Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 12
|
1
|
Forum / Forumexpressen / Frakt av bil Oslo-Stavanger fredag 20. sept?
|
på: september 19, 2019, 21:04:54 pm
|
Hei, Jeg planlegger å kjøre fra Oslo til Stavanger med tom bilhenger i morgen kveld. Hvis noen behøver frakt av en bil kan det være mulig.
Veldig kort varsel, men ta kontakt så kan vi prøve å avtale noe.
Magnus
PS. Jeg skal også kjøre tom henger til Bergen uken etter om det er mer interessant..?
|
|
|
4
|
Bruktbørsen / Deler selges / 2stk 4,5’’ 4x130 Sprinstar-felger selges billig
|
på: mai 13, 2018, 14:36:05 pm
|
Jeg har 2stk Sprinststarfelger som har ligget bake en låve i mange år. Jeg er usikker på om de er for rustne på kanten til å kunne brukes, men kan være et godt utgangspunkt for bredding? Begge er originale Lemmertz, datomerket 1/78 og 9/79.
Selges for en symbolsk sum, 200kr per stk. [attachment=1]
|
|
|
6
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1600 Delemotor selges
|
på: juni 18, 2016, 22:36:24 pm
|
Hei,
Har ikke noe utstyr for å måle endeslakk dessverre, og ikke noe god til å vurdere uten. Lagt ved et par bilder: [attachment=1] [attachment=2] Mvh. Magnus
|
|
|
7
|
Bruktbørsen / Deler selges / 1600 Delemotor selges
|
på: mai 22, 2016, 11:40:11 am
|
Jeg har en 1600-motor (AD) stående i garasjen som jeg ønsker å selge. Jeg hadde visjoner om å renovere den, men det blir antakelig aldri noe av.
Selges som prosjekt for en som behøver deler, eller vil renovere den. Den er nesten komplett, men mangler dynamo, forgasser, bensinpumpe, noen deksler, m.m.
Jeg hadde sett for meg ca. 1000kr, men kom med bud! Den står i Kristiansand, og jeg kan være behjelpelig med frakt i agder.
Mvh. Magnus Lund Håheim. 92433014
|
|
|
8
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Bad Camberg 2015, 19.-21. juni
|
på: juni 08, 2015, 10:12:38 am
|
BC nærmer seg med stormskritt! Selv har jeg ikke de store prosjektene før turen, med kun oljeskift, polering, justeringer, etc. Hadde en "test-tur" på 1000km på vestlandet i mai, så satser på alt fungerer like bra til Tyskland Hva gjør resten for å forberede seg til turen? M.
|
|
|
9
|
Forum / Problemløseren / Sv: Girproblemer på '65 Splitbuss
|
på: mai 18, 2015, 09:27:03 am
|
Avhengig av historien til bilen din (har problemet vært sånn lenge, kommet over natten, etc), så er det nok litt slitasje på giroverføringen din. Men det er en justeringsmulighet ved innfestingen av girstangen som du kan være heldig at er nok for at du skal få den i gir. Det er to bolter i gulvet nederst på girstangen som du kan løsne (ikke skru ut!), og dermed flytte girspaken et par mm til siden. Husker dessverre ikke hvilken vei du bør flytte den for å få den til å sitte i revers, men prøv deg frem!
|
|
|
10
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Brannpumpe (uten motor!) gis bort
|
på: mai 21, 2014, 00:50:04 am
|
Hei dere, Litt treg til å følge opp visst.
Syntes det er mest riktig å gi Bjørn anledningen til å komme å hente denne. Avtaler med deg på PM.
Stig Morten: Det burde være fullt mulig å finne en slik i trøndelag. Er jo flere biler som går med brannpumpe-motor der.
Magnus.
|
|
|
11
|
Bruktbørsen / Deler selges / Brannpumpe (uten motor!) gis bort
|
på: mai 18, 2014, 21:00:34 pm
|
Er det noen interesse for det som er igjen etter at jeg har brukt motoren fra en brannpumpe i bilen min? Dette er en 1200-brannpumpe. Kan antakelig bli en fin startbukk? Altså kun selve pumpe, ramme, eksos, bensintank, deksler, etc. Ikke fordeler, forgasser, lykt. [attachment=1] [attachment=2] Må hentes hos meg i Kristiansand. 10. juni går den til skraphandleren om ingen har noen interesse i den. Magnus.
|
|
|
12
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: 1600 bussmotor ønskes kjøpt!
|
på: desember 02, 2013, 23:36:48 pm
|
Å kom igjen, da!
