VWNorge

Forum => Prosjektgarasjen => Emne startet av: pWolf på juli 05, 2013, 10:28:01 am



Tittel: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: pWolfjuli 05, 2013, 10:28:01 am
Da har jeg fått skaffet meg pickup ;D Etter en kjempebra dialog med Jøran Larssen ble denne hentet på onsdag.
Bilen er veldig solid å fin. Noe rust er det , men ikke noe stort. Målet mitt med denne er å holde den i god brukstand, å ikke minst, ligge på planet på denne under årets SCC  :D

Til uka får vi prøve å få startet opp å ta en sjekk av det elektriske.

[attachment=1]


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: Reieljuli 05, 2013, 10:50:56 am
Kongebil.... Grattis  ;D


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: pWolfjuli 08, 2013, 12:56:49 pm
Har begynt å pusse vekk litt overflate rust rundt om. Ser jeg må Sparkle litt noen steder. Hva anbefaler folket mtp sparkel?


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: pWolfjuli 25, 2013, 15:21:08 pm
Det går sakte men sikkert fremover her... Dashbordet og ledningsspagetti fra helvete er skrudd på plass ;D

Skal begynne å skifte ut utriggerne til uka, men før jeg går løs med kappskiva..

Tips til hvordan enklest mulig fjerne disse? Hva må jeg tenke over etc...

Har lett etter en step by step tråd men klarer ikke å finne noen . Det er sikkert ikke så komplisert, men har aldri gjort det før da vett ;)


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: Reieljuli 26, 2013, 12:19:24 pm
Søk opp tråden til Tistlo og skolebilen (tror jeg den heter)... Her er det mye gromt for oss med doka.


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: pWolfjuli 26, 2013, 12:33:35 pm
Søk opp tråden til Tistlo og skolebilen (tror jeg den heter)... Her er det mye gromt for oss med doka.

Takk  :)


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: ædolfjuli 28, 2013, 14:40:35 pm
denna ser cool ut :-)
håper du kommer deg på scc med den


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: pWolfjuli 28, 2013, 15:58:58 pm
denna ser cool ut :-)
håper du kommer deg på scc med den

Innsatsen denne uka avgjør det.. ;)


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: pWolfjuli 30, 2013, 10:21:43 am
Da er bilen på bukker, fått sett litt på utriggere . Er det lurest å slipe frem punktene å borre de opp eller?


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: Reieljuli 30, 2013, 11:34:39 am
Det jeg gjorde var å bruke ei bajonettsag. Sagde langs hele uttriggeren der den er festet mot bjelken. Da satt jeg igjen med bare noen strimler som er punktet fast. Disse slipte jeg bare ned forsiktig, og vips så er di borte. Fungerte veldig fint, prøvde også å finne punktene og borre ut men tok for lang tid  ;)

Kapp og slip gikk veldig greit syns jeg.


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: pWolfjuli 30, 2013, 11:59:35 am
Det jeg gjorde var å bruke ei bajonettsag. Sagde langs hele uttriggeren der den er festet mot bjelken. Da satt jeg igjen med bare noen strimler som er punktet fast. Disse slipte jeg bare ned forsiktig, og vips så er di borte. Fungerte veldig fint, prøvde også å finne punktene og borre ut men tok for lang tid  ;)

Kapp og slip gikk veldig greit syns jeg.

Kult! Da er det frem med bajonetten  ;)


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: pWolfjuli 30, 2013, 12:04:50 pm
Skal også kjøpe sveisegrunn, men hva i alle dager skal jeg kjøpe??? ???


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: Reieljuli 31, 2013, 12:31:53 pm
Skal også kjøpe sveisegrunn, men hva i alle dager skal jeg kjøpe??? ???

Reis på VOLVO og kjøp deres grunning, liten hvit boks med blått innhold. Husker ikke hva den heter men jeg har en boks på sveiseapparatet mitt om du vil se.
Denne kan du bruke mellom ting som skal sveises sammen og den vil IKKE brennes bort...


