VWNorge

Forum => Prosjektgarasjen => Emne startet av: JLH på oktober 09, 2008, 19:44:51 pm



Tittel: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 09, 2008, 19:44:51 pm
Her er konfgava mi. Påbegynt cal-looker på 90-tallet, men det hele stoppet i 1996. Det hele startet med en spøk om ønske av boble til komf. Mutter og Fatter fant så denne bilen og de ble enige om et kjøp. De jobbet lenge i skjul for å få den i kjørbar stand, fordi bilen manglet alt av interiør og bremser. Fikk hjelp med dette fra nære vw venner. Etter at jeg mottok den fikk jeg frie tøyler bare jeg sto for utgiftene selv. jeg har gjort mye med bilen, og mye skal gjøres. Bilen er nå bestemt å bli cal-looker med t-bars, fatboy, ass up nose down osv. her kommer div bilder.  ;D


Tittel: Sv: Komfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: JSoktober 09, 2008, 19:49:14 pm
Dette er en tråd jeg gleder meg å følge, spesielt siden du skal gjøre med den akkurat det jeg syntes den trengte da jeg så den på Bug Camp i vår. Andre hjul også så er du i MÅL! Lykke til!  ;D


Tittel: Sv: Komfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Eldiablooktober 09, 2008, 22:11:34 pm
dette blir bra Joakim, lykke til :) du var tross alt med å skrudde folkevogn mens du enda gikk med bleier, så du har allerede lang fartstid som vw-skruer :) allerede i 1996 var du med og fikk notchbacken min på veien.


Tittel: Sv: Komfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Tistlooktober 09, 2008, 22:29:32 pm
Kult!! Godt det er fleire på min alder som går for gull, før alt ant vert kjøpt ;D

Pøs på med bilder!


Tittel: Sv: Komfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Bj?rnoktober 10, 2008, 06:29:55 am
Dette må jo bli bra!  ;D
Åssen motor sitter det i?


Tittel: Sv: Komfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Håvard Hoemoktober 10, 2008, 07:35:09 am
Meget flott bil du har :)
Du får legge ut et bilde av dørsidene dine.....

Blir moro å følge med på..

Hils far..

Mvh
Håvard


Tittel: Sv: Komfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Paasanoktober 10, 2008, 08:14:57 am
Det er skikkelig gave det :D
Lykke til videre og stå på, blir aldri lei luftkjølt


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 10, 2008, 12:40:13 pm
Dette må jo bli bra!  ;D
Åssen motor sitter det i?
Motoren som sitter i er en org 1200, men bilen er nå ståenden pga en aksdyse som har falt hele vegen ned i motoren. :-\
Skal fikses i løpet av vinteren :P
Motoren skal også ''trimes/friskes'' opp ved hjelp av fatter og How to hot rod your vw boka. (litt porting av topper osv.) :D


Tittel: Sv: Komfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Bj?rnoktober 10, 2008, 13:55:27 pm
Oki ;)

Kjekt å ha litt å gjøre i garasjesongen også  :D ;)


Tittel: Sv: Komfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Tistlooktober 10, 2008, 14:18:47 pm
Når bilen ser så bra ut når du får han, då er det jo berre kjekt å putle litt med motoren :)


Tittel: Sv: Komfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Lundbyoktober 10, 2008, 16:04:04 pm
Joakim å gitt!skal følge med her jeg


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 12, 2008, 18:22:44 pm
 ;D Etter litt leting etter bilder har jeg funnet flere, så her kommer det noe flere bilder. ;D
Oppussing av fangere:


Tittel: Sv: Komfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Rikardoktober 12, 2008, 18:43:31 pm
Hey, gratulerer med flott bil;) det blir flere og flere av oss på 14-17 år. Så bra
Stå på!
Mvh Rikard


Tittel: Sv: Komfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Tistlooktober 12, 2008, 19:10:22 pm
Veit ikkje heilt om du bør sette på øyelokk på bilen...


Tittel: Sv: Komfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Ketil S.oktober 12, 2008, 19:39:26 pm
Kjekt å se en "gammel" cal looker. 90 tallet er jo ikke lenge siden.
Jeg synes personlig at de gamle 80 tallerne var kjekke. Forstår ikke helt at noen på død og liv må snakke negativt om 80-tallet og boblene som regjerte da. Det var dødsbra den gangen. Har selv prøvd å spore opp min første bil, en -69, 80-taller med fuglebad på hekken, laksetrapp, perlemorlakk og hele greia. Ble rett og slett deprimert da jeg fikk vite at den var kondemnert i 1996.
Fin bil du har uansett, lykke til med fremdriften. Kjør din stil og ikke hør på hva alle mener om hvilken stil du SKAL ha.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 12, 2008, 19:42:00 pm
 ;D Bremsetrommler, felger og dekk:
Felgene som nå sitter på er bredda org felger. Foran er det 14*5 1/5'' og bak er det 15*7 1/2''.
Felgene er av fabrikkvalitet, og er stemplet med størelser og kode som tyder på at de ble laget som ett sett.
Har også prøvd ORG center-lines, men tviler på at jeg får bruke disse. Disse er TK og fatter sine drag race dekk.


Tittel: Sv: Komfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Rikardoktober 12, 2008, 19:54:36 pm
Veit ikkje heilt om du bør sette på øyelokk på bilen...
jo kom igjen øyelokk blir bra;)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 12, 2008, 19:59:36 pm
Kjekt å se en "gammel" cal looker. 90 tallet er jo ikke lenge siden.
Jeg synes personlig at de gamle 80 tallerne var kjekke. Forstår ikke helt at noen på død og liv må snakke negativt om 80-tallet og boblene som regjerte da. Det var dødsbra den gangen. Har selv prøvd å spore opp min første bil, en -69, 80-taller med fuglebad på hekken, laksetrapp, perlemorlakk og hele greia. Ble rett og slett deprimert da jeg fikk vite at den var kondemnert i 1996.
Fin bil du har uansett, lykke til med fremdriften. Kjør din stil og ikke hør på hva alle mener om hvilken stil du SKAL ha.
Er enig med deg, har sett på mange forskjellige stiler og har bestemt meg å beholde litt av stilen bilen er startet i.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 12, 2008, 20:04:19 pm
Veit ikkje heilt om du bør sette på øyelokk på bilen...
jo kom igjen øyelokk blir bra;)
::)Mener du slik som disse. Ble satt på litt på kødd, men vart litt kult, så de blir værende til jeg har skaffet meg cal-lykter.


Tittel: Sv: Komfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Bj?rnoktober 12, 2008, 20:12:13 pm
Bra du skal beholde stilen på bilen! syns den er nydelig !

tror nok jeg trenger et bilde til før jeg bestemmer meg om bilen trenger øyelokk  :D


Tittel: Sv: Komfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Tistlooktober 12, 2008, 20:12:43 pm
Skal du ha rossi-lykter?


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 12, 2008, 20:17:31 pm
Skal du ha rossi-lykter?
Nei disse er ikke helt meg, men skal ha lykter med blanke glass. Tror de de kalles cal-look lamper USA mod.
helst gamle ikke reprod.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 12, 2008, 20:20:31 pm
Bra du skal beholde stilen på bilen! syns den er nydelig !

tror nok jeg trenger et bilde til før jeg bestemmer meg om bilen trenger øyelokk  :D

Her har du et bilde til, men som sakt skal lyktene byttes og øyelokk bort.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 13, 2008, 18:51:50 pm
Meget flott bil du har :)
Du får legge ut et bilde av dørsidene dine.....

Blir moro å følge med på..

Hils far..

Mvh
Håvard
Her kommer bilder av dørsider.
Jeg bestemte meg tidlig for alu-dørsider, da dette er litt ''race''.
Skar dem ut med stikksag  ::) etter mal fra org dørsider. Ville ha et spor eller lignende, og fatter fikk da ordnet en avtale med tekken om dette. Dro da dit, og fikk sikket et enkelt spor som ble veldig fint og klassisk. Tusen takk for hjelpen Stian (Tekken).
Valgte så å skru disse med svarte umbrakoskruer, dette fikk vi til ved å sette poppnaglejenger i karoseriet/dører. :P


Tittel: Sv: Komfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Bj?rnoktober 13, 2008, 19:04:24 pm
Bra du skal beholde stilen på bilen! syns den er nydelig !

tror nok jeg trenger et bilde til før jeg bestemmer meg om bilen trenger øyelokk  :D

Her har du et bilde til, men som sakt skal lyktene byttes og øyelokk bort.

