Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5]
|
124
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 1680 vs. 1641?
|
på: september 08, 2008, 07:47:00 am
|
Har kjørt i 5 sesonger med 1680 slip in sylindere og ikke hatt noen problemer med varme. Disse settene er like gode som noe annet så lenge det er snakk om vanlig veikjøring og normal kjøling. Skal bygge min neste motor med slike sylindere også.
|
|
|
125
|
Forum / Problemløseren / Sv: OLJE!
|
på: september 06, 2008, 17:23:34 pm
|
10w40 bør funke greit. Bruker det selv på en 1600 motor og det funker.
|
|
|
128
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bremserør/slange fra beholder til hovedsylinder?
|
på: september 05, 2008, 09:12:44 am
|
En annen mulighet som jeg har sett er å bruke væskebeholder fra Volvo 240. Denne passer rett på 2 krets hovedsylinderen. Snakket med min lokale Tess butikk i dag og de sa en kunne bruke vanlig bensinslange hvis den inneholdt nitrilgummi, noe som noen av deres slanger gjorde. Jeg vet ikke annet enn at det funket for meg så dere får bare ha meg unnskyldt hvis dere synes det er for dumt.
|
|
|
129
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bremserør/slange fra beholder til hovedsylinder?
|
på: september 04, 2008, 20:44:28 pm
|
Kundebiler blir tatt godt vare på etter boka. Verre er det med diverse hobbyprosjekt og jordebiler som vi har forsket på og lært mye av. Leker ikke med sikkerheta selv om en bruker noen utradisjonelle løsninger her og der hvis en vet litt hva en holder på med. Vart du skræmt no Karmann?
|
|
|
130
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bremserør/slange fra beholder til hovedsylinder?
|
på: september 04, 2008, 17:31:13 pm
|
Jeg er en praktiker som liker å prøve ting for å se om det funker for meg og spesielt hvis andre sier at det ikke er mulig ,går an,er trygt osv...ja da skal jeg ihvertfall prøve. Har jobbet som bilmekaniker og problemløser i 15 år og vet litt om hva som går og ikke går. Skal aldri prøve å komme med forslag eller velmenende råd på dette forum med mindre noen forlanger det heretter. Unnskyld rasering av tråd. Sak slutt.
|
|
|
131
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bremserør/slange fra beholder til hovedsylinder?
|
på: september 04, 2008, 12:50:57 pm
|
Jeg brukte vanlige bensinslanger. Bremsevæske angriper ikke gummi så det fungerer godt.
Livsfarlig tullprat! Bremsevæske eter gummi til frokost om det ikke er av rette blanding/kvalitet. Bruk KUN slange som er spesifisert til bremsevæske. Bensinslange fra biltema har holdt stand mot bremsevæska i 9 år nå. Sjekka de nylig og de så ut som den dagen jeg monterte de!!! Bremsevæske angriper lakk men IKKE gummi. Hva er pakningene og mansjettene på en hjulsylinder laget av?? Dette har jeg prøvd flere ganger og jeg vet at dette går godt.
|
|
|
135
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Boble med dieselmotor
|
på: august 05, 2008, 16:25:43 pm
|
Daihatsu har en nett liten tresylindret 1000 kubikker diesel. Finnes både med og uten turbo og satt i Charade fra slutten på åttitallet og utover. Denne motoren er kortere,lavere og lettere enn VAG sin. De er litt late i utgangspunktet men med en liten cooler og litt mer mat/trykk blir de utrolig friske.
|
|
|
138
|
Forum / Problemløseren / Sv: biltema batteri
|
på: juli 12, 2008, 09:36:49 am
|
Biltemabatteriene har aldri vunnet noen kvalitetstest. Det de har vunnet frem på er levetid og kapasitet i forhold til PRISEN. Kjører selv med et alt for lite biltemabatteri i en dieselfyrt audi på 6. året. Står i 66Ah skulle vært 90Ah. Løp å kjøp.
|
|
|
139
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva mener DU?
|
på: mai 30, 2008, 14:21:56 pm
|
Helt enig med trådstarter her. Det fins alt for mange fatale og talentløse skiltnr. Mine biler skal ihvertfall aldri ha noe sånt nr.
|
|
|
142
|
Forum / Problemløseren / Sv: Foring i forstillingsrør
|
på: april 11, 2008, 10:39:19 am
|
Unneberg er topp!!!!!! De hadde foringa som en annen butikk mente var utgått vare for lenge siden og at eneste løsninga var å bytte hele forstillinga.
|
|
|
144
|
Forum / Problemløseren / Foring i forstillingsrør
|
på: april 10, 2008, 15:16:57 pm
|
Skulle gjerne visst målene på den innerste bakelittforingen i det øvre røret på balljointforstillingen. De jeg kjøper deler av klarer ikke å skaffe disse foringene så det ser ut som dreiebenken blir løsningen.
|
|
|
145
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Forgasservalg, dobble
|
på: februar 02, 2008, 09:52:54 am
|
Kjørte selv med kadrongassere på min første 1680 en tid og disse fungerte veldig godt. Dessuten er de både plassbesparende og pene å se på. Mye enklere å skifte plugger med enkle enn med doble gassere. Du kan jo få kjøpe mine for en rimelig penge. De har gått en og en halv sommer så de er nesten som nye.
|
|
|
|