VWNorge

Forum => German/Euro-look => Emne startet av: Endre S på oktober 24, 2013, 23:32:05 pm



Tittel: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Soktober 24, 2013, 23:32:05 pm
Siste ankommet i garasjen.

Det var i sin tid "Lid" som reddet denne fra pressa.

Kort fortalt rustfri, kerscher coilovers foran, 16" BBS, ellers orginal foreløpig.
Skal valse skjermer litt for å få hjul innafor, så kommer det vel litt etterhvert.



Tittel: Sv: Min 1303 S
Skrevet av: Der_Butzelmannoktober 26, 2013, 16:16:42 pm
Nice bil. Hvor er "LIKE" knappen? ;D
Flotte hjul som blir veldig riktige på en German Looker!

Gleder meg til fortsettelsen. Kjør på med bilder!

Mvh
Arild :)


Tittel: Sv: Min 1303 S
Skrevet av: Turbo Harauneoktober 27, 2013, 15:00:01 pm
Skal dette bare bli en "looker" eller blir det litt konkurranse på banen etter hvert.


Tittel: Sv: Min 1303 S
Skrevet av: Endre Soktober 27, 2013, 21:43:11 pm
Hva det blir en dag er ennå usikkert. Har noen merkelige ideer for tiden som eg prøver å finne ut av. Rett å slett med el motor.  Men om det blir konkurranse Øyvind, det kan eg ikkje love deg ;-) ikkje i dag.


Tittel: Sv: Min 1303 S
Skrevet av: RIN94oktober 27, 2013, 21:54:40 pm
LIKER !  ;)


Tittel: Sv: Min 1303 S
Skrevet av: Endre Smai 03, 2014, 16:39:13 pm
Her skjer det bare litt. Har laget nye seterammer og montert 911 stoler, Nye csp skjermer ligger å venter på prøvemontering, ellers blir bilen brukt daglig :-). Er spent på hvordan det ser ut...


Tittel: Sv: Min 1303 S
Skrevet av: Ketil S.mai 04, 2014, 14:15:13 pm
Fortsett som du har begynt og dette blir nok bra skal du se.


Tittel: Sv: Min 1303 S
Skrevet av: Endre Smai 19, 2014, 21:00:40 pm
Så var d endleligt klar for å parkere silverbiggen. Siste turen for denne på nogen vege.
Litt usikker på klaringer her. Ble litt mye luft i hjulhuset...



Tittel: Sv: Min 1303 S
Skrevet av: BeetleBugmai 19, 2014, 21:25:32 pm
På med spacers Endre så er du vel i boks? Personlig liker jeg den bedre med de originale skjermene. Jeg kjører med 7x15 foran med 195/50 dekk på min 73 med ca 3 cm valsete skjermer:

(http://www.vwnorge.no/index.php?action=dlattach;topic=59837.0;attach=214974;image)


Tittel: Sv: Min 1303 S
Skrevet av: Endre Smai 20, 2014, 00:05:43 am
Hva slags dempere kjører du med? Og hvem er gode på valsing???


Tittel: Sv: Min 1303 S
Skrevet av: BeetleBugmai 20, 2014, 07:05:49 am
Hva slags dempere kjører du med? Og hvem er gode på valsing???

Kercher coil overs (som er Koni gule med Eibach fjører) og jeg har benyttet meg av Valsespesialisten. Utfordringen er at valsene ikke passer 4x130 eller 5x130 og jeg måtte låne en spacer med overgang fra 4x130 til 4x100. Selve valsingen vil jeg påstå at du faktisk klarer fint selv. Varm opp lakken (hvis du skal beholde den) til rundt 70 grader med en varmepistol og så er det bare å rulle i det området du har behov for det. Deretter ruller du overgangen for å gjøre den mykere.

Mvh
BB


Tittel: Sv: Min 1303 S
Skrevet av: Endre Smai 20, 2014, 10:55:50 am
Eg har og kerscher coilovers. Bilen skal hellakkeres så det er ikkje noen problem. Eg har prøvd å valse, klarte ca 2 cm trur eg. Det som eg syns var bakdelen med det er at skjermen reiser seg oppover og ergo blir det mere luft mellom dekk og hjulbue. Coilovers er skrudd i bunn så det må evt løses med annen profil på dekk. Felg er 7,5x16 ET23 med 195/50 dekk. Vil ha minst mulig luft mellom dekk og skjerm...

Den bilen din så flott ut BB, får eg sjå bilde av hele bilen?


Tittel: Sv: Min 1303 S
Skrevet av: BeetleBugmai 20, 2014, 11:51:25 am
Eg har og kerscher coilovers. Bilen skal hellakkeres så det er ikkje noen problem. Eg har prøvd å valse, klarte ca 2 cm trur eg. Det som eg syns var bakdelen med det er at skjermen reiser seg oppover og ergo blir det mere luft mellom dekk og hjulbue. Coilovers er skrudd i bunn så det må evt løses med annen profil på dekk. Felg er 7,5x16 ET23 med 195/50 dekk. Vil ha minst mulig luft mellom dekk og skjerm...

Den bilen din så flott ut BB, får eg sjå bilde av hele bilen?

Jeg har dessverre ikke noen bra bilder av hele bilen. Er virkelig dine coil overs senket i bunn sier du? Mine har fortsatt 5 cm igjen på coil oversene og er nå så lav at det ikke går å senke den vesentlig mer uten at styresnekka tar i staget. Jeg har også flip kit for å unngå at styreleddene tar i karosseriet.

Mvh
BB


Tittel: Sv: Min 1303 S
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2mai 20, 2014, 12:06:01 pm
STOR forskjell på 73 og 74, så hvis du har gamle forstillinga Kalle og Endre har nye, så stemmer det, vanskelig å få 74 og nyere skikkelig lave.


