VWNorge

Forum => Snikk-snakk => Emne startet av: KnastenradUndKnotenblech på august 20, 2015, 15:01:05 pm



Tittel: Hall of Shame
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechaugust 20, 2015, 15:01:05 pm
SCC og andre ting som gjør att horna i panna vokser ut gjennom hjælmen kan gjøre litt av hvert med bl.a motor og driverk.
kunne vært morro med en tråd hvor folk svelger stoltheten og poster horrorbilder fra rasa motorer, knuste girkasser, differ drivaksler clutcher etc. ;D

kan dra det i gang med litt motor-ragna-rock fra bussen .


Tittel: Sv: Hall of Shame
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechaugust 20, 2015, 15:01:49 pm
vippet av toppen og har ikke fjærnet noen deler
missing piston


Tittel: Sv: Hall of Shame
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechaugust 20, 2015, 15:02:37 pm
extra ånding


Tittel: Sv: Hall of Shame
Skrevet av: Jeeaugust 20, 2015, 15:33:24 pm
Scc 2013

Resultat ble to bøyde ventiler.. Ellers OK. Flaks.


Tittel: Sv: Hall of Shame
Skrevet av: Jeeaugust 20, 2015, 15:36:40 pm
Dyno kjøring 2014

Bom stopp på 8000 rpm etter at en bit av spirolocken til kryssbolten ble sugd inn i pumpa.

Resultat. Bøyd veiv og blokk som slo seg pga varmen.


Tittel: Sv: Hall of Shame
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechaugust 20, 2015, 15:43:27 pm
godt brukte løftere fra en motor jeg byttet kam på


Tittel: Sv: Hall of Shame
Skrevet av: Erlend / bug66august 20, 2015, 16:16:50 pm
Litt overivrig, og dårlig festede rammegafler..

[attachment=1]


Tittel: Sv: Hall of Shame
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechaugust 20, 2015, 16:41:17 pm
type4 kam mot for liten diameter løftere


Tittel: Sv: Hall of Shame
Skrevet av: Jærvaaugust 21, 2015, 00:39:51 am
Kudos til Knasten for å leve opp til det svenske uttrykket "Gasar´ tills det rasar´"   8)    ;)


Tittel: Sv: Hall of Shame
Skrevet av: Jærvaaugust 21, 2015, 00:42:59 am
vippet av toppen og har ikke fjærnet noen deler
missing piston

Det her er vel et slikt.. "LAVKOMPSTEMPEL"   ???    ;D


Tittel: Sv: Hall of Shame
Skrevet av: PMaugust 21, 2015, 08:45:14 am
Etter at 2.gir ble lagt inn mot JEE etter at han hadde tatt kamdrevet og hadde overtatt bilen til Beate. Bildet kommer når dette epleproduktet vil samarbeide

Pål m


Tittel: Sv: Hall of Shame
Skrevet av: kbaugust 21, 2015, 11:41:51 am
Fra Corrado'n..
Knust 3 girkasser på ett år, ved å ha for mye moment i motoren. Rundt 3500rpm "flexer" girkassehuset, og den "drever over". Knust ett 2. gir, ett 3. gir og ett 4. gir. Sistnevnte var på en nyoverhalt girkasse fra VW.   :-\

[attachment=1]

[attachment=2]

Nyoverhalt motor en uke før det skjedde, skulle ut på Rudskogen.. Var 20 år.
Dette var før jeg visste helt hvordan man skulle tune skikkelig, hva AFR og optimalt tenningstidspunkt var. Ga den litt mer fortenning, og den gikk bedre. Så litt mer fortenning - og gikk sinnsykt bra. 1bar ladetrykk, 7'000rpm og for små originaldyser dyser. Til slutt begynte det å ryke noe jævlig av oljeåndinga..  ??? Fult kjørbar fortsatt, men så ut som om det brant i motorrommet.  ::)

To av fire stempler så slik ut - de andre var "perfekte".

[attachment=3]

[attachment=4]


Tittel: Sv: Hall of Shame
Skrevet av: kbaugust 21, 2015, 11:50:04 am
Boble..

