VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: vw62 på november 06, 2013, 17:32:33 pm



Tittel: Weber 40idf
Skrevet av: vw62november 06, 2013, 17:32:33 pm
Hei.
Har kjøpt 2x40idf. Her er det ikke noe uttak til bremse vakum på manifoldene, men skal vel ikke være noe prob. å borre,gjenge og skru inn stusser her?
Tenkte jeg skulle bruke det orginale røret som går mellom manifoldene.... Blir da til å borre,gjenge,sette inn stusser på cyl1-cyl3.....
Noe som kan si om dette høres riktig ut.....? ::)
Gjelder forresten 2,0l cj....
Takk for evt svar.... :)


Tittel: Sv: Weber 40idf
Skrevet av: H-MEKnovember 06, 2013, 18:15:29 pm
Gjorde slik på dokaen min, og det fungerte fint.


Tittel: Sv: Weber 40idf
Skrevet av: vw62november 06, 2013, 18:18:21 pm
Åhhhh,du er gull verdt ;D
Bare å begynne å skru da... :)


Tittel: Sv: Weber 40idf
Skrevet av: H-MEKnovember 06, 2013, 18:36:38 pm
For å ikke klusse for mye med flow og form på innsug, så brukte jeg små stusser.
Brukte slike som medfølger de billigste el-bensinpumpene fra biltema.


Tittel: Sv: Weber 40idf
Skrevet av: vw62november 06, 2013, 18:57:05 pm
ok,men ser at de orginale stussene er 13mm,det samme gjelder jo også slangen/gummien som skal inn på disse.... dim hadde du på stussene da?


Tittel: Sv: Weber 40idf
Skrevet av: H-MEKnovember 06, 2013, 19:12:54 pm
Tredde først innpå en stump med bensinslange, og da passa de originale gummivinklene.
Mener å huske at gjengen på de var m10x1, og med innvendig mål på rundt 6mm.


Tittel: Sv: Weber 40idf
Skrevet av: vw62november 06, 2013, 19:18:46 pm
Se der ja,de har jeg jaggu liggende i garasjen...et sted....
Takk igjen H-MEK... ;)