VWNorge

Forum => Prosjektgarasjen => Emne startet av: H-1835 på februar 08, 2013, 10:51:46 am



Tittel: 1958 T-1 1200. 5,5" forstilling. Type "Laaaav"
Skrevet av: H-1835februar 08, 2013, 10:51:46 am
VW T-1 1957/58 Type laaav..

Litt tidlig men.. ;)


(Låner bilder foreløpig, bilen står til vinter lagring)
Bilen har 5.5" innkortet. Med senke spindler.
Bilen skal få beholde den fine patinaen. Interiør skal restaureres.
 
Planer er som følger...

Beholde patina på utsiden.  Rat look altså. Alt av chrome / pakninger skal bli nytt. Kjøpt inn.
Alt av rust fjørnes. Felger lakkes lys beige.
Pusses opp inv. Med alt som hører hjemme..


-Motor????
-US fangere.   Kjøpt.!
-Takstativ.   Kjøpt!
-radio og antenne..    Kjøpt!
-orgel piper bak. Noen som har.?   Kjøpt!
-curb feelers.   Kjøpt!
-regn avvisere.   Kjøpt!
-Albert speiler.  Har!!
-panser slips.   Kjøpt!
-custom kofert lokk. Har!
-Zwitter horn griller.  Har!

-sveise litt rust.
-dempere på Forstilling..
-vintage decalene på dørene.. Ala slitt stil..
-felger: 7" eller 8,5"(har begge deler) lakkert i beige/ lys brun matt..
-full restaurering inv, motorrom og i koferten..

Finnes hjulbuer til skjermene som rust del.?


-Mer kommer.

[attachment=1]
[attachment=2]

[attachment=8]
5,5 tommer innkortet puma. Med senkespindler..



[attachment=3]
Decalene jeg tenker å lage til dørene..



Ting som skal monteres.
[attachment=7]
[attachment=6]

[attachment=5]
[attachment=4]
Har også et sett nesten like Curb Feelers for salg. NOS. I org.eske..


Tittel: Sv: 1958 T-1 Rat/Resto Look (ny eier)
Skrevet av: H-1835februar 08, 2013, 11:05:37 am
Kunne tenkt meg et sett slike felger: ev. Noen som har.   Ev. Som vil ha bredde tette org felger i innbytte.
Har fl. Bredder..

[attachment=1]
[attachment=2]


Tittel: Sv: 1958 T-1 Rat/Resto Look (ny eier)
Skrevet av: johanlienfebruar 08, 2013, 12:04:31 pm
Tøff sånn den er nå blir vell Nice detta 8)


Tittel: Sv: 1958 T-1 Rat/Resto Look (ny eier)
Skrevet av: H-1835februar 08, 2013, 13:15:40 pm
Tøff sånn den er nå blir vell Nice detta 8)

Flott patina på denne.. Lakkmessig blir den uendret.  Skal ta den værste synlige rusten..  Lakkere felgene.
Brun/ beige og mørkebrune kapsler.. Prøve å få litt dybde effekt..
Ellers er det inni og interiør messig jobben ligger..


Tittel: Sv: 1958 T-1 Rat/Resto Look (ny eier)
Skrevet av: OTOfebruar 08, 2013, 13:19:03 pm
Gratulerer!
Det kommer litt an på motor, men jeg er meget fornøyd med 1500 kasse, lange akslinger på kassa og nesekon fra T2 splitt.


Tittel: Sv: 1958 T-1 Rat/Resto Look (ny eier)
Skrevet av: H-1835februar 08, 2013, 14:46:44 pm
Tengte noe sånn. 1776cc (90,5) er tanken.. Så da har jeg ettehvert en sylinder sats for salg..(1680cc)
Hvordan motor har du på dette oppsettet. Å hvordan utveksling har du.  Eller hvordan virker utvekslingen på din. Vil kunne kjøre på E18 i 110-120 uten at den har 4500 omdr.


