VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Endre S på februar 12, 2015, 23:39:45 pm



Tittel: Oljetrykk og temperatursensor
Skrevet av: Endre Sfebruar 12, 2015, 23:39:45 pm
Til standard type 1 blokk. Hva er best? Erfaringer...


Tittel: Sv: Oljetrykk og temperatursensor
Skrevet av: Jeefebruar 13, 2015, 01:46:51 am
En ting har Autometer, VDO og Biltema til felles. De viser ikke riktig. Og det kan også variere fra instrument til instrument innen det samme merke. Men det viktigste er at det viser det samme hver gang.. dvs at du får med deg om det blir unormaliteter.

Om hundre grader virkelig er hundre grader tester du i kokende vann.. og trykk kan sammenlignes med ett manuellt manometer av god kvalitet.


Tittel: Sv: Oljetrykk og temperatursensor
Skrevet av: BeetleBugfebruar 13, 2015, 07:12:22 am
Jeg stemmer i med hva Jee skriver over her og vil også tilføre at heller ikke VDO tempfølere er presise. Stack vant vel testen suverent som et av VW magasinene utførte men nå er Stack solgt til Autometer.

Mvh
BB


Tittel: Sv: Oljetrykk og temperatursensor
Skrevet av: Endre Sfebruar 13, 2015, 07:30:12 am
Hvor plasserer dere tempsensor? Kombisensor der hvor oljetrykksbryter står originalt, eller i bunnpanna?


Tittel: Sv: Oljetrykk og temperatursensor
Skrevet av: TrettenNullTofebruar 13, 2015, 17:26:14 pm
Har temp sensor i bunnpanne men den blir veldig påvirket av fartsvind. Tror kanskje CSP har løsningen hvis du ikke har extra sump.
Har også en Gene Berg peilepinne sensor http://www.geneberg.com/cat.php?cPath=5_118_2734 . Den er koblet på oljetrykkslampa å begynner å lyse ved ca 110 grader.
Som det blir sagt over så viser ingen ting nøyaktig. Kun en indikasjon på om alt er som normalt, med unntak av Gene Berg pinnen.
Trykket henter jeg ved org trykk bryter
Du kan jo lese hva G Berg også mener om saken http://www.geneberg.com/article.php?ArticleID=239


Tittel: Sv: Oljetrykk og temperatursensor
Skrevet av: Kjetil Limafebruar 13, 2015, 18:16:38 pm
Jeg har ny blokk og henter trykk ved bryter satt inn i type 3 oljepåfyllings hull block off, og trykk i galleriet som originalt.


Tittel: Sv: Oljetrykk og temperatursensor
Skrevet av: Kjell Roarfebruar 13, 2015, 21:39:47 pm
Har temp sensor i bunnpanne men den blir veldig påvirket av fartsvind. Tror kanskje CSP har løsningen hvis du ikke har extra sump.
Har også en Gene Berg peilepinne sensor http://www.geneberg.com/cat.php?cPath=5_118_2734 . Den er koblet på oljetrykkslampa å begynner å lyse ved ca 110 grader.
Som det blir sagt over så viser ingen ting nøyaktig. Kun en indikasjon på om alt er som normalt, med unntak av Gene Berg pinnen.
Trykket henter jeg ved org trykk bryter
Du kan jo lese hva G Berg også mener om saken http://www.geneberg.com/article.php?ArticleID=239
Vil bare si at peilepinnesensoren er genial i sin enkelhet. Man kan gå bak i motorromet og se hvor mye bimetallet har vridd seg, og når temperaturen er høy begynner den å blinke (opplevd det en gang, på Autobahn i 35 + grader (hetebølge) og nær full gass i lang, slakk stigning). Var bare å legge seg ned i 90 en stund, så gikk det raskt over.

Produsenten kaller produktet Save my bug, kostet $35 direkte fra de for 3 år siden. Vel verdt pengene :)




Tittel: Sv: Oljetrykk og temperatursensor
Skrevet av: Endre Sfebruar 14, 2015, 09:41:53 am
Jeg har ny blokk og henter trykk ved bryter satt inn i type 3 oljepåfyllings hull block off, og trykk i galleriet som originalt.
Trykk i begge ender eller skriveleif?


Tittel: Sv: Oljetrykk og temperatursensor
Skrevet av: Kjetil Limafebruar 14, 2015, 11:31:29 am
Skriveleif, temp i type 3 oljepåfylling block off.