VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: VWGunnar på april 16, 2021, 08:52:08 am



Tittel: Moment senterskrue
Skrevet av: VWGunnarapril 16, 2021, 08:52:08 am
Har ein 1969 modell vw boble der senterskruen for hjulhuset bak har blitt skrutt opp og skrutt til for å bytte bremseband, hjullager osv på verksted. Når eg jekka opp bilen, oppdaga eg at det eine bakhjulet var litt slarkete. Eg har høyrt at senterskruen skal skruast til med eit spesielt moment, men også høyrt at det ikkje går ann å skrue til for hardt då dette ikkje påvirker hjullageret. Så kva er rett?  ???


Tittel: Sv: Moment senterskrue
Skrevet av: Lynetapril 16, 2021, 10:59:20 am
350Nm og fortsett til du får satt inn låsesplinten.

Hjullageret påvirkes ikke.


Tittel: Sv: Moment senterskrue
Skrevet av: VWGunnarmai 02, 2021, 14:56:04 pm
Takk for svar Lynet :) Har ikkje tilgang til momentnøkkel, men såg på youtube og der viste dei at med ei arm på 18 inches (46cm) kan ein person på 68kg (150 pounds) henge på og få ca 350NM (ca 250 foot-pounds). Har nokon erfaring kor godt dette stemmer?

Eg skrudde opp begge senterskruane for å sjå at alt stod bra til med bremser og pakning. Den eine senterskruen satt veldig fast, og eg måtte til med arm forlenger. Det andre hjulet var for lite stramma til og løsna med ein gang. Når eg no skrudde til senterskruane, brukte eg ei arm på 46cm og stod på med vekta, ca 80kg. Eg gjekka opp igjen bilen og rigla på hjula for å kjenne at slarken var vekke, men den var der fortsatt. Tok på forlenger og stramme til eit hakk til på begge hjula. Likevel er det bittelitt slark på begge hjula. Det rare er at når eg snurrer litt på hjulet (ca 90 grader) og rigler er slarken vekke, snur eg hjula 90 grader til er slarken tilbake. Begge hjullagera er bytta. Er det ok med denne slarken? 


Tittel: Sv: Moment senterskrue
Skrevet av: Bug_Manmai 02, 2021, 16:25:34 pm
Takk for svar Lynet :) Har ikkje tilgang til momentnøkkel, men såg på youtube og der viste dei at med ei arm på 18 inches (46cm) kan ein person på 68kg (150 pounds) henge på og få ca 350NM (ca 250 foot-pounds). Har nokon erfaring kor godt dette stemmer?

Eg skrudde opp begge senterskruane for å sjå at alt stod bra til med bremser og pakning. Den eine senterskruen satt veldig fast, og eg måtte til med arm forlenger. Det andre hjulet var for lite stramma til og løsna med ein gang. Når eg no skrudde til senterskruane, brukte eg ei arm på 46cm og stod på med vekta, ca 80kg. Eg gjekka opp igjen bilen og rigla på hjula for å kjenne at slarken var vekke, men den var der fortsatt. Tok på forlenger og stramme til eit hakk til på begge hjula. Likevel er det bittelitt slark på begge hjula. Det rare er at når eg snurrer litt på hjulet (ca 90 grader) og rigler er slarken vekke, snur eg hjula 90 grader til er slarken tilbake. Begge hjullagera er bytta. Er det ok med denne slarken? 
Kjør en god tur og sjekk om det da er slark:) de har slark når de er kalde


Tittel: Sv: Moment senterskrue
Skrevet av: Ivarmai 02, 2021, 18:29:10 pm
Som Lynet skreiv, så påverker ikkje momentet slakk i hjullagra. Heile momentet blir tatt opp i hylsa som ligger mellom lagra.
På min Plokkopp, står eg med full BMI (100+) på 2m arm, med håndbremsen på, så spinner den på tørr asfalt, når eg skal løyse muttane.
Fortsatt for slakk til å passera PKK utan anmerkning, med nye lager.
Har satt på lager frå ein bil som blei skrota tidleg på 80-talet. Dei har ingen målbar slakk...... Say no more.
Har høyrt rykter om at det er folk som har slipt bittelitt av hylsa, for å bli kvitt slakken.


Tittel: Sv: Moment senterskrue
Skrevet av: SveinTmai 02, 2021, 19:54:53 pm
Som Lynet skreiv, så påverker ikkje momentet slakk i hjullagra. Heile momentet blir tatt opp i hylsa som ligger mellom lagra.
På min Plokkopp, står eg med full BMI (100+) på 2m arm, med håndbremsen på, så spinner den på tørr asfalt, når eg skal løyse muttane.
Fortsatt for slakk til å passera PKK utan anmerkning, med nye lager.
Har satt på lager frå ein bil som blei skrota tidleg på 80-talet. Dei har ingen målbar slakk...... Say no more.
Har høyrt rykter om at det er folk som har slipt bittelitt av hylsa, for å bli kvitt slakken.

Så lenge du har hylse har du vel IRS oppheng? På en vanlig 69 boble er det jo stive aksler og ikke noe slik hylse (med mindre den er automat?).


Tittel: Sv: Moment senterskrue
Skrevet av: TrettenNullTomai 02, 2021, 20:54:53 pm
Hjullagere bak på Bobler har som, som Bug-Man skriver, litt slakk når kalde. De er såkalt C3 lagre, og de har litt klaring når kalde, og blir trangere når de blir varme.
Nesten ingen PKK mekanikere som vet det, og derfor blir det ofte feil på hjullagere bak ved PKK.


Tittel: Sv: Moment senterskrue
Skrevet av: VWGunnarmai 02, 2021, 22:10:11 pm
Takk for mange svar :) Eg har original manuell girkasse frå 1969. Slik eg forstår det er det altså litt slakk i hjullagera bak når bilen er kald, og det er dette slakket eg kjenner når eg rigler på hjula. Eg har nok brukt meir enn 350NM då eg stramma til, sidan eg prøvde å få vekk slakket. Kan det vere ødeleggende?