VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: leithen på oktober 28, 2013, 22:30:39 pm



Tittel: Luftfjæring
Skrevet av: leithenoktober 28, 2013, 22:30:39 pm
..


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: leithenoktober 28, 2013, 22:31:59 pm
Sitter og lurer på om jeg skal gå får luftfjæring.
Lurer på om noen her inne har dette montert og har noen tilbakemeldinger om hvordan det er og kjøre med ?
Og hvordan er monteringen ? Er det ett H***** , eller en ok jobb ?


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Formula Veeoktober 29, 2013, 01:21:38 am
Søk på airkewld.


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: LOBOoktober 29, 2013, 08:55:53 am
Blir vel bedre jo mer tid og penger du bruker. Har fått et inntrykk av at de som prøver dette aldri blir helt fornøyd med hvordandfette fungerer?


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: RødeBaronoktober 29, 2013, 09:10:23 am
med hvordandfette fungerer?

Har ikke du bevis på at du har forstått det nå da?     ;D


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Trond Botnannovember 07, 2013, 07:02:58 am
Har montert luftfjæring i fra Airkweld på 356 replicaen til meg og broderen, men må bare dessverre inrømme at dette skal vi aldri ha igjen!

Blir aldri helt fornøyd nei! Skal dette bli skikkelig må en ha et oppsett med både trykk-kontroll og nivåkontroll,, blir sikkert bedre da,, men tviler på at dette hadde gjort meg fornøyd!
Strider i mot all fornuft at fjærene blir slappere og slappere jo lavere bilen blir,,, jo mere en senker,, jo hardere skulle fjærer(og dempere) ha blitt,, Med (Uorginal) luftfjæring skjer akkurat det motsatte! >:(

Har A8`med orginalmontert luftfjæring, og dette er helt fantastisk,, men på en gammal VW,,,, nei takk,, rett før jeg peller det av og hiver på de gode gamle torsjonsfjærene igjen! :'(

Men,,, kan jo også være at det er jeg som begynner å bli Gammal?


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Hot Owlnovember 07, 2013, 09:16:57 am
Tror ikke det er mange som har tenkt over det der Trond, bra innspill. Vet du hvordan det løses på Audien?
Dette er det samme problemet når man begynner å kjøre lavt med senkespindler, for myk fjæring for høyden på bilen.


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Trond Botnannovember 07, 2013, 15:47:51 pm
Å sammenligne A8èns oppsett med Airkwelds system blir vel ikke helt rettferdig, ::) men på Audien"strammes" fjæringen opp på to måter når bilen senkes!
Mengden av luft i belgen, eller kammeret kan reguleres, og trykket kan reguleres! I disse demperne er det montert ventiler som åpner eller stenger for større volum av luft! På de fleste andre systemer er demperne utstyrt med eksterne akkumulatorer (Min bil har akkumulator internt i demperen).

Litt enkelt forklart, hvis en ønsker hardere fjæreffekt, stenges ventilene mellom akkumulatorene og "hovedkammeret", dermed blir det mindre mengde med luft som kan komprimeres med resultat at fjæringen blir hardere/stivere! Ønskes motsatt effekt åpnes det opp for større volum som gir en mykere fjæring!

De oljefylte demperne er også utstyrt med ventiler som kan reguleres/strupes for å minske eller øke friksjonen!
Alt dette er i tillegg kontrollert elektronisk med trykkfølere i hver demper og nivåmålere på hvert av hjulene! Dette systemet overvåker, regulerer og korrigerer bilens nivå konstant, avhengig av bilens vekt, ved akselerasjon, retardasjon og krengning! Bilens høyde reguleres også etter hvilken fart og hvilket Modus som sjåføren velger!

Mer info her for den som skjønner "utenlandsk"? ???
http://www.autopressnews.com/2010/03/audi/audi_a8_6.shtml :-
Innviklet,,Ja,,, Det samme kan vel ikke akkurat sies om oppsettet i fra Airkweld! Jeg må støtt justere fordi jeg må huske på å kompensere for passasjerer, hvor full tanken er, temperatur og så videre!