Nydelig, bra besluttning!  ;D 

Dørpanelene dine ble råe  ;)


Tittel: Sv: Komfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: moonoktober 13, 2008, 19:05:25 pm
oii...KULT!


Tittel: Sv: Komfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Runeoktober 13, 2008, 19:09:28 pm
Klart vi ordner US lamper til den Jokke. Ta med deg far din å stikk innom en dag...


Tittel: Sv: Komfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Tistlooktober 13, 2008, 21:44:31 pm
Kule Paneler!


Tittel: Sv: Komfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Rikardoktober 14, 2008, 07:03:23 am
Veit ikkje heilt om du bør sette på øyelokk på bilen...
jo kom igjen øyelokk blir bra;)
::)Mener du slik som disse. Ble satt på litt på kødd, men vart litt kult, så de blir værende til jeg har skaffet meg cal-lykter.
Ja, som sagt øyelokk blir bra;)


Tittel: Sv: Komfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Fridoktober 14, 2008, 19:28:48 pm
Stå på Jokke

Mvh Tor


Tittel: Sv: Komfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Reieloktober 14, 2008, 22:09:10 pm
Snakker du me'n Torleif så lager han et sett til deg også...(US-lamper altså)

Reis på Biltema og kjøp deg et sett med klarglass-lyter til Golf 1 så
får du no lykter ingen andre har. Iallefall ikke mange  ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 24, 2008, 14:31:09 pm
Oppdateringer er på vei :P


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 25, 2008, 21:11:40 pm
Før SCC ville jeg ''oppgradere'' bilen min litt, så jeg tok en tur til Hot Shop.
Her kjøpte jeg blant annet Cobra klassik stoler.
Disse valgte jeg av den gunn at jeg ville ha noen litt klassiske stoler.



Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 25, 2008, 21:28:04 pm
Div interiør:
Ratte jeg har satt in er et Moon/Grant ratt som er i sølv flake.
Har også funnet en 6-volt turteller som settes på ratt stammen. Tror merket er Lerner.
(Har nemelig valgt å kjøre 6-volt så lenge det funker)
SCC dashemblemet er også på plass ::)


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Tistlooktober 25, 2008, 21:36:55 pm
Jøsses moses! detta vert bra ;D

Var du på scc med bilen ?


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 25, 2008, 21:42:01 pm
Jøsses moses! detta vert bra ;D

Var du på scc med bilen ?
Ja det var jeg :o
skrudde hele natt til Lørdag, og var der desverre ikke før kl 1700 på Lørdag.
Fikk med meg masse fet kjøring :o
Har kjønt at du var der også? ???


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Tistlooktober 25, 2008, 21:45:19 pm
Ja eg var der, men reiste 1700 lørdag :P


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Lundbyoktober 26, 2008, 08:36:46 am
Unge mann:dette ser bra ut!Gleder meg til og se deg jage rundt i Hamars gater med denne. :)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 28, 2008, 20:14:59 pm
 ;D Hallo, jeg har tenk litt på å bytte felger på bilen etter hvert, og trenger litt hjelp.
kom med forslag på felger som kunne passet på bilen min, og innen temaet cal-look. ;D


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: FreddyBoktober 28, 2008, 20:24:49 pm
(http://blogsimages.skynet.be/images/000/474/572_empi5earlylate.jpg)


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Tistlooktober 28, 2008, 20:29:09 pm
helst antrasitt farge 8)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 28, 2008, 20:48:45 pm
Empi 5-spoke var faktisk ett av de første felgene jeg tenkte på når jeg hadde lyst på nye.
Har sett mest på de som er svarte med krom ring, men disse var jo også fete.
PS: Hvis det er noen som vet om noen felger som er til salgs, så si i fra. ;D ;D


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Tistlooktober 28, 2008, 20:52:13 pm
Var desse du skulle ha kjøpt!! http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8272.0.html

Men dei er jo solgt nå ::)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 28, 2008, 21:02:23 pm
Var desse du skulle ha kjøpt!! http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8272.0.html

Men dei er jo solgt nå ::)

Disse ble litt dyre for meg. Men har holdt på å kjøpe et annet sett cal parts felger.
Problemet med å ha disse på bilen er at forstillinga visstnok må kortes inn noe sinnsykt. Har hørt at de orginalt ble laget til buggier. ???


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 28, 2008, 21:15:40 pm
 ;D Bilen hadde vel blitt seende ut som noe slikt no med ''alu'' fargede Empi 5-spoke.
Litt som de til vestre på bildet. 8)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 29, 2008, 15:55:54 pm
Flere forslag ???

Her er ihvertfall bilen med svart blanke Empi 5-spoke. :P


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Tistlooktober 29, 2008, 17:25:14 pm
Vart veldig svart på det siste bildet, men eg stemmer for svarte felger, vist potta er alu, sånn att ikkje alt forsvinner i mørket ;)


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Rikardoktober 29, 2008, 20:53:51 pm
Er det egentlig lov å ha soting på fører og passasjervindu?

RÅ felger denne blir skikkelig bra!
Rikard


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 30, 2008, 15:48:49 pm
Er det egentlig lov å ha soting på fører og passasjervindu?

RÅ felger denne blir skikkelig bra!
Rikard
Dette vet jeg ikke helt, men rutene mine er nå ikke så mørke som dette.
 Tror de er syredyppet eller no.
Ja felgene er rå, men har ikke bestemt meg helt for hvilke felger det blir enda. ???


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Rikardoktober 30, 2008, 16:07:32 pm
Er det egentlig lov å ha soting på fører og passasjervindu?

RÅ felger denne blir skikkelig bra!
Rikard
Dette vet jeg ikke helt, men rutene mine er nå ikke så mørke som dette.
 Tror de er syredyppet eller no.
Ja felgene er rå, men har ikke bestemt meg helt for hvilke felger det blir enda. ???

Okei for det jeg også tenkte på at hvis du kjører om kvelder kan det jo bli litt mørkt å se i speilene...

Valgets kval vettu---


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 31, 2008, 20:07:58 pm
Foreløpig så vil forhåpentlivis bilen se ut som noe slikt til sommeren. ;D


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: wide5oktober 31, 2008, 20:20:50 pm
Kul bil, og kul tråd..
Stå på.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHnovember 19, 2008, 20:49:10 pm
 ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 10, 2008, 18:33:37 pm
God Jul  ::)


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Tistlodesember 10, 2008, 18:50:16 pm
Skjedd noko nytt?? :)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 15, 2008, 16:40:46 pm
Ikke så mye, har egentlig bare lagt planer for hva som skal gjøres til våren igjen.
Bilen står nå lunt og godt i en garasje, og venter bare på at snøen skal bli borte.
Hadde egentlig planer om å ta ut motoren for å fikse den, men så kom det snøen
og da måtte dette vente også.  :-\


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 18, 2008, 23:05:15 pm
Her er det en del som må gjøres, og noe som er feil.
Har nå bestemt meg for å ta ut motoren, men desverre
er garasjen for liten til å skru i, men med porten oppe går det vell. ;D
Litt kald blir det, men jobben er vel gjort på et par timer ???  


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 18, 2008, 23:14:30 pm
Ønskes kjøpt:

USA lykter (''cal-look'')
Fat boy. (helst svart)
Empi 5-spoke. (org eller uorg.) Farge?
Svarte alu T-bars.
Evt dekk til felger.


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Isakdesember 18, 2008, 23:45:04 pm
Heisann!

Supert at du er blitt like glad i VW som oss andre! Jeg ser fram til mange treff og stunder framover. Ta med deg far'din og stikk innom en dag.

Legger ut noen mobilbilder fra da vi henta bilen.

GOD JUL!

Isak


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Tistlodesember 19, 2008, 16:01:05 pm
Kva er det du skal gjera med motoren?


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 19, 2008, 20:30:31 pm
Dette må jo bli bra!  ;D
Åssen motor sitter det i?
Motoren som sitter i er en org 1200, men bilen er nå ståenden pga en aksdyse som har falt hele vegen ned i motoren. :-\
Skal fikses i løpet av vinteren :P
Motoren skal også ''trimes/friskes'' opp ved hjelp av fatter og How to hot rod your vw boka. (litt porting av topper osv.) :D
Som sagt tidligere i tråde, så er det dette som skal gjøres, pluss litt fiksing på det visuelle. ;D


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Tistlodesember 19, 2008, 20:53:26 pm
okai! Vert bra det!! :)


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Rikarddesember 19, 2008, 22:53:53 pm
Jeg bare sier det, for akkurat det du skal gjøre, skulle jeg gjøre med min motor og, å jeg fikk det jo forsovet til, men viftehuset mitt slo seg vrang i kampens hete, noe som tydeligvis endte med at medeieren min fjernet fjæra til luftespjeldet, og det viste ikke jeg så når monteringen startet, og vi monterte motoren hadde han glemt at fjæren var borte, og vips, nå  sitter jeg med en sprengt motor :P

Pass på og vær nøye med å følge med på alle deler....