Tittel: Sv: Min 1303 S
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2mai 20, 2014, 12:06:48 pm
Påtide å legge ut bilde av 03'n din Kalle ;-)


Tittel: Sv: Min 1303 S
Skrevet av: BeetleBugmai 20, 2014, 12:12:09 pm
STOR forskjell på 73 og 74, så hvis du har gamle forstillinga Kalle og Endre har nye, så stemmer det, vanskelig å få 74 og nyere skikkelig lave.

Ah... såklart. My bad! Jeg trodde Silverbigen var en 73. Takk, det forklarer det meste.

-BB-


Tittel: Sv: Min 1303 S
Skrevet av: Endre Smai 20, 2014, 15:44:26 pm
STOR forskjell på 73 og 74, så hvis du har gamle forstillinga Kalle og Endre har nye, så stemmer det, vanskelig å få 74 og nyere skikkelig lave.
Du sier vanskelig, er det mulig å få lavere? Senkespindler   :P


Tittel: Sv: Min 1303 S
Skrevet av: Hot Owlmai 20, 2014, 16:06:16 pm
STOR forskjell på 73 og 74, så hvis du har gamle forstillinga Kalle og Endre har nye, så stemmer det, vanskelig å få 74 og nyere skikkelig lave.
Du sier vanskelig, er det mulig å få lavere? Senkespindler   :P

Hva er lavt da? Hvor mye bakkeklaring under rammehodet?


Tittel: Sv: Min 1303 S
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2mai 20, 2014, 19:27:13 pm
Klaring under rammehodet har ofte med mengden gummi å gjøre og på hvordan felg vel?


Tittel: Sv: Min 1303 S
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2mai 20, 2014, 19:28:20 pm
Og høyden fra dekket til skjermen kan ha noe med hvordan skjermen er oppbygget.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Smai 20, 2014, 23:35:46 pm
Har ikkje fått målt bakkeklaring, men begynner vel smått å bli vant med "looken".
Har dessuten fått tips om at http://toplineparts.com/lower-your.html kan levere varene... Så da igjen et spørsmål hva det skal koste til slutt.....


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: BeetleBugmai 21, 2014, 07:00:57 am
Har ikkje fått målt bakkeklaring, men begynner vel smått å bli vant med "looken".
Har dessuten fått tips om at http://toplineparts.com/lower-your.html kan levere varene... Så da igjen et spørsmål hva det skal koste til slutt.....

Topline leverer varene og du kan lese mye om dem på germanlook forumet. På det forumet vil du også finne en komplett oversikt over deler for å bygge et "killer" oppsett omtrent her:

http://www.germanlook.net/forums/showthread.php?t=10305

Men, du får ikke Tüf på USA deler.

Mvh
BB


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Smai 21, 2014, 07:20:06 am
Takk for tips :-)


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Hot Owlmai 21, 2014, 10:31:27 am
Bilen min har hatt Topline justerbare bein siden jeg satte de på i 1990, de er like fine den dag i dag. Jeg byttet bein til AVO i fjor for å kunne få så  stive fjærer som jeg ville ha.
Å ha bein uten Tüf er nøyaktig det samme som å kjøre med senkespindler på ei vanlig boble... dvs. det blir godkjent om de godkjenner det.  På dagens moderne biler bytter man hele beinet når man bytter demper. Så hvorfor skulle de være dramatisk å gjøre det på en eldre bil?
Målte litt på min 74 i går, jeg har 8 cm klaring under bøylene til stabstaget (laveste punktet) og 57,5 cm fra bakke til hjulbue.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2mai 21, 2014, 14:16:58 pm
Jeg er enig med ugla, det er så mye som ikke er lov at det blir litt sånn, går det så går det. Forskjellig dekkstørrelser så er det jo rett på tilsynet... Og det er jo bare tull.
Men om det går så er det jo digg å få ting godkjent. Synd det er så mye mas.
Jeg er faktisk litt der at det er best å ikke ha ting godkjent bare det ikke ser helt høl i hue ut, for kommer du i en kontroll med en masse greier i vognkortet så går dem helt bananas for å sjekke at alt er i henhold. Og nå tar dem jo drøssevis av bilder så det er jo lett å sjekke. Få inn senkesett i vognkortet bare og håpe de ikke skriver noe om høyden, og så sette på skikkelige greier og få den i bakken.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Smai 21, 2014, 21:24:56 pm
Bilen min har hatt Topline justerbare bein siden jeg satte de på i 1990, de er like fine den dag i dag. Jeg byttet bein til AVO i fjor for å kunne få så  stive fjærer som jeg ville ha.
Å ha bein uten Tüf er nøyaktig det samme som å kjøre med senkespindler på ei vanlig boble... dvs. det blir godkjent om de godkjenner det.  På dagens moderne biler bytter man hele beinet når man bytter demper. Så hvorfor skulle de være dramatisk å gjøre det på en eldre bil?
Målte litt på min 74 i går, jeg har 8 cm klaring under bøylene til stabstaget (laveste punktet) og 57,5 cm fra bakke til hjulbue.
Her har eg 14 cm til bøylene og 62cm til hjulbue.... De 5 cm du har ekstra der hadde vore perfekt ;-)


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2mai 23, 2014, 09:39:23 am
Er det så mye mer gjenger på AVO beina eller er det fjærene som er kortere?


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Hot Owlmai 23, 2014, 09:51:39 am
Det er nok mest det at jeg har Golf fjærbein.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2mai 25, 2014, 20:45:16 pm
Er ikke kerscher beina like de på golf? Trodde det var modifiserte golf bein med slappere fjærer og dempere jeg.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2mai 25, 2014, 20:46:35 pm
Skulle tro jeg kan få min lav da, med golf bein og porsche spindler. Spørs bare på dissa jævla stag i alle retninger.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sjuli 01, 2014, 08:40:54 am
Sandblåsing i mål


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Ketil S.juli 01, 2014, 22:37:52 pm
Må få komme utenom en dag etter ferien og se hvordan du løser avtagbar plate. Har sett mange forskjellige løsninger.
Dette kommer til å bli en kjempebra bil!!


