Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 25
|
1
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fant noen gamle repotasjer
|
på: november 19, 2008, 19:32:54 pm
|
Har scanneren tatt kvelden? Savner oppdateringer i denne tråden. Ser det er mange reportasjer fra right-on her. Var det ikke en om "Born2run" der for ca 100 år siden?? Hint-hint..... Den bilen har vært den totale inspirasjonskilden og dannet grunnstenen i min vw interesse. Fantastisk bil synes nå jeg. Er det noen som vet om bladet fortsatt lages? Må jo ha vært norges beste bilblad gjennom tidene..
|
|
|
3
|
Forum / Rat-look / Sv: Definisjon på Rat-Look?
|
på: november 19, 2008, 16:33:19 pm
|
Det synes jeg. Den har jo ingen spesiell look når den bare er orginal. Ergo en fin, patinert orginalbil. Kansje? Farlig greier å putte alt inn i forskjellige "looker". Kunne ikke noen bare laget en iso standard som inneholder kravene for vær enkelt look!! Da hadde det vært lett da........... og hvis bilen ikke gikk innenfor disse rammene hadde den bare blitt en bastard
|
|
|
4
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: november 19, 2008, 14:32:41 pm
|
Fantastisk bil! Husker godt når jeg var 14 år å gikk å sikkla på den når det var treff på stevneplassen i skien. Den biler er skyld i at jeg er blitt en "pre64vwT-1 only" fanatikker Hvos er de fantastiske RCM felgene nå? Lever de fortsatt??
|
|
|
6
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: november 19, 2008, 13:15:38 pm
|
Spotta en gul oval på henger ved larvik retning sandefjord i sta. Så veldig fin ut i farta Gamlebilen min det, se avatar bilde mitt Born 2 run??
|
|
|
7
|
Forum / Problemløseren / Sv: stabstag på innkorta forstilling
|
på: november 19, 2008, 10:39:02 am
|
Det tror jeg nok vi skal finne fasiten på ganske kjappt. Jeg tror nok det beste for å korte inn staget er å "smi" om den ene siden slik at staget får riktig lengde og form å deretter annløpe det etterpå.
|
|
|
8
|
Forum / Rat-look / Sv: Definisjon på Rat-Look?
|
på: november 19, 2008, 10:36:40 am
|
Usikker på definisjonen selv. Når jeg ferdigstilte min 58 model til 2007 sesongen trodde jeg at denne bilen var en soleklar "rat-looker". Men når jeg ser hvor mange utrolig rustne og skrøpelige biler som går feks i usa (og faktisk også i sverige) så lurer jeg på hvor min egentlig havner i graderingssirkuset Jeg velger selv å kalle den for en "resto-rat". Rett og slett fordi den har blitt lakkert opp i ca 1965 og ikke er et utrusta og skammsenka kjørbart objekt, men mere fremstår som en patinert solid bil med litt stæsj på. Hva mener dere andre?
|
|
|
10
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvor ble tråden av
|
på: november 18, 2008, 22:48:48 pm
|
Hmmmmm. Her var det da virkelig en tråd om lange og korte akselrør til vw t2??? Så at den var sklidd ut men for meg som holder på med senkinga bak var den gull værd.
Nå er du vel litt på villspor Mule? Akselrøra dine blir ferdige rett over helga, så da trenger du ikke lengere en slik tråd. Når de er klare hiver vi fjærplatene i fresen og maserer disse med litt hardmetall. Eneste problemet er vel at jeg er redd du ønsker å heve gulvet foran når du får ønsket høyde bak. For da vil nok "busserullen" bli litt for høy foran
|
|
|
11
|
Forum / Problemløseren / Sv: stabstag på innkorta forstilling
|
på: november 18, 2008, 22:34:36 pm
|
Har forsket videre på dette. Fjærstål bøyes ofte med varme, men derimot blir det varmebehandlett/annløpt etter feks. bukking for å få bort spenninger i stålet. Mener jeg har en bok om materiallære oppe på loftet en plass, og der står det nok hvordan dette gjøres. Sier seg jo selv at disse stagene har blitt laget av en rett stang i sin tid, så det finnes sikkert en løsning.
|
|
|
12
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min Boble 56':)
|
på: november 18, 2008, 18:09:51 pm
|
Se der ja. Der er faktisk støpt! Ergo ikke noe tynn søppel ala de "kochs" grillene jeg har på min. Men de var vel kansje relativt dyre eller? Synes ellers at ideen til Stegarud ser artig ut. Har du tenkt på en spesiel type emblemer??
|
|
|
14
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min Boble 56':)
|
på: november 18, 2008, 10:56:10 am
|
Vet det finnes horngriller med vw logo. Har sett de i noen engelske blader. Du finner de sikkert hvis du søker litt på thesamba.
|
|
|
15
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Komplett Clutch 180mm. -70 (nye)
|
på: november 18, 2008, 07:38:54 am
|
Testraport: Disse funker akkurat som de skal. Fikk startet og testet 30 hesteren min igår og tatt en kjøretur. Denne har jeg ingenting å utsette på. Dette er sachs deler i en annen embalasje. Ingenting å frykte
|
|
|
18
|
Forum / Problemløseren / Sv: Fikse hull i bensintank
|
på: november 16, 2008, 23:53:17 pm
|
Derimot så smeller det ikke hvis du har oksygeoverskudd i tanken. Skyll først med vann, så seter du inn en trykkluftslange som du lar blåse for full musikk inn det ene hullet i tanken.Den andre åpningen skal være åpen. Da får du så mye luft i tanken at eventuelle gasser ikke greier å antenne Dette har vi gjort på jobben med sikkert 200 bensintanker siden 50 tallet og frem til nå. Det har ennå ikke smelt.