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 19, 2008, 23:23:06 pm
Leit å høre. Kjekt at termostaten og alle spjellene virker som dem skal.
Blir varmt hvis dem ikke funker vettu. Regner med at det er her fjæra kommer inn ???


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Rikarddesember 19, 2008, 23:26:05 pm
Ja, de blir ikke holdt åpne sånn som de skal og ta blir det tett i blokka :-[ så det er ikke bra


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHjanuar 01, 2009, 14:20:07 pm
Godt nyttår  ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHjanuar 02, 2009, 18:48:13 pm
Rotet litt i verkstedet da jeg fant disse.....45 Dellorto.




Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Tistlojanuar 03, 2009, 19:50:22 pm
Sånne skulle eg ønskt eg hadde liggande i garasjen 'og ::)

Men bilen din Trenger desse!! :)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHjanuar 03, 2009, 21:12:59 pm
Desverre skal ikke disse på min bil. :P


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Tistlojanuar 03, 2009, 21:40:43 pm
Skal du ha 48 IDA då eller ;D


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: JLHjanuar 03, 2009, 21:44:08 pm
Nei, skal ikke bytte motor i det hele tatt.
Skal bare fikse den orginale slik at den går igjen. ;D


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Tistlojanuar 03, 2009, 21:46:29 pm
Tek da på sikt, skal du sei ;)


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: H-MEKjanuar 03, 2009, 21:49:16 pm
Desverre skal ikke disse på min bil. :P

Klart du må ha skikkelig motor. Fadern sponser bensin! ;)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHjanuar 18, 2009, 18:26:19 pm
Nå er jeg med som ''Lærling'' på et 1915 prosjekt.
Legger derfor ut noen bilder fra prosessen, og flere vil komme.
Veldig lærerikt og morsomt.


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Anders Røsåsenjanuar 25, 2009, 20:23:07 pm
skuff den bak i bobla di så har du motor som svarer til utsene ;)


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: MLHfebruar 23, 2009, 10:17:45 am
Hørt rykter om at motoren er ute og demontert........Fant du noen spennende deler inne i sylinderene som ikke skulle være der?


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHfebruar 26, 2009, 20:20:35 pm
Ok har endelig fått ut motoren til tross for alt snøværet.
Jeg heiset opp bilen å satte den på bukker for å så kjøre en jekk oppunder motoren. Da fjernet jeg det bakre dekselet i motoromet før jeg så fjernet de 4 motorboltene. Husk å fjærne gassvaieren, og hvis du har varmepotter husk å fjerne vaierene. Etter litt vrikking og heising opp og ned, var endelig motoren ut.
Når jeg til slutt hadde fått demontert hele motoren og tatt av toppene fant jeg synderen...... :P
Nemlig en aks dyse fra forgasseren......


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Tistlofebruar 26, 2009, 22:15:15 pm
Kordan i all verden har den komt inn det?? :o


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHfebruar 27, 2009, 14:42:38 pm
Den har løsnet inni forgaseren og falt ned til toppen gjennom innsuget,
før den så har kommet seg gjennom ventilen og inn mellom toppen og stempelet.
Noe kan også tyde på at dysen har blitt litt knust FØR den kom
seg inn til stempelet gjennom ventilen fordi det lå biter i begge sylindere!! :o


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHapril 12, 2009, 18:50:55 pm
Lenge siden siste oppdatering, men har ikke hatt tid til internett pga skruing.
Demontering av motoren gikk veldig fint, og motoren var generelt slitt. Fant ut at det ikke var nødvengig med noe store påkjostinger, men pakninger og slikt småteri var en selvfølge. Sylindrene tok vi å honet for å få bort den glaserte overflaten. Dette hjelper oljefilmen til å feste seg bedere i sylinderen. Vi skjekket også toppene for lekasjer og større skader.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHmai 11, 2009, 13:00:50 pm
Lenge siden dette er gjort men...
Bestemte meg for å få bort apricot fargen i motorommet, så da ble det lakkering.
Lakke da svart, med en liten detalj på viftehuset. Valgte da å legge flammer
på viftehuset, mye fordi jeg liker flammer. Vet at dette er gjort før.
Coil ble flyttet fra fremsiden til baksiden av viftehuset for å ikke gjømme flammene.  ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHmai 11, 2009, 13:03:34 pm
Flammer:


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Anders Røsåsenmai 11, 2009, 13:05:39 pm
jævli bra ;D blir drit rått ;)


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Tistlomai 11, 2009, 16:58:25 pm
Utrulig kult!! Men no må du jo ha motorvask oftare 'og! ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHjuni 03, 2009, 17:12:34 pm
Montering av motor gikk veldig fint, og etter litt kjøring så er motoren forsatt tett.
under montering brukte jeg blant annet en orginal stempelfjør-klemme. Veldig morsomt og lærerikt, lærte blant annet litt om momenter på topper og slikt. Sluttresultatet er da en veldig friskt og fin 1200 ccm som kommer til å fungere en god stund til.  ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHjuni 03, 2009, 17:16:54 pm
Før og etter bilde av motorom  ;D :


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHjuni 03, 2009, 17:33:40 pm
Har også kjøpt meg ny eksos/lyddemper da stingeren ga oss litt for mye oppmerksomhet.......
Kjøpte meg da en Phat boy. Men så lenge ''ormboet'' var modifisert til en
1200 fra før, så måtte vi da også modifisere Phat boy'en litt. Den er nå ikke
helt 100%, men jeg skal modifisere den litt til før jeg er førnøyd.
Bilder:


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHjuni 03, 2009, 17:55:08 pm
Har også laget meg en skilt holder i forbindelse med at jeg skulle ha T-bars på bilen.
Denne ble laget i 0,9 mm aluminium med en profil i for å stive den opp.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHjuni 03, 2009, 18:05:49 pm
Har også byttet ut de orginale lyktene mine med ''Usa lamper''.
Disse er satt inn med to 6 volt 5 wat parklys pærer og to sealed beam 7 tom 6 volt.
Blir ganske så mye bedre lys med disse i forhold til de orginale.  :)


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Tistlojuni 03, 2009, 22:15:22 pm
 :o

No begynner det virkelig å svinga her! Motorrommet kom seg med litt over 100%!! 8)

Men du har komt langt! I følge statestikken min så er det veldig få som har fått konfirmasjonsbilen så langt på vegen alt!


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: volkswagen1302juni 10, 2009, 14:27:02 pm
fy faen den bilen blir bare fet ass!!

grattis!


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 10, 2009, 13:17:56 pm
Ja da  var det klart for eu-godkjenning og listen har grei lengde. Veldig kjett med bil som ikke er gamel nok til å slippe eu-godkjenning.
må fikse litt når bilen aldri i livet går igjennom med blant annet senking og felger/dekk med noe annet:
Heve bilen.
Felger dekk.
justere lys som er på bærtur.
Fikse bremser bak rister (mistanke om glaserte bremsebånd).
bytte ratt. (rattet er for nærme blinklysarmen)
fikse tute (se om vi får liv i den slitene seks volt tuta)
bytte eksos (bråker, stikker ut bak)
ta av t-bars (da dette er det samme som å kjøre med fangerbrakketter uten fanger)
Da er det bare å starte, snø er også på veg så man begynner å få det litt småtravelt. hehe ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 28, 2009, 20:04:38 pm
JA. Da var den endelig godkjent og fikk bare en feil gitt. Tuta funka ikke hehe.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 28, 2009, 20:06:54 pm
 ::)


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Mr. Empiboyoktober 28, 2009, 21:02:34 pm
Bra felgvalg! Endelig en utgave av disse felgene som ikke er DRITT-KJEDELIG!


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Tistlooktober 28, 2009, 21:08:11 pm
Gratulerar med godkjenning!! Og håper å snart få sjå bilen med dei felga!!! Dei er rå! :)


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Lundbyoktober 28, 2009, 22:03:40 pm
Har du kjøpt?de blir bra


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 28, 2009, 22:50:56 pm
Disse ligger trygt og godt på rommet, jeg ser på dem nesten hver dag hehe. Er lenge å vente til våren nå. ;D


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Hansoktober 29, 2009, 01:22:02 am
Seriøst stilige felger !!


