1441
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: fjerne forstilling..
|
på: februar 17, 2008, 21:37:50 pm
|
Både balljoint, og linkpinforstillinger har vel de to boltene oppå?? Men kan jo være noe på ovalkarosseriet som gir bedre plass oppi der? Ikke vet jeg. Er iallefall trangt på min 60mod med linkpin. Men den er jo helt anderledes foran i bagasjerommet enn en oval.
|
|
|
1442
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilket sveiseapparat skal jeg kjøpe?
|
på: februar 16, 2008, 22:57:17 pm
|
Hvis du ikke har tenkt til å sveise så mye, ville jeg heller satset på å lånt et apperat. kvaliteten på apperatet har endel å si på kvaliteten på sveisen.. Var borti litt sveising på en bil engang, med et lite billig apperat. ble bare kødd og rot. Tråden klinte seg i slangen, gikk tom for gass i tide og utide (Små flasker) og sveisen ble som den ble.. Ikke noe mer enn det.. Men for all del.. Dette var et virkelig dårlig apperat. Disse du sikter til er nok bedre enn som så. Det er iallefall et must med trinnløs justering av tråd/strøm. Noen er utstyrt med brytere som kan gi problemer med fininnstillingen.Men hvis det er til en slags engangs bruk ville jeg nok betalt noen kroner og fått lånt et av noen som har et.. Er endel lettere å sveise med et godt apperat også. Petter'n.
|
|
|
1443
|
Forum / Problemløseren / Sv: Rustløser
|
på: februar 16, 2008, 20:19:02 pm
|
Noriko har et produkt som heter "penetrerende olje" vanvittig bra.. bruker dette nesten daglig på jobben, og på bilen såklart.. løsner alt fra 3" unioner i sammenrusta svartstål, til de kjipe flatsporskruene på kjøleblekkene baki motoren..
|
|
|
1444
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Lakk på kjøleblekk
|
på: februar 16, 2008, 08:17:17 am
|
Svart varmebestandig lakk har jeg prøvd en gang. funket helt greit, men vil på det stærkeste anbefale pulverlakk. Har du mulighet til å blåse selv, koster ikke dette allverden. Jeg betaler mindre for pulverlakk, enn om jeg skulle kjøpt spraybokser på den lokale bilsjappa.. Men det krever at jeg blåser først..
|
|
|
1445
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: fjerne forstilling..
|
på: februar 15, 2008, 20:42:32 pm
|
Trodde man måtte ha ut tanken uansett, for å komme til de to boltene på toppen av forstillinga... Eller får man de av med tanken på Uansett ville jeg tatt den ut. Petter'n.
|
|
|
1446
|
Forum / Problemløseren / Sv: Noen som kan vise meg hva glemmeblekk er?
|
på: februar 15, 2008, 20:39:38 pm
|
De blekkene skal på under sylinderene. de må settes på før en setter på toppene, på grunn av at de skal bak støtstangrøra. er vel derfor de kalles glemmeblekk.. Har dessverre ikke noe bilde. men får ikke håpe du har glemt de da.. Petter'n.
|
|
|
1450
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvordan bygge om T1 tidlig 60 taller til to krets bremsesystem ??
|
på: februar 11, 2008, 21:34:18 pm
|
Jeg har gjort dette på min 60 mod. Bytta alt av rør samtidig, så husker ikke helt det med åssen de gamle var. når det gjelder beholder så har jeg kjøpt en to krets beholder hos unneberg som jeg har montert på et passende sted, og koblet til med slanger. Men vet at volvo har en beholder som passer rett oppå pumpa. vet også at det er fler pumper ute og går.. Mener det ligger en tråd om dette på vw2you. Der er det også bilde av de forskjellige pumpene mener jeg og huske..
|
|
|
1453
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 32/36 weber
|
på: februar 09, 2008, 15:18:32 pm
|
Hei.. Denne er ikke solgt, og jeg er på reisefot. Så jeg er ikke på mail igjen før mandag kveld. Så jeg får ikke gjort allverden før den tid. Petter'n.
|
|
|
1455
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 32/36 weber
|
på: februar 06, 2008, 23:59:16 pm
|
Den er uten filter også ja.. Men følger med en til, som en kan ha i reserve. Denne er ikke komplett. Ga nettopp 1000,- kroner for den selv, så 750,- pluss frakt er vel ikke for mye forlangt. Taper jo på det meste jeg selger, så hvorfor ikke holde stilen.. He he...
|
|
|
1456
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 32/36 weber
|
på: februar 05, 2008, 23:50:25 pm
|
Nei.. Den er overhalt av forrige eier. Ser meget bra ut, men den er ikke prøvd etterpå. Ikke av meg iallefall..
|
|
|
1459
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: samboere og pengeforbruk
|
på: februar 05, 2008, 00:58:50 am
|
Hobby er hobby, pleier jeg å si. Det er stort sett aldri gratis å drive med en hobby.. koste hva det koste vil så lenge en ikke kjører hele family'n i grøfta. Har en annen hobby som etter mange år med utgifter, plutselig har snudd seg. Og da er det ikke noe problem at det drypper litt på vw-hobbyen heller..
|
|
|
1460
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: diamond 60
|
på: januar 30, 2008, 00:11:01 am
|
Har lagt inn isolasjonsplatene baki motorrommet også. Disse hadde en veldig fin passform, og er ikke ulike de orginale. Underberg har de på lager, og kan anbefales.
|
|
|
1465
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: diamond 60
|
på: januar 28, 2008, 19:13:58 pm
|
Jobba litt igjen.. Har fått på panser, med list og emblem. koblet ferdig elektrisk, og begynt å isulere inni. Motor er også snart klar. Alle kjøleblekk er sandblåst, og skal sendes til pulverlakk i morgen. Blir en helt grei bruksmotor.. Det røde flakerattet har skiftet plass til denne bilen, og der blir det. neste steg nå er å trekke bilen inni, og trekke setene. Her skal rammene blåses og pulverlakkeres..
|
|
|
1468
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvordan stramme innerste mutteren på forgasserfestet?
|
på: januar 26, 2008, 16:29:34 pm
|
Det som passer fint baki der er 13mm pipe i 1/4" skrallestørrelse. (De små settene veit du) De har tynt gods i pipene. har montert og demontert både enkel, og doble gassere med sånn nøkkel. Ikke noe problem i det hele tatt. må muligens supplere med forlenger. Petter'n.
|
|
|
1469
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mags
|
på: januar 25, 2008, 22:43:37 pm
|
He he... noen bilder fester seg bare oppi hue for alltid... Kul bil da. Blir moro å se den i drift.
|
|
|
1470
|
Forum / Problemløseren / Sv: Få av kjøleblekk bak reimhjul
|
på: januar 24, 2008, 23:05:31 pm
|
Holder ofte lenge med å sette på pipenøkkel, og gi den et raskt og konkret slag pakpå skaftet. Har aldri gjort noe mer enn som så. Men vær bestemt, og kontant i slaget... Hvis du har en to-armet avdrager, er ofte klørne til å snu, og de passer inni de hullene på reimhjulet. Prøver du å dra ytterst, er det stor fare for at det blir skjevt.
|
|
|
|