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: 1303S73oktober 25, 2014, 22:25:09 pm
Denne blir bra!


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: scardeepoktober 31, 2014, 14:13:07 pm
Hvordan går deg med Silver'en? den har vært i miljø nå alt for lenge uten at den er på enda :)


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sdesember 03, 2014, 00:45:39 am
Det tar litt tid dette ser eg...
Alle løse deler er klar til lakk, resten av bilen fraktes til lakkerer i nærmeste fremtid:-) skal prøve å dokumentere litt...


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Ketil S.desember 07, 2014, 21:39:06 pm
Ser frem til å følge med!  :)


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sdesember 31, 2014, 17:18:52 pm
Litt dokumentasjon på slutten av året. Har hatt nogen produktive kvelder og fått pusset ned å behandlet alle småskader og bulker. Taket og partiet foran bakhjulet var vel det som hadde flest utfordringer. Men me klarte målet vårt, nemlig å få det grunnet før julaften. Det var en god følelse:-)

Skal prøve å bli flinkere å oppdatere men uansett, godt nyttår og takk for det gamle.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sjanuar 04, 2015, 10:47:27 am
Epoxygrunning og sprøytefyller på plass


Dette pusset meg å Jøran ned på fredag, og lørdag morgen fikk den et nytt strøk med fargegrunning.

Nå hentes det heim i dag, og skal kvile/herde ordentlig før lakk skal på.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: TrettenNullTojanuar 04, 2015, 13:24:36 pm
Dette blir bra


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Dallandjanuar 10, 2015, 16:23:36 pm
Fet bil, har ikke fått med meg dette prosjektet før. ;)

Btw, har du liggende den bakplata fortsatt? Hvis den er i ok stand så trenger eg den! :)


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sjanuar 12, 2015, 14:26:53 pm
Takker for det :-)
Tilbake i garasjen og varmen er på :-) 20 grader + er fint å skru i.
Skal i gang med videre demontering. Bunnplata og hver en bolt skal skrues opp. Interiør er også under planlegging. Fikk tak i fullt porsche instrument for en stund siden og har lyst å lage til noe her. Vet det finnes ferdige dashbord, men det blir for enkelt. Orginalmotoren er plukket litt i biter. Blir bare en liten shinings her da oxy motorprosjekt kommer etterhvert. Btw den bakplata er ikkje noe å satse på ;-)



Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sfebruar 04, 2015, 23:50:40 pm
Driver å skal konvertere cockpitten til litt storebrorlook siden eg syns den originale speedoløsning i 03 er mindre fint...
Så har eg då fått tak i instrumenter og ser nå at speedo er elektronisk. På porsche står visstnok sensor på gearkasse, så mitt spørsmål er jo om noen har gjort dette før? Eller er det porsche kasse som teller???


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Hulkenfebruar 05, 2015, 16:20:55 pm
Driver å skal konvertere cockpitten til litt storebrorlook siden eg syns den originale speedoløsning i 03 er mindre fint...
Så har eg då fått tak i instrumenter og ser nå at speedo er elektronisk. På porsche står visstnok sensor på gearkasse, så mitt spørsmål er jo om noen har gjort dette før? Eller er det porsche kasse som teller???

Eldre Porsche hadde vel mekanisk? Jeg har i hvertfall instrument fra 914, hvor speedo er mekanisk


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sfebruar 05, 2015, 18:46:53 pm
Gikk denne på lik linje med bobla? På wire til framhjulet?


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Eddifebruar 06, 2015, 11:46:45 am
http://www.vollks.com.au/store/Electric-Speedo-to-Cable-Conversion-Kit.html


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sfebruar 07, 2015, 08:44:22 am
Ikke dum løsning det der, men har et 914 speedo for hånd, så prøver det først. Det skal visstnok gi tålig utslag på originalwire til framhjul


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Kjetil Limafebruar 07, 2015, 12:53:20 pm
Driver å skal konvertere cockpitten til litt storebrorlook siden eg syns den originale speedoløsning i 03 er mindre fint...
Så har eg då fått tak i instrumenter og ser nå at speedo er elektronisk. På porsche står visstnok sensor på gearkasse, så mitt spørsmål er jo om noen har gjort dette før? Eller er det porsche kasse som teller???

Dette er grunnen til at det er mange porsche 911 der ute som en ikke kan stole på km standen. Er enkelt å lage en vippebryter som kutter en enkel kabel og speedo og telleverk stopper. Så kjører man på turteller og beregner fart på langtur og slår på speedo når man kjører i byen.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Kjell Roarfebruar 07, 2015, 18:43:22 pm
Driver å skal konvertere cockpitten til litt storebrorlook siden eg syns den originale speedoløsning i 03 er mindre fint...
Så har eg då fått tak i instrumenter og ser nå at speedo er elektronisk. På porsche står visstnok sensor på gearkasse, så mitt spørsmål er jo om noen har gjort dette før? Eller er det porsche kasse som teller???

Dette er grunnen til at det er mange porsche 911 der ute som en ikke kan stole på km standen. Er enkelt å lage en vippebryter som kutter en enkel kabel og speedo og telleverk stopper. Så kjører man på turteller og beregner fart på langtur og slår på speedo når man kjører i byen.

Og på BMW....

Man fikk kjøpt en splitter (kostet 35 DM, husker jeg) som gjorde at speedometeret kun telte halvparten av pulsene. Man tok den ut når man skulle ha service, og satte den inn etter. Da fikk man full servicebok, og halvparten så høy km.stand. Var populært hvis man kjørte langt.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2februar 09, 2015, 08:57:32 am
944 914 924 har vel speedometer med wire til framholder, og disse har så og si samme rulleomkrets på dekka som bobla.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sfebruar 14, 2015, 10:56:29 am
Da er vi kommet så langt.