Ved harde oppbremsinger,"dykker/stuper" fronten ned mot bakken,, hvis jeg bremser når jeg rygger løfter forstillingen seg høyt på tå! Første ventil oppsett jeg monterte besto kun av to ventiler! En ventil til hvert sett med hjul,, det ble raskt supplert med to til da bilen aldri ble like høy på hver side fordi lufta kun tok minste motstands vei,,, og det var jo motsatt side av der jeg satt! :-[
(http://i430.photobucket.com/albums/qq24/trondbondbotnan/Bil/356%20Speedster/002697_zpshj4twwww.jpg)
Har tenkt litt på hvordan jeg kanskje kunne ha fått oppsettet til å virke litt bedre enn det det gjør i dag, selv uten nivåfølere og elektronisk trykk-kontroll, men vet ikke om jeg gidder å kødde noe mere med dette?
Det jeg tenkte var å "heve" innfestningene til belgene bak, for å kunne kjøre med litt mere trykk i belgene når jeg kjører med bilen med det jeg synes er fiiin kjørehøyde!  Foran lurer jeg på å bytte senkespindlene, og/eller heve det øvre støtdemper feste?? Trenger høyere trykk i belgene for å få den stivere i fjæringen!

Elller,,,? Skal jeg bare droppe det,, ?


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: -Marius-november 07, 2013, 18:31:27 pm
For et nydlig bilde👍


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Trond Botnannovember 08, 2013, 04:16:12 am
For et nydlig bilde
Takk for det! :)
Sitter og lurer på om jeg skal gå får luftfjæring.
Lurer på om noen her inne har dette montert og har noen tilbakemeldinger om hvordan det er og kjøre med ?
Og hvordan er monteringen ? Er det ett H***** , eller en ok jobb ?
Monteringen er ikke veeeldig enkel,, i allefall ikke uten karrosseriløft, men det går! Masse måling og sjekk, filing sveising,, Ikke noen helgejobb akkurat, men så bygde jeg også om til IRS bakstilling i samma slengen! Hadde nok gått litt enklere og kjappere uten denne jobben i tillegg!
(http://img96.imageshack.us/img96/5168/is1j.jpg)
Foran er det enklere,, men ga meg selv litt ekstra jobb her også ved å korte inn forstillingen 2". Skal bare, skal bare  :o
(http://i430.photobucket.com/albums/qq24/trondbondbotnan/Bil/356%20Speedster/001899_zpsn4defq3a.jpg)
Ble litt jobb, alltid litt mer enn forventet,, men Åkei,,, Ho blei jo laav da!! ;D
(http://i430.photobucket.com/albums/qq24/trondbondbotnan/Bil/356%20Speedster/002693_zps33iia72k.jpg)


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Ivarnovember 08, 2013, 10:31:22 am
Får ein dette godkjent hos BT(nei, ikkje Biltema :P) som hjelpefjærer?
Når eg har lass både i Plokkopp'en og hengaren, subber hengerfestet ofte. Kunne tenkt meg 'Hijackers' for å løfte den litt når det trengs.....
Ser at han Gabriel har nokon: http://gabriel.com/light-vehicle/products/hijackers/

Nokon med erfaringer her?


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Hot Owlnovember 08, 2013, 10:36:12 am
Alt i alt så er vel citroens hydraulikk system bedre for ettermontering. Eller min personlige favoritt, justerbar flytting av VW's torsjonstavinnfestinger.


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Trond Botnannovember 08, 2013, 10:49:28 am
Alt i alt så er vel citroens hydraulikk system bedre for ettermontering. Eller min personlige favoritt, justerbar flytting av VW's torsjonstavinnfestinger.

1+ på den,,,, helt enig,, Har vært inne på det samme,,, Blir ikke luft på meg neste gang,,,, hvis det blir en neste?? ::)


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: LOBOnovember 08, 2013, 15:54:20 pm
med hvordandfette fungerer?

Har ikke du bevis på at du har forstått det nå da?     ;D

Hahahaha!! :D *vrir meg* Damn autocorrect! Blir mange morsomme feilskrivinger med iPad.

