VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Lasse `65 på november 20, 2007, 22:48:24 pm



Tittel: Senke "innvendig"
Skrevet av: Lasse `65november 20, 2007, 22:48:24 pm
Ser det er noen som snakker senking innvendig(ref Odølingen).

Har ikke helt fått med meg hva dere senker da? Går det bare på eldre modeller eller også 65.

Synes camberen så annerledes ut?


Tittel: Sv: Senke "innvendig"
Skrevet av: monarchennovember 20, 2007, 23:48:12 pm
det er forskjellig fortanning på torsions staven utvendig og innvendig. kan bli litt lavt å ta den feks to hakk ned ute og da er det greit å trekke ut hele staven og vri den et hakk opp inne og du får en fin kjøre høyde.....
smak og behag selvsagt...


Tittel: Sv: Senke "innvendig"
Skrevet av: Espen/VW54november 21, 2007, 09:15:37 am
Ser det er noen som snakker senking innvendig(ref Odølingen).

Har ikke helt fått med meg hva dere senker da? Går det bare på eldre modeller eller også 65.

Synes camberen så annerledes ut?

Ja, camberen blir annerledes, da det er stive bakaksler på de gamle bilene. og hjulet går da i en "bue" ved fjering. Sliter litt mer dekk på den måten, men hva spiller det for rolle når det ser bra ut.  ;D


Tittel: Sv: Senke "innvendig"
Skrevet av: monarchennovember 21, 2007, 10:43:42 am
Ikke helt riktig da, at det er stiv bakaksel på de gamle bilene.Hadde du hatt det hadde ikke camberen forandret seg i det hele tatt ved senking.
Men de har stiv hylse/aksling mot hjulet,ved girkassen er de ledda.
Irs den nye typen har ikke hylser men drivaksling som på nyere biler som er ledda både ute og inne, men du får fremdeles en endring i camber ved senking der og.
flisespikkeri kanskje men nå er det nå sagt da................


Tittel: Sv: Senke "innvendig"
Skrevet av: Lasse `65november 21, 2007, 19:01:41 pm
Så da forstår jeg det slik at dette kan gjøres også på en 65 med iRS

Aksling må av og vries på innfesting til kassa, er det rett?


Tittel: Sv: Senke "innvendig"
Skrevet av: Hot Owlnovember 21, 2007, 19:12:07 pm
Senkingen gjøres ved å vri trosjons staven. Driv akselen på en svingaksel bil avgjør derimot hvor mye camber det blir siden den er leddet bare helt innerst ved kassa.


Tittel: Sv: Senke "innvendig"
Skrevet av: Lasse `65november 21, 2007, 19:35:50 pm
Senkingen gjøres vet å vri trosjons staven. Driv akselen på en svingaksel bil avgjør derimot hvor mye camber det blir siden den er leddet bare helt innerst ved kassa.

Ok. Da tror jeg jeg skjønner. takker og bukker  :D


Tittel: Sv: Senke "innvendig"
Skrevet av: VWType1desember 29, 2007, 12:24:04 pm
Høres ut som mye senk med svingaksel bakstilling gir mye belastning på drivakslene!?