Dét skal du ha, gutt... Mens andre liksom "bumper" og "løfter" innleggene sine, er du HELT åpen om at du kort og godt MASER. Men ble det noen motor på deg? Hadde jo tenkt å følge opp med flere "å kom igjen da", men nå har jo du på en måte ødelagt opplegget Har ikke fått napp på bussmotor ennå, nei... Shit... Sorry! Jeg skjønner aldri når jeg bør holde kjeft! Jeg synes det er rart om det ikke finnes en ledig sånn en i nærheten... Noen ligger og ruger på bussmotorer - Sekkerpå'e! Altså - Jeg nevnte jo for deg over en øl på SCC at jeg har en buss-blokk liggende med to par tilhørende sylindre/stempel, men du ønsker kanskje å få napp på full pakke? Om det skulle være til noe hjelp kan vi jo bli enige om en høy pris? M.
|
|
|
14
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Hessisch Oldendorf 21. -23. juni 2013
|
på: juli 03, 2013, 00:03:58 am
|
Må også få takke alle for en kjempeflott tur! Var virkelig et utrolig trivelig treff, takket være alle de trivelige menneskene og ikke minst alle de små ekstraarrangementene sånn som: Petermax, Grundmann-museet og omvisning i Wolfsburg. Gleder meg til neste gang! M. [attachment=1]
|
|
|
17
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Hessisch Oldendorf 21. -23. juni 2013
|
på: mai 26, 2013, 17:00:36 pm
|
Under en måned igjen nå! Ikke så mye reiseplaner som er lagt ut her!? Er vel en del deltakende fra Vestfold, hvordan reiser dere? Lurer selv på å ta fergen Kristiansand-Hirtshals på onsdag kveld. Til de som camper: Er det noen planer om en "norsk camp" eller klubb-camp av noen? Jeg har ikke noe reisefølge/klubb, så hyggelig om det er et sted jeg kan slå meg ned. Til de som har campet der før: Er det slik at en har bilen i byen på dagen, og kjører bort til campingen på kvelden? Innbiller meg det blir trafikkaos? Fabrikksomvisning på mandagen: Passer ikke for meg å være med på wolfsburgjubileet helgen etterpå, men ser det arrangeres fabrikksomvisning på mandagen kl 10:30 i Wolfsburg. Ser Frode Algroy skal, men kanskje flere som har lyst. Jeg vurderer hvertfal å reise! ( www.wob75.de også klikk "Anmeldung Werksbesichtigung" øverst til høyre) Gleder meg! Hilsen førstereisende M.
|
|
|
19
|
Forum / Problemløseren / Sv: 356 motor som ikke starter når kaldt...
|
på: mai 21, 2013, 22:02:33 pm
|
Jayster: Flott at det ordnet seg! Jeg antar dette er en porsche brannpumpemotor? Altså i praksis tilnærmet lik en boblemotor og med én forgasser?
Forstår jeg det sånn at den starter lett når den er varm? At den ellers går godt når den har startet?
Om du trillestarter den når den er kald, starter den lett da?
Kan det være at spenningen blir litt lav på coilen når du kjører på startmotoren og behøver et relé? Evt. at batteriet er dårlig?
M.
En brannpumpemotor er på ingen måte en gatemotor for de som trodde det ... tenning , kam , ventiltider er helt forskjellig ...til opplysning .. men gå rent og fint under 4000 O/min.. burde den jo. Mvh Flaks at maks effekt på en boblemotor er rundt 4000rpm da!?
|
|
|
20
|
Forum / Problemløseren / Sv: 356 motor som ikke starter når kaldt...
|
på: mai 20, 2013, 19:44:01 pm
|
Tistlo: Jayster sier han justerte den i andre innlegg. Og så lenge motoren fungerer godt når den først har startet, så kan det vel neppe være noe galt med fordeleren!? (eller noen andre komponenter for den saks skyld)
Har motoren vært startet og fungert etter at du har byttet alle disse delene?
Har du nok strøm på batteriet? (fulladet) Går startmotoren "raskt" rundt? Er du sikker på at du tok ledningen på riktig pol? Altså IKKE den polen hvor det går en ledning til fordeleren. (Ikke la denne ledningen være koblet til lenge, da coilen kan bli overopphetet)
Har du forsøkt å trillestarte den? Starter den lett da? (i løpet av de første meterne. bruk 2. gir)
M.
|
|
|
21
|
Forum / Problemløseren / Sv: 356 motor som ikke starter når kaldt...
|
på: mai 14, 2013, 19:25:29 pm
|
Jeg antar dette er en porsche brannpumpemotor? Altså i praksis tilnærmet lik en boblemotor og med én forgasser?
