Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 7
|
1
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hjulnav sitter fast i hjulaksel
|
på: juni 10, 2020, 23:13:45 pm
|
Da blir det å prøve varme først. TrettenNullTo og ted67, takk for tilbud om hjelp. Da ser jeg om ikke brenneren dukker opp og den kommer av. Om det ikke går så tar jeg gjerne kontakt. Det er trivelig med så hjelpsomt miljø!
|
|
|
2
|
Forum / Problemløseren / Hjulnav sitter fast i hjulaksel
|
på: juni 09, 2020, 00:38:38 am
|
Hei. Jeg har et hjulnav som sitter helt fast på en Type 3 Fastback. Den har stått i WD 40 i et døgn, uten at den trekker noe inn i navet. Jeg har forsøkt å dra det av med trommel avtrekker, uten å lykkes. Har med denne dratt hjulnavet kraftig skjevt, så den må byttes. Jeg har lagt inn en egen "ønsket kjøpt" tråd: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,74663.0.htmlHjulnavet er derfor forbi redning, og kan derfor ofres. Har verkstedrpresse, men klarer ikke se hvordan jeg skal få støttet oppimot hjulnavet med bremsesjkoldet fremdeles montert på diagonalarmen. Har i mellomtiden bestilt gassbrenner som jeg venter på. Sitter noen med tilps på hva man kan forsøke for å dra av hjulnavet uten å skade hjulakselen eller diagonalarmen? Mvh Kim [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
3
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Hjulnav bak, Type 3 Fastback 1973 mod
|
på: juni 09, 2020, 00:14:06 am
|
Hei.
Jeg ser etter et nytt hjulnav for bakstilling for en Type 3 Fastback, 1600TL, 1973 model.
Jeg holder til i Asker området og er daglig i Oslo. Kan hente på kort varsel på rimlig avstand, typisk Tønsberg-Oslo-Jessheim og omkring.
Mvh Kim
[attachment=1]
[attachment=2]
|
|
|
4
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hjelp til å finne feil med bensinvarmer (bensinpumpe og sensor)
|
på: juli 29, 2015, 13:23:46 pm
|
På bildet kan du se at det er et lokk som er presset på selve motoren, i samme enden som vifteakselen er. I lokket er det ett hull for gjennomføring av kabel, og ett hul for vifteakselen. Så mekanismen er ikke en del av motorhuset, men en integrert del av motoren. Så når du har tatt ut motoren, må du i tillegg vippe av lokket på selve motoren for å se stiften. Årsaken er at stiften skal gå mye saktere enn motoren, og blir drevet ned av et tannhjul som du ser avbildet.
Har sett på bildene dine av varmeren en gang til, og ettersom det jeg kan se er den prikk lik den jeg har selv. Så synes det er rart om du ikke har stift i motoren, men kjenner jo ikke til om det finnes andre versjoner eller om din har vært endret en gang i tiden.
|
|
|
8
|
Forum / Snikk-snakk / Forgasser nålventil: 32-34 PDSIT, Oslo/Asker området
|
på: juni 28, 2015, 20:19:08 pm
|
Hei,
Noen som har en tett nålventil tilgjengelig for 32-34 PDSIT forgasser på kort varsel i Asker/Oslo området?
Det er til en dobbel-forgasser Type 3 73'. Den jeg har er ikke tett, og jeg trenger den allerede i løpet av mandag kveld. Bilde av nålventil ligger ved.
Takk,
Mvh Kim
|
|
|
16
|
Forum / Problemløseren / Sv: oljelekkasje fra drivaksel
|
på: november 15, 2014, 15:46:14 pm
|
Litt vil komme, men ikke så mye. Byttet selv til de splittede fra hotshop.as som "TrettenNullTo" linker til, da de sprakk rett før EU-godkjenning, og jeg ikke hadde tid til å bytte til helstøpte. Det går absolutt raskere, men de vil ikke tåle like mye, og er ikke lett å få tett i skjøten, spesielt i endene. Kommer selv til å bytte til helstøpte så fort jeg har tid.
|
|
|
17
|
Forum / Problemløseren / Sv: oljelekkasje fra drivaksel
|
på: november 14, 2014, 20:58:04 pm
|
... Regner med at det er en pakkning som er gåen...
Det kan være verdt å nevne at det er nettopp giroljen fra girkassen som blir brukt i mansjetten, så det skal være gjennomgang, noe som ikke nødvendigvis er selvsagt om man har jobbet på andre biler.
|
|
|
20
|
Forum / Problemløseren / Sv: Låst inn nøkkelen
|
på: juni 27, 2013, 13:20:23 pm
|
Metoden til vw56 skal fungere. selv hadde jeg litt klaring mellom dør og stolpe på boblen at jeg fisket opp den indre låsebryteren igjennom den.
Låsesylinderene er heller ikke særlig gode, så om du har tilgang til, eller kjøper ett billig dirkesett er det fort gjort. Selv fikk jeg dirket opp min 73' fastback på 13 sekunder...
Lykke til
|
|
|
24
|
Forum / Problemløseren / Sv: koblingsskjema HELLA intervallvisker
|
på: januar 01, 2013, 21:05:58 pm
|
Da fikk jeg koblingskjema på mail av "1303SS". Det ser greit ut å montere. Intervallvisker er virkelig noe jeg har savnet på disse bilene, og så er det godt å kunne bruke litt av det som far har spart på gjennom årene. Takk for hjelpen!
|
|
|
28
|
Forum / Problemløseren / Sv: Nedre varmespjeld FB -73
|
på: oktober 11, 2012, 22:06:11 pm
|
Som jeg prøvde å si i innlegget ovenfor, de to på hver side av brekket er til alle spjeldene. Den venstre styrer både foran og bak ved gulvet, og den til høyre er den som går rett til varmevekslerene. Ta en titt på vedlagt manual for 73 for "Heaters/defroster"
|
|
|
29
|
Forum / Problemløseren / Sv: Nedre varmespjeld FB -73
|
på: oktober 11, 2012, 00:17:29 am
|
Og de to ved brekket, går vel henholdsvis til varmeboksene bak og spjelda under baksete?
Den ytre går til varmevekslerene, men den indre går vel til både spjeldene under baksetet og spjeldene nede ved gulvet foran døren. Dvs høyre byter opner varmevekslerene og fører luft til ruten, mens den venstre opner ved golvet foran og bak. Kan dobbeltsjekke før helgen hvordan de er ført.
|
|
|
30
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: september 07, 2012, 11:59:07 am
|
Kjørte etter en fin beige 68< boble med ei blid jente inni gjennom Trondheim sentrum med fastbacken i går.
|
|
|
|