Den speedstern så snasen ut! Synd den ikke kjører som en porsche skal pga Airkewld :/


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Kjell Roarnovember 08, 2013, 17:55:42 pm
Alt i alt så er vel citroens hydraulikk system bedre for ettermontering. Eller min personlige favoritt, justerbar flytting av VW's torsjonstavinnfestinger.

Hogde en XM engang, og la den på sida. Blei egentlig ganske betatt av hvor lik bakstillingsopphenget var ei boble ( minus drivaksler).
forstillinga på de nyere er jo McPearson fjærbein, så en 02 eller 03 ville vært et godt utgangspunkt.


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Dewilnovember 09, 2013, 10:54:19 am
Får ein dette godkjent hos BT(nei, ikkje Biltema :P) som hjelpefjærer?
Når eg har lass både i Plokkopp'en og hengaren, subber hengerfestet ofte. Kunne tenkt meg 'Hijackers' for å løfte den litt når det trengs.....
Ser at han Gabriel har nokon: http://gabriel.com/light-vehicle/products/hijackers/

Nokon med erfaringer her?
Det er mulig å montere slikt. Ikke sikkert at du trenger å vise det engang.


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: pats1januar 03, 2014, 08:59:15 am
Er en mulig het å kjøpe managmentet fra bagriders (e-level)
Og kjøpe bare bagsa fra airkewled.

Hadde det e-level på r32 min, det opp settet har du sensorer på alle 4 hjula,
Den opprettholder høyden du har satt, om du har lagret en høyde på bilen og du fyller bilen full og bilen slipper seg litt ned, så vil den automatisk heve seg til riktig lagret høyde.
Det fungerte veldig bra på golfen hvertfall. Men om du velger the.dub.lab sin luft versjon med en belg i midten så tror jeg det blir vanskelig.


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Hot Owljanuar 03, 2014, 14:57:31 pm
Problemet er vel ikke høyden, men heller det at bilen ikke er stiv nok til å kjøres i den høyden?


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Eikstadfebruar 05, 2014, 20:56:48 pm
Jo mer jeg tenker på det jo mer sikker blir jeg på at både sentermontert belg og Airkewld varianten er "feil". Derimot har jeg trua på konvensjonelt oppsett med torjonsfjærer og dempede som originalt men med hydraulisk regulering av torsjonsfjær festet:-) Har noe på papiret men er ennå et stykke igjen:-)


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Jeefebruar 05, 2014, 22:12:07 pm
Har montert ett airkweld sett. Og ble veldig skuffet. Dette var på en 59 modell type 1. 16 bar i tanken for å løfte med to i bilen. Og ett system bak som vred og bøyde seg i alle kanter. Ikke rart når belgen skulle stå og balansere på en alu stav hengt opp i uniballs i hver ende. Rett og slett søppel. Bar preg av lite testing i praksis. Og mer at det var godt nok når bilen kunne heves senkes inne på garasjegulvet.

Men i ettertid har jeg tenkt endel på dette. Og har vel egentlig kommet frem til at det jeg, og de fleste andre, ønsker. Er å slippe bilen ned ved parkering og lavfarts cruising. Så hvorfor da ikke lage ett system som heller trekker hjulene opp i innerskjermen. Så ved normal kjøring kan systemet være helt frakoblet, og orginal/normal-senket fjæringsvei kan opprettholdes. 


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Dewilfebruar 05, 2014, 22:42:32 pm
Hva med hurtiglås på torsjonsfjæra? ;D Bare å røske ut låsepinne og la bilen falle på bakken. For å få den opp igjen kan man montere race-jack i bunnplata ;D


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Hot Owlfebruar 06, 2014, 00:12:08 am
http://www.youtube.com/watch?v=NN9wO4VLXdk&feature=youtube_gdata_player

Hollow shaft actuator som kjøres på hydraulik, valgfri høyde og orginal fjæring.


