne brazilianeren, på samme måte som vi humrer av triste glassfiberPorscheLookere nå om dagen...

Det er virkelig ikke pent...ei heller kult....og ikke funksjonelt...og ikke trygt....og ikke slitesterkt;



At du ikke synes det er pent eller kult er jo din sak. Men har du grunnlag for å påstå at dette oppsettet ikke er funksjonelt, utrygt eller lite slitesterkt?
Akkuratt bakdekka kan jeg tildels være enig i selv om jeg er overasket over hvor lite dekk bobler spiser i forhold til den syke camberen (har nok litt med spissingen bak å gjøre) og at bilen er noe upraktisk hva angår høyde, men hvorfor må det være så høyt? Det går fint å kjøre skien-hvittingfoss-hoff-gardermoen med 3-4 cm klaring under bilen.
At bilen ikke er trygg pga disse endringene er derimot sludder. En boble er ikke trygg i utgangspunktet, men den blir ikke farligere å kjøre ved å gi den bedre veigrep.


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Eikstadoktober 25, 2012, 14:40:35 pm
Ønsker bare å poengtere at hvis en svingaksel boble er riktig senket (uavhengig av hvor mye), riktig innkortet og riktig juster så er bilen tilnærmet like lettkjørt som en moderne Golf med KW coilovers. Jeg kan jo ikke noe for at de fleste bare klabber på en Puma og justerer den i bunn og vrir om bak uten å tenke mer over saken enn at bilen skal ned mot moder jord.
Problemer med banking, subbing og sporing finnes ikke på bilen min.


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Eikstadoktober 25, 2012, 14:44:58 pm
Selve tråden er jo startet som en "pop-corn" tråd så det føles helt naturlig å hive seg på :)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Lowlifeoktober 25, 2012, 14:52:18 pm
Selve tråden er jo startet som en "pop-corn" tråd så det føles helt naturlig å hive seg på :)

Det var det jeg tenkte også. Er ikke dette en fråtsetråd for oss pocornelskere?


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: LOBOoktober 25, 2012, 16:04:22 pm
Den bilen er langt fra pen. Enig! Liker høyden og liker smal forstilling, men fremhjulene skal i det minste være synlige. I dette tilfellet derimot, er det kanskje best å gjemme bort de grusomme felgene som jeg trodde var kromma biltema-kapsler før jeg fikk zooma inn på iphonen ;)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Espen/VW54oktober 25, 2012, 16:46:55 pm
Smaken er forsatt som baken..  Det komer vi ikke unna. Men det ville jo vært utrolig kjedelig å gå på treff om alle bilene var "like". Var en stund alle skulle ha cal look også, både på 80 tallet, med pastell farver clean og lav, nå i senere til er det jo den andre cal look stilen "alle" skulle. Var jo om man så veldig grovt på det bare farven på bilen og i beste fall forskjellige felger. Nei takke meg til mangfolde og personlig stil. Så får eier selv bestemme hva han eller hun syntes er pent. Noen liker morra, andre dattera. Og i noen tilfeler kunne man godt tatt begge deler..


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: justandyoktober 25, 2012, 16:47:49 pm
kan jo ikke ha avstemming på det. da rekker jo ikke popkornet å bli ferdig  ;D


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: kay arneoktober 25, 2012, 17:25:18 pm
er vel ingen stil som har ødelagt flere bobbler en cal look stilen, en resto bil er jo bare og heise igjen så er den orginal


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Eikstadoktober 25, 2012, 17:31:37 pm
er vel ingen stil som har ødelagt flere bobbler en cal look stilen, en resto bil er jo bare og heise igjen så er den orginal




Forumet trenger en LIKER knapp :)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Hot Owloktober 25, 2012, 20:03:09 pm
Nå kan man ikke en resto uten først å bygge en skikkelig cal-looker... men det vet de fleste ikke.  :D

Klart man kan diskutere smak... Man kan også ha mer eller mindre rett også... hvor enn sårt det er.

Trådstarter liker empi five, så ikke engang han har feiet for egen dør... ;)




Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: rubenthorsenoktober 25, 2012, 21:25:08 pm
kan jo ikke ha avstemming på det. da rekker jo ikke popkornet å bli ferdig  ;D


 :)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Endre Soktober 25, 2012, 21:35:29 pm
Enig med trådstarter. Stygt.....


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Knut Andersenoktober 25, 2012, 22:39:45 pm
tja....
https://www.youtube.com/watch?v=zhT3C9mHLZ4


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Eikstadoktober 26, 2012, 06:11:47 am
 ;D
Kansje strekt strikken vel langt....


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: BeetleBugoktober 26, 2012, 06:18:51 am
er vel ingen stil som har ødelagt flere bobbler en cal look stilen, en resto bil er jo bare og heise igjen så er den orginal


Kan du ikke forklare oss som ikke har greie på, eller bryr seg særlig om, dette med stilarter. Hva et det med en cal looker som ikke er like reversibelt som på en såkalt resto?

Jeg har alltid trodd, og blitt fortalt, at en cal looker har det uttrykket den har av flere grunner en bare looken.