Tittel: Sv: 1958 T-1 Rat/Resto Look (ny eier)
Skrevet av: OTOfebruar 08, 2013, 15:33:27 pm
Jeg har 1600 og turtallet er veldig behagelig på E18. :)


Tittel: Sv: 1958 T-1 Rat/Resto Look (ny eier)
Skrevet av: H-1835februar 08, 2013, 16:20:45 pm
Jeg har 1600 og turtallet er veldig behagelig på E18. :)

Ok. Takk for info..  


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200(1776cc) Rat/Resto Look (ny eier)
Skrevet av: H-1835februar 09, 2013, 18:36:52 pm
Da er US fanger bak og brei list til stig brett i boks.. Takk takk, til selger :D :D ;D


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200(1776cc) Rat/Resto Look (ny eier)
Skrevet av: H-1835februar 09, 2013, 19:23:34 pm
Hva må til for å få motor inn i bilen. Er 1500/1300S kasse bolt on i denne. Minst å huske det vêr noen små endringer som måtte til.


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200(1776cc) Rat/Resto Look (ny eier)
Skrevet av: VwSplitfebruar 09, 2013, 21:37:44 pm
Kult, var den din denne! Du har MEGET god smak!  ;)


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200(1776cc) Rat/Resto Look (ny eier)
Skrevet av: H-1835februar 09, 2013, 22:00:52 pm
Kult, var den din denne! Du har MEGET god smak!  ;)

Takk.  ;)
Kjøpte den slik den er på bildene. Så forrige eier får ta kreden her.. Skal bare gjøre små endringer..


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200(1776cc) Rat/Resto Look (ny eier)
Skrevet av: H-1835februar 09, 2013, 22:04:01 pm
Decalene som skal på dørene..

[attachment=2]





Tittel: Sv: 1958 T-1 1200(1776cc) Rat/Resto Look (ny eier)
Skrevet av: H-1835februar 10, 2013, 11:27:52 am
Antenne er bestilt på Ebay..

[attachment=1]


Tittel: Sv: 1958 T-1 Rat/Resto Look (ny eier)
Skrevet av: johanlienfebruar 10, 2013, 14:02:05 pm
Kunne tenkt meg et sett slike felger: ev. Noen som har.   Ev. Som vil ha bredde tette org felger i innbytte.
Har fl. Bredder..

[attachment=1]
[attachment=2]
er ikke inntresert i å selge 2 bredda felger som må passe bak på 64 mod?:)


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200(1776cc) Rat/Resto Look (ny eier)
Skrevet av: VwSplitfebruar 11, 2013, 19:25:32 pm
Satt på tuben, så dukket denne opp. Minnet litt om din  :)

http://www.youtube.com/watch?v=ScdEETTfPIM


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200(1776cc) Rat/Resto Look (ny eier)
Skrevet av: H-1835februar 11, 2013, 20:18:38 pm
Kan ikke være bra for bilen det der... Men flott patina..


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200(1776cc) Rat/Resto Look (ny eier)
Skrevet av: H-1835februar 12, 2013, 09:04:41 am
http://m.youtube.com/watch?v=BC0JtyXjGUg

Dette er mer min stil.. Men hva med gifta på lavt turtal på 5 gear. Får bilen nok kjøling..

http://www.geneberg.com/cat.php?cPath=13_389

Ikke så galt prismessig. Men erfaringsmessig kan dette ganges opp noen ganger.  Men fy så tøft.
Helt rett gearing etter moment og turtall kurve..


Tittel: Sv: 1958 T-1 Rat/Resto Look (ny eier)
Skrevet av: Arneflesfebruar 12, 2013, 19:15:30 pm
Kunne tenkt meg et sett slike felger: ev. Noen som har.   Ev. Som vil ha bredde tette org felger i innbytte.
Har fl. Bredder..

[attachment=1]
[attachment=2]
Vet du om disse felgene finnes i 17"?