Nå er det 2 ting som må på plass, det ene er å fysisk integrere dette på en pen måte, det andre er å finne sensorer som kan gi en noenlunde avlesning. i første omgang sensorer til type 1 blokk, så til wbx hvis det er forskjell da.
Har gravd å spurt litt rundt dette http://www.vwnorge.no/index.php/topic,63967.msg596839.html#new for å finne løsninger.
Det som er ekstra er analogt oljetemp,oljetrykk, oljenivå.
Har ikkje sjekket hvor porsche hadde sensorer men det kan jo sjekkes.  


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: BeetleBugfebruar 14, 2015, 10:59:59 am
Da er vi kommet så langt. Nå er det 2 ting som må på plass, det ene er å fysisk integrere dette på en pen måte, det andre er å finne sensorer som kan gi en noenlunde avlesning.

Kult! Dette får du til å fungere og det vil sikkert se bra ut når du er ferdig. Fortsett med deg gode arbeidet!

Mvh
BB


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: tmatrefebruar 14, 2015, 13:38:01 pm
Har du vurdert å "korte" Porche delen for å bare beholde 3 instrumenter i den og heller sette 3 standard 52mm VDO instrumenter i radio hullet?
Da får du antagelig plassert instrumentene i midten av rattet, og du får beholdt friskluft dysene på hver side...


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sfebruar 14, 2015, 13:58:22 pm
Vurdert å vurdert.... Litt sånn 914 look da? Har vurdert nå og.... Nei, skal få plass til dette og friskluft på vindu. Syns 5 instrument er kult.Friskluft i midten flyttes eller fjernes. Vi får se litt etterhvert tenker eg.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Hot Owlfebruar 14, 2015, 15:25:21 pm
Porsche hadde ett fokus når de designet 911 dashbordet, og det var at du så turtelleren gjennom rattet, her ser det ut som du vil se halve speedometeret og halve turtelleren (den kjipe delen ;) )
Hadde du fått kortet inn podden litt tror jeg du hadde fått et finere resultat.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sfebruar 15, 2015, 00:38:45 am
Ser den ugla, og takker for dine tanker. Dette er jo ei boble, og eg har måttet tenke litt til, og se litt i historikken. 356 hadde 2 instrument, senter midt mellom instrumenta, det samme har type 1 ghia. 914 har 3 instrument, senter turteller. Så er det å finne det som ser finest ut her da.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sfebruar 15, 2015, 00:52:28 am
Allerede med alt skum fjernet ser dashbordet mye bedre ut:-)

Nå spørs det om eg har gjort noe dumt. Kom plutselig på at eg hadde kjøpt et 914 cluster også... lurer på hvor det blir av...

Uansett, litt kapping og sitter igjen med 3 instrument...


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Hot Owlfebruar 15, 2015, 13:04:45 pm
Jeg synnes du gjorde et riktig valg jeg, det kommer til å bli kult det der. Regner med at du skal ha ett litt mindre ratt også?


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sfebruar 15, 2015, 23:28:07 pm
Takk for det, ja det var ikke et vanskelig valg når eg fikk se det inni bilen. Skal ha et annet ratt ja.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: scardeepfebruar 19, 2015, 13:38:10 pm
Tøft! Jeg selv har kommet i tanke å bytte spidometer mot turteller. Hvem bryr seg om fart... 8)


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Smars 07, 2015, 22:20:38 pm
Noen timer til unnagjort, og karosseriet er løftet av, resten av hjuloppheng, girkasse, bremser kan nå demonteres

Prøver å finne ut hva som skal gjøres og lurer på om noen har vurdert dette ?

http://www.glenn-ring.com/resto/resto5.html

bygge om til 5 trinns girkasse.

Ellers vil eg bytte ut alle deler i bakstilling til porsche 944 deler som er bolt on. Har så smått begynt å sanke deler.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Smars 08, 2015, 22:42:02 pm
En liten time i garasjen i dag og bakstilling/irs høyre side er så godt som i biter. Trenger et nytt 12 kant verktøy til drivaksel så er det i biter. Får ta en tur innom biltema i morgen 😊


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Turbo Haraunemars 08, 2015, 23:21:58 pm
husk at du trenger ny indre foring til porschebærearmen fordi den passer ikke.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Smars 09, 2015, 20:10:46 pm
Det har eg funnet ut Øyvind, men takk for at du følger med å passer på :-)


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Smars 24, 2015, 00:05:37 am
Så litt tidsfordriv i blåsekabinettet. Ikkje alt som skal brukes men alle deler vaskes å renses å lakkes :-)


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sapril 07, 2015, 23:19:42 pm
Lurer litt på oppheng, dempere, stabstag i front her, og siden bilen skal brukes mest som tur bil så blir det ikkje kraftigere stabstag foran, det blir det oppsettet som bilen har i dag, og monterer kun justerbar strutbar på toppen av fjærbeina. Leser at flere og flere opplever å ha for stiv/følsom bil i fronten og demonterer/ bytter til mykere dempere, stabstag. Bak derimot skjer det saker å ting. Porsche 901 kasse er på vei, skal ha 944 alu armer, håper at whiteline rear swaybar går i box. Dempere er eg usikker på røde eller gule koni?


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: TrettenNullToapril 07, 2015, 23:22:59 pm
Bilstein B6 bak. fåes i std og sport. Gassdempere. monotube


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sjuni 25, 2015, 20:44:10 pm
På tide å poste en oppdatering. Sånn er ståa, bobla ligger strødd utover garasjegulvet. Må få bli ferdig med bunnplata snart...


