VWNorge

Forum => Snikk-snakk => Emne startet av: ØyvindS på november 30, 2017, 14:25:33 pm



Tittel: Cb Competition Eliminators til gatebruk?
Skrevet av: ØyvindSnovember 30, 2017, 14:25:33 pm
Hei, jeg har ett sett CB competition eliminators liggende og lurer på å bygge en "hot street/drag" 2276cc type 1 motor, men lurer på om det er noen som har erfaring med disse toppene, og vet om de fort blir varm ettersom de bare har 6 kjøleribber. Vil de tåle vanlig gatekjøring uten noen ekstra kjøling?  ???



Tittel: Sv: Cb Competition Eliminators til gatebruk?
Skrevet av: Roy Grellandnovember 30, 2017, 14:33:36 pm
Har ikke erfaring selv (bortsett fra at jeg hadde et sett som jeg vurderte å bruke selv, men valgte å droppe det pga kjøling...)

Men et kjapt google-søk ga følgende linker:
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=336577
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?t=64784

Andre kan sikkert fylle på med mer info


Tittel: Sv: Cb Competition Eliminators til gatebruk?
Skrevet av: Speed-Demonnovember 30, 2017, 15:01:48 pm
Hvis effektmålet ditt er moderat hadde jeg gått for andre topper. 044 toppene fra CB for eksempel. De er gode for over 200 hk.


Tittel: Sv: Cb Competition Eliminators til gatebruk?
Skrevet av: Trond Dahldesember 01, 2017, 11:32:59 am
Så lenge motoren ikke er bygget enda så ville jeg revurdert toppene utifra hvor mye effekt du skal hente.
Disse toppene kan fint fungere på gata, men det finnes bedre alternativer for ren gatebruk. Nå skriver du "hot street/drag" da, så hva legger du i det? Hvor mye effekt ønsker du?
Det er mange meninger på det store web'n av folk som aldri har kjørt med de på gata ;-)


Tittel: Sv: Cb Competition Eliminators til gatebruk?
Skrevet av: BeetleBugdesember 01, 2017, 11:50:09 am
Det går men det finnes bedre topper for gata. Husk også at med mindre du har noen som er CNC portet eller håndportet så yter CE toppene langt mindre en feks Mini Wedge eller vanlig Wedgeport. Jeg betrakter CE toppene som halvfabrikat fra CB.

Tilleggsinfo:

- Med E85 så er det overhodet ikke noe problem med kjøling
- Med vanlig bensin så må du bruke isolasjon mellom innsug og forgasser for å unngå at bensinen koker når du stopper motoren. Innsugene til CE er kortere en andre innsug og varmen stiger fort opp til forgasserene.

-BB-