-BB-



Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: StarBugs Geiroktober 26, 2012, 08:00:02 am
(http://3.bp.blogspot.com/_xOcVRkrIEFA/SkpOu8___7I/AAAAAAAABiE/wu6_qp98J2o/s400/KCW+Ghia3.jpg)

Liker heller ikke denne trenden.....skjønner jo at det i enkelte tilfeller må til for å få bilene så lave. Men pent klarer jeg ikke se det er........skjønner jo selvsagt det er en smakssak. :)

Funksjonsmessig er ekstremt lav bil + luft/hydr. fjæring ok, slik at man KAN få den brukbar. Så lavt og modifisert at det blir "ubrukelig" og bare for show er forsåvidt greit på biler som ER bare for show....da betyr jo ikke funksjon noe.

Skal bilen derimot brukes endel og den er så lav at man ikke kan kjøre på brostein, over trikkeskinner og fartsdempere blir det feil (for meg ;)).


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: OldBugoktober 26, 2012, 08:30:40 am
UFF! Den der var fæl geir!!  :D


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Eikstadoktober 26, 2012, 08:43:20 am
er vel ingen stil som har ødelagt flere bobbler en cal look stilen, en resto bil er jo bare og heise igjen så er den orginal


Kan du ikke forklare oss som ikke har greie på, eller bryr seg særlig om, dette med stilarter. Hva et det med en cal looker som ikke er like reversibelt som på en såkalt resto?




Det er nok fordi det ble "ødelagt" utallige bobler på 80 og 90 tallet med å gjøre større inngrep i karoseriene ved å sveise igjen listehull, fjerne takrenner, bytte til andre bakvinduer på nyere biler, fjerne dørhåndtak, bygge skjulte dørhengsler etc. Slike ting er ikke videre gøy å reversere hvis en ønsker å føre bilen tilbake til dens opprinnelige stand.
Dagens cal lookere derimot er jo nesten som restobiler, bare uten innkorting, litt mindre senk generelt og større motor. Disse bør det nødvendigvis ikke være mer vrient å reversere enn en resto.


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Trond Dahloktober 26, 2012, 08:46:50 am
er vel ingen stil som har ødelagt flere bobbler en cal look stilen, en resto bil er jo bare og heise igjen så er den orginal


Kan du ikke forklare oss som ikke har greie på, eller bryr seg særlig om, dette med stilarter. Hva et det med en cal looker som ikke er like reversibelt som på en såkalt resto?
Det er nok fordi det ble "ødelagt" utallige bobler på 80 og 90 tallet med å gjøre større inngrep i karoseriene ved å sveise igjen listehull, fjerne takrenner, bytte til andre bakvinduer på nyere biler, fjerne dørhåndtak, bygge skjulte dørhengsler etc. Slike ting er ikke videre gøy å reversere hvis en ønsker å føre bilen tilbake til dens opprinnelige stand.
Dagens cal lookere derimot er jo nesten som restobiler, bare uten innkorting, litt mindre senk generelt og større motor. Disse bør det nødvendigvis ikke være mer vrient å reversere enn en resto.

Også kjent som restocal, du har helt rett :-)

Men hvorfor er vi så sykt opptatt av at ting skal kunne settes tilbake? Ingen gjør det i praksis allikevel, så er det bare for å rettferdiggjøre det man gjør ovenfor originalpolizeien?
Jeg setter også godt pris på en originalbil, men alle må ikke være det :-)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: -Marius-oktober 26, 2012, 08:50:32 am
Helt enig Trond. Det virker som det er mangel på vw, noe som ikke er virkeligheten.


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Eikstadoktober 26, 2012, 09:04:33 am
er vel ingen stil som har ødelagt flere bobbler en cal look stilen, en resto bil er jo bare og heise igjen så er den orginal


Kan du ikke forklare oss som ikke har greie på, eller bryr seg særlig om, dette med stilarter. Hva et det med en cal looker som ikke er like reversibelt som på en såkalt resto?
Det er nok fordi det ble "ødelagt" utallige bobler på 80 og 90 tallet med å gjøre større inngrep i karoseriene ved å sveise igjen listehull, fjerne takrenner, bytte til andre bakvinduer på nyere biler, fjerne dørhåndtak, bygge skjulte dørhengsler etc. Slike ting er ikke videre gøy å reversere hvis en ønsker å føre bilen tilbake til dens opprinnelige stand.
Dagens cal lookere derimot er jo nesten som restobiler, bare uten innkorting, litt mindre senk generelt og større motor. Disse bør det nødvendigvis ikke være mer vrient å reversere enn en resto.

Også kjent som restocal, du har helt rett :-)

Men hvorfor er vi så sykt opptatt av at ting skal kunne settes tilbake? Ingen gjør det i praksis allikevel, så er det bare for å rettferdiggjøre det man gjør ovenfor originalpolizeien?
Jeg setter også godt pris på en originalbil, men alle må ikke være det :-)

Det med å kunne sette tilbake gjøres vel som du sier nesten aldri i praksis, men det har nok noe med alt gnålet som er nå for tiden om at en bil må være orginal for å holde sin verdi.

Personlig liker jeg godt den veien "kravene" går. Enten bilen bygges/ restaureres som en orginalbil, så legges det ofte ned mye timer i å perfeksjonere feks rustsveising slik at det ikke synes at bilen er reparert. Standarden er på mange måter hevet og skal jeg kjøpe en bil kommer nok standarden på utført jobb langt foran orginalitet.


