VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: MCCCIIIS på februar 03, 2016, 22:59:55 pm



Tittel: Retur til tank
Skrevet av: MCCCIIISfebruar 03, 2016, 22:59:55 pm
Går det greit å ha returen til tanken under der som utgangen vanligvis er?
Tenkte å bruke en an6 nippel.(Bosch 044 pumpe)


Tittel: Sv: Retur til tank
Skrevet av: Erlend / bug66februar 04, 2016, 00:40:26 am
Hvor skal du ha tur da?

Jeg ville nå brukt orginale utgangen som tur, og sveiset inn en bung til retur. Helst på toppen, men det er det mange som har diskutert før.


Tittel: Sv: Retur til tank
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechfebruar 04, 2016, 01:11:32 am
nytt uttak ca 1/2" slange  tilførsel  pumpe
ville valgt retur i bunn av tank ,for ved retur høyt oppe blir det mye mere "gassing/damp" liksom på en måte.


Tittel: Sv: Retur til tank
Skrevet av: Erlend / bug66februar 04, 2016, 01:17:42 am
Jeg har på min retur oppe, men med et innvendig rør påsveist på fittingen, som sprer returen i taket på tanken. Sjekket med speil, og det sklir fint langsetter taket og veggen, før det renner ned til resten av fuelen :)


Tittel: Sv: Retur til tank
Skrevet av: Formula Veefebruar 04, 2016, 08:19:23 am
Jeg har og min i retur på toppen, fordi jeg så "alle" andre gjorde det. Har ikke testet enda.
Har en skillevegg rett under som det er mening at bensin skal renne langs.


Tittel: Sv: Retur til tank
Skrevet av: MCCCIIISfebruar 04, 2016, 09:34:49 am
Takker for svar guttær 8)Har 13mm tilførsel under tank og tenkte å fjerne
det gamle utrøret og sveise på retur der.


Tittel: Sv: Retur til tank
Skrevet av: LowBugfebruar 08, 2016, 12:39:31 pm
Vil ikke bensinen 'presse' seg tilbake når du skrur av pumpe/motor, hvis du har retur i bunnen?  ???
Hmm,,? Bare lurer??


Tittel: Sv: Retur til tank
Skrevet av: Formula Veefebruar 10, 2016, 08:09:38 am
Vil ikke bensinen 'presse' seg tilbake når du skrur av pumpe/motor, hvis du har retur i bunnen?  ???
Hmm,,? Bare lurer??
Tilbake hvor?


Tittel: Sv: Retur til tank
Skrevet av: LowBugfebruar 10, 2016, 08:13:05 am
Vil ikke bensinen 'presse' seg tilbake når du skrur av pumpe/motor, hvis du har retur i bunnen?  ???
Hmm,,? Bare lurer??
Tilbake hvor?

Vil ikke bensinen presse seg tilbake til motor,, ;D
Altså feil vei i retur slangen, hvis den blir koblet på i bunnen. Blir det ikke mottrykk i retur'n?


Tittel: Sv: Retur til tank
Skrevet av: Formula Veefebruar 10, 2016, 12:26:49 pm
Når motor ikke er startet:
Bensinen kommer jo ut og inn på samme nivå, så det burde vel utlikne hverandre?
Vanligste grunn til å ha retur er pga innsprøytning. Bensintrykk til motor kommer da ikke lengre enn til dysene, som er stengte.
Hele innsprøytningssystemet er beregnet for høyt trykk, så det bør ikke ta skade av det er lite grann trykk tilsvarende 100mm nivåforskjell...

Når motor er startet:
Trykket fra en 044 pumpe merker ikke forskjell om det kommer litt mottrykk tilsvarende det du snakker om her. Det er mer mottrykk i regulatoren.
En annen ting, 13mm tilsvarer AN8 (1/2" rør = 12mm) er redd AN6 kan føre til at din 044 kan få litt lite. Bruk AN8.


Tittel: Sv: Retur til tank
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechfebruar 10, 2016, 16:41:02 pm
og dessuten blir det microscopiske trykket fra tanken bare en del av systemet,
som justeres inn med regulatorern


Tittel: Sv: Retur til tank
Skrevet av: MCCCIIISfebruar 10, 2016, 17:16:54 pm
Når motor ikke er startet:
Bensinen kommer jo ut og inn på samme nivå, så det burde vel utlikne hverandre?
Vanligste grunn til å ha retur er pga innsprøytning. Bensintrykk til motor kommer da ikke lengre enn til dysene, som er stengte.
Hele innsprøytningssystemet er beregnet for høyt trykk, så det bør ikke ta skade av det er lite grann trykk tilsvarende 100mm nivåforskjell...

Når motor er startet:
Trykket fra en 044 pumpe merker ikke forskjell om det kommer litt mottrykk tilsvarende det du snakker om her. Det er mer mottrykk i regulatoren.
En annen ting, 13mm tilsvarer AN8 (1/2" rør = 12mm) er redd AN6 kan føre til at din 044 kan få litt lite.

Bruk AN8.
Mener du at jeg skal bruke an8 til returen?Alle bensinrør er 8mm,tilførsel til pumpa er 13mm


Tittel: Sv: Retur til tank
Skrevet av: Erlend / bug66februar 10, 2016, 17:35:03 pm
AN8 er 1/2" men på utsiden..


Tittel: Sv: Retur til tank
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechfebruar 10, 2016, 17:40:10 pm

?Alle bensinrør er 8mm,tilførsel til pumpa er 13mm


holder i massevis


Tittel: Sv: Retur til tank
Skrevet av: Formula Veefebruar 11, 2016, 08:10:43 am
Når motor ikke er startet:
Bensinen kommer jo ut og inn på samme nivå, så det burde vel utlikne hverandre?
Vanligste grunn til å ha retur er pga innsprøytning. Bensintrykk til motor kommer da ikke lengre enn til dysene, som er stengte.
Hele innsprøytningssystemet er beregnet for høyt trykk, så det bør ikke ta skade av det er lite grann trykk tilsvarende 100mm nivåforskjell...

Når motor er startet:
Trykket fra en 044 pumpe merker ikke forskjell om det kommer litt mottrykk tilsvarende det du snakker om her. Det er mer mottrykk i regulatoren.
En annen ting, 13mm tilsvarer AN8 (1/2" rør = 12mm) er redd AN6 kan føre til at din 044 kan få litt lite.

Bruk AN8.
Mener du at jeg skal bruke an8 til returen?Alle bensinrør er 8mm,tilførsel til pumpa er 13mm
Neida, jeg tenkte på mating av pumpe. Er enig i at AN6 holder til retur.