Tittel: Gasserstag Skrevet av: cris på april 03, 2016, 20:24:32 pm Har en T1 motor med to 48 Weber.
Hva har dere, hva anbefales? Ser Unneberg har fra CSP til ca 1700,- Tittel: Sv: Gasserstag Skrevet av: TrettenNullTo på april 03, 2016, 20:54:36 pm Har stag fra CSP på IDA gasserne. Helt fornøyd med det da det er ikke tar store plassen, men Gene Berg og tilsvarende er vel hakket vassere og muligen lettere å justere skikkelig og holder seg justert når det er gjort..
http://www.geneberg.com/product_info.php?cPath=8_230_2837&products_id=824 http://www.geneberg.com/product_info.php?cPath=8_230_2837&products_id=825 Tittel: Sv: Gasserstag Skrevet av: cris på april 03, 2016, 22:13:02 pm Har stag fra CSP på IDA gasserne. Helt fornøyd med det da det er ikke tar store plassen, men Gene Berg og tilsvarende er vel hakket vassere og muligen lettere å justere skikkelig og holder seg justert når det er gjort.. http://www.geneberg.com/product_info.php?cPath=8_230_2837&products_id=824 http://www.geneberg.com/product_info.php?cPath=8_230_2837&products_id=825 Supert, takk for tips👍 Tittel: Sv: Gasserstag Skrevet av: ghia69 på april 03, 2016, 22:48:23 pm Hei.
Jeg bruker dette: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,66820.0.html Synes i allefall det er enkelt og greit. ghia69 Tittel: Sv: Gasserstag Skrevet av: Squareback på april 04, 2016, 00:08:25 am Har stag fra CSP på IDA gasserne. Helt fornøyd med det da det er ikke tar store plassen, men Gene Berg og tilsvarende er vel hakket vassere og muligen lettere å justere skikkelig og holder seg justert når det er gjort.. http://www.geneberg.com/product_info.php?cPath=8_230_2837&products_id=824 http://www.geneberg.com/product_info.php?cPath=8_230_2837&products_id=825 Det finnes delte meninger om dette. Jeg tror Ghia69 sitt opplegg er langt bedre enn gasserstag som er festet I viftehuset. Tittel: Sv: Gasserstag Skrevet av: Ziggy66bug på april 05, 2016, 21:21:15 pm Jeg har Gene Berg sitt og må si jeg er veldig fornøyd! Pedalen føles som helt original (som om du kjører med en forgasser!) Og det ser tøft ut og er rimelig enkelt å montere. :D
CSP sitt har jeg og god tru på, men har ikke brukt det selv. Bare kjørt med bil som har det og det har funka bra. ;) CSP sitt er jo ganske så likt det VW bruke på sine std motorer med 2 forgassere Type 3 feks... Min erfaring er att det meste er bedre en de "hex bar" Tversover stag greiene, da de somregel gir deg en dum vinkling på gasswire. Så kjøp CSP om du skall ha det enkelt, rimelig og funksjonabelt. Eller GB om en myk gasspedal og tøft cal look utseende på motorrommet er det som teller! (noe dyrere) 8) Tittel: Sv: Gasserstag Skrevet av: TrettenNullTo på april 05, 2016, 21:51:19 pm Ja de billige "hex bar" stagene hadde jeg styrt laaangt unna.
Tittel: Sv: Gasserstag Skrevet av: Formula Vee på april 06, 2016, 08:03:16 am Har kun brukt CSP i forskjellige varianter, og er godt fornøyd.
Tittel: Sv: Gasserstag Skrevet av: Jee på april 06, 2016, 10:09:27 am Berg Stagene er som nevnt festet til viftehuset. Noe som kan bevege seg over tid. Så hyppig kontroll er nødvendig. Det positive er at du har justering både på utveksling og fysisk justerbar stagstopp ved full gass. At de har vinklende lenkarmer ned på gasserne er også ett problem. Finjustering skjer med vridning/bøying av armen som lenkarmene er festet til
CSP sitt krever mindre etterkontroll. Men også her kan forskjellene mellom varm og kald motor spille inn. Har også vært ett problem at kulene som Stagene er festet på er slarkete. Løses lett med en sveis. Positivt med returfjæren på sentervrideren. Noe de ikke leverer på ida utgaven av ukjent årsak. Hexbar I plast er No go. Ellers har jeg ikke hatt problemer med disse. Men de krever litt forståelse for å få bra. Men endrer seg ikke ved temperaturforskjeller. Liker ikke utgaven som sammen med rette innsug skal gi ett parallelt stag med viftehuset. Spaceren som da må monteres for å få parallelle lenkearmer gir stor slitasje på venstre forgasser. Wire opplegget har jeg ikke prøvd ennå. Anbefaler derfor: Csp.. for dummies med dårlig tid. Hex... for den som vil legge litt jobb I det. Berg... for den som interesserer seg for mekanikk og justering. Fremfor selve kjøringen. Fineschmekkeren... |