Forstår jeg det sånn at den starter lett når den er varm? At den ellers går godt når den har startet?
Om du trillestarter den når den er kald, starter den lett da?
Kan det være at spenningen blir litt lav på coilen når du kjører på startmotoren og behøver et relé? Evt. at batteriet er dårlig?
M.
|
|
|
22
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Hessisch Oldendorf 21. -23. juni 2013
|
på: mai 14, 2013, 19:17:10 pm
|
Da er registreringen åpnet for deltakere til Petermax-racet på Torsdagen på vei ned til Hessisch-Oldendorf: http://www.petermaxrennen.org/Dette er et uformelt og morsomt navigasjonsløp som passer perfekt for nordmenn som likevel kjører Hamburg-Hessisch på denne Torsdagen. Ingen strenge krav til noenting i dette løpet....en helt original VW kan delta...dette handler om kartlesing og ikke om fart. Vi er allerede en håndfull norske team som har meldt oss på - men det er rom til flere. Herved er alle invitert...send en mail til adressen du finner på siden, så er man med. Hvor og når starter dette? Felles frokost inne i PROTOTYP-museet på morgenen på Torsdag 20. Juni.....første startskudd fra startrampen i bakgården på museet kl 11 eller kl 12 på Torsdagen. Alle får en kartbok med inntegnet 4 poster på...så velger man kjøreruten helt og holdent selv...gps ikke tillatt....så må man innom alle 4 poster og samle et klistremerke som settes i sideruta....også er det førstemann til mål ved Grundmann-museet i Hessisch Oldendorf på ettermiddagen på Torsdag. Så er det grilling og fest og msueumsomvisning....natt...også starter "VW-Olympiaden" på Fredag morgen. Verd å få med seg alt dette.....PROTOTYP-museet, navigasjonsrally, Grundmann-museet og VW-treffet....perfekt pakke for nordmenn. Men dette er altså for de eldste bilene? (pre-57 T1 og pre-55 T2) Finnes ingen turistklasse som starter etter de andre, eller noe da? M.
|
|
|
23
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Skogsvrak
|
på: mai 12, 2013, 21:25:40 pm
|
Vinduer på hjørnene bak var det vel flere som ettermonterte, siden en ser så dårlig bakover med de tidlige bussene? På ID-platen står det jo 211, noe som indikerer at det er en Panel, slik som T2man sier. http://www.thesamba.com/vw/archives/info/modelstype2.phpMen du har sett den med vinduer langs hele? Tegn etter benker i varerommet da? M. her har det vert buevindu bak, så det tyder vel på en 15 vinduers? Den har vert "komplett" til taket fikk seg en "karamell" i vinter. da ble vinduer langs sidene fjernet, og da kollapset den visst så mye at vinkelkutteren ble brukt på resten. Angrer vel litt på at jeg ikke så på denne da jeg ble tipset i fjor sommer. Da var den jo "komplett". Men alle 4 hjulbuene, gulvet fremme og til og med langs rammene har det vert brukt mye mengder polyester og duk.
|
|
|
25
|
Forum / Problemløseren / Sv: Verktyg till generator bytte?
|
på: april 28, 2013, 21:22:17 pm
|
Hva med å låne en Scintilla-fordeler og coil fra en brannpumpe? Da er du ikke avhengig av strøm på batteriet. Enklere enn å få ut dynamoen! Bare vær sikker på at turtallsperren er fjernet, ellers kommer det ikke til å gå fort på turen hjem..
