VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: P-stop på oktober 07, 2016, 15:55:05 pm



Tittel: 1600 injection
Skrevet av: P-stopoktober 07, 2016, 15:55:05 pm
Etter ca. 99 timer med feilsøking, måling og suging går bilen greit når den er varm.
Går overhodet ikke når kald. Ved videre feilsøking fant jeg at bensintrykkregulatoren  ikke var koblet til vakuum. Fant heller ikke noe vakuumslange liggende å slenge. Fryd å gammen forsøkte jeg å finne ett uttak på spjeldhus som var oversett og kunne gi svar i form av falskluft. Neida der var alle tre brukt og jeg klarte ikke å finne nr. 4. Så da skal denne tydeligvis kobles sammen med en av de tre andre.
Spørsmålet blir da hvilken. Sitter 2 uttak i halsen og ett under spjeld. Finner masse skjemaer på el og ohm og trykk. Men ingen oversikt over vakuumslanger. Ville vært greit å få på denne slangen der den skal så er en ting til i orden i hvert fall.


Tittel: Sv: 1600 injection
Skrevet av: Pensjonistenoktober 07, 2016, 16:57:42 pm
Det var da voldsomt!! Nå er jeg mer interessert i timeprisen din??!! Ikke gi deg.


Tittel: Sv: 1600 injection
Skrevet av: Einicoktober 07, 2016, 18:45:13 pm
Hvis det er som på wasserboxer så skal bensintrykkregulatoren ha vacuum fra manifolden under spjeldet.


Tittel: Sv: 1600 injection
Skrevet av: TrettenNullTooktober 07, 2016, 20:55:43 pm
Det var da voldsomt!! Nå er jeg mer interessert i timeprisen din??!! Ikke gi deg.
750 kr timen. Settes rett in på LP konto.

Ikke sant P-Stop


Tittel: Sv: 1600 injection
Skrevet av: Pensjonistenoktober 07, 2016, 23:34:23 pm
Her rotter de seg sammen.
Da tror jeg han bare kan beholde den ::) Det skulle bli kr 74250,- og han er ikke ferdig enda!!


Tittel: Sv: 1600 injection
Skrevet av: P-stopoktober 08, 2016, 12:03:33 pm
Slapp av vi innrømmer ca. 10 % pensjonistrabatt. ;D


Tittel: Sv: 1600 injection
Skrevet av: P-stopoktober 08, 2016, 12:11:15 pm
Hvis det er som på wasserboxer så skal bensintrykkregulatoren ha vacuum fra manifolden under spjeldet.
Takk for svar. Da får jeg koble en y der å fortsette å søke.
Har funnet en liten lekkasje også på retard siden av vakuumklokke på fordeler. Holder ikke vakuum.
Føler allikevel at det ikke er nok til å forklare total håpløs gange ved kald motor.
Men vi får se 100 småfeil blir jo litt til sammen det og. ???


Tittel: Sv: 1600 injection
Skrevet av: 1303SSoktober 11, 2016, 15:53:42 pm
sjekk denne http://www.realtechsupport.org/UB/I2C/VW_L-Jetronic_Fuel_Injection_Workshop_Manual.pdf