VWNorge

Forum => Drag-race => Emne startet av: pWolf på august 30, 2015, 14:41:26 pm



Tittel: 2 Step(2nd rev limiter) : hvordan har du gjort det på din bil?
Skrevet av: pWolfaugust 30, 2015, 14:41:26 pm
Del gjerne ditt oppsett og hvor man kan kjøpe de rette komponentene . :)


Tittel: Sv: 2 Step(2nd rev limiter) : hvordan har du gjort det på din bil?
Skrevet av: Svein.august 30, 2015, 16:03:36 pm
Har Msd 6AL Digital.
Bruker bare turtall sperra pr.nå..
Blir å koble opp 2step'en til neste sesong. Hos meg er det da så enkelt som og koble en ferdigtrekt ledning fra Msd boks og inn på ledningen som går til solenoid'en fra line-Locken.
Enkelt og greit ;) ;D


Tittel: Sv: 2 Step(2nd rev limiter) : hvordan har du gjort det på din bil?
Skrevet av: pWolfaugust 30, 2015, 16:11:00 pm
Har Msd 6AL Digital.
Bruker bare turtall sperra pr.nå..
Blir å koble opp 2step'en til neste sesong. Hos meg er det da så enkelt som og koble en ferdigtrekt ledning fra Msd boks og inn på ledningen som går til solenoid'en fra line-Locken.
Enkelt og greit ;) ;D

Hørtes greit ut! Funker en slik boks med andre fordelere en msd sine ?


Tittel: Sv: 2 Step(2nd rev limiter) : hvordan har du gjort det på din bil?
Skrevet av: Erlend / bug66august 30, 2015, 19:18:04 pm
Ja. Men det er ikke noe poeng (egentlig) å handle den som heter MSD Digital-6 Plus da den har nedtrekk av tenning i tillegg.

MSD 6AL-2 er den du evt. trenger. Tot. turtallsperre og 2-step.

Funker med andre fordelere, men hvis du først skal oppgradere, så er MSD fordeler nok å anbefale og.


Det finnes andre leverandører som har kun 2 step / turtallsperre delen av boksen. Bare å google :)


Tittel: Sv: 2 Step(2nd rev limiter) : hvordan har du gjort det på din bil?
Skrevet av: pWolfaugust 30, 2015, 22:17:57 pm
Takk for fine svar  :) Bruker alle dette som et tilegg til line lock , eller er det noen her som bruker det i forbindelse med håndbrekk ? Ser det er litt forskjell påmelding calook lounge.


Tittel: Sv: 2 Step(2nd rev limiter) : hvordan har du gjort det på din bil?
Skrevet av: Erlend / bug66august 31, 2015, 00:06:41 am
Takk for fine svar  :) Bruker alle dette som et tilegg til line lock , eller er det noen her som bruker det i forbindelse med håndbrekk ? Ser det er litt forskjell påmelding calook lounge.

Fullt mulig å ha 2-step koblet til line lock eller håndbrekk. Litt mer mikk med håndbrekk, da du må bruke en mikrobryter koblet til håndbrekket. Linelocken har jo knapp allerede..

Du kan til og med gjøre begge:

Kjør ledningen fra 2-stepen igjennom en vippebryter som ikke kutter, men som velger "side". Side 1 går til linelock strømmen, og side 2 til mikrobryter på brekket.

Da kan du burne med linelock og 2step, og du kan launche på brekk eller linelock avhengig av hvor du fører strømmen på vippebryteren


Tittel: Sv: 2 Step(2nd rev limiter) : hvordan har du gjort det på din bil?
Skrevet av: Formula Veeaugust 31, 2015, 09:05:14 am
Jeg velger funksjon med to vippebrytere på dashen, og har "trigger" på girspaken.
Funksjon er:
1 Kun linelock
2 Linelock og rev limiter.

Siden det er turbomotor, legger jeg tenninga til 0 grader så turbo spoler opp fullt trykk før jeg slipper.
Glimrende måte å renske diffen på.


Tittel: Sv: 2 Step(2nd rev limiter) : hvordan har du gjort det på din bil?
Skrevet av: BeetleBugaugust 31, 2015, 09:09:21 am
Jeg velger funksjon med to vippebrytere på dashen, og har "trigger" på girspaken.
Funksjon er:
1 Kun linelock
2 Linelock og rev limiter.

Siden det er turbomotor, legger jeg tenninga til 0 grader så turbo spoler opp fullt trykk før jeg slipper.
Glimrende måte å renske diffen på.

Mitt beste råd er: K I S S!

Du legger ikke tenningen på 0 grader statisk. Du endrer den etter forholdene. Av og til er grepet dårlig og da kan det være greit å starte med en del mindre mos osv.

Jeg har en knapp som gjør ALT. Den har jeg strategisk plassert ved venstre tommel. Når den trykkes inn så styrer den linelock, turtallsperre 2, launch og antilag/tenning.

Mvh
BB


Tittel: Sv: 2 Step(2nd rev limiter) : hvordan har du gjort det på din bil?
Skrevet av: pWolfseptember 19, 2015, 16:56:59 pm
Takk for gode råd og tips! Jeg kommer helt sikkert tilbake med flere spm. ;)