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Kheironoktober 26, 2012, 09:04:40 am
Jeg syntes den fortjener litt cred, den kjører jo sin stil maks. Og det har jeg sansen for, at noen virkelig tar steget fullt ut.  MEN dere ser aldri min boble med et sånt stuk :)
Jeg har 2" korta forsilling, men har tenkt å bruke dropspindler og skiver, så da blir det nok tilnærma orginalt. Og bak blir det nok orginal højde (kanskje et ørlite hakk ned)

Er i utgangspuntet ikke mot senking, men det er noe med  camberen jeg ikke helt har sansen for.
Tror jeg hadde sett annerledes på det om dekka hadde stått rett, men stadig lav bil. Om dere skjønner, litt som å skamsenke en buss. rette hjul men LAV. Da snakker vi :)

Ellers så er denne diskusjonen også het her nede i Danmark, hvor en journalist fra Veteranposten ertet på seg en god del av VW folket med sine "friske" uttalelser om senking og denne uskikk :)
http://vwnettet.dk/topic/184196



Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: StarBugs Geiroktober 26, 2012, 09:31:11 am
Her er en som kjører sin egen greie, iallefall når det gjelder utgangspunkt. Synes det funka overraskende godt. Hekken kan definitivt diskuteres......Men jeg liker når dekka "slikker" hjulbuene. Godt vi er forskjellige! :)

(http://cdn.stanceworks.com/wp-content/uploads/2012/10/turbo-beetle-slammed-aircooled.jpg)

(http://cdn.stanceworks.com/wp-content/uploads/2012/10/super-beetle-slammed.jpg)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Trond Dahloktober 26, 2012, 09:43:10 am
En liten høyere antenne og jeg hadde trodd det var en RC bil :-)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Eikstadoktober 26, 2012, 09:57:10 am
T-bars...... Ler så jeg griner! Har lest litt rundt historien men greier fortsatt ikke å se hvorfor noen putter noe så "rart" på bilene sine. De er jo verken fugl eller fisk ;D


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: SplitManoktober 26, 2012, 11:21:54 am

Takgrind...... Ler så jeg griner! Har lest litt rundt historien men greier fortsatt ikke å se hvorfor noen putter noe så "rart" på en "custom"-bil. De er jo lagd for funksjon, ikke looks. ;D


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Lars Brattengoktober 26, 2012, 12:15:34 pm
Den er akkurat som jeg har planer om å bygge 68 min. Synes den var fet og så for folk like det eller ikke. Headturner blir det uansett. Om folk snur seg for å se eller for å spy.  :D


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: MrKreosot/ Arneoktober 26, 2012, 13:23:05 pm
Senk, bøy, vreng, sveis, bulk, stasj, crome ikke crome, osv...... Gjør det du vil. Det er din bil, dine meninger og så lenge du er fornøyd, bør andre være det på dine vegne.

Har selv blodsenka boble, men den skal heves i vinter. Nå er det prøvd, og det er slitsomt å kjøre...


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Hot Owloktober 26, 2012, 13:30:29 pm
Her er en som kjører sin egen greie, iallefall når det gjelder utgangspunkt. Synes det funka overraskende godt. Hekken kan definitivt diskuteres......Men jeg liker når dekka "slikker" hjulbuene. Godt vi er forskjellige! :)


Ja Geir, der har du en gutt som følger "stanceworks" forumet antar jeg....  dvs han følger en hel hærskare med bilentusiaster som vil att felger og dekk skal ligge flush med skjermkanter.... jo færre mm klaring jo bedre er det...
Dette er selvfølgelig vanskelig, da det er flere ting som spiller inn... som dempere felgbredder og dekk..  veldig vanskelig å få rett....
Våre resto gutter er seff like opptatt av dimensjoner... hvor nære innerskjermen kan dekkene være.... kanskje like vanskelig... men du må ha jekk for å bedømme resultatet...


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Espen/VW54oktober 26, 2012, 14:00:33 pm
Kanskje like greit at jeg har kjøpt vannkoker(e) litt friere til å gjøre som jeg vil..  ;)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Kjell Roaroktober 26, 2012, 14:56:46 pm
Jeg synes forsåvidt senking er pent i mange tilfeller...men alt med måte. "less is more", som vi si.....og det er mange som går alt for langt.

Trenden med kortet forstilling og brutal senking er slett ikke "bærekraftig" etter min mening, og jeg tenker at vi en dag kommer til å humre av biler som denne brazilianeren, på samme måte som vi humrer av triste glassfiberPorscheLookere nå om dagen...

Det er virkelig ikke pent...ei heller kult....og ikke funksjonelt...og ikke trygt....og ikke slitesterkt;



Når man veit hvor fin en splitt kunne vært original eller med mer moderat senk og mer normal forstilling, så blir det som å servere cognac til svin....   ;)



Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Kjetiloktober 26, 2012, 15:51:08 pm
Nå fikk jeg lyst til å kjøpe bilen din, Splitman.. Om ingen føler for å "redde" den!  ;D ;D


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Trond Dahloktober 26, 2012, 16:19:53 pm
Kanskje like greit at jeg har kjøpt vannkoker(e) litt friere til å gjøre som jeg vil..  ;)

Nei, du må bare lære deg å drite i hva andre synes :-)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Espen/VW54oktober 26, 2012, 18:00:31 pm
Kanskje like greit at jeg har kjøpt vannkoker(e) litt friere til å gjøre som jeg vil..  ;)

Nei, du må bare lære deg å drite i hva andre synes :-)

Har vel stort sett gjort det siden jeg begynte med boble for snart 20 år siden. He he.


