Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 19
|
122
|
Forum / Problemløseren / Sv: Rustproblemer der to stykker stål ligger oppå hverandre
|
på: februar 23, 2011, 07:41:57 am
|
Jeg sverger til en real runde med "tynnstoff" i kriker og kroker etter restaurering av biler. Dette kryper inn over alt, og legger seg på steder der vann/kondens ellers ville lagt seg på stålet. Så står bilen på bukker en dag eller to og drypper fra seg. Overskytende vaskes av med tennvæske eller white sprit. Mange som glemmer dette når bilen står der nylakkert og fin.
|
|
|
126
|
Bruktbørsen / Deler selges / T-1 kam'er og løftere.
|
på: februar 11, 2011, 12:42:26 pm
|
Har to NYE kam'er fra DRD.
1: For std. eller 1,25 vipper. DRD 280. 280 gr. dur. og 0,444" løft. ( mellomting mellom W-100 og W-110?) Fin Busskam. 800,- 2: For 1,4 vipper. DRD R302. 302 gr. dur. og 0,530" løft. Grom gatekam for 2000 cc+. 800,- DRD løftere, som passser til ovenstående. 800,-
GeirH
|
|
|
129
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Type 4 løftere
|
på: februar 10, 2011, 00:57:55 am
|
Ikke T-1 løftere som er brukt der. Dette er noe jeg så på motorer fra Remelle for mange år siden. Litt usikker på diameter på den løfteren, men noe tykkere enn støtstangea er den, tipper på ca. 14 mm. Blir lite gods på "tallerken" på løfteren. Jeg hadde nok satset på Kjell Aaen sine.
|
|
|
130
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Type 4 løftere
|
på: februar 09, 2011, 22:14:35 pm
|
Har testet litt forskjellig, Web-Cam, European Racing, CB, og Pauter. Er nok mye rart der ute. Kam og løftere må PASSE sammen. Kammen skal rotere løfteren, har du en løfter som IKKE rotorer så kommer slitasjen fort.
GeirH
|
|
|
131
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Delebil, early Bay.
|
på: februar 06, 2011, 19:49:20 pm
|
Hei Litt treg her, vært i Hafjell i helga og sannsynligvis passert døra di :-( Hvis du ikke kaster den med det første, så er det int. skal jo til Lillehammer om 14 dager. Prøve å hente sa evt. Dyrt æll?
GeirH
|
|
|
133
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Delebil, early Bay.
|
på: februar 03, 2011, 12:07:49 pm
|
Trenger litt "plåt-deler" til early Bay. Noen som har ett vrak stående som det kan skjæres litt i. Jakter spes. på luftinntak bak, begge sider grunnet digre bulker og stygge spiler på de jeg har, skulle og hatt litt plate fra taket, da jeg har noen huller i mitt fra et par "jalla-luker" jeg vil tette. Luftinntakene finnes jo bare på Van utgaven, takplate er vel lik på alle. Interiør deler er og int.
GeirH
|
|
|
135
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hva begrenser turtallet på en motor?
|
på: januar 31, 2011, 08:22:41 am
|
Tja, F-1 motorene varver jo greit. Korte slaglengder, mener jeg har hørt om pnaumatisk styrte ventiler og... Berg snakket for mange år siden om magnetisk (solenoid) styrte ventiler, ala dyse for innsprut, men så klart større. Da er plutselig kamaksel og fjærtrykk historie. Eller så blir vel 2-takter det neste.....
|
|
|
147
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oxyboxer i Ghia
|
på: januar 18, 2011, 23:33:23 pm
|
Hva med å sjekke motorkoder mot hverandre da? Rart om det har vært plugg der fra VW sin side for så og forsvinne og evt. atter oppstå...
|
|
|
|