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Eikstadfebruar 06, 2014, 09:17:40 am
Smart sak det der.
Jeg skulle gjerne funnet en lettfattet katalog på nett med godt utvalg av ulike sylindere og da med tegning og mål slik at jeg kan bestemme meg for hvilken sylinder som skal inn i tegningen min.... Hadde vært moro å tatt prosjektet mitt fra "ide" til ferdig tegning slik at det barer er å bygge :)


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: thomascrfebruar 26, 2014, 19:42:41 pm
Stig fra åkra har luft fremme på den blå bobla si. du kan sende han en melding på facebook og spørre.
Stig tore Sverdrupsen


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Eikstadfebruar 26, 2014, 20:39:10 pm
Har nå surfet rund å sett en del måter å lage slikt på.... Er meget trygg på at luft er det enkleste alternativet når det gjelder hurtig justering av høyden, men langt fra det beste.


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: | UMBINC |februar 27, 2014, 08:55:20 am
Har en bil innom verkstedet nå med nytt "kit" Dette virker bedre og skal inn til BT for godkjenning snart. får vel høre mer om dette etterhvert.


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Kjell Roarfebruar 27, 2014, 09:37:24 am
Har nå surfet rund å sett en del måter å lage slikt på.... Er meget trygg på at luft er det enkleste alternativet når det gjelder hurtig justering av høyden, men langt fra det beste.

Olje og gasskuler fungerer mye bedre for å justere høyden. Citroen har gjort det i mange år. Og bl.a. solgt til Rolls Royce, AMG, BMW (bl.a. til M5), MB og Jaguar. Også Austin (BL) hadde hydraulikk.


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Scirocco11mars 07, 2014, 15:09:44 pm
vurderer det selv! :) Fant et sett på bagriders jeg vil ha, men kosta 18k !:b da var det med en typ pad som man styrte heile driten med :b


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: pats1mars 12, 2014, 19:00:35 pm
Lurer på noen som kjenner til en bedrift eller om noen her på forumet som kunne tatt på seg jobben med å montere lufta bak på bobla ? Det må sveises på nye fester bak, luft kitet er fra airkeweld.



http://www.limebug.net/media/storage/editor/images/Air%20Ride/VWBeetleAirRide3.jpg


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: hafsemars 30, 2014, 20:32:19 pm
Eastside fant til slutt ut hva som funket! Les i tråden til hans, så ser du hva han endte opp med!

Han kjørte masse med bilen i fjor sommer, blant annet tur retur Bug Run uten noen problemer! :)

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,55075.msg532846.html#msg532846 (http://www.vwnorge.no/index.php/topic,55075.msg532846.html#msg532846)


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: justandymars 30, 2014, 21:51:50 pm
jeg prøvde å lage brakett ala airkeweid og belger fra summit. fant ut at når bilen var i normal høyde så stod belgene veldig bøyd.( er vel et vanlig problem på airkeweld settene også)
satte da belgen på full høyde og satte bilen i den høyden jeg ville ha på i full høyde. laget brakketene etter det.

da stod de rett på fullt oppblåst og bøyd når flyndra lå på bakken. har ikke fått testet det på veien da toppen av braketten ble feil/for høy med forsterkning. hadde også et firkantjern fra dempertårn til demper tårn.

da alt var montert var det bolt-on så jeg må nesten se nærmere på utførelsen. så jeg kan hive det på bilen


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Hot Owlmars 31, 2014, 08:57:06 am
Du er inne på noe viktig der Justandy, jeg har alltid stusset på disse bøyde belgene.
Jeg kom over denne artikkelen hvor de løser "problemet" http://www.industrialchassisinc.com/?p=906


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Jeemars 31, 2014, 12:28:44 pm
Hadde en bil med luftfjæring innom nylig. Den hadde tidligere Airkweld komponenter. Som etter min mening var for dårlig.

Bilen har nå vært en tur hos chassiworks for montering av helt nytt system med komponenter fra Ridetech. Så veldig lekkert ut bortsett fra manglene forsterkning på øvre bakre luftdempere.

Denne bilen skal inn til biltilsynet, og har blitt satt sammen for å få luften godkjent i vognkortet.

Belgene bak var fjernet til fordel for shockwaves fra Ridetech. En smekker brakett gikk fra akselrør via orginal demperinnfestning og ut til ett eget feste til Shockwaven'n. På toppen en brakett som var skrudd i innersiden av innerskjerm og koffert gulv (Her må det forsterkes).

