juni 16, 2024, 12:31:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5]
121  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist på: september 16, 2008, 19:07:27 pm
Bli det nå futt oppi fjøset snart eller? Dynamohjulet kan du bruk loctite lagerlåser på.
122  Forum / Problemløseren / Sv: Skeiv styring? på: september 16, 2008, 19:00:17 pm
En hjulstillingskontroll skulle vel fikse saken.
123  Forum / Problemløseren / Sv: dynamo akslng diameter? på: september 08, 2008, 18:16:01 pm
Va ut å målt på en no å den va 15 blanke mm. Eller 14,97 for å vær nøyaktig med mikrometer.
124  Forum / Snikk-snakk / Sv: 1680 vs. 1641? på: september 08, 2008, 07:47:00 am
Har kjørt i 5 sesonger med 1680 slip in sylindere og ikke hatt noen problemer med varme. Disse settene er like gode som noe annet så lenge det er snakk om vanlig veikjøring og normal kjøling. Skal bygge min neste motor med slike sylindere også.
125  Forum / Problemløseren / Sv: OLJE! på: september 06, 2008, 17:23:34 pm
10w40 bør funke greit. Bruker det selv på en 1600 motor og det funker.
126  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bremserør/slange fra beholder til hovedsylinder? på: september 05, 2008, 11:27:48 am
Jada jeg var nok litt påståelig til og begynne med og Karmann har peiling han. Men likevel så er slangene mine helt fine både inni og utenpå etter ni år på veien. God helg alle sammen.
127  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva folk TROR er sjeldent til folkevogn? Hva mener DU? på: september 05, 2008, 09:17:45 am
Husker en ting jeg måtte gi opp en gang, og det var girstangmansjett som passet skikkelig på sånn girlås som var montert under girstanga i bobla. Men det fins sikkert verre ting enn det.
128  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bremserør/slange fra beholder til hovedsylinder? på: september 05, 2008, 09:12:44 am
En annen mulighet som jeg har sett er å bruke væskebeholder fra Volvo 240. Denne passer rett på 2 krets hovedsylinderen. Snakket med min lokale Tess butikk i dag og de sa en kunne bruke vanlig bensinslange hvis den inneholdt nitrilgummi, noe som noen av deres slanger gjorde. Jeg vet ikke annet enn at det funket for meg så dere får bare ha meg unnskyldt hvis dere synes det er for dumt.
129  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bremserør/slange fra beholder til hovedsylinder? på: september 04, 2008, 20:44:28 pm
Kundebiler blir tatt godt vare på etter boka. Verre er det med diverse hobbyprosjekt og jordebiler som vi har forsket på og lært mye av. Leker ikke med sikkerheta selv om en bruker noen utradisjonelle løsninger her og der hvis en vet litt hva en holder på med. Vart du skræmt no Karmann?
130  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bremserør/slange fra beholder til hovedsylinder? på: september 04, 2008, 17:31:13 pm
Jeg er en praktiker som liker å prøve ting for å se om det funker for meg og spesielt hvis andre sier at det ikke er mulig ,går an,er trygt osv...ja da skal jeg ihvertfall prøve. Har jobbet som bilmekaniker og problemløser i 15 år og vet litt om hva som går og ikke går. Skal aldri prøve å komme med forslag eller velmenende råd på dette forum med mindre noen forlanger det heretter. Unnskyld rasering av tråd. Sak slutt.
131  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bremserør/slange fra beholder til hovedsylinder? på: september 04, 2008, 12:50:57 pm
Jeg brukte vanlige bensinslanger. Bremsevæske angriper ikke gummi så det fungerer godt.

Livsfarlig tullprat!

Bremsevæske eter gummi til frokost om det ikke er av rette blanding/kvalitet. Bruk KUN slange som er spesifisert til bremsevæske.