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sjuli 17, 2015, 23:16:49 pm
En liten mockup for å sjekke at det stemmer med byggemål. Alu bærearmer fra 944 bygger ca 43mm ekstra ut. Bare å samle videre på bremsedeler. Går for 944 S2 utgaven som er godkjent for 211 hk..... I første omgang...


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Ketil S.august 19, 2015, 14:54:07 pm
 ;D


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Saugust 19, 2015, 18:04:15 pm
Jada.... Cut and weld...


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Saugust 19, 2015, 18:06:37 pm
Det jobbes med girkassefester om dagen. Snart i mål 😎


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Saugust 19, 2015, 18:10:48 pm
Bygger om bakre feste for å få senket motor mot originalhøyde


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Saugust 26, 2015, 23:52:24 pm
Ny rustfri sømløst rør for t/r fuel å de...


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: BeetleBugaugust 27, 2015, 08:18:12 am
Veldig bra og takk for at du oppdaterer forumet!

Mvh
BB


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Sveinfaugust 27, 2015, 09:13:42 am
Ser strøkent ut!
Hva gjør du i plategjennomgangene?
Hvor kjøpte du rør og koblinger?


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Saugust 27, 2015, 10:53:26 am
Takk for det :-) gjennomføringer blir tig sveiset, rør og skottgjennomganger kommer fra Tess. Siden det ligger skjult i tunnel så er rør og gjennomføring slagloddet i den fremre enden. For der komme eg aldri til etterpå 😁


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Soktober 30, 2015, 22:08:25 pm
Små skritt å altfor få timer i døgnet. 944 torsjonsdeksler som må kappes å slipes...



Litt lakk på de og så er d bolt on :-)


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: TrettenNullTooktober 31, 2015, 20:05:39 pm
Utrolig fett,, .


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Snovember 09, 2015, 23:09:49 pm
[attachment=1]
Fredag ble flyndra lakka og den ble hentet heim i dag 😃. Alle smådeler er maskert over foringer etc så en tur til lakkboks med girkasse, travers, bærearmer, styrestag, stabstag, og småting så kan montering starte😁
Fikk montert nye lager i bærearm i kveld. Lagre ble lagt i frysebox i går kveld og bærearmen varmet opp, så var det en grei sak å få de på plass👍


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sdesember 09, 2015, 22:15:49 pm
Litt deler som er ferdig lakka 😊


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sfebruar 02, 2016, 12:40:42 pm
Så er det bremsene sin tur. Begynte med dette

(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/1303/IMG_0738_zpsqxqzzn5n.jpg) (http://s993.photobucket.com/user/endresta/media/1303/IMG_0738_zpsqxqzzn5n.jpg.html)

Plukket i biter og glassblåst

(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/1303/Brakes/IMG_0895_zpsqmykgazi.jpg) (http://s993.photobucket.com/user/endresta/media/1303/Brakes/IMG_0895_zpsqmykgazi.jpg.html)
Repsett i hus. Bare lakke litt først...

(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/1303/IMG_0896_zpsqfk0jgw9.jpg) (http://s993.photobucket.com/user/endresta/media/1303/IMG_0896_zpsqfk0jgw9.jpg.html)


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Team Antonsenfebruar 02, 2016, 14:55:06 pm
Kå f...... e liker knappen på denna dattaen ;D ;D


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: G.Dfebruar 02, 2016, 18:43:59 pm
Blir knallbra dette Endre! Har du bestilt Kerschers godkjenningspapirer til
n/a-bremsene?


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sfebruar 03, 2016, 00:06:23 am
Har ikkje bestilt, men har sett papirene. Blir neste bestilling det 😁


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: MCCCIIISfebruar 03, 2016, 19:18:45 pm
Har ikkje bestilt, men har sett papirene. Blir neste bestilling det 😁

Har de papirene jeg ;)


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sfebruar 03, 2016, 21:46:01 pm
Har ikkje bestilt, men har sett papirene. Blir neste bestilling det 😁

Har de papirene jeg ;)

Godkjent bil og da eller?


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: MCCCIIISfebruar 03, 2016, 23:53:04 pm
Den er godkjent ja.Se min 03 i prosjekter.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sfebruar 21, 2016, 23:30:15 pm
Sjå det ja, flott bil huske denne fra srvwk treffet :-) eg kjørte type 3 ghia da...

Vel, bunnpanna er satt på bukker og såvidt påbegynt montering. 901 kassa er på plass :-) Litt utfordringer med fjærplatene til bærearmene, så her må nok slipes litt...
(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/1303/IMG_0919_zpsu4inktdr.jpg) (http://s993.photobucket.com/user/endresta/media/1303/IMG_0919_zpsu4inktdr.jpg.html)

(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/1303/IMG_0929_zpss7gkhh1n.jpg) (http://s993.photobucket.com/user/endresta/media/1303/IMG_0929_zpss7gkhh1n.jpg.html)


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Team Antonsenfebruar 24, 2016, 09:59:24 am
Et lite tips Endre om du ikke alt har gjort noe med det. Når du senker bilen framme kan det bli en utfordring å klare holde seg innenfor orginale mål på camperen . Nå skal ikke jeg påstå at bilen blir best med de orginale forstillingsmålene når den både blir senket å sikkert et annet felg/dekk valg en originalt , men det er de data  BT forholder seg til ved visning ved ombygging . Det finnes flere måter å løse det på
1 Kjøpe fôringer som gir deg ca 1 grad ekstra stilling av camber
2 Slipe ut større vandring til bolten i bilen å lage deg nye bolter med større skiver (da må du ha tilgang til dreiebenk og fres)
Sikkert mange andre måter å løse det på også men det er mye lettere å fikse det når du bare har bunnplate å ta hensyn til  ;) ;)


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Team Antonsenfebruar 24, 2016, 10:36:10 am
Her er et bilde av orginalbolt sammen med to typer bolter jeg lagde selv. Jeg gikk for løsningen med å frese ut i feste på bilen samt bolt med større hode


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: vwfreaksfebruar 24, 2016, 13:21:24 pm
Godt jobba Team Antonsen, tror dette blir en god løsning for Endre også. Er dette hyllevare hos en eller annen leverandør eller må det jobbes litt i garasjen ?