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Hølbyoktober 29, 2009, 11:11:58 am
Kul tråd og en sjefs konf gave må jeg si.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 29, 2009, 18:47:56 pm
Kul tråd og en sjefs konf gave må jeg si.
Har gjort mye med den, og det meste har jeg gjord selv med god hjelp fra andre.
Bilen var for det meste 100% orginal når jeg fikk den, og nå er den ikke det lenger hehe. :D


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: roarrag57oktober 29, 2009, 18:56:04 pm
blir rå med de felgene...å svarte fangere:P


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 29, 2009, 19:21:40 pm
blir rå med de felgene...å svarte fangere:P
Kjører T-bars. (alu), men vurderer å lakke de svarte?


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 29, 2009, 21:01:51 pm
blir rå med de felgene...å svarte fangere:P
Kjører T-bars. (alu), men vurderer å lakke de svarte?
Men det skal sies at jeg fakrisk har et sett med fangere hvor krommen er tatt av og alle hull er påbegynt igjensveising. ;D


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: Reieloktober 29, 2009, 21:11:00 pm
Bort med all krommen mænn.... Svarte fangere er kulest tror jeg.... ;D ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHnovember 01, 2009, 18:45:10 pm
Da har helga gått like fort som penga....
På Lørdag var det delesanking. Dro først til Jessheim for å hente
2stk 205 70 15 dekk og 2stk firestone 145 R15, før vi så tok turen
videre inn til Oslo for å hente deler til mitt nye motorprosjekt. ::)
Bilder kommer.....


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker/Prosjekt 1835.
Skrevet av: JLHnovember 01, 2009, 19:09:50 pm
Prosjekt 1835:
Oppsett:
org 1600 topper som er max porta med ventiler 40mm og 35,5mm. som selvfølgelig er tatt opp til 92mm(1835)
1835 sylinder sats.
Orginal veiv.
Cam Engle W100 eller W110 (ikke helt bestemt meg)
Ventil løftere nye orginale.
vipper oppgraderte orginale eller 1:25 vipper.
full flow og org kjøler (for å bruke filter)
gassere Webere IDF 40mm med CB oppgraderings kit som gjør at de har tilsvarende flow som Webere IDF 44mm.
200mm clutch.
Bosch 009 tenningssystem.
Kjøre med 6 Volt på motoren.
Her kommer noen  bilder ;D


Tittel: Sv: Konfgava mi. T1 1965.
Skrevet av: volkswagen1302november 01, 2009, 22:02:58 pm
ja, dette blir bra!
gleder meg til å se den ferdig!


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker/Prosjekt 1835.
Skrevet av: JLHnovember 08, 2009, 22:14:56 pm
Ja da har man fått gjort litt, og Blokka er endelig fra hverandre. har alldri i livet hvert borti noe mer grisete motor enn dette.
Har gått over alle deler som skal brukes opp igjen som feks veiv og råder, og dette ser veldig bra ut. har også tatt den sluttningen at blokka ikke trenger å linjeborres.
Bildene svarer for seg :P

Rettelse blokka må linjebores. :)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker/Prosjekt 1835.
Skrevet av: JLHnovember 08, 2009, 22:18:51 pm
Flere bilder.
Vask, og enda litt mere vask hehe ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker/Prosjekt 1835.
Skrevet av: JLHnovember 08, 2009, 22:31:00 pm
Har også fått gått over toppene, og her blir det flow...
Toppene er org 1600 topper som er godt modifiserte/bearbeidet.
Ventilene er innsugsventiler på 40mm, og eksosventiler på 35,5mm.
Toppene er også skikkelig porta, i mine øyne er de passe max porta både innsug og eksos.
Plugghullene er også igjensveist, og gjenget opp til andre gjenger, sammtidig som de er vinklet litt annerledes i forhold til forbrenningskammeret.
Her er det vist noen som har lagt ned noen gode arbeidstimer i disse toppene.
Blir spenende å se hva slags effekt det blir ut av disse toppene.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 04, 2009, 19:17:49 pm
Skjer lite her nå da det er drit kaldt, og mangel på penger til deler osv, men snart jul så vi får se hva nissen drar inn (hva jeg kjøper meg når jeg har penger ;) )

Slenger med ett bilde av hvordan bilen så ut i 2008.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: kvanvikdesember 04, 2009, 22:58:12 pm
hvor fikk du tak i usa lykter??


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 05, 2009, 20:14:28 pm
Jeg kjøpte repro usa lykter fra hotshop, som jeg satte to 7'' seald beam lamper i. Passet rett inn. du kan også sette inn H4 innsatser i disse.
Valgte å bytte ut lykteringene på de med org, da repro passet dårlig og så helt ræva ut. Ble mye bedre med org lykteringer.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Lundbydesember 23, 2009, 17:11:13 pm
Grattis med dagen Hansen


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Reieldesember 23, 2009, 20:19:04 pm
Grattis med dagen Junior :-*


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JonBdesember 23, 2009, 20:24:58 pm
Gratulerer med dagen! :-)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: HansOdesember 23, 2009, 21:05:15 pm
Hmmm... Likner faktisk veldig på bilen min i farge og mange andre detaljer. Bare din er 65 og min 60. 8)

Gleder meg til fortsettelsen. Vi har faktisk mange like planer uten at vi vet om det selv trur jeg ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Tistlodesember 23, 2009, 21:27:39 pm
Grattulerar med dagen ja!! Fått noko gydd til bilen eller? :)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Bj?rndesember 23, 2009, 22:52:15 pm
Gratulerer med dagen!
16 år og endelig lov til å øvelsekjøre  ;)

Slenger ved et stemningsbilde fra BG på torget i år, NYDELIG bil du har  8)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 24, 2009, 10:06:31 am
Tusen takk for alle gratulasjoner, og god (h)jul til alle sammen  ;D

Har ikke fått noe goddis til bilen, men det klarer man å ta seg av selv nå hehe. Blir noen handleturer ut over nyåret tenker jeg.  :o

HansO, spenende å høre at vi har ganske like biler, har du noen bilder av bilen din eller en prosjektråd? hadde vært kult å få se bilen din.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 25, 2009, 14:03:51 pm
Da var julen omme og Engle W125 og Løftere er på plass ;D
Da kan motorbygging fortsette og blokk kan sendes på maskinering og linjeboring. ;D[attachment=1]


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Lundbydesember 25, 2009, 19:35:32 pm
Nå vet du...julegave eller?


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 25, 2009, 19:45:12 pm
Nå vet du...julegave eller?
::) ja det var det hehe  :o


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Lundbydesember 25, 2009, 19:48:54 pm
Håper fjærene passer da.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 25, 2009, 20:09:51 pm
Håper fjærene passer da.
Etter forskningen jeg har gjort så skal det gå fint.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Reieldesember 27, 2009, 19:35:45 pm
Fikk du no penger eller? ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 27, 2009, 19:51:34 pm
........ja en STOR pappeske hvor det var 1 og 1 femtiøring taipet på innsiden med 1 og 1 taipbit som utgjorde 407.50 kr som da vil si 815 femtiøringer, men dette vet vel du noe om........ ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Lundbydesember 27, 2009, 20:07:23 pm
Har Hansen og Hansen fått litt mye fredags pils igjen........


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 27, 2009, 20:11:13 pm
Har Hansen og Hansen fått litt mye fredags pils igjen........
Var nok Mrs. Rustad og Mr. Hansen som skulle finne på litt bøll.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 28, 2009, 17:58:57 pm
Sitter her å funderer litt på hvordan bilen kommer til å se ut med de nye felgene, og derfor laget jeg en Busselecta/paint tegning av bilen.

Tror det kommer til å bli supert.  ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: HansOdesember 28, 2009, 22:03:34 pm
Kult!!

Bare eksos og t-bars som skiller oss nå ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Tistlodesember 28, 2009, 22:18:16 pm
Er ikkje alle som får trimcam og løftarar til jolapakka 8) Dette her kan jo berre verta bra! Du har ikkje vurdert svarte T-bars då, som står i stil med alle dei andre svarte detaljane på bilen din?:)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Joachimdesember 28, 2009, 23:33:48 pm
Enig i at jeg tror det passer bra med svarte t-bars..
Ser jeg deg på funrun Hansen?:D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 29, 2009, 00:51:49 am
Ser meg på Fun Run. Med svarte T-Bars blir det litt for mye svart tror jeg, men vi før se har vært inne på tanken. :)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 29, 2009, 01:06:40 am
Kult!!