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200(1776cc) Rat/Resto Look (ny eier)
Skrevet av: VwSplitfebruar 12, 2013, 21:37:08 pm
Kan ikke være bra for bilen det der...

Nei, men du vet... Old bugs never die


Tittel: Sv: 1958 T-1 Rat/Resto Look (ny eier)
Skrevet av: H-1835februar 12, 2013, 21:44:56 pm
Kunne tenkt meg et sett slike felger: ev. Noen som har.   Ev. Som vil ha bredde tette org felger i innbytte.
Har fl. Bredder..

[attachment=1]
[attachment=2]
Vet du om disse felgene finnes i 17"?

Fås ikke i 17"..


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200(1776cc) Rat/Resto Look (ny eier)
Skrevet av: H-1835februar 13, 2013, 21:39:20 pm
Beholde en. Selge resten.. Renset, sjekket. Virker. oK ;)

[attachment=1]
[attachment=2]


Tittel: Sv: 1958 T-1 Rat/Resto Look (ny eier)
Skrevet av: Reielfebruar 13, 2013, 23:30:55 pm
Kunne tenkt meg et sett slike felger: ev. Noen som har.   Ev. Som vil ha bredde tette org felger i innbytte.
Har fl. Bredder..

[attachment=1]
[attachment=2]
Vet du om disse felgene finnes i 17"?



Fås ikke i 17"..

Fås ikke i 17" som Empi nei men som American Racing Torque Thrust II, ikke helt like men ligner fryktelig og er egentlig mye finere. Med kant og greier... Må ha Chevy boltmønster da men  ;D


Tittel: Sv: 1958 T-1 Rat/Resto Look (ny eier)
Skrevet av: Martinfebruar 14, 2013, 12:43:33 pm
Kunne tenkt meg et sett slike felger: ev. Noen som har.   Ev. Som vil ha bredde tette org felger i innbytte.
Har fl. Bredder..

[attachment=1]
[attachment=2]
Vet du om disse felgene finnes i 17"?



Fås ikke i 17"..

Fås ikke i 17" som Empi nei men som American Racing Torque Thrust II, ikke helt like men ligner fryktelig og er egentlig mye finere. Med kant og greier... Må ha Chevy boltmønster da men  ;D
::) ja noen har chevy bolt mønster og felgfetisssssshhhhhh


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200(1776cc) (ny eier)
Skrevet av: H-1835februar 16, 2013, 14:47:26 pm
Motor...









[attachment=1]
[attachment=3]
[attachment=4]




Wolfsburg 3 pungts belter kjøpt inn.
[attachment=2]
[attachment=5]
Vet ikke hvordan denne passer. Men har en gammel turteller som jeg tengte å sette inn istede for denne olje trykks måleren.. ;)

[attachment=6]
[attachment=7]




Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (1776cc)
Skrevet av: H-1835februar 18, 2013, 22:04:07 pm
Klør i fingrer etter å få bobla i garasjen nå..  dempere i 5,5" forstilling og sikkerhets belter til Mini man. Er første prioritet..  
Noe andre som har montert belter..?  Og har noen gode råd. Har kjøpt noen wolfsburg 3pungt seler.  Guttungen er snart 3 år..


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (1776cc)
Skrevet av: Hoffenfebruar 18, 2013, 22:19:57 pm
Har den samme kløa i fingrene. :)
Dette blir bra! ;)
Har ikke montert setebelte, men blir vel til at jeg setter inn :) må ha belter til barna vettu


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (1776cc)
Skrevet av: H-1835februar 18, 2013, 22:37:59 pm
 :)
Må jo det.
I fjor festet jeg barnesetet med stropper.  Setet ble modifisert til å ikke kunne vippe frem.  Satt som støpt.
Men hva om en blir stoppet av lovens lange arm. Med senket boble med guttungen festet med stropper.

[attachment=1]


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (1776cc)
Skrevet av: H-1835februar 24, 2013, 18:47:29 pm
Hva må til for å montere en større motor på denne bilen. ?