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: lunninjoktober 26, 2012, 18:22:58 pm
bilde ga blod på tann...her skal d senkes, og kappes forstilling i vinter...knalltøfft ;D


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Eikstadoktober 26, 2012, 18:48:50 pm

Takgrind...... Ler så jeg griner! Har lest litt rundt historien men greier fortsatt ikke å se hvorfor noen putter noe så "rart" på en "custom"-bil. De er jo lagd for funksjon, ikke looks. ;D

Spligutt da..... Grinda har en funksjon på en ellers upraktisk bil. Jeg innrømmer lett at bilen min ser best ut uten grind, men hvordan skal jeg få med stort telt på tur eller materialer fra byggevarebutikken? På T-bars?


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: BERGERoktober 26, 2012, 18:53:45 pm

Takgrind...... Ler så jeg griner! Har lest litt rundt historien men greier fortsatt ikke å se hvorfor noen putter noe så "rart" på en "custom"-bil. De er jo lagd for funksjon, ikke looks. ;D

Spligutt da..... Grinda har en funksjon på en ellers upraktisk bil. Jeg innrømmer lett at bilen min ser best ut uten grind, men hvordan skal jeg få med stort telt på tur eller materialer fra byggevarebutikken? På T-bars?

T-Bars har også en åpenbar funksjon: Etter at man har kjørt på stripa, uten viftereim for å få maks effekt, tauer man bilen tilbake til depoet og fester tauet i.....en T-Bar så klart  :P


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: rloktober 26, 2012, 19:01:22 pm
aaaa  tow-bar ::)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: SplitManoktober 26, 2012, 20:14:43 pm
Nå fikk jeg lyst til å kjøpe bilen din, Splitman.. Om ingen føler for å "redde" den!  ;D ;D

Be my guest....! Man gjør hva man vil med sin egen bil - men man må tåle at man kan mene hva man vil om andres bil også...


Jeg tok feks denne;

[attachment=1]


Og bygde denne;

[attachment=2]

...og det er ikke alle som synes det var en god ide.


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Kjetiloktober 26, 2012, 20:26:33 pm
 :D jeg syns som deg,at det var en god ide, jeg digger den bilen din. Mer enn jeg liker denne splitten her, det er litt overdrevet.  ::)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: T2manoktober 26, 2012, 20:28:57 pm
Nå fikk jeg lyst til å kjøpe bilen din, Splitman.. Om ingen føler for å "redde" den!  ;D ;D

Be my guest....! Man gjør hva man vil med sin egen bil - men man må tåle at man kan mene hva man vil om andres bil også...





En liten kommentar her, eller visdomsord som vi sier: Husk at det er ikke DIN bil, du som har denne bilen bare forvalter den for den stunden du "eier" den :)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Eikstadoktober 26, 2012, 21:18:19 pm

Takgrind...... Ler så jeg griner! Har lest litt rundt historien men greier fortsatt ikke å se hvorfor noen putter noe så "rart" på en "custom"-bil. De er jo lagd for funksjon, ikke looks. ;D

Spligutt da..... Grinda har en funksjon på en ellers upraktisk bil. Jeg innrømmer lett at bilen min ser best ut uten grind, men hvordan skal jeg få med stort telt på tur eller materialer fra byggevarebutikken? På T-bars?

T-Bars har også en åpenbar funksjon: Etter at man har kjørt på stripa, uten viftereim for å få maks effekt, tauer man bilen tilbake til depoet og fester tauet i.....en T-Bar så klart  :P

Fest heller tauet i en støtfanger og det pinlige øyeblikket hvor bilen faktisk må taues (grunnet at motoren ikke er trimmet nok....) vil for en utenforstående oppfattes som litt mer stilfult :)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Eikstadoktober 27, 2012, 08:19:02 am
Det står forøvrig i siste Volksworld at "everyone just loves it" om en ganske lav oval med 8" innkorting og fuchs felger. Da er vi vel ferdig snakket? Alle liker det jo, da betyr det at dere som mener noe annet enten ikke vet bedre eller sier at dere ikke liker det KUN med hensikt å provosere "everyone"?

Hi hi.... :)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Eikstadoktober 27, 2012, 08:24:31 am
Nå fikk jeg lyst til å kjøpe bilen din, Splitman.. Om ingen føler for å "redde" den!  ;D ;D

Be my guest....! Man gjør hva man vil med sin egen bil - men man må tåle at man kan mene hva man vil om andres bil også...


Jeg tok feks denne;

[attachment=1]




Og bygde denne;

[attachment=2]

...og det er ikke alle som synes det var en god ide.


Jepp. Du har ødelagt den. Den store bakruta hørte til en del av bilens GAMMLE historie. Nå er bilen blitt en custombastard (delvis uten proposjoner) og et uhelbredelig sår i bilens historie er er desverre et faktum


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Soddlioktober 27, 2012, 17:12:43 pm
Ta dæ ein boille da kis......!!


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Ed Némethoktober 27, 2012, 17:17:52 pm

Takgrind...... Ler så jeg griner! Har lest litt rundt historien men greier fortsatt ikke å se hvorfor noen putter noe så "rart" på en "custom"-bil. De er jo lagd for funksjon, ikke looks. ;D

Spligutt da..... Grinda har en funksjon på en ellers upraktisk bil. Jeg innrømmer lett at bilen min ser best ut uten grind, men hvordan skal jeg få med stort telt på tur eller materialer fra byggevarebutikken? På T-bars?