Knust 1stk R/P på en std 1300 kasse. (Samme kasse jeg kjørte 12.8 med på SCC uten problemer). Denne knuste på våt asfalt mens jeg var ute for å teste nye clutchen.. Ikke noe bilde tilgjengelig, men spiste opp tennene på R/P.

På vei hjem fra Sandefjord til Vear (ca 20min kjøretur) skulle jeg kjøre forbi en bil nær Sandefjord, og jeg var vel oppi rundt 8'000rpm. Reima vrei/snudde seg, så den ble ekstremt slakk. Resulatet ble at jeg kjørte i 20min hjem så å si uten kjøling. Godt E85 kjøler sinnsykt - ellers hadde jeg aldri kommet så langt. Merket ikke problemene før jeg demonterte motoren for vinteren, var fult kjørbar.

Dette er 3/4 siden. 1/2 siden var perfekte - selv etter 20min i praksis uten kjøling. Det skal sies at jeg også kjører uten kjøleblekk rundt motoren. Jeg har kun doghouse + blekk over sylindere. E85 er Boblas venn!

[attachment=1]

[attachment=2]

En annen gang, rett etter å ha økt kompresjonen på 2332'n fra 12:1 til ca 13:1 (byttet kobbershims for å få lavere vendehøyde - ca 0.80mm) - ved første prøvetur "sprengte" lamellen ved giring på 8'000rpm. Fikk litt sjokk når jeg clutcha, men ingenting skjedde.  ::)
Denne har jeg faktisk på video..
https://www.youtube.com/watch?v=7ldwf-CEWjA

[attachment=3]


Ellers kan det nevnes at det lønner seg å ha på o-ringen mellom svinghjul og veiv. På min motor var det "ikke plass", så jeg monterte uten. Stussa litt over at 4-puck'en sluret med Stage 2 trykkplate, men fant ut hvorfor når jeg demonterte..
[attachment=4]




Har også én kraftig bøyd 3/8" Chromoly Manton støtstang liggende fra første utgave av motoren (2276). Ingen andre synlige skader!?


Tittel: Sv: Hall of Shame
Skrevet av: kbaugust 21, 2015, 12:01:38 pm
Siste for denne gang.. (Har sikkert mye mer jeg ikke kommer på).

SCC-debut i 2011. Jeg lar timing-slip'en snakke for seg selv. Første gang jeg satt bak rattet i bilen, med nybygd 2276 motor. Skal sies at vi justerte tenninga ganske kraftig etterpå. Neste run var 22sek, så kom det 15 og 14 sekundere utover helgen. :)
[attachment=1]

Men det stoppet ikke folk fra å "mobbe" meg. ;D Hjelper å ikke gi opp!
[attachment=2]


Tittel: Sv: Hall of Shame
Skrevet av: Espen/VW54august 21, 2015, 12:20:58 pm
Mitt siste ras.. veiv som ga seg... Ble ikke veldig mye igjen inni der..
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]


Tittel: Sv: Hall of Shame
Skrevet av: Formula Veeaugust 21, 2015, 12:57:39 pm
Skrudde ventildeksler:
Den hylsemutteren kan følge med litt ut når du løsner toppdekselet, og dermed ligger ikke akslingen fast med rett moment..
Fort gjort å gå på en smell. Og en til før du finner årsaken.. Nye motoren har jeg satt hylsemutter som kontramutter til en lav ARP mutter.


Tittel: Sv: Hall of Shame
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechaugust 21, 2015, 13:03:23 pm
ser ut som KB har rekorden i hull i blokk så langt. ;D


Tittel: Sv: Hall of Shame
Skrevet av: California Blueaugust 22, 2015, 15:57:13 pm
Får melde med på her jeg også 8)

Først er det aksel på SCC for en del år siden, som også knuser huset. Str. 1300S
[attachment=1]

Så er det di berømte finske karpiola drivakselne som den ene knakk for meg på SCC for noen år tilbake det også.
Jeg fikk aksler fra en dårlig batch og dem har ikke hatt store problemer med at dem knekker verken før eller etter.
Livstidsgaranti og jeg fikk et nytt par  :)
[attachment=2]