|
|
|
27
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Panelen Kjell
|
på: januar 17, 2013, 22:50:29 pm
|
Nordtveit: Vurderte lenge rock'n roll, men sitter litt langt inne å bore hull i bilen. Håper å kunne lage hele innredningen uten å måtte lage noen hull.. Takk for hyggelige ord, Jørgen! Fått opp dampen igjen nå, så satser på mange mil på veien i sommer! Håper vi sees! Unge lovende: Absolutt kult å se din også! Bilen er lakkert innvendig også, men hadde kjørt noen kilometer før jeg la mattene. Tørket bare av med silikonfjerner eller noe lignende før jeg rullet mattene på. Jobbet i et varmt lokale, så mattene var veldig greie å jobbe med. Sitter utrolig godt! Har heldekket motorkassen, og ellers på veggene, dører, hjulbue foran og i taket har jeg vel dekket ca. 70-80%. Bredden på rullen er kanskje 7cm smalere enn avstanden mellom bjelkene. Har litt igjen av pakken på 100sq.ft. (ca. 10kvm) som jeg håper rekker til inni framdørene og frontplaten. Kunne nok gjerne brukt litt mer, men heldekkende har jeg ikke behov for. Et par bilder under for å vise hvor mye du får ut av pakken: [edit: fikk melding om at lagringsområdet var fullt? Får prøve igjen senere] VwSplit: Hyggelig at du liker det. Godt poeng med trekket! Jeg så faktisk først i går hvor dårlig innfestingen på den der var ved bakkant av dørene. Hadde innbilt meg den var bedre. En har jo egentlig gode muligheter til å henge opp noe innvendig på kanten ved takplatene eller noe tilsvarende. Ønsker å ha tilgang på forsetene både pga. lagring og romfølelse, men litt viktig at det blir lystett. Jeg fallt jo egentlig for den løsningen første gangen da jeg så versjonen med øyne: Tror det er samme person som jeg linket til som laget de slik, men står ikke noe på nettsiden nå. M.
|
|
|
29
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Panelen Kjell
|
på: januar 15, 2013, 22:56:29 pm
|
Hei dere, Så hyggelig med hilsninger her! Har hatt mange hyggelige turer med Kjell siden jeg ble "ferdig"! Mye annet som har fått prioritet fremfor arbeid med Kjell, men jeg kom langt nok til at interiøret kan brukes og hadde bla. en uke med camping i Danmark i sommer. Deilig! [attachment=3] Sesongen sluttet brått da jeg fikk motorhavari på vei til SCC, noe jeg omsider har tatt tak i og satser på å være klar til våren. For å svare Nordtveit: Min plan for interiøret ble til "mens jeg gikk". Etter et par uker med bilen som varebil innså jeg hvor praktisk det er og etter et par overnattinger uten interiør innså jeg hvor lite en egentlig behøver i bilen for korte overnattingsturer. Sett flere mer eller mindre vellykkede hjemmelagede interiør på thesamba, men falt for reproduksjonen av Westfalia SO-33: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=476431&postdays=0&postorder=asc&start=20Benker som en kan ta inn og ut: Da får en lagring nede i benkene, også lager jeg en permanent benk langs veggen nærmest cargodøren med plass til vannkanne, servise, litt verktøy, og kanskje en liten kjøleboks. Lager disse benkene (med 10cm pute) slik at de er like høye som motorboksen slik at jeg kan ha bena/hodet der. Avstanden mellom kanten og veggen mot førersetet er bare 1,8m. Siden bakvinduet egentlig er eneste vinduet ble det raskt populært å sitte der. Skal derfor ikke ha noe skap der, kun teppe. Forsetene er fine å bruke til oppbevaring el.l. når en camper så ønsker ikke å sperre av der. Ønsker å kjøpe noe ala. dette for å dekke til vinduene: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=341014På gulvet har jeg lagt 12mm kryssfiner med et lag med 2mm parkettunderlag under. Oppå har jeg rutete vinyl, også blir det lister rundt. Har ikke festet det til gulvet, men med god passform har det fungert bra. [attachment=4] Veggene, taket og motorkassen har jeg dekket med "fatmat" og 5mm "lukket-celle-skum". Sammen med teppe på motorkassen, gulvplaten og benkene har det hjulpet mye på støyen! [attachment=1] (Anbefalt i instruksen å kutte 15cm striper i taket..) På veggene og etter hvert tak endte jeg med 3mm "huntonit" (oljeherdede plater) som skal males. Litt for å minne om de orginale dørpanelene og platene i kombiene og litt for at det ikke er så nøye med dem når/om jeg bruker den som varebil. (bilder her). Ikke at min er en kombi, men litt artig å gjøre noe lignende VW har gjort. Får heller se om de byttes ut etter hvert. Har ikke noe bilde av slik det er nå etter at benkene er malt, men dette blir nok tatt opp igjen for fullt når våren nærmer seg! [attachment=2] Bare å si ifra hvis noe er uklart! Mvh. Magnus
|
|
|
30
|
Forum / Originalprat / Sv: Jekk splitbuss
|
på: november 30, 2012, 00:15:32 am
|
Min har et litt "rundere" hode, så det er nok noen mindre forskjeller mellom årsmodellene. Tror det er vanlig at de er merket med Bilstein og VW. Sveiver den med hjulvinnen. M.
|
|
|
|