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: pWolfjuli 31, 2013, 13:39:19 pm
Takk :)


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: Martinjuli 31, 2013, 16:06:49 pm
brukte dette på bussen min . kjenner en oppretter på volvo  her i distriktet så fikk en skvett av han. har dessverre ikke mere. men får sikkert kjøpt det på volvo som "Formann" Reiel sier.


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: pWolfaugust 08, 2013, 22:45:22 pm
Volvo blir besøkt til uka. Håpet om å ta med denne på SCC gikk i grus ikveld , vi har fått inn motor , men vi klarer ikke helt å finne ut av det elektriske, det er ett kabel helvete av en annen verden!
Skal få tatt litt bilder til uka å spørre dere til råds.

Har noen litt historie på denne bilen mon tro? Ser ut som det er gjort en del med elektriske mtp motor( sprut etc)

Om noen har en link til evt byggetråd fra før Lars Bratteng hadde den hadde vært fint.


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: justandyaugust 08, 2013, 23:03:25 pm
ta å send en pm til lars han husker sikkert hvilken tråd det var. vi kødda fælt for å finne ut hva alt var baki der. hjalp ikke mye foran heller med kabler til anlegg og turteller og all mulig annen drit i en floke heller  ;)


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: pWolfaugust 08, 2013, 23:14:14 pm
ta å send en pm til lars han husker sikkert hvilken tråd det var. vi kødda fælt for å finne ut hva alt var baki der. hjalp ikke mye foran heller med kabler til anlegg og turteller og all mulig annen drit i en floke heller  ;)

Ja skal si noen har kosa seg fælt denna uka.. :D

Skal sende på en Mail jeg . Btw, hvor satte dere batteriet ? Bak eller under sete?


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: pWolfaugust 08, 2013, 23:34:24 pm
Fant en tråd her , dog like uklok fortsatt..

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,202.0.html



Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: NHHmars 02, 2014, 21:19:31 pm
Årsavgiften på denne kommer til meg. På tide å ordne opp snart kanskje? Hevn. Nils Henrik, Tlf. 99707990


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: pWolfmars 02, 2014, 21:36:26 pm
Årsavgiften på denne kommer til meg. På tide å ordne opp snart kanskje? Hevn. Nils Henrik, Tlf. 99707990

Ringer deg imorgen.


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: NHHmars 02, 2014, 21:38:27 pm
Årsavgiften på denne kommer til meg. På tide å ordne opp snart kanskje? Hevn. Nils Henrik, Tlf. 99707990

Ringer deg imorgen.

Det er greit. Fra 16.00 og utover.


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: vwsollimars 02, 2014, 21:53:59 pm
Følger med på doka :) er kul denne


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: pWolfmars 02, 2014, 22:41:04 pm
Tiden er snart inne for denne, må bare få bobla satt sammen igjen :)


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: agammelsmars 04, 2014, 22:02:59 pm
Grisetøff bil  ;)


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: justandymars 05, 2014, 00:04:44 am
hvor satte dere batteriet ? Bak eller under sete?  
Batteriet var under setet sammen med to basskasser og forsterker. Det var laget et falsk gulv til å feste alt under der

Fått vite noe mere om historien til bilen?


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: pWolfmars 05, 2014, 20:15:02 pm
hvor satte dere batteriet ? Bak eller under sete?  
Batteriet var under setet sammen med to basskasser og forsterker. Det var laget et falsk gulv til å feste alt under der

Fått vite noe mere om historien til bilen?


Naaa... Vi fant vel ut at det må settes under baksete da det lå en rød ledning å slang baki der, men ingen svart. Ei fant vi heller noe som helst annet sted batteriet kunne vært, men med den problemløsningen, pluss ledningsspagetti foran og bak, dro vi en frakk over hele bilen, og ble enige om at det får vente til våren.. ;)

Men jeg kjenner lysta er STOR på å få denne på veien Asapzulu!
Når det gjelder historikk så har jeg kun tråden lenger opp å se på, men har en tidligere eier som kan opplyse meg litt mer etterhvert .

