november 01, 2024, 02:37:15 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 225
151  Forum / Snikk-snakk / Sv: Forbruket på din bil ..... ? på: mai 30, 2017, 09:05:33 am
Ja, nå har jeg fått inblikk i drivstofføkonomien min fremover. Uten å kjøre en meter har jeg brukt for ca. 5.500,- i fuel på to kvelder.
Men om jeg kjører full gass på gata, vil forbruket være ca 4,8liter i minuttet. Men så kommer jeg også 4,2 km på ett minutt. Forbruk pr mil blir da 11,4 liter pr mil.
Det vil si at på full gass rekker tanken til 30km, og er tom etter ca 7 minutt. Heldigvis koster ikke bensinen min mer enn 50,- pr liter, så det koster ikke mer enn kr 485,- pr minutt å kjøre den på full gass.

Det sier seg selv at det blir det ikke full gass så veldig ofte.

"Nerdene" her inne kan sikkert korrigere faktiske feil i utregningen, jeg gikk ut i fra:
1700cc dyser med DC70% 3bar
152  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hjelp, jeg overhaler Type 4 motor på: mai 30, 2017, 08:53:47 am
Så flott at det ordnet seg! Tøft gjort  Glad
153  Forum / Ombygd / Sv: Mitt rod prosjekt. på: mai 30, 2017, 08:48:03 am
Litt usikker på lakkeringa i front, men ellers fantastisk bra!  Glad
154  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir gass mot SCC (2017) med nye greier! på: mai 30, 2017, 08:37:06 am
Ja, da venter jeg på deler, setter på mitt 3. veivtrigger system. Så jeg har sikkert to sett for salg snart.
Det første var serpentiner som noen sa kunne bli et problem pga at det ikke slurte, og vifta ville få for mye turtall. Jeg opplevde det motsatte. At det slurte for mye til min 90A generator.
Den neste er V-reim som det er rundt 0,5mm kast i, nok til at avstand til sensor varierer og gir ujevnt tenningssignal.
Den nyeste nå er bestilt fra VWSpeedshop og har stålhylse med triggerhjul i ett stykke, og skrudd reimhjul utenpå. Om jeg da ønsker powerpulley senere, skrur jeg kun av "ytre" delen så jeg ikke rører noen tenningsdeler.

Ellers byttet til fullsyntetisk olje før neste bremsing, skal montere nytt sand-seal sett, og forbedre tetninger til ventildeksler samt sjekke ventilklaring.
155  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: mai 30, 2017, 08:20:38 am
Jeg har en egen termostatblokk på min. Kjøpte og en oljekjøler med vifte som har fått god kritikk. Når den åpner på 80 grader, kjenner jeg at oljerøret inn på kjøler er varmt og ut av kjøler er det betydelig kaldere. Har og elektrisk termostat på 85 grader som ikke er koblet elektrisk enda, til nå har vi bare skrudd den på manuelt ved behov.
Men interressant dette med syntetisk og trykk, jeg har samme problem med blink i oljelampa når jeg går av gassen(mineralolje). Har nå byttet til 15w50synt nå før neste bremsing.
156  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: mai 23, 2017, 11:37:15 am
Jeg har og for lite trykk på lavt turtall, med termostatblokk og kjøler. Men har brukt mineral GTX til nå. Bytter til syntetisk før bremsing, det skal visst hjelpe når motoren er varm. Ellers bruker jeg nå helt standard 26mm pumpe som jeg har blokkert selv. Lokket er en CSP sak med overtrykksventil.
157  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir gass mot SCC (2017) med nye greier! på: mai 18, 2017, 16:02:33 pm
Jeg har en Y under spjeldene på hver side. Det går to sett slanger fra hver side fra disse.
Det går en slange fra hver side som blir samlet i en T og går inn på toppen av BOV.
Det går en slange fra hver side som.. Shit.. hmm.. jeg husker ikke. Må sjekke i kveld. Har en følelse av at det ligger en feil og lurer her.. Hæ
158  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir gass mot SCC (2017) med nye greier! på: mai 18, 2017, 15:23:36 pm
Ja, jeg er enig, den oppførte seg ikke som forventet.. Så jeg må nok kikke på det og. Det kan virke som at den blåste pakningen fordi trykket ble veldig høyt når spjeldet stengte etter at vi strammet fjøra. Får se om jeg finner noen lekkasjer. SOA bruker vel den samme, og tror ikke han hadde noen issues.
159  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir gass mot SCC (2017) med nye greier! på: mai 18, 2017, 15:09:26 pm
Hmm.. Fikk montert sandseal og har bestilt simmerringer som er hele siden det var en liten skade på den jeg har..
Blir spennende å se om det holder tett i morgen, har med Plan B i verste fall. (Kona sin støvsuger som jeg setter på ånding  Gliser)

Ellers når jeg startet opp for å se etter flere lekkasjer, merket at jeg at BOV var veldig løs, dvs boost-lekkasje har kanskje vært et problem på slutten av bremsinga.
Muligens fordi jeg strammet fjæra så mye at boost ikke kunne rømme når jeg stengte spjeldet. Tok det opp, det virker som pakningen er for tynn og V-band klemmen er for slapp. Lagde ny pakning av varmebestandig silikon i går, og la den en plass den blir "fanget" på trykksiden.

