VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Støldal på mai 03, 2019, 23:56:16 pm



Tittel: Porsche 944 turbo understell på 02/03
Skrevet av: Støldalmai 03, 2019, 23:56:16 pm
Vet det er flere som har gjort noe og noen som har gjort mye.

Driver og samler deler og begynnnet snart på montering på min 1302
Har 944T komplette bærearmer av den breie typen i alu, 4 stemplede 944T calippere fremme og bak.
Videre så har jeg bærearmer og stabstag fra 74 1303 med tannstag og 2 bolt innfesting mot spindler og som er breiere enn forstilling fra 02/03 med snekkestyring.

Videre framme blir det komplett 944T fra spindel og ut og med fjærbein fra Kerscher og justerbar innfesting mot dempertårn fra Silver Project. Ellers så har jeg fått tak i bærekuler som passer på Porsche spindler, breiere styrestag, fjørplater fra Porsche.

Har lest på andre nettsider at std boble 2 krets hovedbremsesylinder fungerer greit.

Vet ikke hvordan det blir med akslinger (blir vanlig boble IRS kasse) men mener å ha lest at akslinger og CV joint fra nyere buss passer med std CV joint mot girkasse.

For å slippe å gjøre dumme feil så ønsker jeg tips, innspill og erfaringer fra de som har noe å dele.


Tittel: Sv: Porsche 944 turbo understell på 02/03
Skrevet av: Støldalmai 03, 2019, 23:58:28 pm
Her er noen bilder av det jeg har samlet


Tittel: Sv: Porsche 944 turbo understell på 02/03
Skrevet av: Støldalmai 04, 2019, 00:01:27 am
Felger blir 7 og 9 x 17 originale Porsche


Tittel: Sv: Porsche 944 turbo understell på 02/03
Skrevet av: Støldalmai 04, 2019, 00:07:48 am
Og bilen er en 02 som jeg har eiet flere ganger og forhåpentligvis har lakkert for fjerde os siste gang. Har tidligere vært grønn, blå, grå og nå svart.


Tittel: Sv: Porsche 944 turbo understell på 02/03
Skrevet av: TrettenNullTomai 04, 2019, 11:21:03 am
Dette blir helt rått.
Angående drivknuter så mener jeg at buss knutene er 100mm, så du må bytte flensen på girkassa, og eventuelt stikkakslinger da boble knutene er 90mm, men samme antal splines på drivakselen.
Eventuelt bytter du stikkakslinger, drivaksler, flenser på kassa, og CV knuter til
Porsche 930.
De er 108mm og 28 splines på akselen., og tåler mye juling.


Tittel: Sv: Porsche 944 turbo understell på 02/03
Skrevet av: Støldalmars 17, 2020, 21:10:43 pm
Blir litt mekking nå som det blir mindre av andre ting som skjer på fritiden.
Forstilling så godt som ferdig og bakstilling under montering.
Hentet meg nye akslinger på posten i dag, og er spent på om det passer som planlagt.
[attachment=1][attachment=2]


Tittel: Sv: Porsche 944 turbo understell på 02/03
Skrevet av: Støldalmars 17, 2020, 21:14:54 pm
Forran
[attachment=1][attachment=2]


Tittel: Sv: Porsche 944 turbo understell på 02/03
Skrevet av: Støldalmars 18, 2020, 06:52:54 am
Nye lengre akslinger med 100mm knuter ser bra ut.
Skifter til flenser fra vw Thing på girkassen og dette skal da passe på Porsche sine hubber. [attachment=1]


Tittel: Sv: Porsche 944 turbo understell på 02/03
Skrevet av: Team Antonsenmars 18, 2020, 16:53:17 pm
Hei,  om du ikke alt har fiksa og søkt bt å har alt av papirer i orden , har jeg ei blekka på 36 sider som jeg brukte med min søknad for å få den godkjent ( før ombyggningen startet)med dette oppsettet i en 03 om det kunne hjelpe . 😁😁


Tittel: Sv: Porsche 944 turbo understell på 02/03
Skrevet av: Støldalmars 19, 2020, 12:51:44 pm
Hei,  om du ikke alt har fiksa og søkt bt å har alt av papirer i orden , har jeg ei blekka på 36 sider som jeg brukte med min søknad for å få den godkjent ( før ombyggningen startet)med dette oppsettet i en 03 om det kunne hjelpe . 😁😁
Takk for tilbudet. Jeg har ikke startet på prosessen mot SVV enda og setter pris på all hjelp i så måte. Viktig at alle endringer er godkjent. Har sendt deg en PM.


Tittel: Sv: Porsche 944 turbo understell på 02/03
Skrevet av: Team Antonsenmars 20, 2020, 08:55:02 am
Sendte deg Mail . Du for gi en lyd om du ikke fikk åpnet vedlegget 😆😆