Badass dokaen skal på veien iår!


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: pWolfmai 11, 2014, 12:29:43 pm
På tide å ta denne opp igjen.

Fortsetter der vi slapp i høst, prøve å finne ut av ledninger som går til motorrom og hvor jeg skal koble til batteriet. Har tatt en del bilder der jeg kan forhåpentligvis vise dere hva jeg mener å kanskje få litt assistanse, da el oppsett ikke er heelt min sterke side  ;)


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: pWolfmai 11, 2014, 12:49:44 pm
Ledninger høyre side

[attachment=1]

Den tynne svarte ledningen ender opp slik

[attachment=2]


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: pWolfmai 11, 2014, 12:52:08 pm
Ledningsstrømpa ender slik

[attachment=1]


[attachment=2]


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: pWolfmai 11, 2014, 12:55:05 pm
Lednigsklase på venstre side [attachment=1]


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: pWolfmai 11, 2014, 12:55:52 pm
Og tilslutt under baksetet hvor muligens batteriet en gang har sittet.

[attachment=1]


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: pWolfmai 11, 2014, 12:57:50 pm
Tips / råd og en eventuell fremgangsmåte tas imot med stor takknemlighet  :)


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: Reielmai 11, 2014, 19:46:42 pm
Batteriet skal stå på håyre side i motorrommet originalt. OG skal du ha det under baksete må du bytte ut den røde ledningen. Den blir altfor tynn ;-)
Ledninger som kommer inn i motorrommet på høyre side, skal gå til dynamo og laderegulator. Sånn primært iallefall når ting er riktig. Regulatoren skal sitte på høyre side den også. De ledninger som kommer inn fra venstre gå til +/15 på coil og til oljetryksbryter og evt til choke, og muligens ladelampe.

MEN: Dette er avhengig av at ingen har vært baki der og bygd om no greier  ;D

Om jeg har glemt noe eller forklart noe feil, vil noen rette opp slik at det blir riktig ;D


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: pWolfmai 11, 2014, 20:26:06 pm
Batteriet skal stå på håyre side i motorrommet originalt. OG skal du ha det under baksete må du bytte ut den røde ledningen. Den blir altfor tynn ;-)
Ledninger som kommer inn i motorrommet på høyre side, skal gå til dynamo og laderegulator. Sånn primært iallefall når ting er riktig. Regulatoren skal sitte på høyre side den også. De ledninger som kommer inn fra venstre gå til +/15 på coil og til oljetryksbryter og evt til choke, og muligens ladelampe.

MEN: Dette er avhengig av at ingen har vært baki der og bygd om no greier  ;D

Om jeg har glemt noe eller forklart noe feil, vil noen rette opp slik at det blir riktig ;D

Ja den under sete er tynn ja.. Noen må jo ha drevet med noe baki der for noe pluss og minus til å sette på et batteri er det ikke der :(


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: ORANGEBUGmai 14, 2014, 14:15:51 pm
Batteriet skal stå på håyre side i motorrommet originalt. OG skal du ha det under baksete må du bytte ut den røde ledningen. Den blir altfor tynn ;-)
Ledninger som kommer inn i motorrommet på høyre side, skal gå til dynamo og laderegulator. Sånn primært iallefall når ting er riktig. Regulatoren skal sitte på høyre side den også. De ledninger som kommer inn fra venstre gå til +/15 på coil og til oljetryksbryter og evt til choke, og muligens ladelampe.

MEN: Dette er avhengig av at ingen har vært baki der og bygd om no greier  ;D

Om jeg har glemt noe eller forklart noe feil, vil noen rette opp slik at det blir riktig ;D
Det har stått en turbo, der batteriet skulle ha stått engang i tiden
::)


Tittel: Sv: 1979 Dobbelkabiner
Skrevet av: pWolfmai 14, 2014, 15:26:28 pm
Hadde du batteriet under baksetet da Rune?