Nese kon fra t2?. Eller er det noe forsterknings greier en monterer.? må det skjæres noe noen plass? annen gear kasse,. Hva med 6/12 volt? Hva med clutch,svinghjul og starter.?



Noen fasitt her.?


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (1776cc)
Skrevet av: JSfebruar 24, 2013, 19:12:44 pm
Står det orginal "splittet" kasse i den nå?
I så fall kan du montere inn nyere(1300S etc) kasse enkelt med T2 nesekon. Må ikke skjære i bilen så vidt jeg kan huske.
Du bruker nyere clutch, svinghjul og trykkplate som hører til motoren.
Om du skal ha fortsatt 6V kan du bruke `67 starter som har 12v drev og 6v anker.


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (1776cc)
Skrevet av: H-1835februar 24, 2013, 20:02:26 pm
Står det orginal "splittet" kasse i den nå?
I så fall kan du montere inn nyere(1300S etc) kasse enkelt med T2 nesekon. Må ikke skjære i bilen så vidt jeg kan huske.
Du bruker nyere clutch, svinghjul og trykkplate som hører til motoren.
Om du skal ha fortsatt 6V kan du bruke `67 starter som har 12v drev og 6v anker.

Ok. Takk for svar.. Nesten sikker på at det er en org. Kasse som står i og motor.. 1200cc
Da vet jeg litt hva jeg må kjøpe..


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (1776cc)
Skrevet av: Dewilfebruar 24, 2013, 20:09:28 pm
På folkevogn.no finner du stumt fremre girkassefeste som gjør at 1300s kasse passer i bilen din. Da slipper du å skifte nesekon.


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (1776cc)
Skrevet av: H-1835februar 24, 2013, 20:18:18 pm
På folkevogn.no finner du stumt fremre girkassefeste som gjør at 1300s kasse passer i bilen din. Da slipper du å skifte nesekon.

1600s kasse vet jeg er et godt alternativ. Har en 1500 kasse passer denne.? Eller er det ikke å anbefale..?
1600s kassene begynner vel å bli vrange å få tak i.  Setter pris på tilbakemeldingene.. Gjør ting en del enklere. Slik at jeg har det jeg trenger når jobben skal gjøres..


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (1776cc)
Skrevet av: Dewilfebruar 24, 2013, 20:26:02 pm
 1500-kassa har nok en annen utveksling enn 1300S.
Er vel ikke vanskelig å få tak i en 1300s, de er vel stadig til salgs... Ville prøvd en annonse i så fall.

Her kan du se utvekslingene:
 http://www.pre67vw.com/production/gearbox_codes.aspx

3.875 går med lavest turtall.


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (1776cc)
Skrevet av: H-1835februar 24, 2013, 20:39:47 pm
1500-kassa har nok en annen utveksling enn 1300S.
Er vel ikke vanskelig å få tak i en 1300s, de er vel stadig til salgs... Ville prøvd en annonse i så fall.

Her kan du se utvekslingene:
 http://www.pre67vw.com/production/gearbox_codes.aspx

3.875 går med lavest turtall.

Ser den. Prøve det da. Flott info på den tabellen.. Får mer forståelse for de forskjellig kassene..
Takk takk..


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (1776cc)
Skrevet av: H-1835mars 05, 2013, 21:50:35 pm
Var heldig å fikk tak i en slik for en stund tilbake.  Hurst gear stang..

[attachment=1]
[attachment=2]


Ny polert..
[attachment=4]

Finnes hjul buer som sveisedel til skjermene.?  Eller må dette lages.?


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (1776cc)
Skrevet av: Eskildmars 06, 2013, 13:33:53 pm
1500-kassa har nok en annen utveksling enn 1300S.
Er vel ikke vanskelig å få tak i en 1300s, de er vel stadig til salgs... Ville prøvd en annonse i så fall.