Bare eksos og t-bars som skiller oss nå ;D

Blir nesten litt skremt nå hehe :D

Men nå må jeg få se noen bilder av bilen din ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Kjetildesember 29, 2009, 13:05:37 pm
Ser meg på Fun Run. Med svarte T-Bars blir det litt for mye svart tror jeg, men vi før se har vært inne på tanken. :)

Hvor ble støtfangera av?   :P ::)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 29, 2009, 14:23:25 pm
Ser meg på Fun Run. Med svarte T-Bars blir det litt for mye svart tror jeg, men vi før se har vært inne på tanken. :)

Hvor ble støtfangera av?   :P ::)
Dem ligger på vent, liker t-bars, men som sagt tidligere i tråden så har jeg fangere liggenes som jeg har no planer for, så vi får se etterhvert men nå blir det T-bars  ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: HansOdesember 29, 2009, 14:29:57 pm
Ikke mye å vise fram i denne prosjekttråden, men her er en liten smakebit etter støvete opplagring i låven min. Felgene skal bli silkematte svarte trur jeg.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 29, 2009, 14:35:05 pm
Ikke mye å vise fram i denne prosjekttråden, men her er en liten smakebit etter støvete opplagring i låven min. Felgene skal bli silkematte svarte trur jeg.
Kult, vis de blir silkematte så blir de seende litt ut som de silkematte felgene som er i samme serie som felgene mine. Jøren Larssen selger blant annet disse. Skal felgene dine da bli helsvarte, eller skal du ha en blank kant på de? Fin bil og fin farge hehe :D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHjanuar 21, 2010, 18:42:25 pm
Etter litt feilinformasjon som jeg har funnet på nettet angående Engle W125 camen, så har jeg nå kommet frem til at den camen er alt for kvass for min motor  :-\. Denne camen bør helst ikke brukes under 2liter og den fungerer ikke skikkelig før 4000rpm. Området til denne camen er 4000 - 6500 rpm, og dette er alt for kvast i forhold til motoren jeg bygger :(. Derfor har jeg nå fått tak i en cam som er mye bedre i forhold til mitt motorbygge, en Scat C35 som har et best arbeidsområde på 1500 - 5500 rpm som da er et mye mer behagelig turtallsområde.  ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHjanuar 24, 2010, 13:10:28 pm
Ja da har jeg fått litt flere deler igjen.
Nå er repro 009 fordeler, 26mm oljepumpe og Scat C35 cam pakke på plass. ;D
Blokk er på maskinering og linjeboring, stemplene er på broshing da krysspinnen gikk for trangt i stempelet, veiv bores til 8 stift og poleres.

Ting som kanskje skal gjøres i nærmeste fremtid er:
Lette svinghjul, balansere veiv, svinghjul, reimhjul, og råder, kanskje fikse mere kompresjon i toppene, slipe inn ventiler i toppene og sjekke at de er tette, sette inn nye krysspinne lager i rådene og broshe disse vis det er nødvendig å sette inn nye. :D Og listen kan egentlig fortsette i det uendelige helt til motoren er ferdig. ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker. Kompresjon
Skrevet av: JLHfebruar 16, 2010, 19:47:05 pm
Trenger hjelp til å måle kompresjon i toppene mine.
Jeg vet alt det med plate og farget væske i toppen,
men hvor finner jeg formelen for kompresjon/hvordan
kommer jeg frem til de riktige tallene.
Føler meg litt smådum, men trenger virkelig litt råd
om dette da det er første gang ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker. Kompresjon
Skrevet av: H-MEKfebruar 16, 2010, 19:52:36 pm
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&content=std_technik_motordaten&wkid=169728121520

Her er det mye kjekt å vite!


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker. Kompresjon
Skrevet av: JLHfebruar 16, 2010, 19:55:01 pm
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&content=std_technik_motordaten&wkid=11174361892

Her er det mye kjekt å vite!
Se der ja, her er det kanskje litt vet du, men kommer bare rett inn på hovedsiden jeg og ikke på den oppgitte linken.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker. Kompresjon
Skrevet av: H-MEKfebruar 16, 2010, 20:07:15 pm
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&content=std_technik_motordaten&wkid=169728121520

Her er det mye kjekt å vite!
Se der ja, her er det kanskje litt vet du, men kommer bare rett inn på hovedsiden jeg og ikke på den oppgitte linken.


Vanskelig å linke direkte hos csp. Lagt inn ny link nå.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker. Kompresjon
Skrevet av: JLHfebruar 16, 2010, 20:10:24 pm
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&content=std_technik_motordaten&wkid=169728121520

Her er det mye kjekt å vite!
Se der ja, her er det kanskje litt vet du, men kommer bare rett inn på hovedsiden jeg og ikke på den oppgitte linken.


Vanskelig å linke direkte hos csp. Lagt inn ny link nå.

Fortsatt samme problemet, men fant frem selv jeg hehe ;)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker. Kompresjon
Skrevet av: SveinTfebruar 16, 2010, 20:15:36 pm
Eller bare bruke vedlagte excel ark for å finne kompresjonen  ::)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker. Kompresjon
Skrevet av: JLHfebruar 16, 2010, 20:21:08 pm
Genialt. TUSEN TAKK :D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHfebruar 22, 2010, 18:55:50 pm
Da har man hvert å hentet litt deler igjen.
Da er:
Blokka ferdig linjeboret, boret opp til 1835ccm og gjenget til full flow.
Svinghjul er lettet
Veiv er ferdig polert og boret til 8 stift
lager til veiva med riktige dimensjoner i forhold til linjeboring (overdimensjonerte lager). ;D

Nå er det ballansering som står for tur, venter bare på noen smådeler som råder og straitcut camgears ;D

Det begynner å klø godt i fingra nå hehe :o


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Tistlofebruar 22, 2010, 23:24:43 pm
Vil tru det begynner å klø i høgre foten 'og ;D

Men detta ser Veldi bra ut!!


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JonBfebruar 22, 2010, 23:40:11 pm
Ser bra ut dette!


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHfebruar 25, 2010, 23:37:21 pm
Da har man fått gjort pittelitt igjen, men ikke noe stort.
Har nå fått banket inn fire nye dowelpins med Locktight slik at fire ble til 8 stift :D
Da verkstedet er veldig kaldt så ville veiv osv vært uhåndtelig, derfor ble
kjøkkenbenken tatt i bruk, noe som funket bra men som mor ikke var like
begeistret over hehe ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHfebruar 26, 2010, 14:07:08 pm
Da har man rotet litt i bilder igjen, og da fant jeg et bilde av
hvordan bilen sånn ca så ut før jeg beggynte å ''fikse'' på den.
Centerline var bare på lån av fattern. :)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHmars 16, 2010, 16:27:37 pm
Da har det skjedd litt på motorfronten igjen. ;D
Topper er sendt på maskinering for å øke kompresjonen, og råder er sendt på broshing da jeg har presset inn nye krysspinnelager i disse.
Jeg har også fått sandblåst alle kjøleblekk utenom de jeg mangler.
Straight cut cam gears er også i boks. Disse er selvfølgelig ''steel on steel''  8)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHmars 16, 2010, 16:33:50 pm
Straight cut camgears :)
http://www.youtube.com/watch?v=SynhO3LoJsA


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Martinmars 16, 2010, 16:38:54 pm
go lyd  ::) blir ikke lei den lyden der akkurat med det første


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHmars 25, 2010, 21:01:55 pm
Da er det tid for en liten oppdatering ;D
Topper er nesten ferdig bearbeidet, de mangler bare en siste finish på cc.
Råder er ferdig broshet og det ble sefølgelig NICE med en smooth fit.
jeg har også fått lakkert to strøk med grunning på de sandblåste delene. :)
Motor deler er også sendt på ballansering, så nå venter jeg i stor spenning hehe :P :)

Har også skaffet meg et kjempe fint Astrali ratt i mykt og godt skinn, med tuteknapp i skinn. Dette tror jeg blir smooth. ;D

Her er noen dårlige mobilbilder :P


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHapril 02, 2010, 23:29:40 pm
Lite har skjedd, men noe har skjedd.
Har gjort litt med toppene igjen, har blant annet fått satt inn ventiler.

Bilen har også fått vært ute på sin første kjøretur i forbindelse med Klubbens PÅskegrilling og cruise.
I den forbindelse bestemte jeg meg for å få satt på de nye felgene, og det ble NICE ;D 8)

Bilder:


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Lundbyapril 03, 2010, 20:53:50 pm
Jeg liker stilen på din og Øystein sin.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Lundbyapril 03, 2010, 20:55:59 pm
Her er et bilde av JHL(i arbeid såklart)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker. Motorluke, Hjelp!
Skrevet av: JLHapril 08, 2010, 17:04:16 pm
Hvet noen hvor jeg kan få tak i en slik motorluke, eller er det kanskje lettere å lage en selv?