Skal på verkstedet og stramme V-band klemma litt i skrustikka før jeg monterer den også.
160  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hjelp, jeg overhaler Type 4 motor på: mai 18, 2017, 14:46:23 pm
Gratulerer med oppstart!
Når det gjelder oljetrykk er det mange meninger om det.
Jeg ser at på min turbomotor med 10W50 GTX mineral med varm motor hender det at oljelampa blinker akkuratt når jeg går av gassen etter full belastning.

Noen mener 10psi pr 1000rpm er en grei målestokk. Ellers er det helt greit med ca 15psi på tomgang og 30-35psi på fullt ved varm motor.

På min har jeg ca 14psi på 1400rpm og 58psi på 6500.

Innkjøring kan det settes av eget kappittel til. Jeg har blitt overbevist om å kjøre full belastning på varierende turtall med mineralolje, etter at kammen er kjørt inn på 20minutter på 2000rom. Den første motoren min hentet jeg montert i bil på østlandet, og var innkjørt når jeg kom hjem :-). Jeg brukte Joe Gibbs Driven break in oil forrige gang på denne motoren, og har et nytt oljeskift stående, men valgte nå vanlig Castrol GTX mineral fordi andre i klubben har brukt det med bra resultat. Men jeg tror ikke det betyr så mye lengre. Brukte en uke å sette meg inn i det, og forsto kanskje litt mer etterpå. Og kanskje jeg forsto feil  Glad
161  Forum / Hva skjer? / Sv: HØRT om SCC 2017! på: mai 18, 2017, 14:29:04 pm
At det kommer et 10 sekunders debut-run fra en som egentlig har planer om å "prøve ut greiene forsiktig"..  Hemmelig
162  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir gass mot SCC (2017) med nye greier! på: mai 15, 2017, 15:11:20 pm
Har snakket med Marius, så vi har avtalt at etter vi bremser 399, setter jeg på de to siste pluggledningene sjøl...

Ouch!

Osteaktig

Gleder meg til å høre den gå på 2..
  Gliser
163  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir gass mot SCC (2017) med nye greier! på: mai 15, 2017, 14:17:10 pm
Har snakket med Marius, så vi har avtalt at etter vi bremser 399, setter jeg på de to siste pluggledningene sjøl...
164  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny i boble-verden. Ønsker informasjon om min boble på: mai 15, 2017, 14:03:31 pm
Alt det der har "alle", og ja eksosanlegget passer.  Glad Oljefilteret er bare en sil som du vasker. (Om du bruker det originale) Få med nytt pakningssett for oljelokket og.
165  Forum / Snikk-snakk / Sv: Trenger hjelp til prosedyre / fremgansmåte for og få godkjent ombygd 1972 cab m på: mai 15, 2017, 10:38:32 am
Ikke for å skremme deg, men:
Etter jeg hadde bygd om bilen min i samsvar og dialog med biltilsynet, havnet jeg i følgende situasjon: Bilverkstedet kunne ikke EU godkjenne bilen min uten at endringene sto i vognkortet. Biltilsynet kunne ikke gjøre endringene i vognkortet før bilen var EU godkjent!!!
Så når jeg spurte BT om hva jeg skulle gjøre, trakk de på skuldrene. Når jeg spurte verkstedet om hva jeg skulle gjøre, gjorde de det samme. Det endte med at jeg fikk verkstedet til å ringe BT mens jeg sto der, og finne en løsning. Og dette var bare èn av utfordringene, men det er annen sak.
Når det gjelder din sak er det litt enklere om du har maks 160hk. Du må heller ikke fortelle noen at du har satt ned effekten fra 168hk. Da får du det ikke godkjent som 160hk.
166  Forum / Snikk-snakk / Sv: spm om speedometer feilvisning på: mai 15, 2017, 10:30:52 am
Enig. De gearet om mitt originale til 220kmt.
167  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny i boble-verden. Ønsker informasjon om min boble på: mai 15, 2017, 10:29:36 am
Heisan. Jeg har også hatt en 1300S -73. Kjekk bil. Får tak i masse deler som Erlend skriver. Kommer vel egentlig ikke på noen deler som er vanskelige å få tak i..
Er det noe spesielt du lurer på?
168  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir gass mot SCC (2017) med nye greier! på: mai 15, 2017, 10:21:36 am
Da er ny dynotid satt opp, fredag 19.mai.
Har fikset bensinmåler, skal kalibrere den i dag. Tanken er helt tom, så fyller opp 20 liter og setter et merke på måleren.
Ellers fått fylt litt fuel. Går greit å bruke hengeren som mekkelokale mellom dyno tider og..  Gliser
169  Forum / Problemløseren / Sv: speedometerwire på: mai 15, 2017, 10:15:54 am
Bare i tilfelle at du spør seriøst: Ta av klipset i hubben på v.fremhjul, løsne mutter festet rundt speedo. Ta av, sett på ny i motsatt rekkefølge.
170  Forum / Problemløseren / Sv: Treg starter - ny motor på: mai 15, 2017, 10:12:06 am
Flott, og da slipper du foringa i det hele tatt  Gliser
171  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir gass mot SCC (2017) med nye greier! på: mai 13, 2017, 07:53:50 am
Du er den beste Kai! Hjertelig takk  Glad
172  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir gass mot SCC (2017) med nye greier! på: mai 12, 2017, 16:23:46 pm
Mulig det endrer seg og når vi setter rett tenning
173  Forum / Problemløseren / Sv: Gir trøbbel på: mai 12, 2017, 11:15:08 am
Måneskinn i bilen helt nede ved pedalene er oppskrytt  Osteaktig Osteaktig