Her kan du se utvekslingene:
 http://www.pre67vw.com/production/gearbox_codes.aspx

3.875 går med lavest turtall.

Ser den. Prøve det da. Flott info på den tabellen.. Får mer forståelse for de forskjellig kassene..
Takk takk..

1500-kassa har lenger 4.-gir enn 1300 og 1300S, så forskjellen i turtall mellom 1500 og 1300S er mindre enn utvekslingen tilsier. 1300S-kassa er imidlertid sterkere.


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (1776cc)
Skrevet av: Dewilmars 09, 2013, 00:59:43 am
Her er litt nyttig vw-girkasseinfo:

http://www.pre67vw.com/production/gearbox_codes.aspx

http://www.ratwell.com/mirror/sandlizrd.baja.com/gears.htm

Utregning av hastighet og turtall:
http://www.et-studios.com/motorsports/gears/gears.html

Så i linkene kan du finne girkassa, hvilken utveksling du har og regne deg frem til hvilken hastighet du vil få. Du trenger i prinsippet kun legge inn ring & pinion og 4.gir da det er det du skal finne ut av.

(sakset fra denne tråden: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,19943.msg497343.html#msg497343 )

Som Eskild sier, 1500-kassa er litt mer langbeint i 4.gir.


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (1776cc)
Skrevet av: Kjetilmars 09, 2013, 01:04:24 am
Har tittet innom bilen din denne uka, den venter på våren!  :D :P


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (1776cc)
Skrevet av: H-1835mars 09, 2013, 11:35:38 am
Her er litt nyttig vw-girkasseinfo:

http://www.pre67vw.com/production/gearbox_codes.aspx

http://www.ratwell.com/mirror/sandlizrd.baja.com/gears.htm

Utregning av hastighet og turtall:
http://www.et-studios.com/motorsports/gears/gears.html

Så i linkene kan du finne girkassa, hvilken utveksling du har og regne deg frem til hvilken hastighet du vil få. Du trenger i prinsippet kun legge inn ring & pinion og 4.gir da det er det du skal finne ut av.

(sakset fra denne tråden: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,19943.msg497343.html#msg497343 )

Som Eskild sier, 1500-kassa er litt mer langbeint i 4.gir.

Det var en nyttig kalkulator.. Da ser jeg forskjellen i utveksling.. Artig å regne på dette.. Er jo ikke noe HK maskin jeg skal ha. Men håper på 80-100 HK.  skal det bli..  Satser på å prøve 1500 kassa først. Har fått tak i 1300s også. Men denne har noe krøll med synk. 1 gear..
I sommer blir det 1500 kasse og 1680cc.  
Takk for nyttig info.. Skål.. ;D


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (1776cc)
Skrevet av: H-1835mars 09, 2013, 11:38:49 am
Har tittet innom bilen din denne uka, den venter på våren!  :D :P

Heisann.. Det tviler jeg ikke på ;D den ligger vel der den bla lagt i fjord. ;D ;D. Gleder meg til å hente den.. I går hadde jeg 24 grader i solveggen.. Kan vel ikke være lenge til da.? ;)


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (1776cc)
Skrevet av: Kjetilmars 09, 2013, 11:51:11 am
Har tittet innom bilen din denne uka, den venter på våren!  :D :P

Heisann.. Det tviler jeg ikke på ;D den ligger vel der den bla lagt i fjord. ;D ;D. Gleder meg til å hente den.. I går hadde jeg 24 grader i solveggen.. Kan vel ikke være lenge til da.? ;)

Den ligger der, og med 24 grader, kan jeg bekrefte at du er nærmere våren enn her.  ::)  Men jeg skal be for at det skal gå fort.  :D


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (1776cc)
Skrevet av: H-1835mars 09, 2013, 16:44:41 pm
Har tittet innom bilen din denne uka, den venter på våren!  :D :P

Heisann.. Det tviler jeg ikke på ;D den ligger vel der den bla lagt i fjord. ;D ;D. Gleder meg til å hente den.. I går hadde jeg 24 grader i solveggen.. Kan vel ikke være lenge til da.? ;)

Den ligger der, og med 24 grader, kan jeg bekrefte at du er nærmere våren enn her.  ::)  Men jeg skal be for at det skal gå fort.  :D

Høres ikke bra ut.. >:(. Vi får krysse litt fingre. Regner med jeg ikke er alene om å ønske våren velkommen.. :D

Har handlet masse deler nå. Mangler bare bilen..