T-Bars har også en åpenbar funksjon: Etter at man har kjørt på stripa, uten viftereim for å få maks effekt, tauer man bilen tilbake til depoet og fester tauet i.....en T-Bar så klart  :P

Evt. så kan man bruke den ene t-bar´en som knagg for vftereima.


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Endre Soktober 27, 2012, 18:17:37 pm
Eg går i garasjen å gjør noe kjekt heller.... Diskuter dere gjerne blå i trynet for min del...


Tittel: Sv: Det er jo drit pent!
Skrevet av: Martinoktober 28, 2012, 11:46:08 am
denne gikk jeg mange runder rundt på volksworld show 2012


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: SplitManjanuar 09, 2013, 18:49:03 pm

Vi kan jo ikke la alle popcorn-tråder svinne hen... Da jeg så dette bildet på Luftkraft-bloggen kom jeg på denne hyggelige krangletråden her...

Det er jo ikke pent:

http://1.bp.blogspot.com/-7gPHBj59KWg/UKtCl-cTT5I/AAAAAAAAB9U/0C6gb4qxHTo/s1600/12345.JPG


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Dewiljanuar 09, 2013, 18:52:09 pm
Sorry, Spitman, Steike! Den var fresh! ;D


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: justandyjanuar 09, 2013, 22:00:33 pm
dæven den var kul... må si meg enig med bablefisken om bilen din splitman får jo ikke brukt baksetet lenger jo  ;D ;D


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: BERGERjanuar 09, 2013, 22:02:22 pm

Vi kan jo ikke la alle popcorn-tråder svinne hen... Da jeg så dette bildet på Luftkraft-bloggen kom jeg på denne hyggelige krangletråden her...

Det er jo ikke pent:

http://1.bp.blogspot.com/-7gPHBj59KWg/UKtCl-cTT5I/AAAAAAAAB9U/0C6gb4qxHTo/s1600/12345.JPG


Her må jeg si at felgene gjør alt! De overskygger helt hjulvinkelen ;)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Kjetiljanuar 09, 2013, 23:14:55 pm
 :-* 


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Hot Owljanuar 10, 2013, 01:08:38 am
Pent er kanskje ikke ordet...  men det kiler i hotwheels fingeren... BTR wheels for president!


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Ed Némethjanuar 10, 2013, 05:36:17 am
Nyyyyydelig patina!


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Thoresenjanuar 10, 2013, 11:47:37 am
Det er jo Btr som er konge da.

[attachment=1]


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Lowlifejanuar 10, 2013, 14:49:15 pm
Pent er uansett aldri målet. Biler skal være kule, og da kommer de aldri lavt nok, ikke pene. Det er damer som skal være pene, enten de er lave eller ikke.


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: SplitManjanuar 10, 2013, 20:10:52 pm
Pent er uansett aldri målet. Biler skal være kule, og da kommer de aldri lavt nok, ikke pene. Det er damer som skal være pene, enten de er lave eller ikke.

"Kan aldri bli lavt nok".....denne må jo være "lav nok":



Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: VwSplitjanuar 10, 2013, 20:41:56 pm
Den var rimlig lav ja  :)

Her har vi en sær sak. (http://www.oldbug.com/maude.htm) Spesielt bakenden var fin

(http://www.oldbug.com/167-6775_IMG.JPG)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Dewiljanuar 11, 2013, 22:59:12 pm
Det er ikke lavt nok før man kjører under asfalten ;D
Thoresen: BTR er awesome!



Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Lowlifejanuar 11, 2013, 23:10:15 pm
Pent er uansett aldri målet. Biler skal være kule, og da kommer de aldri lavt nok, ikke pene. Det er damer som skal være pene, enten de er lave eller ikke.

"Kan aldri bli lavt nok".....denne må jo være "lav nok":



Det er ikke så langt igjen før den er i mål, nei, men den er ikke helt der.


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Dewiljanuar 11, 2013, 23:28:30 pm
Pent er uansett aldri målet. Biler skal være kule, og da kommer de aldri lavt nok, ikke pene. Det er damer som skal være pene, enten de er lave eller ikke.
Noe av grunnen til at jeg syns denne er kul.
Den er ikke bygget for noe annet enn å være kul. Det har han klart
 https://www.youtube.com/watch?v=HnVTI6rrvqo


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: BERGERjanuar 11, 2013, 23:50:55 pm
Pent er uansett aldri målet. Biler skal være kule, og da kommer de aldri lavt nok, ikke pene. Det er damer som skal være pene, enten de er lave eller ikke.
Noe av grunnen til at jeg syns denne er kul.
Den er ikke bygget for noe annet enn å være kul. Det har han klart
 https://www.youtube.com/watch?v=HnVTI6rrvqo

Døh! Toyåta...? Og hva f..n gjør den oljekjøleren der?!? Ødela jo alt...


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Dewiljanuar 11, 2013, 23:59:23 pm
Form before function.
Den oljekjølern har nesten samme nostalgien som en judson presse har på en boble, i Japan vel å merke ;D Lyser klassisk japansk racing! ;D
Du får rulle innom og titte på hva jeg har av "folkevogn" på gårdsplassen ;D det er like ille som i videoen ;)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Lars Brattengjanuar 12, 2013, 11:59:48 am
Den Toyotaen var fet. det er kult med synlig oljekjøler og slanger på Japan biler. Det er liksom ett must samme som Hurst fanger på splitbus


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Dewiljanuar 12, 2013, 18:37:43 pm
Eller takstativ på en resto.