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Reielapril 09, 2010, 16:22:55 pm
Dette er akkurat sånn jeg så for meg og står fortsatt for det jeg sa...

Bygg den sjøl utifra hva markedet har å tilby... Kan fint ordnes... Bruk fantasien da mann.... ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Lundbyapril 09, 2010, 16:43:29 pm
Troe det var Flat 4 som hadde sånne for salg men en sånn lager far din


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHapril 09, 2010, 17:16:21 pm
Kan lage selv og jeg ikke noe prob hehe, men har også fått tips om noen som selger dem for rundt 1000kr, så det går ann å vurdere det også. Men er som sagt fult mulig å lage selv.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JSapril 09, 2010, 18:28:20 pm
"Aronson" luker lager The Paintbox kopier av.
http://www.thepaintbox.co.uk/


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHapril 15, 2010, 17:20:15 pm
Da har det skjedd litt.
Har fikset eksospotte som jeg lenge har hatt lyst til å fikse.
Dette er fordi buen på eksosen var alt for langt ut, var stor og rar.
Noe på grunn av modifikasjonene jeg gjorde ellers på eksosen.
Men nå er det endelig fikset, så da kommer det ett før/etter bilde.
Før:


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHapril 15, 2010, 17:25:49 pm
Etter:


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHapril 15, 2010, 17:40:26 pm
Da har jeg fått igjen delene mine fra ballansering, og jeg er KJEMPE fornøyd med jobben.
Takk til SveinT her på forumet for en utmerket ballanseringsjobb.
Men desverre så må nok motorprosjektet vente en uke eller to, da jeg jobber med å få ferdig mopeden min :P


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker. Timing av fordeler aksel.
Skrevet av: JLHjuli 13, 2010, 21:56:43 pm
Hei driver å skrur litt igjen, mer info senere.

MEN, hvordan skal man time fordelerakselen som sitter i blokken riktig i forhold til tenning og fordeler drev på veiva, når man setter i sammen igjen short blokka? hvordan skal sporet som er off center være osv osv........


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Tistlojuli 13, 2010, 23:22:30 pm
Den deler på fordelar akslingen som har offsett hakk skal peka bakover frå blokka(bak når du ser på motor i bil) og stå 90grader på blokk skjøyten. So setter du inn veiva og kammen og finn rett med hakka på dreva, so trikser du til sånn att du får veiva skikkeleg nedi på alle lagera


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Anders Røsåsenjuli 14, 2010, 20:09:59 pm
Je setter sammen blokka til short blokk, slider de to metallshimsene nedi blokka,(bruk gjerne litt fett eller grease for å klebe sammen shimsene ) slider dem ned på en metallstang som passer, f.eks gassstag til doble :D
Deretter stiller je motoren i tdc gnist på sylinder nr 1 og sikter med sporet på fordelerakselen som fordeleren blir drevet av mot den bakerste pinnbolten bensinpumpa sitter i (altså den mot reimhjulet) og slipper den nedi, den store  av halmånene på akselen, mot viftehuset. Da skal den være riktig, i alle fall har det funka for mei :)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHjuli 15, 2010, 20:14:55 pm
Tusen takk begge to, har ikke fåt gjort noe særlig i det siste da jeg jobber, samtidig som jeg er på hytta, så da blir det lite internett.
kommer bilder og updates snart, jeg lover. Noe ev grunnen til at motoren har ventet så lenge er den at jeg har drevet met et annet luftavkjølt kjøretøy i mellom tiden ::), så noe mer info og bilder kommer der også så snart som mulig. prates..... 8)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHjuli 26, 2010, 17:12:13 pm
Da har man tid til å oppdatere igjen.
Som sagt så har motoren måtte vente litt på grunn av et annet luftavkjølt prosjekt.
Dette prosjektet er mopeden min som er en 1974 Tempo Corvette 380.
Denne har jeg helrestaurert helt fra bånn av med ny lakk osv.
Ikke vw, men her er ihvertfall noen bilder........


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Tistlojuli 26, 2010, 17:25:10 pm
Heheh det var ein toffing! 8) Har sjoel ein corvette, litt nyare antar eg. Du skal ikkje berre color-coda mopiden i samme stil som boblo daa ? 8)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHseptember 08, 2010, 19:03:56 pm
Da e rdet LENGE siden det var en oppdatering, men jeg har skrudd litt, og ting har falt mer på plass.
Jeg har nå kommet så langt at jeg har fått satt sammen blokka, jeg har målt vendehøyde, jeg har shimset vendehøyde og jeg ghar fått satt på støtstangrør og topper. Jeg har gjort mer også som jeg ikke kommer på akkuratt nå. Men så langt har jeg kommet at toppene er på hehe :)

Da kommer det masse forskjellige bilder som jeg har tatt ettersom jeg har skrudd:)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHseptember 08, 2010, 19:07:33 pm
Mer:


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHseptember 08, 2010, 19:11:03 pm
Mer:


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHseptember 08, 2010, 19:13:44 pm
Mer:


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHseptember 08, 2010, 19:14:00 pm
Mer:


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHseptember 08, 2010, 19:22:31 pm
Da tror jeg det holder for denne gang, så skal jeg prøve å bli flinkere til å oppdatere. Kunne skrevet mye til bildene, men mye av det er lenge siden , så jeg lar det være for denne gang. Men fra nå av skal jeg prøve å være flinkere  :)

Som man ser, så er det mye deler som har blitt innkjøpt, og noe av de mange nyinnkjøpte gromdelene er bla. 1:1,25 vipper, Filterking trykkregulator, Facet bensinpump, en morsom 12V Brandpumpe dynamo + mye mye mer.

Så Kort oppsumert så begynner ting å falle på plass, men nå som jeg bor på Hybel og går på skole, så blir det lite motorskruing osv. Foreløpig så får man bare skrudd i Helger og Ferier, Men målet er å ha både bil og motor ferdig til våren. Det er ikke bare motoren som skal bli ferdig, listen over ting man vil gjøre på bilen begynner å fylle seg den også, så nå gleder man seg til å få skrudd litt til Helga  ;D

Se bilder side 6


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker. Støtstenger
Skrevet av: JLHoktober 04, 2010, 10:29:38 am
Driver å forsker litt på hvordan man skal kappe Cromoly støtstenger, og hvordan vet man når man har riktig lenge på støtstang, da jeg har laget meg en justarbar støtstang som verktøy. Når vet jeg at støstangen er riktig lengde i forbindelse med geometri osv. Hva skal jeg se etter? Ellers så er målet å kjøre inn motor før snøen kommer, og det er mye som skal gjøres i vinter. Jeg blant annet nevne ord som girkasse, forstilling, lakering, el anlegg +++
 ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 05, 2010, 14:51:29 pm
Ingen som kan være behjelpelige med støtstang problematikk? ???


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2oktober 06, 2010, 10:37:14 am
Du skal justere slik at når ventilen er halvveis åpen er flaten på vippearmen jevn med toppen på ventilen.
Da blir det like mye utslag på vippearmen begge veier fra halvt åpen ventil.

Skjønte?


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 06, 2010, 21:11:00 pm
Jeg skjønte det hehe.
Men med kapping, så er jeg fortsatt litt usikker, er ikke alle som har tilgang på dreiebenk heller da, men jeg har litt troa på en rørkutter, eller er det bare dumt. ???


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2oktober 07, 2010, 06:33:21 am
Rørkutter går ikke da blir ikke enden rett, den blir litt konisk.
Ikke noe heft det der Jokke, vi tar det på sykehuset en dag.
Driver og skrur som f du nå for det er vel høstferie?
Jeg kan ta det klokka 3 i ettermiddag om du skulle ha gjort det veldig fort.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 07, 2010, 09:40:54 am
Rørkutter går ikke da blir ikke enden rett, den blir litt konisk.
Ikke noe heft det der Jokke, vi tar det på sykehuset en dag.
Driver og skrur som f du nå for det er vel høstferie?
Jeg kan ta det klokka 3 i ettermiddag om du skulle ha gjort det veldig fort.
Er ikke høstferie før til uka, så det er ikke noe hast. Men skal begynne med støtstengene osv i høstferien, så hadde det vært mulighet da så hadde hvert supert. Har ikke funnet ut hvor lange de skal være enda heller, så er litt vanskelig å kappe osv nå. Men jeg er veldig takknemlig vis det er muligheter for lån/hjelp med skikkelig utstyr ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Lundbydesember 12, 2010, 12:44:12 pm
På tide med noe nytt JH!!