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (1776cc)
Skrevet av: H-1835mars 09, 2013, 18:32:14 pm



95 kr. på Ebay.
[attachment=2]


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (1776cc)
Skrevet av: Dewilmars 10, 2013, 02:01:22 am
Her er litt nyttig vw-girkasseinfo:

http://www.pre67vw.com/production/gearbox_codes.aspx

http://www.ratwell.com/mirror/sandlizrd.baja.com/gears.htm

Utregning av hastighet og turtall:
http://www.et-studios.com/motorsports/gears/gears.html

Så i linkene kan du finne girkassa, hvilken utveksling du har og regne deg frem til hvilken hastighet du vil få. Du trenger i prinsippet kun legge inn ring & pinion og 4.gir da det er det du skal finne ut av.

(sakset fra denne tråden: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,19943.msg497343.html#msg497343 )

Som Eskild sier, 1500-kassa er litt mer langbeint i 4.gir.

Det var en nyttig kalkulator.. Da ser jeg forskjellen i utveksling.. Artig å regne på dette.. Er jo ikke noe HK maskin jeg skal ha. Men 100hk skal det bli..  Satser på å prøve 1500 kassa først. Har fått tak i 1300s også. Men denne har noe krøll med synk. 1 gear..
I sommer blir det 1500 kasse og 1680cc.   
Takk for nyttig info.. Skål.. ;D
Skål ja!
Bare hyggelig. Hvis det er dårlige synchro-ringer i kassa bør den åpnes. Man bør også vurdere å få sveiset drevene fast i synchro-hubene og skifte 3. og 4. gir til drev med grovere tenner da disse har fine tenner og tåler mindre.
Er nok ikke noe problem med en så liten motor, men når man først skal åpne, hvorfor ikke? ;D

Høres ut som at du går en god sommer i møte ;D


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (?? cc motor.)
Skrevet av: H-1835mars 14, 2013, 08:54:59 am
Litt forandringer i planene.. 1600 cc type mer hk. en originalt.. Dette blir satt vekk vinter 2013.
Ny takgrind innkjøpt. Bytte spiler. Fjærne maling/ lakk og lakke med matt klarlakk.
Nesten alt av lister, fangere(US) og chrome generelt er anskaffet i pen original fatning. Meningen er å beholde bilens patina. Rust blir fjærnet. Men at chrom er tilnærmet mint.. Felger skal lakkes lys beige(matt) med lys brune kapsler. Har også et sett chrom som er strøkent. For litt forandring. Støtdemper topper blir kjøpt inn lokalt. Denne blir modifisert til å passe 5.5" Forstilling.  Å ny dempere montert..
Gå over motor. Lader dårlig. Bytte olje.
Nytt interiør trekk i rødt  er innkjøpt, lakke rammer, gulvteppe,

[attachment=1]
[attachment=2]

Noe slikt..


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (?? cc motor.)
Skrevet av: FrøkenBrulandmars 14, 2013, 11:10:30 am
Har troen på at denne blir meget bra! ;)
Lurte på om du har fått inn selene? Skal ha seler i min og, (når den en eller annen gang er klar for det...) og ser det blir gjort på forskjellige måter. Men ser jo at planen min er mye lik din- så flott om du poster litt bilder når du kommer så langt! ;)
I fjor var jentungen min tjoret fast med biltemastropper- funker det, men tar seg kanskje ikke så godt ut om man blir stoppet! ;D