Foran var det også benyttet Shockwave. Men pga større diameter ble det konflikt til bærearm. Så egne topp fester måtte lages mot innerskjerm.

Bilen var meget rask i hev og senk. Og three-wheel motion var mulig. Styreenheten justerer aktivt bilen til forhåndsatt høyde når tenningen slås på. (Krav fra biltilsynet). Hva som blir gjort når tenning er av er opp til sjåfør, enten via Display i bil eller bluetooth og telefon.

Ett system som etter litt jobb er overlegent belger. Da shockwave også er justerbare i laveste høyde.


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: ch_1302juli 26, 2014, 22:54:35 pm
jeg har veldig lyst på ett luft system på 1302`n min. noen som har montert dette på 1302? evt hvor jeg kan få tak i det eller om det er noen som har noe. på fårhand takk :)


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Trond Botnanaugust 04, 2014, 05:36:40 am
Eastside fant til slutt ut hva som funket! Les i tråden til hans, så ser du hva han endte opp med!


Han kjørte masse med bilen i fjor sommer, blant annet tur retur Bug Run uten noen problemer! :)

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,55075.msg532846.html#msg532846 (http://www.vwnorge.no/index.php/topic,55075.msg532846.html#msg532846)

Har hatt en fiin sommer med mange fine turer i bilen,, men er nå gått litt lei av hele luftfjæringa. :(
(http://i430.photobucket.com/albums/qq24/trondbondbotnan/Bil/356%20Speedster/002683_zpsejfhzve3.jpg)
 Broderen og jeg fant ut etter litt diskusjon at vi skulle strekke oss litt lengre og  og bestillte likegodt et nytt "Air management system" i fra Accuair etter å ha lest linken ovenfor! Ser unektelig myyye bedre ut dette!
Er på ingen måte fornøyd ,med produktene i fra Airkweld,,, alt for svake løsninger og må forsterkes betraktelig for å kunne fungere tilfredstillende!

Settet er nå på ankommet Men rekker ikke å montere det inn denne sommeren!(http://i430.photobucket.com/albums/qq24/trondbondbotnan/Bil/356%20Speedster/OLYMPUS%20DIGITAL%20CAMERA_525_zpsrcyhoclw.jpg) Har i tillegg gått tilbake til å bruke "slappe" torsjonsfjærer foran i det jeg ikke likte løsningen som Airkweld hadde foran med gjengestag med noen hærsens dårlige nålelagre samt "delrinforinger" med dårlig passform!

Vil også tilbake til orginale nålelagre inni torsjonsrørene, i det jeg synes "Plæstic" foringene gir for mye friksjon og slites ut altfor kjapt.
Skal oppdatere senere om hvordan det nye oppsettet fungerer.

Trond


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: SBLseptember 29, 2014, 08:56:29 am
Jeg har titta på AirKewld sine sett med tanke på å legge en '64 panel helt nedpå, men jeg skjønner de settene ikke er mye å satse på etter å ha lest her.

Er det Ridetech som er tingen, lager de bolt-on kit til buss? Det er også viktig for meg at inngrepet i karosseriet er minimalt - helst totalt fraværende :P


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Kjetil1985desember 04, 2014, 09:29:00 am
Vurderer luft på min 65 panel også,så skal følge med her framover,hørt mange blir misfornøyd med div kit.
Sett Forstilling med 2 belger å ifølge videoer på YouTube virker det som den funker fint foran,bak fant jeg lite eller ingen info/videoer som viste stort så sitter litt på vent.
Vurderer Øyvind Jensen sitt hvis det ikke blir solgt,satt på med han å den synes jeg virket ganske ok i div høyder.


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Hansaugust 20, 2015, 19:06:38 pm
fortjener å bli hilst på denne tråden. JEE - hørt noe mer om kunden din med luft som skulle inn til BT ?


