VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Gunnlaug Smellfahrer på april 16, 2016, 19:06:23 pm



Tittel: WBX - spørsmål
Skrevet av: Gunnlaug Smellfahrerapril 16, 2016, 19:06:23 pm
Sikkert driiit kjedelig for dere som kan dette å svare på dette hver eneste gang, men jeg prøver meg..

Sitter nå med en wbx her i garasjen. Har egentlig hatt en 1915 prosjekt som jeg er driiiit lei:P Så derfor lurer jeg på om jeg skal starte nå litt i det små med en wbx og turbo.

1. Hvilke løsninger finnes med tanke på cammen? Bruke orginal cam med turbo, bruke std løftere med en type 1 turbo cam, finnes det en turbo cam til de hydrauliske løfterne, eller er det beste å sette inn hylser slik at man kan bruke type 1 løftere?

2. Hvis det å bruke type 1 løftere er desidert beste, hvem gjør eventuelt en slik jobb?


På forhånd takk for alle svar



Tittel: Sv: WBX - spørsmål
Skrevet av: BERGERapril 16, 2016, 21:00:33 pm
Type 1 løftere i alu hylser er best på kam med litt løft. Tor Øyvind Skinne har hylsene og gjør jobben.
CB Performance har noen kammer til hydrauliske løftere, men ikke veldig mye å velge i.


Tittel: Sv: WBX - spørsmål
Skrevet av: tmatreapril 16, 2016, 23:23:26 pm
CB2253 og 2254 har blitt kjørt med hydrauliske løftere
Jeg kjører selv cb2280 med hydro løftere på min Oxy i camperen (earlybay)

Jet vet ikke om none produserer type-4 løfter med fot nå, men jeg har sett Aaen løftere liggende til et prosjekt jeg fortsatt samler deler til


Tittel: Sv: WBX - spørsmål
Skrevet av: Gunnlaug Smellfahrerapril 18, 2016, 21:02:22 pm
Takk for svar.  :D

Prøver meg på noen fler, finnes det noen standard svar på hvor mye som må dreies av på stemplene for å få en "vettug" komp til turbo når man vil prøve å bruke opp igjen så mye som mulig av std deler? Skjønner at man må måle kompen, men greit å høre om hvor mye man i teorien skal ta av:)





Tittel: Sv: WBX - spørsmål
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechapril 20, 2016, 22:07:59 pm
orginal 112hk kam fungerer fint til gatemotor.
litt av bakdelen med å dreie av toppen på stemplene er att man mister den tighte "squisen" wbx stemplene har.
alternativt kjøpe ett sett brukte lavkompstempler fra USA motor f.eks the samba.


Tittel: Sv: WBX - spørsmål
Skrevet av: Gunnlaug Smellfahrerapril 21, 2016, 11:20:15 am
Da skal jeg høre på dere som har prøvd før.

Hvor er det eventuelt å kjøpe nye stempler nytt da? Ser Aa pistons/ AA preformans har ganske rimelig fra Usa. Noen som vet om dette er for lav komp motoren?

Ser også at vw heritage har sett fra aa pistons til lavkomp, men en del dyrere.

Tips mottas med takk, og annerkjennende nikk  ;D