Greia med vann kan også virke hvis den er full, men ikke tett igjen åpningene! Vann blir ikke mindre av varme og du risikerer dampeksplosjon hvis du tetter den.
|
|
|
19
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Komplett forstilling
|
på: november 14, 2008, 11:03:52 am
|
Kjøp den du og jeg korter den for deg når jeg får tid. Eller?? Du trenger bare denne og noen "adjusters" så har vi en avtale.
Og adjusters kan du hente hos meg, har to løse ubrukte jeg ikke har bruk for. Sway-Away. Da kan denne anses som solgt Så kommer jeg oppom å handler adjusters av deg skaravelle Bare pass på at de han har er riktige til balljoint aksel. Det skal være ulik størelse på røra oppe og nede tror jeg. De er i allefall ikke identiske slik som mine er.
|
|
|
20
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 76 bay
|
på: november 14, 2008, 10:57:36 am
|
Tipper hovedsaklig at det i Riskyers tillfelle er snakk om å få god plass til store hjul, ikke veldig "elegante" innerskjermer. Når seter er på plass, bilen er lakkert og senket helt ned med 17" hjula så tenker jeg uansett at utformingen av innerskjermene ikke er det aller første man vil henge seg opp i.
|
|
|
21
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ting som ikke anbefales..
|
på: november 13, 2008, 20:18:24 pm
|
Hold fingrene unna glødende tråd på mig apparatet. Dårlig jording resulterer i en rødglødende tråd som brenner seg fint inn i huden og hele veien inn til beinet. På toppen av det hele får man nesten altid jording når tråden treffer bein. Det er vont det
|
|
|
23
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvilket innpress anbefales på bredda felger ?
|
på: november 12, 2008, 20:49:29 pm
|
Dette har vært diskutert før. Og jeg og JHU blir aldri enige Siden det ikke er mulig å bredde felgen stort mere enn noen få millimeter innover ( max 10 mm) så pleier jeg å beholde orginal avstand fra bakkant senter til bakkant bane. Er veldig trangt melom dekket og plata foran fjæra på en orginalbil og det blir ennå værre når man senker og legger hjula innover. Derfor breder jeg bare utover. Har derfor aldri satt meg ned å regnet på hva innpresset blir på felgene jeg har laget. Problemet med kraftig bredding bare en vei er at du får kraftig skjevbelastning på lageret bak og slitasjen øker. Jeg byttet bakhjulslager 2 ganger på en sesong når jeg hadde 7" stål bak. Og da hadde jeg tette lager som var beregnet for høyere hastigheter og større påkjenninger enn et standardlager. 6" felger bak (2" breddet utover) ser bra ut og slitasjen på lagerene øker ikke for mye.
|
|
|
27
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Komplett forstilling
|
på: november 11, 2008, 20:55:33 pm
|
Jeg byr 800,- siden den er så strøken. Har hørt fra en som har sett denne at den er i utrolig bra stand. Narowminded. Hvis det er greit for deg at jeg korter den inn og selger videre??
Da fikser du den opp så selger du den til en med Cab borte på Høgda Kansje det??
|
|
|
28
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Komplett forstilling
|
på: november 11, 2008, 20:17:05 pm
|
Jeg byr 800,- siden den er så strøken. Har hørt fra en som har sett denne at den er i utrolig bra stand. Narowminded. Hvis det er greit for deg at jeg korter den inn og selger videre??
|
|
|
29
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens prosjekter (far og sønn)
|
på: november 11, 2008, 20:11:48 pm
|
Hadde ikke tenkt å stille på stripa med denne nei. Ser liksom ikke helt poenget med å pese seg nedover stripa med 30 hester og hjelm. Uæææææ... Oil on track!!!!! Tenker jeg (og bilen) hadde blitt forvist fra både banen og treffet når oljelekkasjen(e) fikk se dagens lys. Her lekker ALT. Forøvrig hadde jeg sett for meg å finne på noe annet neste år. Synes ikke rattlås er så kult at jeg behøver å oppsøke scc vært år.
|
|
|
30
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens prosjekter (far og sønn)
|
på: november 11, 2008, 13:17:20 pm
|
Tro ikke at jeg ligger på latsiden selv om det ikke er kommet noen oppdateringer på en stund. Gjorde en byttejobb med en kompis av fatter som ville bytte clutch for meg mot en liten maskineringsjobb for ham. Dette endte med at motoren min fikk diagnosen "småsyk". Så dette lille clutch byttet tok litt mere tid enn beregnet. Ventil justering, nytt svinghjul, justering av endeslakk, masse nye pakninger og en ny oljetrykksbryter. Den nye forstillinga skal ferdigstilles i vinter og blir montert på bilen tidlig i mai neste år. Da har jeg forhåpentligvis også fått klar en høyreskjerm med fakepatina. Så planene for 09 sesongen innebærer en liten europa turne i bobla og masse kjøring med is og cola i magen
|
|
|
|