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Team Antonsenfebruar 24, 2016, 15:38:15 pm
Jeg har ikke sett disse over disk men det kan godt være det finnes. En liten gojobb i garasjen eller om en har tilgang/kjenner noen som har en liten maskinpark så er jobben gjort. Har jo noen tusen timer på samvittigheten i makinverksted men jobber ikke med det nå , er noen år siden , men det er jo klart en må prøve å hjelpe Endre om han ikke for fikset dette selv. De har jo maskinverksted offshore også så om det er noe som ikke haster men han ønsker så kan jeg sikkert se på det neste gang jeg skal på jobb. ;D ;D ;D


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sfebruar 24, 2016, 16:00:28 pm
Genial ide med den bolten der. Har du noen mål på den? Eg går mellom cnc maskiner og freser hver dag så det burde ikkje være et problem. Men er det noen som vet hvor mye lenger den må inn når en bruker porsche spindel?


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Team Antonsenfebruar 24, 2016, 19:21:43 pm
Tenker kanskje feil her men om du bruker orginal arm så blir det vel ikke noe forskjell på det . Kan sikkert være noe forskjell på de forskjellige biler men veldig grovt så kan en si en grad er en cm. Men dette er veldig grovt. Men jeg tipper at for du en god cm inn mot mitten vil hjelpe bra. Husk å fjerne den gamle plata til den orginale bolten å sveise inn en til den størrelsen du velger til den nye bolten . Tror jeg gikk for ø 40 mm


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sfebruar 24, 2016, 23:22:03 pm
Ok, må studere det litt. Når du sier bruker original arm, finnes det armer som er ferdig smalnet, eller er det en ide å korte de inn?
En annen utfordring eg har fått er disse kjekke alu bitene i bakstillingen. Eg fikk i sin tid tak i 944 bakre bærearmer. Disse var helt tomme. En kompis hadde hub og stub aksling, lager fikk jeg tak i og er montert. Helt tilfeldigvis satt jeg på bremseskive og calipper for å teste, men det passet ikke. Hm, mangler 15 mm for at bremseskive skal ligge i rette sporet i calipper. Min skive er 75mm dyp, og jeg finner ut at det er i tillegg skive som er 100mm dyp. Denne er da for 944 turbo.
Etter litt mere gransking så ser jeg at hub ser ut til å være fra 911. Kan det være tilfelle  ? Og finnes det flere utgaver av skiver enn 75 og 100 mm dype til 944 ? Noen som har kunnskaper?


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: MCCCIIISfebruar 24, 2016, 23:53:09 pm
Genial ide med den bolten der. Har du noen mål på den? Eg går mellom cnc maskiner og freser hver dag så det burde ikkje være et problem. Men er det noen som vet hvor mye lenger den må inn når en bruker porsche spindel?
Har ikke du kerser coilovers da,du kan justere ganske mye Camber på den øvre bolten,mer enn
originalt hvertfall.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Team Antonsenfebruar 25, 2016, 00:19:31 am
Ja eg tok for god fisk at det var 73 mod du hadde Endre blir jo anderledes om du har nyere .Men har både Kercher , 944 med bakarm i stål, og 944 turbo med alu arm som jeg kan ta mål i fra om du ønsker , alt på 73 mod. Har ikke Porsche bremsene hjemme men du må bare ringe om det er noe jeg kan hjelpe med ? Det blir sikkert litt lettere


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: tmatrefebruar 25, 2016, 02:10:49 am
Ligger noen Porsche hub'er hos meg Endre, vet ikke sikker fra hvilen bil men trodde de var fra 944
De er ikke helt like de du har på bildet i alle fall....
Hadde tenkt å bruke de selv, men gikk for skiver med 5x130 boltsirkel


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sfebruar 25, 2016, 08:05:44 am
Nydelig Torgeir. Svinger innom deg en dag. Takker for tips og tilbud.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Smars 24, 2016, 10:13:40 am
Ny mastersylinder ankommet og kit fra vdub engineering som gjer at det passe rett i bilen. Swan necks er til handbrems.

(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/1303/Brakes/IMG_0991_zpshyjvmdog.jpg) (http://s993.photobucket.com/user/endresta/media/1303/Brakes/IMG_0991_zpshyjvmdog.jpg.html)

(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/1303/Brakes/IMG_0992_zpsmhiw1ofq.jpg) (http://s993.photobucket.com/user/endresta/media/1303/Brakes/IMG_0992_zpsmhiw1ofq.jpg.html)

Rør må omstruktureres litt tror eg.

(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/1303/IMG_0994_zpspdrawecs.jpg) (http://s993.photobucket.com/user/endresta/media/1303/IMG_0994_zpspdrawecs.jpg.html)


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Smai 15, 2016, 21:07:37 pm
Det står stille i garasjen om dagen. 2 stk kne som er på storservice så blir det lite garasjetid. Måtte ut i kveld å bare rydde litt...


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: TrettenNullTomai 16, 2016, 07:36:52 am
Mye å glede seg til når knæra blir bra igjen i hvertfall  ;)


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sjuni 07, 2016, 19:55:39 pm
Fikk noen tips i helga om å få litt mer camber og caster når 944 spindel brukes foran. Takker GD :-)

http://toplineparts.com/lower-your/camber-kit-for-74-to-79-super-beetle-88-2511l.html
http://toplineparts.com/caster-fix-bushings-for-stock-sway-bar.html


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sjuni 16, 2016, 23:48:33 pm
Helsa er på rett vei og har endelig fått laget ferdig bremserør. Nå mangler eg bare å få lage til stussene fra ms opp til reservoar. Orginalt på 944 står reservoar rett på ms men eg vil bruke original. Så tips mottas med takk...