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Lars Brattengjanuar 12, 2013, 20:55:01 pm
Correcto Mondo


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: BERGERjanuar 12, 2013, 21:33:20 pm
Her tror jeg vi er ved sakens kjerne. For de innvidde som "vet" hvorfor det er kult med en oljekjøler dinglende på støtfangeren til en strøken sportsbil, er det en høydare, for oss andre blir det som brun saus på riskremen. Samme sak med ekstrem camber på bobla...


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Dewiljanuar 12, 2013, 22:21:37 pm
Du skjønte det du, Berger ;D


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Lars Brattengjanuar 13, 2013, 09:26:47 am
Men er det ikke sånn her, at du har feil og jeg har rett mentalitet ::)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: VwSplitjanuar 13, 2013, 09:35:24 am
Men er det ikke sånn her, at du har feil og jeg har rett mentalitet ::)

Det beste er kanskje ikke å utale seg så mye om smak og den slags, for plutselig så liker mann det selv  ;D


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Dewiljanuar 13, 2013, 11:00:52 am
Alt annet enn originalt er kult ;D


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Jøran Larssenjanuar 13, 2013, 16:18:32 pm
  ::)

[attachment=1]


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Dewiljanuar 13, 2013, 16:43:36 pm
CAMBER ;D


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Jøran Larssenjanuar 13, 2013, 20:24:47 pm
Jeg burde vel strengt tatt (pga alder) ikke like denne, men jaggu synes jeg den ser bra ut!


[attachment=1]



Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Martinjanuar 13, 2013, 20:29:27 pm
  ::) måttejo bare.


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: SplitManjanuar 13, 2013, 20:37:35 pm

Jøss....det skateboardbildet...i bakgrunnen er det jo en god gammel VD-registrert bil! Er det bildet laget/tatt i trivelig trøndelag??


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Kjetiljanuar 13, 2013, 21:48:30 pm

Jøss....det skateboardbildet...i bakgrunnen er det jo en god gammel VD-registrert bil! Er det bildet laget/tatt i trivelig trøndelag??

Det kan også være i Nykirke, Vestfold..  :P


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: SplitMandesember 19, 2013, 19:16:45 pm

Jeg har jo hørt om "panscrapers".....og selv om vi ikke er enige om det er pent eller ikke....så er det vel i utgangspunktet ikke farlig.

MEN - denne amerikaneren kjører "beam scraping"....og her er det vel ikke mange mil til "tvarrstop"...som dom sier i Sverige...



Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: JSdesember 19, 2013, 21:26:27 pm
At "panscraping" i utgangspunktet ikke er farlig høres jo litt spesielt ut. Tenker du at utgangspunktet er at bilen står helt stille?  :D


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Formula Veedesember 20, 2013, 00:17:24 am
Bygger akkuratt nå en 58 "rat-resto" og begynte å forklare til en uinvidd, hvorfor jeg bruker 40.000 på bilen, sveiser og lakkerer, men at bilen ikke skal bli finere.. Den synlige overflaterusta og bulkene må være der, takstativet, de rustne fangerne, den drøye senkinga, bulkete ekstralyset og alt rælet på taket pluss gjerne ei gammal søkelykt. Men hørte selv jeg fremsto som en tosk, og det er helt greit...  ;D


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Simen Englunddesember 20, 2013, 07:01:30 am
Bygger akkuratt nå en 58 "rat-resto" og begynte å forklare til en uinvidd, hvorfor jeg bruker 40.000 på bilen, sveiser og lakkerer, men at bilen ikke skal bli finere.. Den synlige overflaterusta og bulkene må være der, takstativet, de rustne fangerne, den drøye senkinga, bulkete ekstralyset og alt rælet på taket pluss gjerne ei gammal søkelykt. Men hørte selv jeg fremsto som en tosk, og det er helt greit...  ;D

Skulle hatt et "Liker"-knapp her! Får nøye seg med  ;D ;D


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Eikstaddesember 20, 2013, 09:41:02 am
Trådstarter hevder at et slikt oppsett verken et trygt, funksjonelt eller slitesterkt. Handler kun om hvordan bilen brukes. I hastigheter opp mot 120 km/t er dette mer lettkjørt enn en orginalbil og hvis man har et normalt forhold til den senkede bobla si med innkortet forstilling så kan den brukes like hardt som en orginalbil.

Mener med andre ord følgende:
-Dette er ikke slitesterkt, trygt eller funksjonelt: Uvitenhet på største nivå. Regelrett sprøyt.
-dette er ikke pent: Helt individuelt. Noe. Liker mora, andre liker datteren.

Mvh:
B.K.A direktør og senkepøbel, Johan Eikstad.


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Hot Owldesember 20, 2013, 09:56:27 am
Mener med andre ord følgende:
-Dette er ikke slitesterkt, trygt eller funksjonelt: Uvitenhet på største nivå. Regelrett sprøyt.
-dette er ikke pent: Helt individuelt. Noe. Liker mora, andre liker datteren.

Hva i all verden legger du i slitesterkt, trygt og funksjonelt?
Helt enig i at det er individuelt om det er pent eller ikke. Men nå er det jo utrolig stor forskjell på resto look også.


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Eikstaddesember 20, 2013, 10:07:10 am
Slitesterk sier seg vel selv. Ikke trygt betyr at bilen ikke et trygg å kjøre, altså farlig. At den ikke er funksjonell sier seg også selv (virker ikke ordentlig/ bør ikke brukes).

