VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Kise på april 26, 2020, 16:36:30 pm



Tittel: Venstre bak hang før og henger på etter skifte av sko og syl. 1968 vw1200
Skrevet av: Kiseapril 26, 2020, 16:36:30 pm
Heisann. Jeg hadde mangel på at bremser hang på venstre bakhjul. Jeg har nu byttet sylinder og sko på begge sider bak, men etter en stund så hang samme venstre bremse på igjen... ble godt og varmt.. hva kan være galt.. mener jeg har etter alle kunstens regler (og bilder) montert alt riktig.. vi luftet også veldig godt.... noen har tidligere snakket om at det skal være en viss slakk i trykket til hovedsylinder... men hvordan får jeg dette perf? Og kan det være det dersom det bare er venstre bak som henger på? Tar i mot alle tips med stor takk... har også justert/stilt justeringen godt så de ikke hang når jeg hadde satt at på efter utskiftet...


Tittel: Sv: Venstre bak hang før og henger på etter skifte av sko og syl. 1968 vw1200
Skrevet av: TrettenNullToapril 26, 2020, 18:01:57 pm
Det er meget mulig bremseslangen som går ut til venstre bakhjul har svulmet opp og holder på trykket.
Har opplevd det ved et par anledninger.

Det du tenker på med slakk på hovedsylinderen, er at det skal være noen millimeter med klaring på staget som går fra bremsepedalen og inn på hovedsylinderen. hvis du ikke har det kan bremsene henge på, men da mener jeg og at alle hjula, eventuelt forhjula vil holde på trykket.
Det kan du kjenne etter ved å trykke forsiktig frem og tilbake med hånden på bremsepedalen.
Den slakket justeres på selve staget ved å løsne mutteren og juster staget ut og inn.


Tittel: Sv: Venstre bak hang før og henger på etter skifte av sko og syl. 1968 vw1200
Skrevet av: SveinTapril 27, 2020, 07:16:56 am
Nesten tette bremseslanger er et vanlig problem, ja. Får å sjekke det, kan du jekke opp bilen og trykke kraftig på bremsen. Går det tregt etter at du har sluppet pedalen igjen, kan du løsne lufteskruen på hjulet som går tregt. Viss det da går lett igjen, er slangen for tett og må byttes.