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Team Antonsenjuni 17, 2016, 14:40:01 pm
Om du ikke alt har gjort det så vil jeg anbefale deg å lage til så du kan ta av bakplata i hekken , det blir noe trangere når du bruker gearkassa som du har. Blir jo en helt annen verden når du skal montere/demontere motor.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sjuni 17, 2016, 15:54:27 pm
Bakplate er ny og avtakbar :-)


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Team Antonsenjuni 17, 2016, 16:17:44 pm
Gleder meg til å se den ferdig ;D ;D


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sjuni 17, 2016, 17:40:25 pm
Gleder meg til å se den ferdig ;D ;D
Det gjer eg og :-) Kunne godt tenkt meg å inspisert kjøretøyet ditt også en gang.....


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Team Antonsenjuni 18, 2016, 02:03:22 am
Hadde planlagt å gledet meg til å ta turen på treffet deres, men så kom det ting i veien så jeg ikke fikk dratt. Men vi treffes plutselig så det ordner seg. :) :)


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sjuli 30, 2016, 17:06:32 pm
Fått camber og casterfix fra Toplineparts. Veldig bra kvalitet. Så slipper eg å lage det selv, + at kvaliteten er meget bra på delene.

(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/Mobile%20Uploads/IMG_1292_zps10xkhl72.jpg) (http://s993.photobucket.com/user/endresta/media/Mobile%20Uploads/IMG_1292_zps10xkhl72.jpg.html)

Camberen kan nå justeres 1 grad ekstra, og casteren blir mer riktig i forhold til senket bil.

(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/Mobile%20Uploads/IMG_1293_zpsvikebttn.jpg) (http://s993.photobucket.com/user/endresta/media/Mobile%20Uploads/IMG_1293_zpsvikebttn.jpg.html)


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sjuli 31, 2016, 11:24:44 am
Nye sko til håndbrekket. Mangler bare å montere håndbrekket å justere

(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/1303/IMG_1274_zpswur1vjid.jpg) (http://s993.photobucket.com/user/endresta/media/1303/IMG_1274_zpswur1vjid.jpg.html)

Justerbare gule Koni på plass. Må lage nedre bolten litt custom siden bærearmen er M14 og demper er M12

(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/1303/IMG_1219_zpsmaymnu5l.jpg) (http://s993.photobucket.com/user/endresta/media/1303/IMG_1219_zpsmaymnu5l.jpg.html)

Det tok litt av med dashbordet. Kom over en cockpit i ferien som eg bare måtte ha...

(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/1303/IMG_1190_zpspewswaod.jpg) (http://s993.photobucket.com/user/endresta/media/1303/IMG_1190_zpspewswaod.jpg.html)


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: TrettenNullToaugust 14, 2016, 21:53:18 pm
HaHa dat er det drøyeste dæsjbordet jeg har sett


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Saugust 24, 2016, 23:15:51 pm
Lurer litt på hvordan eg skal få montert dette whiteline staget i hekken. Er sikkert tenkt å montere på støtdemperfeste men eg blir ikkje klok på det. Prøvd å søke litt på nett, men uten treff... Så tips mottas med takk 😊


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: G.Daugust 25, 2016, 11:52:10 am
Kan sende deg bilde hvordan jeg har gjort det senere i dag.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Saugust 25, 2016, 16:22:11 pm
Takk Geir, det hadde vært supert.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: tmatreaugust 25, 2016, 16:55:10 pm
Det skal følge med et firkantrør me et hull i ene siden som festes på støtdemper bolten, og mange hull i andre siden som stagene fra krengehemme festes i etter stivhet.
Passform er helt på tur, så mange lager noe nytt selv.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: vwfreaksaugust 25, 2016, 23:16:04 pm
På denne bilen er det 944 alu bærearmer.... litt annen innfestning da, "mangler" firkanthylsen som originale IRS støtdemperene er festet i :-)


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Saugust 25, 2016, 23:39:41 pm
Har fått bilde av Geir på sms, han har det firkantrøret og 944 stålarmer, eg har og det firkantrøret, men som Geir sier- det ser helt feil ut, men det funker. Får tenke litt å finne på noe lurt...


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sseptember 21, 2016, 17:27:28 pm
Første bolt til støtdemper laget.
Fikk så tips om å sette foring til stabstag rett på denne bolten, så da får vi lage en som er litt lenger


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2desember 24, 2016, 07:01:33 am
Fått camber og casterfix fra Toplineparts. Veldig bra kvalitet. Så slipper eg å lage det selv, + at kvaliteten er meget bra på delene.

(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/Mobile%20Uploads/IMG_1292_zps10xkhl72.jpg) (http://s993.photobucket.com/user/endresta/media/Mobile%20Uploads/IMG_1292_zps10xkhl72.jpg.html)

Camberen kan nå justeres 1 grad ekstra, og casteren blir mer riktig i forhold til senket bil.

(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/Mobile%20Uploads/IMG_1293_zpsvikebttn.jpg) (http://s993.photobucket.com/user/endresta/media/Mobile%20Uploads/IMG_1293_zpsvikebttn.jpg.html)

I tråden om tuv papirer på 944 bremser nevner jeg at det blir feil hjulvinkler med  Porsche spindel foran, og  ser du nevner det lenger oppe også.
Ser dere snakker om å få armene lenger inn, blir det slik at det blir for mye camber på din med 944 spindel? På min 75 så blir det for lite, hjulet blir stikkende ut oppe. Skal geometrien bli rett så må armen mye lengre ut i bunnen, kan ta en del på den øvre skruen på fjærbeinet men da blir jo vinkelen mellom øvre og nedre innfesting i forhold til hjulet veldig endret.

