VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: ghia69 på september 16, 2015, 08:01:19 am



Tittel: Sync-link forgassersynkronisering. Type 4.
Skrevet av: ghia69september 16, 2015, 08:01:19 am
Motoren er en type 4 på 2270ccm, og har doble weber 44 og hadde forgassersynkroniseringsstag av type bellcrank.

Har slitt lenge med synkronisering av forgasserne etter at motoren ble tatt ut og satt tilbake. Fikk liksom ikke dette helt på plass igjen. Begynte å skru på justeringsstagene, og endte egentlig opp med at det ble verre, og kom aldri helt i mål.

Monterte da et sett Sync-link forgasser wire-system, og VIPS, så ble alt helt fantastisk. Det var enkelt å sette opp, lett og justere, og lyden at to forgassere som er helt synkroniserte er som å høre 4 samtemte toner, i motsetning til 2 og 2 toner som spilles på forskjellig frekvens.

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]

Noen andre med samme erfaring?

ghia69


Tittel: Sv: Sync-link forgassersynkronisering. Type 4.
Skrevet av: ghia69september 20, 2015, 23:53:46 pm
Ingen andre som har sync-link?
Ingen andre som har problemer med synkronisering?

ghia69


Tittel: Sv: Sync-link forgassersynkronisering. Type 4.
Skrevet av: TrettenNullTooktober 04, 2015, 17:56:09 pm
Så meget fett ut. hvor handla du dette. Har til tider lit usynk men det varierer med veldig varm og kald motor. Antar det skyldes at motor utvider seg og jeg har såkalt bellcrank stag. Det som er festa på blokka med to stag ut til gasserne.


Tittel: Sv: Sync-link forgassersynkronisering. Type 4.
Skrevet av: ghia69oktober 04, 2015, 22:57:52 pm
Kjøpte dem av Pete via en annonse på thesamba.
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1381017

Kan anbefale både mannen og systemet.

ghia69


Tittel: Sv: Sync-link forgassersynkronisering. Type 4.
Skrevet av: Kjell Roaroktober 05, 2015, 00:35:36 am
Fra mc-verdenen veit jeg at forgassere med wiretrekk må synkroniseres oftere enn med stag, er det anderlees i bil?