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: skaretoktober 02, 2015, 11:55:45 am
Samme oppsett som meg! Helt konge sett:))


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Trond Botnanjuni 05, 2016, 05:23:07 am
Har nå endelig fått fingeren ut og montert Air Management settet i fra Accuair på Speedsteren,, og om jeg/vi er fornøyd,,,, eh nei,,, foreløpig ikke :(.
Er nok fortsatt behov for en del tuning ennå, kanskje oppgradere kompressoren, eller montere ennå en kompressor, ennå en tank. Men er nå Heeeelt sikker. Skal ikke ha luftfjæring igjen (Uorginal). Neste gang,,, hvis det noengang kommer til å skje, blir et hydraulisk oppsett der en vrir hele torsjonsfeste og beholder orginale eller stivere fjærer.  
For all del,,, det er nå bedre enn det noensinne har vært, men er no slit med kompressor som sliter og bærer seg, de hersens "Push in" fittingsene som sjelden/aldri holder helt tett. Akkurat nå tømmes batteriet rimelig kjapt hvis en leker seg for mye, samt at jeg er litt redd for at WiFiièn stjeler litt strøm også når den helst ikke skal,,, så litt problemsøking/luring igjen ennå.
Har en 911 som jeg antagelig etter litt leting kommer til å gå for et sett med hydrauliske toppskåler, hvor en kan fortsatt bruke coilovers med orginale eller stivere skrufjærer. Luft,, neitakk,, kun til kjøling av motoren.(Jada, vet at ikke 911èn har skrufjærer/coilovers originalt). ;)
(http://i430.photobucket.com/albums/qq24/trondbondbotnan/Bil/356%20Speedster/OLYMPUS%20DIGITAL%20CAMERA_146_zpsw57oofdl.jpg)
Her er en link liten video fra en av de første testene på gårdsplassen:http://vid430.photobucket.com/albums/qq24/trondbondbotnan/Speedster%20Accuair_zpsaltqerp5.mp4

Trond



Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Eastsidejuni 14, 2016, 21:35:49 pm
To batterier og to kompressorer + stor tank er å foretrekke. koblingene skal holde tett.


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Trond Botnanjuni 15, 2016, 01:17:27 am
To batterier og to kompressorer + stor tank er å foretrekke. koblingene skal holde tett.
Har allerede bestemt at et større eller to batterier skal inn, så får vi se hva det blir til med ekstra tank og/eller kompressorer. Har også fått med meg at det er noen som kjører med høyere trykk, noe som krever ny(e) komressorer som kan klare å levere over 10 bars trykk og funderer på om dette er en mulig vei å gå? Vil da få litt mer volum fordelt på den eller de tankene jeg har.
Er det noen som har innspill, eller erfaringer med dette vil jeg gjerne høre om disse.
Når det gjelder disse hærsens "Push in " koblingene så vet jeg at jeg ikke er alene om å synes disse er no hærk. Det verste av alt er at der de lekker mest er ut i fra selve Accuair ventilblokka, og disse fittingsène er presset inn og visstnok ikke enkle å bytte ut. Har funnet flere innlegg fra andre forum hvor de sliter med at disse ikke holder tett.
Begynte nesten å lure på om det var en "såpeboblemaskin" jeg hadde montert da jeg holdt på å lekk teste med såpevann på hovedblokka >:(. De andre koblingene holder forsåvidt tett nå, men hovedblokka lekker fortsatt.

Til alle dere som vurderer å montere luftjæring, så kan jeg forstå at jeg høres veldig negativ ut :P Jeg skjønner at det er mange som ikke har hatt de samme erfaringene som meg. Håper inderlig jeg ikke dreper entusiasmen, for det er virkelig ikke meningen.

