VWNorge

Forum => Snikk-snakk => Emne startet av: vwfreaks på november 25, 2016, 20:09:37 pm



Tittel: POSTEN og manglende levering/service
Skrevet av: vwfreaksnovember 25, 2016, 20:09:37 pm
Jeg har for igjen vært på The Samba (og E-bay) og handlet, betalt for varer og porto (dør til dør), sporer pakken og ser at varen ANGIVELIG skal være forsøkt levert på dør, men på de oppgitte klokkeslett var jeg hjemme, og ingen levering.
Da jeg var på posten for å hente fikk jeg beskjed om at ja, sånn er det bare.

Er det mulig å få noen form for kompensasjon, en betaler jo tross alt porto og MVA på både varen og transport ?

Beløpet ville jo ikke bli så stort, men med en del handling så blir det litt, og det irriterer jo mest :-)


Tittel: Sv: POSTEN og manglende levering/service
Skrevet av: Kjell Roarnovember 25, 2016, 23:43:28 pm
Mener å huske at det er avsender som må søke om penger, ikke mottager, når det er noe feil.


Tittel: Sv: POSTEN og manglende levering/service
Skrevet av: VwSplitnovember 26, 2016, 07:42:29 am
Posten Norge er fullstendig overtatt av konkurrenter og nesten totalt borte om få år. Det går i den retningen


Tittel: Sv: POSTEN og manglende levering/service
Skrevet av: Kjetil Limanovember 26, 2016, 10:29:26 am
Du får nok hentelapp fra nærmeste post i butikk om noen dager


Tittel: Sv: POSTEN og manglende levering/service
Skrevet av: P-stopnovember 26, 2016, 11:13:13 am
Når posten var enerådende på markedet ønsket de å gjøre en jobb. Nå har de fått konkurranse på den delen av markedet det er penger å tjene. Derfor ønsker de bare å tjene penger og ikke yte service utover det nødvendige. De sitter nå igjen med bare tapsprosjektene.
Den ene kunden lagt utafor allfarvei som skal ha ett brev levert for kr 10.00. Mens der det bor folk tar andre jobben.
Privatisering har ikke bare gode sider. Ser vel det samme med sykehus og tog / buss. Deling av NSB medførte vel ikke til mer presise tog.
Men mindre utbetalinger i form av reisetidsgaranti, da feilen ligger hos jernbaneverket. Sykehuskøene har heller ikke blitt mindre. det har bare blitt færre sykehus. Er fortsatt timer ledige på dagen dersom du betaler selv eller arbeidsgiver har forsikring.
Brevposten er nesten borte. Så vi må nok regne med diverse forsinkelser og dårlig service, dersom vi ikke betaler ekstra for noe vi fikk før, inkludert i prisen. Distribusjon av papiravfall er også satt bort på anbud i de områdene det bor folk. Posten er forpliktet til å dele ut til alle.
Også han ene som bor igjen på øya. Der leverer ikke norpost el. Totalprisen på strømmen i kontakten har vel heller ikke blitt billigere ved å fritt kunne velge leverandør. De som eier nettet øker bare nettleien når de mister kunder.
Men betaler man godt kommer ups -dhl eller andre med pakken levert på døren til avtalt tid og sted.
Privatiseringen koster bare deg som kunde mer, i mange tilfeller. ;D


Tittel: Sv: POSTEN og manglende levering/service
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2november 26, 2016, 15:03:46 pm
Kom borti noe varsling.. Var ikke meningen.
Uansett helt sant som det er sagt. P-stop..

Men er problemet at pakken er borte?


Tittel: Sv: POSTEN og manglende levering/service
Skrevet av: vwfreaksnovember 26, 2016, 17:21:18 pm
Pakken med AC deler er i hus.

Men er lei av å betale for tjenester som ikke blir utført, samt at tracking bare blir forbigått/endret etter postens forgodtbefinnende.... når de ikke gidder levere, så blir tracking bare endret til "forsøkt levert", i dette tilfellet med klokkeslett 2.13 for så å bli endret til klar for henting på post 12.55

Jeg er normalt hjemme 02.13 om natten, men tror ikke posten leverer på dette tidspunktet.

Er også enig med tidligere svar, det er ikke alltid at privatisering endrer noe til det bedre :-)


Tittel: Sv: POSTEN og manglende levering/service
Skrevet av: svenolenovember 27, 2016, 22:24:35 pm
Har mange transaksjoner også på e,bey. Flere aktører leverer pakker. Vær nøye med at selger informerer om frakt selskap og pakke spor. Søk på oppgitt selskap og følg pakken. Tydelig merking av adresser, telefon nr, e.post, adr, innhold, verdi og ikke minst proforma faktura eller faktura må være på plass.
Det har hendt pakke sovner i toll eller på postkontor og til slutt blir returnert. Levering på dør, ikke hjemme, bor i blokk etc, det skjer at pakken ikke kan leveres og det vil komme opp på pakkespor.
I forhold til EU er pakker et slit for alle parter på grunn av norske regler, spesielt innport.