Bensinslange fra biltema har holdt stand mot bremsevæska i 9 år nå. Sjekka de nylig og de så ut som den dagen jeg monterte de!!! Bremsevæske angriper lakk men IKKE gummi. Hva er pakningene og mansjettene på en hjulsylinder laget av?? Dette har jeg prøvd flere ganger og jeg vet at dette går godt.
132  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bremserør/slange fra beholder til hovedsylinder? på: september 01, 2008, 16:21:10 pm
Jeg brukte vanlige bensinslanger. Bremsevæske angriper ikke gummi så det fungerer godt.
133  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: f-motor plug`n play+gratis longblokker på: august 31, 2008, 11:57:41 am
De to 1300 motorene kan jeg hjepe deg med å bli kvitt
134  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fusentasten er blitt pappa! på: august 26, 2008, 11:34:46 am
Gratulerer så mye Glad
135  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Boble med dieselmotor på: august 05, 2008, 16:25:43 pm
Daihatsu har en nett liten tresylindret 1000 kubikker diesel. Finnes både med og uten turbo og satt i Charade fra slutten på åttitallet og utover. Denne motoren er kortere,lavere og lettere enn VAG sin. De er litt late i utgangspunktet men med en liten cooler og litt mer mat/trykk blir de utrolig friske.
136  Forum / Type 2 / Sv: Hvor mye drivstoff bruker din T2 bay? på: juli 30, 2008, 16:57:06 pm
Min 79 pickup går på mellom 0,9 og 1 liter på mila med nyoverhalte gassere og nytt luftfilter.
Men pickupen er vel også noe lettere enn campern.
137  Forum / Problemløseren / Sv: biltema batteri på: juli 12, 2008, 11:06:14 am
Bare spyl av lappen som det står biltema på. hehe
138  Forum / Problemløseren / Sv: biltema batteri på: juli 12, 2008, 09:36:49 am
Biltemabatteriene har aldri vunnet noen kvalitetstest. Det de har vunnet frem på er levetid og kapasitet i forhold til PRISEN. Kjører selv med et alt for lite biltemabatteri i en dieselfyrt audi på 6. året. Står i 66Ah skulle vært 90Ah. Løp å kjøp.
139  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva mener DU? på: mai 30, 2008, 14:21:56 pm
Helt enig med trådstarter her. Det fins alt for mange fatale og talentløse skiltnr. Mine biler skal ihvertfall aldri ha noe sånt nr.
140  Forum / Snikk-snakk / Sv: Er det bare meg... på: mai 28, 2008, 14:01:41 pm
E har singelhyttpickis. Så det så.
141  Forum / Snikk-snakk / Sv: Vis oss ditt klistremerkevindu på: mai 13, 2008, 21:10:36 pm
Her er et bilde av mitt klistremerkevindu på min 60 modell.
142  Forum / Problemløseren / Sv: Foring i forstillingsrør på: april 11, 2008, 10:39:19 am
Unneberg er topp!!!!!! De hadde foringa som en annen butikk mente var utgått vare for lenge siden og at eneste løsninga var å bytte hele forstillinga.
143  Forum / Problemløseren / Sv: Foring i forstillingsrør på: april 10, 2008, 20:28:43 pm
Da får jeg høre med  Unneberg om dette.
144  Forum / Problemløseren / Foring i forstillingsrør på: april 10, 2008, 15:16:57 pm
Skulle gjerne visst målene på den innerste bakelittforingen i det øvre røret på balljointforstillingen.
De jeg kjøper deler av klarer ikke å skaffe disse foringene så det ser ut som dreiebenken blir løsningen.
145  Forum / Snikk-snakk / Sv: Forgasservalg, dobble på: februar 02, 2008, 09:52:54 am
Kjørte selv med kadrongassere på min første 1680 en tid og disse fungerte veldig godt. Dessuten er de både plassbesparende og pene å se på. Mye enklere å skifte plugger med enkle enn med doble gassere.
Du kan jo få kjøpe mine for en rimelig penge. De har gått en og en halv sommer så de er nesten som nye.
146  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Boblemotor kjøpes på: desember 23, 2007, 12:53:29 pm
Ønsker å kjøpe en bra 13-15 eller 1600 motor. Helst i trøndelag Glad
147  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Julebord på: november 28, 2007, 21:37:23 pm
Julebord er gøy for da kan vi få til litt fyll og spetakkel  Gliser
Sider: 1 ... 3 4 [5]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!