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 13, 2010, 08:25:13 am
Mye skjer i garasjen, og jeg skal få oppdatert tråden snart.  ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 13, 2010, 18:46:44 pm
Nå har jeg vært sløv med oppdatering, men nå skal jeg ta en liten oppsummering på hva som er gjordt på motr og bil den siste tiden, og hva som foreløpig er den fremtidige planen.
Rett etter forige oppdatering så motoren slik ut:


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 13, 2010, 19:14:36 pm
Det jeg så gjordet i tilegg til små ting som veivhuslufting ol, var å gå løs på vippearmene og vippearmsgeometrien.
Har også fått kappet C-moly støtstengene, og ved god hjelp og råd fra Tekken og lån av hans dreiebenk, så ble disse supre.
Oppsettet var: Scat vippearmsakslings kit, stock style 1:1,25 vipper, Scat swivel feet og C-moly støtstenger.
Da det kom til vippearmer og vippearmsgeometri så skulle dette vise seg å bli noe vrient og en oppgave som vred hjernen litt da jeg ikke har gjort dette før. Det som gjorde det vrient var Swivel feet, da disse bygger ut, og jeg bygge ut akslingen maks av det jeg kunne men dette var ikke nok til at det såkalte geometrien med 90grader på 50% løft skulle bli riktig. dette er jo i hovedsak for at vippen og støtstangen skal ha like mye bevegelse i form av grader helling ut i fra 90grader (rett opp) på 50%løft. Vis man setter motor som har riktig geometri i 50% løft, så kan man se at støtstang ståt vinklerett inn i vipperarm, og derfor får støtstang og vippearm like mye bevegelse begge veier ut i fra 50% løft(90grader). Noe komplisert, men har desverre ikke beskrivende bilder. Etter mye om og menn, så kom jeg frem til at jeg bare måtte shimse maks, slik at det ble best mulig. Dette gikk da fint, fordi støtstengene mine hadde en kule i hver ende, som gjørde at støtstangen ikke ''tok tak'' i vippearmen på 0% løft, og støtstangen hadde fri bevegelse, selv om den ikke var vinkelrett i vippearmen på 50% løft. Men alt ordnet seg til slut, og toppene er nå ferdig satt sammen.  :)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 13, 2010, 19:27:18 pm
Etter dette, så var de store tekniske og mekaniske utfordringene borte, og jeg gikk nå løs på kjøleblekkene som trengte noen modifikasjoner. En av modifikasjonene var å gjøre plass til 90 graderen til fullflowen. (Vet at reimhjulet sitter feil vei på bildene, men dette var kun for å se om jeg hadde klaring nok  :) ) 


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 13, 2010, 19:40:28 pm
Etter litt kjøleblekk og annet småtteri, gikk jeg løs på gasserene. Dissetrengte noen nye pinnebolter, montering av flotørkammer, og en gennerell overgang av gasser pluss montering. Jeg har også dyset op gasserene etter weber håndboken. I tilleg så fikk jeg god hjelp av min far til å match porte innsug med topper. Har også sett litt på csp stag. ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 13, 2010, 19:52:29 pm
Helt til slutt nå så har jeg da begynt å sette sammen motor for å se at alt passer sammen, noe som skulle vise seg å være viktig, da alt ikke passe sammen. Har også fått montert en TIG sveiset og ballansert vifte.  ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHdesember 13, 2010, 20:04:56 pm
Jeg har også fått inn litt annet snacks som: CSP girspak, CSP 12 - 6V Vindusviskermotor motstand med trinnløs regulering, CSP toppdeksler og mer.
Noen av tankene og planene videre nå er: Få ferdig motor med lakk, innkjøring, justering osv, få bilen opp i luften slik at jeg får hatt på gearkasse avstiver som hindrer vridninger i motor og gearkasse, girkasse foringer (Gul uretan), få overhalt forstilling med støvtettinger osv, få bygget om bilen fra 6 til 12 volt, få lakket opp igjen motorrom og laget avtagbar bakplate og noe mer som giroverføring, glider til giratag i tunell, girstang, turteller +++.
Noen videre ønsker er å få tak i 5/205 T3 bremser, 2 krets bremsesystem/pumpe og skivebremser foran. Så man får se hva litt hardt arbeid og tiden bringer.  ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker. We got FIRE :o
Skrevet av: JLHjanuar 29, 2011, 04:18:34 am
JIPPI ;D
Motoren startet og kammen er nå kjørt inn. Nå skal man få justert den skikkelig, og få lakkert alle deksler. 8)
Når dette er gjort, så gjenstår alt som skal gjøre med bilen, og dette er MYE!  ;D

Kommer Film. (Vis jeg forstår hvordan jeg gjør det)
Her er et bilde rett før oppstart.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Lundbyjanuar 29, 2011, 08:55:19 am
Gratulerer unge mann!


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Reieljanuar 29, 2011, 12:48:33 pm
Morro Jokke.... Hvordan gikk den? Pent og rolig? ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Bj?rnjanuar 29, 2011, 19:06:20 pm
Gratulerer!!
Må være en herlig følelse når den startet  ;)
Får si ifra hvis du vil være med å jobbe med litt motor en kveld hvis du kjeder deg på hybelen da ::) ;)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2januar 31, 2011, 09:50:15 am
Gratulerer ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: erikaafebruar 01, 2011, 00:21:02 am
Hvis du fortsatt er på jakt etter luke: http://cal-look.no/lounge/index.php?topic=14060.0
(http://cal-look.no/lounge/index.php?action=dlattach;topic=14060.0;attach=46266;image)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHfebruar 01, 2011, 07:58:28 am
Nå er dette feil luke til min bil, så det går dårlig. hehe. Har ikke stutt tupp jeg vettu. 65 modell med spiss tupp :)
Men har funnet donor for å lage min egen, men for tiden er ikke dette prioritert.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker. Film
Skrevet av: JLHfebruar 19, 2011, 12:02:43 pm
Her er filmen av første oppstart..... 8)
http://www.youtube.com/watch?v=_carLw9hG5Q


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: RZR-Andyfebruar 19, 2011, 18:05:00 pm
Gratulerer! Også hvit duk på bordet da, mann! Ingen rom for oljelekkasjer her?


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHfebruar 19, 2011, 18:32:46 pm
Ingen oljelekasjer her nei. hehe. Var så vidt det kom en liten dråpe på en oljekobling, så den fikk en liten etterstramming, så var alt tipp topp. :)
Nå har jeg hvert borte en stund, men neste på listen nå er å få justert inn motoren, før man får tatt siste finish ned lakk osv. ;D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Tistlofebruar 19, 2011, 19:43:28 pm
Grattulerar ja, motoren din er kjempebra!
og oppstarts utstyret var veldig sofistikert  8)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: MLHmars 10, 2011, 12:25:18 pm
Dukket opp tomgangsdyser i postkassa mi idag Joakim. Regner med du kommer hjem i helga for å skru litt da?  ;)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: eWolfmars 10, 2011, 15:55:26 pm
Ser bra ut! :)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHmars 10, 2011, 18:33:45 pm
 :o
Dyser. Da får man sjå da vettu......
Når det kommer til oppstartsbenken, så valgte jeg å gjøre det på en slik måte å lage en boks hvor alt man trenger er. Blir veldig oversiktlig, også er boksen veldig enkel å koble av, og ta med seg videre til feks andre benker. Nå skal det jo sies at delene på denne boksen skal inn i bilen etterhvert, men det var en super løsning for å sjekke at alle inngående deler fungerte, og at jeg fikk justert bensintrykk og lignende. Var fint med innstrumenter også, slik at man alltid kunne holde ett lite øye med olje trykk, temp og turtall. Har også montert en sikringsholder, slik at komponenter som krevde sikring fikk dette.
Fikk også begynt å justere tenning og gassere forrige helg, og fant da ut at jeg trengte større dyser for å få det mer optimalt. En ting som er veldig morsomt er det at motoren virker veldig potent, og veldig responsiv på gassen.
Så det som står for tur nå, er å få grunnjustert motoren ferdig, demontere kjøleblekk osv, gå over motor utvendig, sjekke moment, ventilklaring osv, for å så få gjort grunnarbeid på belkk for å få på noe blank svart lakk. Prøver å få en enkel og simpel look på motorrommet.
Kan også slenge med at straight cut BRÅKER og er musikk i ørene hehe 8)
Kommer mer info og update etterhvert.  ;D