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (?? cc motor.)
Skrevet av: H-1835mars 14, 2013, 20:59:01 pm
Har troen på at denne blir meget bra! ;)
Lurte på om du har fått inn selene? Skal ha seler i min og, (når den en eller annen gang er klar for det...) og ser det blir gjort på forskjellige måter. Men ser jo at planen min er mye lik din- så flott om du poster litt bilder når du kommer så langt! ;)
I fjor var jentungen min tjoret fast med biltemastropper- funker det, men tar seg kanskje ikke så godt ut om man blir stoppet! ;D

Ble stoppet i kontroll slik i fjord. Det var ikke så populært. Men i disse bilene er det jo ikke påbudt med seler. Så jeg fikk ingen bot. Kun en belæreing på hvordan det "ikke" skulle være. Kjøpte wolfsburg 3 pungt seler. Må se hvordan jeg løser det. Skal legge ut bilder..


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (?? cc motor.)
Skrevet av: H-1835april 20, 2013, 12:02:22 pm
Da blir bilen levert nesten på døra til neste helg.. Blir stas..  ;D med dette været klør det i fingrene etter å finjustere litt før sesongen..
Blir montering av US fangere, nytt trekk på interiøret, nye dørtrekk, nytt gulv teppe, ny restaurert tak grind skal på med nye teak spiler, lakkering av felger. Blir to nyanser sand farger. Mørkest innerst og lys bane.
Pluss "litt" heving tenker et ytre bak og feilsøking på lade problem, olje skift i løpet av sommeren. Nytt taktrekk er også kjøpt inn.. Dette begynner jeg ikke på selv.. Rustsveising: reservehjuls brønn pluss litt i inner skjerm. Blir tatt i sommer. Resten blir satt vekk i vinter..


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (?? cc motor.) 5,5" innkortet forstilling
Skrevet av: H-1835april 20, 2013, 12:09:08 pm
[attachment=2]


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (?? cc motor.) 5,5" innkortet forstilling
Skrevet av: H-1835april 20, 2013, 12:21:00 pm
Har denne for salg om noen er interessert.?

[attachment=1]


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (?? cc motor.) 5,5" innkortet forstilling
Skrevet av: H-1835april 27, 2013, 13:34:01 pm
Endelig står bilen i gårdsplassen.. ;D blir litt skruing før det blir kjøring..
Lekker bensin en meter før motoren.. Inne i en tunell. Noen tips om hvordan dette fikses. Er det trøblete å få ut gammel og inn med ny.?

[attachment=1]
[attachment=2]



Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (?? cc motor.) 5,5" innkortet forstilling. Type "Laaaav"
Skrevet av: H-1835april 27, 2013, 16:13:47 pm
Ønsker å kjøpe:
Venstre forskjerm, kompl. Håndbrekk, trekant ruter..
Ta kontakt..


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (?? cc motor.) 5,5" innkortet forstilling
Skrevet av: Arneflesapril 27, 2013, 19:59:41 pm
Endelig står bilen i gårdsplassen.. ;D blir litt skruing før det blir kjøring..
Lekker bensin en meter før motoren.. Inne i en tunell. Noen tips om hvordan dette fikses. Er det trøblete å få ut gammel og inn med ny.?

[attachment=1]
[attachment=2]


Etter det jeg skjønte på "Mags" så er det vanskelig å fikse, han mente at du måtte lage 4.stk. store hull i tunnellen og løste punkter før du satte inn nytt. Det er ikke akkuart noe man har lyst til å gjøre...


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (?? cc motor.) 5,5" innkortet forstilling. Type "Laaaav"
Skrevet av: Hoffenapril 27, 2013, 20:07:09 pm
Deilig følelse å ha bilen på plassen!! :D

Synd dette med bensinlekkasjen, men med litt jobb, så fikser du det vettu ;) Lykke til!