Joda, men hvis det ikke ser ut i måneskinn der nede, så er det fæle greier når sola står på..  Gliser
174  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir gass mot SCC (2017) med nye greier! på: mai 12, 2017, 11:13:10 am
Det er imponerende Erlend 👍🏻 Glad

Ja, ble nesten litt overrasket selv!
Må være sinnsykt bra motor  Øyerulling

Ja, var å hentet den i en hestestall, så den hadde vel fått litt innvirkning derifra Osteaktig
Du skal ikke le av det nei!  Gliser -Motoren min er også skrudd sammen i den innerste båsen. Altså i et rom lagd for hester...
175  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir gass mot SCC (2017) med nye greier! på: mai 12, 2017, 10:35:48 am
bra dere har kommet i gang.
slet med samme sjøl på 2,4 wbx'en min jeg hadde i bussen med ên 46mm wastegate.
fikk boost creep mest sannsynlig pga for liten wastegate som ikke slipper ut nok, og turbinen fortsetter å spinne opp
blir litt vanskeligere å mappe da,
en stivere fjør vil vel ikke hjelpe mot boost creep. men en wastegate til , vil vel hjelpe.
E85 lager MYE eksos.
kikket litt på video på fæce.  hvilket gir bremser dere i?
og har dere funnet ut av fuskinga under pullet?

når fortsetter dere bremsing?
Vet ikke hvilket gir. Fuskinga kan skyldes avstand til hallsensor pga løst reimhjul. Når jeg tok det av for å maskinere til Sandseal i går kveld, trengte jeg ikke verktøy..  Glad
176  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir gass mot SCC (2017) med nye greier! på: mai 12, 2017, 09:14:16 am
Heisann!

Vil dere fortsette å mappe i helgen? Isåfall, inn med ny fjør i WG og ikke la solenoiden gjøre så mye av jobben. Flere har dårlig erfaring med en slik løsning. Og hva var DC på injectorene ved toppeffekten? Og hvilke prinsipp brukte han? Kompensasjon med map eller throttle? Evnt, kunne du lagt ut en logg av sveipende med 355 whp?

Mvh
BB
Her er det mye jeg ikke har lært enda Kalle  Gliser Ser ut som at DC blir ca 70% med E85 på den effekten vi kommer til å legge oss på. Har ingen logger enda :-)
Når det gjelder WG er den i utgangspunktet for liten, så sliter med å komme under 1.4 bar på turtall over 4000. Mulig jeg får sette på en til.. Noen som har erfaring med 2-trinns wastegate? altså at den andre åpner seg når den første ikke orker mer? Funderer litt på det da den som står på nå er så flott integrert inn i lydpotta at jeg har ikke lyst å rote med den. Da vil bilen være "stille" under 4000, og heller slippe WG2 ut i friluft over.. ? Burde egentlig fungere hvis det var bittelitt strammere fjør i WG2?
177  Forum / Problemløseren / Sv: Treg starter - ny motor på: mai 12, 2017, 08:56:03 am
Bare for ordens skyld: Du er klar over at foringen til starter sitter fast i girkassen? Vanligvis av silikonbronse. Samme lyd fikk jeg før jeg skiftet den.
Kan ikke se den tydelig på bildene du la ut. Du kan ta ut foringen med en spesiell ters om motoren er montert(Kjøpte min på unnerberg) eller lage noe selv.
178  Forum / Problemløseren / Sv: Gir trøbbel på: mai 12, 2017, 08:47:28 am
Du må nok ta ut alt uansett, jeg ville kjøpt meg et brukt sett. Kommer ikke på at jeg har sett dem til salgs løse heller? Ellers kan du vel bare sette den i rett posisjon og sveise den fast?
179  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir gass mot SCC (2017) med nye greier! på: mai 12, 2017, 08:05:16 am
Kontakt med Mats Herlander  nu om en svinglåda .. blev sugen nå .... Bir vel 250 t-4  sughäster då ...Glad  
Glad
Vil se turbo roastern på strippen i Aug ...på SCC ..
et våkent øye , ZZ top" eliminator "  på stereon rekker vel langt  Glad

mvh


Kult! Sette i buggyen da? Kan du delta i løp med den veltebøylen? Turboroadster er planlagt å stille på SCC ja  Glad
180  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir gass mot SCC (2017) med nye greier! på: mai 11, 2017, 20:34:52 pm
Det er imponerende Erlend 👍🏻 Glad
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 225
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!