Mvh Trond


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Trond Botnanaugust 08, 2016, 09:28:37 am
Som jeg nevnte i forrige innlegg så skulle jeg oppdatere når jeg hadde fått feilsøkt og tunet litt på anlegget, og er det blitt noe bedre. NEI.
Har kvittet oss med lekkasjene vi hadde i alle Push in fittingsène foruten de i hovedblokka. Den ser fortsatt ut som en forbanna såpeboblemaskin, og blir bare verre. Sånn ser det ut etter et halvminutt, og lekker så ille at belgene bak tømmer seg etter bare to timer nå.
(http://i430.photobucket.com/albums/qq24/trondbondbotnan/20160717_0814101_zpslgxpx9bl.jpg)

Har forsøkt å tune litt og lekt litt med innstillingene, men jeg mener at noen av innstillingene som Accuair bruker i softwaren sin mener jeg er helt på jordet. Negativ og lei som jeg nå er så gidder jeg rett og slett ikke utdype dette noe mer akkurat nå… Er lei av hele greia for å være ærlig..Lei av å prøve å feile… Men, OK ,,,en må knuse noen egg hvis en skal lage en omelett,
,, og knuse egg, det kan jeg i allefall bruke den til. ;D
Link til Video,,, Making an Omelette :http://vid430.photobucket.com/albums/qq24/trondbondbotnan/VID_20020215_1815461_zpses5ebyuk.mp4
(http://i430.photobucket.com/albums/qq24/trondbondbotnan/Bil/356%20Speedster/Capture_zpsbquco9lm.png)




Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: BeetleBugaugust 08, 2016, 09:45:33 am
Takk for at du deler dine frustrasjoner, tanker og ideer med resten av oss her inne på forumet. Ser ikke så verst ut bilene du har i bakgrunnen heller. Bor du fortsatt på Sørlandet? Var innom deg for maaaange år siden sammen med kompis som dengang bodde i Mandal.

Mvh
BB


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Trond Botnanaugust 08, 2016, 10:07:06 am
Takk for at du deler dine frustrasjoner, tanker og ideer med resten av oss her inne på forumet. Ser ikke så verst ut bilene du har i bakgrunnen heller. Bor du fortsatt på Sørlandet? Var innom deg for maaaange år siden sammen med kompis som dengang bodde i Mandal.

Mvh
BB

Er redd jeg høres negativ og gretten ut, men er jo nettopp det jeg er nå. :-[ For all del, ikke bare sorgen, bilen er fin den, men har i alle fall lært at jeg ikke skal ha luftfjøring igjen.
 
Er dessverre,,, og heldigvis, ikke blitt så gammal at jeg har sluttet å "leke med biler",,, så må ha litt biler å leke med,,, før jeg blir for gammal ;D
Bor på Sørlandet ja, selv om jeg akkurat nå er i Kina, men klarer dessverre ikke huske at jeg fikk besøk av en med navn BB, eller, var det du som var med å hentet den taksenkede 1303 jeg hadde?


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: BeetleBugaugust 08, 2016, 10:17:47 am
Takk for at du deler dine frustrasjoner, tanker og ideer med resten av oss her inne på forumet. Ser ikke så verst ut bilene du har i bakgrunnen heller. Bor du fortsatt på Sørlandet? Var innom deg for maaaange år siden sammen med kompis som dengang bodde i Mandal.

Mvh
BB

Er redd jeg høres negativ og gretten ut, men er jo nettopp det jeg er nå. :-[ For all del, ikke bare sorgen, bilen er fin den, men har i alle fall lært at jeg ikke skal ha luftfjøring igjen.
 
Er dessverre,,, og heldigvis, ikke blitt så gammal at jeg har sluttet å "leke med biler",,, så må ha litt biler å leke med,,, før jeg blir for gammal ;D
Bor på Sørlandet ja, selv om jeg akkurat nå er i Kina, men klarer dessverre ikke huske at jeg fikk besøk av en med navn BB, eller, var det du som var med å hentet den taksenkede 1303 jeg hadde?

Jeg heter nok ikke BB  :) Vi hilste på deg (min kompis heter Trygve) på Sørlandstreffet hvor du var med din 1303. Dette må vel ha vært på tidlig 90 tallet en gang om jeg ikke tar feil.

Mvh
Kalle


Tittel: Sv: Luftfjæring
Skrevet av: Trond Botnanaugust 08, 2016, 10:24:53 am
Aha,, back in the good old days,, he he ;D Går ut i fra, og håper du også fortsatt leker med biler, må ikke bli for gamle for tidlig vet du...

Mvh Trånnnnnnnnn