Hvordan det?


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Påldesember 20, 2013, 14:28:00 pm
Trygg, som i bakhjula til The Martin??


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Eikstaddesember 20, 2013, 14:36:48 pm
Alt avhenger av hvordan oppsettet er bygget opp og justert. Hjula til Martin er et flott eksempel på hvordan det ikke burde gjøres


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Påldesember 20, 2013, 14:39:35 pm
Alt avhenger av hvordan oppsettet er bygget opp og justert. Hjula til Martin er et flott eksempel på hvordan det ikke burde gjøres

 ::)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Hot Owldesember 20, 2013, 14:48:15 pm
Slitesterk sier seg vel selv. Ikke trygt betyr at bilen ikke et trygg å kjøre, altså farlig. At den ikke er funksjonell sier seg også selv (virker ikke ordentlig/ bør ikke brukes).

Hvordan det?

Slitesterk:
Når det gjelder slitesterk så vil nok hjullager, fulcrum plater og dekk protestere. For ikke å snakke om rammehode og lignende.

Ikke trygg:
At man kjører bare på dekkskuldrene bak, med overdreven spissing bak og en bakfjæring som er satt ut av spill i høyere hastigheter er ikke ting som gjør at man blir bedt på Trygg trafikks julebord. Foran har de fleste øket bumpsteer og rasert ackerman vinkelen, fjæringen fungerer riktignok hvis senkespindler er på plass.

Funksjonell
Din definisjon kombinert med mine observasjoner vil gi resultatet atbilen må stå parkert, da den ikke er funksjonell.

Jeg bryr meg ikke om den er fullt funksjonell, og det tror jeg nok ikke resto folket gjør heller. Men å si at disse poengene er "Regelrett sprøyt" blir for drøyt.


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Eikstaddesember 20, 2013, 20:27:34 pm
Feil. Det er sprøyt. Glem teori, vinkler og regneformler. Et slikt oppsett kan virke like fint som orginalt. Selv med alle disse "viktige" vinklene og geometriene helt på vidda.


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: JSdesember 20, 2013, 20:44:01 pm
Feil. Det er sprøyt. Glem teori, vinkler og regneformler. Et slikt oppsett kan virke like fint som orginalt. Selv med alle disse "viktige" vinklene og geometriene helt på vidda.

Og folk lurer på hvorfor vi har endt opp med et rigid regelverk for ombygde biler...  ::)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Espen/VW54desember 20, 2013, 21:37:37 pm
Feil. Det er sprøyt. Glem teori, vinkler og regneformler. Et slikt oppsett kan virke like fint som orginalt. Selv med alle disse "viktige" vinklene og geometriene helt på vidda.

Og folk lurer på hvorfor vi har endt opp med et rigid regelverk for ombygde biler...  ::)

Ikke rart med sånne uttalelser nei. Jeg har selv kjørt idiotlav bil, rett nok ikke med reliant robin forstilling. Men selvsagt sliter det feil med idiot senk. Og selvsagt er det ikke bra å kjøre med en bil som subber når det er litt slitt vei. Var bare å ta en titt på mitt gamle rammehode, så ser man hvor mye juling set fikk, som nødvendigvis forplanter deg videre. To knekte drivaksler sier også sitt.

Når bilen så ble hevet en bit, og bygd om til irs, så ble vinklene helt annerledes, og bilen en helt annen å kjøre. Å menenoe annet er å dra nisselua litt for langt ned.

God jul folkens. :)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Kjell Roardesember 20, 2013, 23:08:23 pm
[
Når bilen så ble hevet en bit, og bygd om til irs, så ble vinklene helt annerledes, og bilen en helt annen å kjøre. Å menenoe annet er å dra nisselua litt for langt ned.

God jul folkens. :)

Nisseluer er det mange av her i landet, trur vi alle har hver vår, til tider.

God jul!

 8)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Eikstaddesember 20, 2013, 23:53:49 pm
Måtte at bobla mi ut en tur i kveld for å teste hvor farlig den var å kjøre. Den gikk snorrett hele veien til den lokale bensinstasjonen, selv med feil ackermann, positiv camber på forhjula, for mye negativ camber bak og gal "spissing" på bakhjula. Rart hvor lettkjørt denne bilen med alle feilene er sammenlignet med en orginalbil på diagonaldekk.
 
At et slikt oppsett er mindre pent skal jeg ikke uttale med om, men det er verken utrygt eller ubrukelig langs veien:-)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: BERGERdesember 21, 2013, 09:11:30 am
Hvis en bil er så lav at understellet blir liggende på bakken hvis en får en punktering, er den farlig. Udiskuterbart!


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Eikstaddesember 21, 2013, 09:24:51 am
Da passer det å ha 4 cm klaring under og 3,5 cm dekksider:-) Sjeldent begge dekka går samtidig:-)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Simen Englunddesember 21, 2013, 16:25:44 pm
Sjeldent begge dekka går samtidig:-)

Bare hvis man prøver å kjøre fra Onkel, og får teste spikermattene deres! Da har man gjerne andre bekymringer også, in the end of the day!  ;D


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Dewildesember 21, 2013, 22:20:05 pm
Da passer det å ha 4 cm klaring under og 3,5 cm dekksider:-) Sjeldent begge dekka går samtidig:-)
Punkterte på Autobahn i sommer med A6'n min i sånn ca 160-180kmt, må si det var litt spennende men verken farlig eller skummelt selv om hjulet tømte seg på få sekunder. Kjører på 205/40-18 og de synker ikke mye sammen gitt.


