VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Pensjonisten på august 20, 2016, 11:32:24 am



Tittel: Injection som fusker
Skrevet av: Pensjonistenaugust 20, 2016, 11:32:24 am
Jeg gir meg ikke.
Får ikke bobla til å gå reint, den fusker!!
!978 California cab med injection, 1303 motor.
Ganske lei av at den ikke går pent. Helt ok når jeg kjører på et middels turtall,
Er det noen som vet om eller er spesialist på dette??


Tittel: Sv: Injection som fusker
Skrevet av: Einicaugust 20, 2016, 12:12:50 pm
Justere tenning, bytte bensinfilter, måle bensintrykk. Sjekke alle vakuumslanger. All forvarming til luftfilter og manifold må være på plass.
Er det L-jetronic som på 112 wasserboxer? En dyse som på golf?


Tittel: Sv: Injection som fusker
Skrevet av: Pensjonistenaugust 20, 2016, 19:14:20 pm
Allerede på første spørsmål ramla jeg ut. Jeg har ikke peiling, har justert tenning, men er ikke siker på om alle vakuum slanger er på plass der de skal. Det er en som henger løst og som jeg og andre ikke har funnet ut av. En liten vorte på stiften?


Tittel: Sv: Injection som fusker
Skrevet av: Race-buggyaugust 20, 2016, 19:31:02 pm
ta kontakt med tmbryhn. han kan garantert hjelpe

http://www.vwnorge.no/index.php/board,127.0.html


Tittel: Sv: Injection som fusker
Skrevet av: Pensjonistenaugust 27, 2016, 22:03:28 pm
P-stop er grei å ha. Satte på en løs vakuum slange der den skulle være, kutta en en annen med sprekk i og så gikk'en som ei klokke!!
Takk skarru ha!!


Tittel: Sv: Injection som fusker
Skrevet av: Pensjonistenseptember 06, 2016, 08:09:28 am
Og så gikk'n ikke som ei klokke lenger. Altfor fort på tomgang, fusker og trekker dårlig i motbakke. 2.gir i Hvaler tunellen.


Tittel: Sv: Injection som fusker
Skrevet av: Einicseptember 06, 2016, 08:40:42 am
Sjekk bensinpumpe og filter, og tenning.
Stiftetenning?


Tittel: Sv: Injection som fusker
Skrevet av: P-stopseptember 06, 2016, 10:09:41 am
Er vel rimelig sikker på at denne trekker falsk luft. Eventuelt er LMM ute å kjører.
Tok en rask titt på denne uten verken bladsøker eller strobolampe. Men ting var såpass ustabile at falsk luft
dukker opp som meget sannsynlig. Hadde ikke startgass heller. Men varm grill, kaldt øl og jaktmesteren var der. ;)


Tittel: Sv: Injection som fusker
Skrevet av: Einicseptember 06, 2016, 10:26:41 am
Falsk luft og LMM er ikke faktorer ved full spjeldåpning.
Bør gå bra ved full gass. Hvis den trekker skikkelig dårlig ville jeg sett på tenning/tennplugger og bensintilførselen.


Tittel: Sv: Injection som fusker
Skrevet av: P-stopseptember 06, 2016, 12:29:43 pm
Ett av problemene er å få turtallet ned på tomgang. Har en tendens til å løpe løpsk. Selv med spellet stengt og skruen helt ute.
Derfor virker det som om den får luft fra ett annet sted.
Så ved høy tomgang er det ikke problemer med å få den til å trekke ved pådrag. Men det sliter jo jævlig på bremsene da når den må holdes igjen i 50 sona.


Tittel: Sv: Injection som fusker
Skrevet av: Einicseptember 06, 2016, 18:49:45 pm
Ok. Leste at den dro dårlig oppover. Høy tomgang = for mye luft. Tomgangsskruen: skal ikke den skrus helt inn sånn som på wasserboxer med L-jetronic? En stor skrue med flattspor for tomgangshastighet, skrus inn for å redusere hastigheten. (Slipper luft forbi spjeldet) Og en unbrako skrue for blanding på LMM som slipper luft forbi "klaffen". På WB er slitasje på spjeldakslingen kilde til falsk luft.


Tittel: Sv: Injection som fusker
Skrevet av: Pensjonistenseptember 06, 2016, 18:59:16 pm
Den store skruen med flatt spor fungerte før. Skrudde jeg den mot klokka så økte turtallet. Nå skjer det ingen ting.