Weeheee............ 8)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHmars 10, 2011, 18:58:25 pm
En beta ta kaka ::)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHmars 28, 2011, 20:46:38 pm
Jada det skjer ting i garasjen.
Det som har skjedd i det siste nå er at jeg har pælma CB Upgrade kittet som satt i gasserene, og satt inn de orginale veturisene osv. Endelig viser den symtomer på å ville gå på tomgang. Det virker som om Kittet rett og slett ble for mye av det gode. (At det å¨en måte flowet for lett i gasserene). Mye av grunnen til at jeg valgte å prøve orginalt oppsett var av den enkle grunn at det var det siste vi ikke hadde prøvd. Vi prøvde to helger på rad å justere den med kittet, men fikk den ikke optimal (Ville ikke gå på lave turtall). Etter at kittet ble fjernet, så ble den mye mer villig til å gå på lave turtall, men selvfølgelig l bittelitt mindre responsiv på gasse av den grunn at gasserene nå er mer strøpte og har mindre flow. Venturiene som nå sitter i er 34mm, men tror at jeg kan dreie de opp til 36 eller 37mm for maksimal utnyttelse, men nå er første prioritet å få motoren til å gå slik den er, da sesongstart banker på døren og mye annet skal gjøres. Etter mye justering, gassing, starting, stopping osv, så er nå motoren demontert for sjekk og lakkering av deksler. dette må vente til det blir litt varmere i været. Nye innsug er også bestilt på grunn av en veldig porøs støp i de gamle. Kan sammenlignes med stratos melkesjokolade hehe.
Har også slitt med høyt oljetrykk, selv om oljetrykkventiler ble rensket og sjekket under overhaling. nye stempler er bestilt, men det ligger også mer og mer i kortene at min oljetrykksføler og instrumenter viser feil. skal derfor teste med mekanisk trykk når den tid kommer.

Har i vente på varmt lakk vær begynt på bilen i seg selv.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2mars 28, 2011, 21:08:10 pm
Det er good at den endelig går skikkelig.
Det der CB kitet er nok mest for dragrace og bilcross. Eller om man rett og slett har for små gassere.



Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHmars 28, 2011, 21:20:17 pm
Har i forbindelse med vente på varmt vær fått begynt på bilen. Her er det en god del som skal ordnes, og jeg startet med Puma forstillingen, som det har vært noe galt med så lenge den har vært i mitt eie. Historien bak den lange ventetiden er den at man håpet rett og slett at den skulle gå seg litt til etter en lang lagringsperiode. Ble derfor bare fettet opp og brukt, men nå sluttet jeg å håpe, og tok saken i egne hender.
Derfor ble hele forstilling tatt ut og overhalt. Og var det en liten skrekk overraskelse. Etter å ha fått bilen i luften og tatt av tromler og spindler, så sto bærearmene for tur. Ikke rart jeg ikke har hatt fjøring. To av armene satt så godt fast som det går ann, og jeg måtte virkelig slå på armene med hammer så svetten sprutet for å få beveget de opp og ned. Jeg deljett til en gang og armen ble stående bom fast i den stillingen som den stoppet. Etter å så ha slitt, banket og svette litt til var alle bærearmer av. Her ventet en ny vekker. Forige eier av bilen hadde i tillegg til å banke på bærearmene klart å sette inn fjørpakkene 90 grader feil, dette vil da si at sett skruene ikke traff ned i de forsenkede hullene i fjørpakken. Pakkene hadde som etterfølge fått små skader i seg, men ikke for store til at de kunne brukes opp igjen.
Nå fikk vi ut resten av forstilling for å arbeide med den på benken. Her fikk jeg Gjort rent alle deler for møkk og dritt.
Problemet med forstilling var det at Uretanforingene i forstilling ikke var tilpasset bærearmene slik at de gikk lett. I denne forstillingen er det ikke nålelager. Fikk da surret litt smergelpappir rundt et støvsugerrør, og pusset rett og slett foringene innvendig til bærearmene gikk lett, ledig og fint. Fjernet også skader og grader på bærearmene Etter nok en rengjørning ble forstilling satt inn med fett og nye støvtettinger. Den fikk også en liten malingsoverhaling da lakken på forstilling ble så godt som borte under rengjørningen. Dette ble lekkert

I forbindelse med at forstilling var ute, så tok jeg også å bytte glider på giroverføringen i tunellen. Denne glideren sitter i en liten brakett med hulle i rett bak girspak. Du kan føle den med fingeren i tunell når girstang er ute, og overføring er dyttet litt frem i tunell. For å bytte den dro vi først hele giroverføring ut av tunell gjennom lokket foran på rammehodet. Ble da overasket av å finne ut av den gamle glideren var morken og borte. Ikke rart jeg har hatt slarkette giring. Beste måten å sette inn ny glider på var å sette den fast i hullet i braketten for å så tre giroverføring gjennom til slutt. Festet så giroverføring til girkasse igjen, og jeg har ALDRI hatt så tight giring som nå. I kombinasjon med ny CSP girspak, så ble det direkte pornografisk hehe.

Fikk også vasket og gjort rent hjulbuer foran for å så rust/Stensprut beskytte de. Enkelt når forstilling var ute.

Helt til slutt forsvant så forstillingen inn igjen med caster shims, og jeg har nå god fjøring til tross for seige kalde dempere. Måtte også justere vinkel på styresnekke betraktelig!!!

En meget god mekkehelg.... ;D 8)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Tistlomars 28, 2011, 23:31:45 pm
Thumbs UPP!  8)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: rubenthorsenmars 28, 2011, 23:40:41 pm
Fikk gjort mye i helga du. Synes den bilen din ser tøff ut jeg. ;D
Skal følge med i tråen.  8)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2mars 29, 2011, 11:36:42 am
Det blir digg å få fjæring tenker jeg.
Dere er kommet skikkelig igang nå. Det er bra så å får jeg ;D litt inspirasjon.


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHmars 29, 2011, 20:18:26 pm
Driver også å banner og sverter litt på hybelen også hehe.
Og for de som ikke skjønte kaka på forrige side, så er det en ledetråd til hehe. Avslører ikke hele greia før jeg har fått begynt på sluttfasen hehe...... :D


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker. Tilltrekkningsmoment girkasse.
Skrevet av: JLHmars 30, 2011, 18:33:02 pm
Hei lurer på om det er noen som vet eller vet hvor jeg kan finne tiltrekkningsmoment på bolter/muttere på girkasse.  gjelder for det meste alt, men i første omgang mutterene på fremre del av kasse Lengst unna cluch hus). Moment på store bolter på gafler også. Eller stramme folket bare sånn på følelsen....?


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker. Tilltrekkningsmoment girkasse.
Skrevet av: H-MEKmars 30, 2011, 20:32:30 pm
Hei lurer på om det er noen som vet eller vet hvor jeg kan finne tiltrekkningsmoment på bolter/muttere på girkasse.  gjelder for det meste alt, men i første omgang mutterene på fremre del av kasse Lengst unna cluch hus). Moment på store bolter på gafler også. Eller stramme folket bare sånn på følelsen....?
Spør far din ;)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker. Hjelp tilltrekningsmoment girkasse
Skrevet av: Lundbymars 30, 2011, 20:49:34 pm
Eller lån Reiel sin magiske bok:How to


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHapril 07, 2011, 21:43:45 pm
Har fått gjort litt mer, bilder og litt forklaring kommer senere. Har ihvertfall fått tatt ut girkasse, bytte litt foringer +++ og fått den inn igjen. Litt annet er også gjort. :)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Lundbymai 02, 2015, 21:49:09 pm
Kommer det snart bilder :-*


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker IKKE OPPDATERT SIDEN 2011!!!
Skrevet av: JLHoktober 12, 2017, 15:16:29 pm
Har vist en prosjekttråd her jeg  :D

For å si det slik. Det har skjedd MYE siden 2011  ;D

Skal prøve å lage en liten oppsummering og legge inn noen bilder. Men bilen lever selvfølgelig fortsatt i mitt eie, og blir i 2018 å se i mye Dragrace sammenheng med blant annet ny motor. (Ja, 1835'n har levd problemfritt siden den var ferdig bygget i 2011)  8)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: Erlend / bug66oktober 16, 2017, 08:19:53 am
Enda en farge på boble som kommer til å gå fort på SCC  ;D

Begynner å bli endel biler med morsom motor nå  :)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: TrettenNullTooktober 29, 2017, 19:38:11 pm
 8)


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: JLHoktober 30, 2017, 12:41:34 pm
 :P


Tittel: Sv: T1 1965 JLH-Looker.
Skrevet av: TrettenNullTooktober 30, 2017, 20:51:08 pm
Minner meg om Odd Nerdrum, av en eller annen grunn.