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: SplitManseptember 25, 2014, 10:22:24 am

På tide med enda en stygg en..... "Det er jo ikke pent!" :



Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: BeetleBugseptember 25, 2014, 10:36:09 am
(http://i52.photobucket.com/albums/g32/pip90808/cars/imagejpg3-6.jpg)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Jeeseptember 25, 2014, 10:45:32 am
Når det alikevel ble liv i denne tråden igjen... [attachment=1]


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: SplitManseptember 25, 2014, 11:36:00 am
Når det alikevel ble liv i denne tråden igjen... [attachment=1]


Hah! TractorPulling neste?


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Splitboyseptember 25, 2014, 13:31:45 pm
Når det alikevel ble liv i denne tråden igjen...
Hehe..!!
Tar "stinger" til et nytt nivå! :D


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Eikstadseptember 28, 2014, 15:30:43 pm
Lurer egentlig på noe.....
Kallenavnet "trillebårstuk"..... Hvem fant på det? Det passer liksom ikke. Noen trillebår har bare et hjul, men jeg har aldri sett noen bobler kun et sentermontert forhjul. Derimot har jeg sett noen trillebår med to hjul, men disse ligner ikke på bobler da "karoseriet" står feil vei.
Derfor foreslår jeg nå å innføre lokomotivstuk.... Disse har like mange hjul på begge sider og hjula står ganske langt under😜


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: LOBOseptember 29, 2014, 09:10:32 am
Lurer egentlig på noe.....
Kallenavnet "trillebårstuk"..... Hvem fant på det? Det passer liksom ikke. Noen trillebår har bare et hjul, men jeg har aldri sett noen bobler kun et sentermontert forhjul. Derimot har jeg sett noen trillebår med to hjul, men disse ligner ikke på bobler da "karoseriet" står feil vei.
Derfor foreslår jeg nå å innføre lokomotivstuk.... Disse har like mange hjul på begge sider og hjula står ganske langt under😜


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Eikstadseptember 29, 2014, 14:13:35 pm
Nix. Løser ikke problemet ved å vri på bilen😄 De fleste har fortsatt to hjul foran..


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: LOBOseptember 29, 2014, 14:43:48 pm
Nix. Løser ikke problemet ved å vri på bilen😄 De fleste har fortsatt to hjul foran..

Vri på bilen?

Både trillebåra og bobla her har noe som stikker skrått ut på begge sider bak, samt hjul midt under foran ;)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Splitboyseptember 29, 2014, 15:50:05 pm
Nix. Løser ikke problemet ved å vri på bilen😄 De fleste har fortsatt to hjul foran..

Vri på bilen?

Både trillebåra og bobla her har noe som stikker skrått ut på begge sider bak, samt hjul midt under foran ;)
Godt sagt! :-D


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: Eikstadseptember 29, 2014, 22:57:41 pm
Nix. Løser ikke problemet ved å vri på bilen😄 De fleste har fortsatt to hjul foran..

Vri på bilen?

Både trillebåra og bobla her har noe som stikker skrått ut på begge sider bak, samt hjul midt under foran ;)

NIX. Trilebåret har bare et hjul, bobla har 4. Likheten er fortsatt ikke til stede.


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: stroem1987februar 29, 2016, 08:33:37 am
Pen bil i utgangspunktet! Kunne vært litt høyere, bredere foran og tidsriktige bredda felger :D da hadde den vært strøken spøru meg ;) Når det gjelder det med at ting er utrygt så kan man tenke seg hva som skjer, med en bil som er så lav at den kommer til å smelle nedi om man punkterer i litt høy fart... ellers så sitter den godt på veien så lenge den ikke er så lav at det gnistrer til ved den minste hump da, det er jo ikke helt bra i seg selv...... greit det er kult, men det skal jo være behagelig å kjøre? det som er med boble er jo det at jo høyere den er, jo mer ''koselig'' er det å kjøre den.. flyter finere og man føler mer og mer at man er tilbake på det årstallet da den kom ut av fabrikken ;) personlig kan jeg ikke ha den stilen sjæl, men respekterer en helt original stil fordi det er det som var vanlig på 50-60 og 70 tallet.. og fordi at da får man respekt av den riktige generasjonen i forhold til alle som har hatt de bilene selv i ungdommen og som en familie tidligere :) men for show-off er det jo nymotens biler som gjelder! MEN, det er viktig å tenke på hva man absolutt vil ha som stil selv og følelsen man selv har når man ser bilen sin og skal kjøre å kose seg :D IKKE hva alle andre mener, selvom uansett kritikk er bra! smaken er som baken, den er delt i to ;)


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: BERGERmars 07, 2016, 07:51:08 am
Det slo meg når jeg så denne, at ofte begynner customiseringen i det små og så innbiller man seg at jo mer - jo kuulere, dermed tar det helt av...  ::)
[attachment=1]


Tittel: Sv: Det er jo ikke pent!
Skrevet av: ted67juni 23, 2016, 22:08:18 pm
Bilen var kanskje ikke den lekreste dama i klassen for alle (heldigvis) men jeg hadde pult ho😄
Trygt, funksjonelt og driftssikkert staves Volvo. Jeg derimot har valgt en hobby som når som helst kan ta livet ditt i trafikken, er totalt unødvendig men masse moro, eller kjent som VW T1😃