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (?? cc motor.) 5,5" innkortet forstilling. Type "Laaaav"
Skrevet av: H-1835april 27, 2013, 21:32:45 pm
Ja det er god følelse. ;D Fikk det til. 5 timer tok det. Trangt og knotete. Skjærte to ovale hull i hver side...  ;D. Nå er det heving og service som står for tur.. Skrapet og subber på flatmark..


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (?? cc motor.) 5,5" innkortet forstilling. Type "Laaaav"
Skrevet av: H-1835april 27, 2013, 21:42:32 pm
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200 (?? cc motor.) 5,5" innkortet forstilling. Type "Laaaav"
Skrevet av: H-1835april 27, 2013, 21:46:55 pm
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]




Tittel: Sv: 1958 T-1 1200. 5,5" forstilling. Type "Laaaav"
Skrevet av: H-1835mai 03, 2013, 19:44:09 pm
Holder på litt i alle ender.. Isolering og paneling av garasje.. I morgen er det heving av bil. Det har jeg aldri gjort før. Så det blir spennende.. Bilen er pr. Nå senket to hakk indre bak.. Og pokk i bakken forran..
Tenkte å prøve meg på et hakk ytre. Mener det er ca. 10 cm og nesten ikke noe camber. ( Leser tabellen før jeg begynner) Da 8" felger skal på..  

Tips gjør ikke noe.. ;D ???

[attachment=1]
[attachment=2]


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200. 5,5" forstilling. Type "Laaaav"
Skrevet av: Hoffenmai 03, 2013, 20:08:13 pm
Ser bra ut bak syntes jeg :D ihvertfall på de bildene du la ut nå.
er det 8" på bilde? hva er dekkstrl din ?


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200. 5,5" forstilling. Type "Laaaav"
Skrevet av: H-1835mai 04, 2013, 13:21:41 pm
Ser bra ut bak syntes jeg :D ihvertfall på de bildene du la ut nå.
er det 8" på bilde? hva er dekkstrl din ?

Syntes å det "ser" bra ut. Men går fysisk ikke an å kjøre med. ;) subber på flatmark.  ;D
Nei det er 6,5 eller 7" trur jeg.. De fulgte med bilen.. Disse er formidlingen til salgs..


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200. 5,5" forstilling. Type "Laaaav"
Skrevet av: Hoffenmai 04, 2013, 14:07:51 pm
Ser bra ut bak syntes jeg :D ihvertfall på de bildene du la ut nå.
er det 8" på bilde? hva er dekkstrl din ?

Syntes å det "ser" bra ut. Men går fysisk ikke an å kjøre med. ;) subber på flatmark.  ;D
Nei det er 6,5 eller 7" trur jeg.. De fulgte med bilen.. Disse er formidlingen til salgs..


Ok, hadde jeg ikke akkurat handlet meg sånn, så hadde jeg nok tatt de!
Lurte egentlig på hva dekkstrl er? 195 55 15 ??


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200. 5,5" forstilling. Type "Laaaav"
Skrevet av: Ruggenmai 04, 2013, 14:11:00 pm
Håper du har jevnet ut veien bort til huset ditt nå, eller måtte du vel løfte bilen på plass med kran ;D


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200. 5,5" forstilling. Type "Laaaav"
Skrevet av: VwSplitmai 05, 2013, 08:58:56 am
For en dæilig stykke bil  8)


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200. 5,5" forstilling. Type "Laaaav"
Skrevet av: H-1835mai 10, 2013, 19:07:19 pm
Håper du har jevnet ut veien bort til huset ditt nå, eller måtte du vel løfte bilen på plass med kran ;D

Graver er bestilt. ;) men nå har jeg rettet av det værste med bobla.. :D Nei det er nesten ikke til å komme ut..


Tittel: Sv: 1958 T-1 1200. 5,5" forstilling. Type "Laaaav"
Skrevet av: H-1835mai 10, 2013, 19:08:38 pm
For endiv.  dæilig stykke bil  8)

Takk for tilbakemelding. legger ut fl. bilder når interiør og div. er på plass..