Hva gjør du med styrestagene? Styrestagene blir noen cm for korte ser det ut til hos meg.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sdesember 25, 2016, 20:02:43 pm
Mitt prosjekt er pakket ned på ubestemt tid da trøbbel med bein gjer d vanskelig. Har derfor ikkje tenkt så mye på det.
Men det går an å justere i toppen med denne
https://silverproject.eu/en/shop/vw-2/camber-plates-volkswagen-super-beetle-1974-79/
Coilover er sikkert et must. Styrestag har eg ikkje sjekket ennå, men det finnes helt sikkert løsning på det og :-)


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sfebruar 11, 2017, 08:55:23 am
Pussing, pussing, pussing..... alle deler under samme tak igjen. Noen timer i morgen med pussing og vannsliping så er det klart for lakk.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sfebruar 11, 2017, 19:38:31 pm
Å endelig lakk...


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: TrettenNullTofebruar 13, 2017, 22:36:50 pm
Da er du igang igjen  :) :)
Dette ser bra ut..


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sfebruar 14, 2017, 21:35:08 pm
Er i gang ja.... må vel takke lakkerer for det da...


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2februar 15, 2017, 06:08:55 am
Supert, godt å se at du er igang igjen! Håper formen er bedre! Stå på!


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2februar 15, 2017, 06:09:15 am
Og det ser flott ut!


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Soktober 10, 2017, 21:20:38 pm
Lenge siden, men det er gnist i garasjen igjen. Montering forsiktig påbegynt. Er det forresten noen som vet om det finnes bra LED baklykter til 03 ?


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Soktober 13, 2017, 09:00:01 am
Kanskje denne ?
https://www.paruzzi.com/uk/volkswagen/electricity/rear-lights-side-indicators-and-switches/4627/


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: -Marius-oktober 13, 2017, 11:23:38 am
Så kjekt å se at prosjektet er i live igjen.  Dette blir en fantastisk bra bil!

Mvh Marius


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sjanuar 23, 2018, 22:51:19 pm
Det er liv men jaggu langt mellom øktene. Bil pakkes snart ned og flyttes til nytt lokale. Håper
På å få gjort litt til før det da...


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sapril 08, 2018, 19:14:50 pm
Endelig etter mye styr er vi i garasjen igjen. Bilen har fått kontakt med bakken. Ser eg har bommet med bredden på bakskjermer så her må vi ha breiere...


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: TrettenNullToapril 10, 2018, 21:53:58 pm
Grættis med bakkekontakt. Ser jo drit fett ut selv om bakskjermene er litt smale. Såkalt luxusproblem  ;D


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Saugust 20, 2018, 22:13:56 pm
Nye +7cm bakskjermer bestilt. Det betyr 14 cm totalt. Har hørt at noen bruker frontfanger bak hvis en bredder. Er det noen som kan bekrefte det ?


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Team Antonsenaugust 20, 2018, 22:24:07 pm
Har en 03 som det står framfanger på bak. Om det er fint eller rett ,,,,tja men det er hverfall blitt brukt på den


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Saugust 21, 2018, 11:53:30 am
Har du et bilde? Hvor mye er den bredda?


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Team Antonsenaugust 21, 2018, 13:10:36 pm
Litt usikker men tror det er 6cm bredere skjermer , totalt 12 cm


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Team Antonsenaugust 21, 2018, 14:27:29 pm
Beklager dårlig bilde , men det var det eneste jeg fant


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Saugust 21, 2018, 20:06:32 pm
Takker. Da må vi sjekke litt før nye fangere bestilles...


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sjanuar 02, 2019, 21:15:35 pm
Godt nyttår folkens :-)
Her er det lenge mellom garasjebesøkene, men nå har eg satt meg mål om å bli ferdig til eg blir 50 år.... så da har eg 1 år på å komme i mål. Kan ikkje skylde på annet enn prioriteringer, så nå blir det å brette opp ermene å komme igang og være litt effektiv. Formen er på topp så har ingenting annet å skylde på.
Har begynt å sjekke opp girkassa og det som eg ikkje klarer ta på husken, så har sjekka olja på kassa i dag, den ser ok ut. Så nå blir det å få inn motor på kassa og sjekke klaringer. 


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Smai 03, 2019, 14:27:53 pm
Garasjen er ryddet og bobla har fått ny midlertidig hybel.
Girkassa er friskmeldt, og drivakslinger under kontroll. Neste blir å prøvemontere motor for å sjekke utløsermekanismen.


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Ketil S.mai 15, 2019, 11:55:47 am
Stå på Endre 8)


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sjuni 06, 2019, 23:29:04 pm
Nye deler laget til demper og whiteline...


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sjuni 17, 2019, 22:37:18 pm
«Ny» motor nærmer seg. Gleder meg til å prøve type 4 motor i bobla. Endelig få litt lyd etter 5 år uten...
Må ha ny eksos til den så det blir gøy 😎


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Ketil S.juni 19, 2019, 11:59:37 am
Blir spennende Endre 8)


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sjuli 10, 2019, 22:08:30 pm
Motor prøvemonteres. Oppdager en liten oljelekkasje frå gearkasse. Skaffet ny simmerring som skal monteres


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: grellandjuli 10, 2019, 22:17:29 pm
Se her ja :)

Så litt trangt ut ved gasseren å høyre side, eller er det bildet som lyver?


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: tmatrejuli 10, 2019, 23:14:12 pm
Hvilket sylindersett og kam har du i denne?
Og er det gjort noe med toppene?


Tittel: Sv: Min 1303 Silverbig
Skrevet av: Endre Sjuli 11, 2019, 09:32:11 am
Innsug står bare løst, derfor legger gasser seg utover mot høyre 😆
Rimelig standard oppsett her Torgeir. Etter det eg har fått opplyst er det ikkje gjort noe med toppene.