..


Tittel: Sv: POSTEN og manglende levering/service
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2november 28, 2016, 17:35:03 pm
Det er uansett lov, og smart, å sende en klage.


Tittel: Sv: POSTEN og manglende levering/service
Skrevet av: VwSplitnovember 28, 2016, 21:01:51 pm
Når posten var enerådende på markedet ønsket de å gjøre en jobb. Nå har de fått konkurranse på den delen av markedet det er penger å tjene. Derfor ønsker de bare å tjene penger og ikke yte service utover det nødvendige. De sitter nå igjen med bare tapsprosjektene.
Den ene kunden lagt utafor allfarvei som skal ha ett brev levert for kr 10.00. Mens der det bor folk tar andre jobben.
Privatisering har ikke bare gode sider. Ser vel det samme med sykehus og tog / buss. Deling av NSB medførte vel ikke til mer presise tog.
Men mindre utbetalinger i form av reisetidsgaranti, da feilen ligger hos jernbaneverket. Sykehuskøene har heller ikke blitt mindre. det har bare blitt færre sykehus. Er fortsatt timer ledige på dagen dersom du betaler selv eller arbeidsgiver har forsikring.
Brevposten er nesten borte. Så vi må nok regne med diverse forsinkelser og dårlig service, dersom vi ikke betaler ekstra for noe vi fikk før, inkludert i prisen. Distribusjon av papiravfall er også satt bort på anbud i de områdene det bor folk. Posten er forpliktet til å dele ut til alle.
Også han ene som bor igjen på øya. Der leverer ikke norpost el. Totalprisen på strømmen i kontakten har vel heller ikke blitt billigere ved å fritt kunne velge leverandør. De som eier nettet øker bare nettleien når de mister kunder.
Men betaler man godt kommer ups -dhl eller andre med pakken levert på døren til avtalt tid og sted.
Privatiseringen koster bare deg som kunde mer, i mange tilfeller. ;D

Du har veldig rett i det. Men dette er en begynnelse på en vond sirkel. Det er en grunn til at konkurrenter kommer.


Tittel: Sv: POSTEN og manglende levering/service
Skrevet av: JFPnovember 28, 2016, 22:26:18 pm
Når posten var enerådende på markedet ønsket de å gjøre en jobb... De sitter nå igjen med bare tapsprosjektene.

I 2015 var driftsresultatet for Posten Norge (postsegmentet) på 816 mill. kroner.

Posten bør ikke gå med overskudd. De bør gå med posten.


Tittel: Sv: POSTEN og manglende levering/service
Skrevet av: P-stopnovember 28, 2016, 23:13:10 pm
Helt greit det.  Sammenlignet med 2014 og 2013 har de ca. 3 år igjen å leve.
Men er vel kanskje feil forum dette her ;). Sykehus bør ikke gå med overskudd. De fleste andre bedrifter trenger å gå med overskudd.


Tittel: Sv: POSTEN og manglende levering/service
Skrevet av: VwSplitnovember 29, 2016, 19:03:25 pm
Når posten var enerådende på markedet ønsket de å gjøre en jobb... De sitter nå igjen med bare tapsprosjektene.

I 2015 var driftsresultatet for Posten Norge (postsegmentet) på 816 mill. kroner.

Posten bør ikke gå med overskudd. De bør gå med posten.

Bra sitat! Bør gå med posten i stede for overskudd.

Men økonomer ser det anderledes. Det er viktigere å tjene store penger, enn noe annet. Service og sysselsetting ligger på bunn

Helt greit det.  Sammenlignet med 2014 og 2013 har de ca. 3 år igjen å leve.
Men er vel kanskje feil forum dette her ;). Sykehus bør ikke gå med overskudd. De fleste andre bedrifter trenger å gå med overskudd.


Noen må holde hjula i gang  ;D


Tittel: Sv: POSTEN og manglende levering/service
Skrevet av: P-stopnovember 29, 2016, 23:23:45 pm

Men økonomer ser det anderledes. Det er viktigere å tjene store penger, enn noe annet. Service og sysselsetting ligger på bunn


Noen må holde hjula i gang  ;D
[/quote]

Fortsatt masse service å finne. Det er bare ikke inkludert i prisen lenger ;D