Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8
|
151
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Type 1: Ang. heving av girkasse/motor.
|
på: januar 18, 2008, 20:10:50 pm
|
leste på kcw at det ikke var noe vits til å heve kassa "bare" 1" .. men det er jo de som sier.. det skulle visst ikke være store hjelpen i en tomme... men hvorfor selge et sett hvis det er unødvendig.. men sjekk hva de sier der hvis du ikke allerede har gjort det...
|
|
|
158
|
Forum / Problemløseren / skiltlys... hvordan koble det..
|
på: januar 15, 2008, 22:03:25 pm
|
sikkert enkelt for noen. men strøm har jeg ikke mye peil på.. hvordan skal jeg koble til strøm til skiltlyset..hvor henter jeg strøm, hva bør jeg gå ut ifra.. noen tips kanskje...
|
|
|
159
|
Forum / Rat-look / Sv: Post din Rat-Looker!
|
på: januar 15, 2008, 17:35:45 pm
|
skal prøve å legge ut bilde av min "rat".. hvis det er det den er... litt usikker.. men men . noen som kommer til å frike ut ang denne sikkert men men, sånn er det bare... kommer ny smalere forstilling og andre hjul.. så den blir kanskje bra til sommeren.. ellers synes jeg den begynner å bli "bra.." bildet er tatt med mobil kamera, så kvalitet er vel så som så..
|
|
|
163
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: puma trøbbel, igjen.. he he
|
på: januar 14, 2008, 18:36:13 pm
|
hjulene blir bytta.. ingen fare for det.. blir 135/70 foran og 185/65 bak.. eller 155 f-560 dekk.. litt usikker der ennå.. blir en ny korta forstilling allikevel. må få hjulene litt lengre inn i skjermene,pluss hvis det blir droppa spindler så bygger de jo ut..
|
|
|
165
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: puma trøbbel, igjen.. he he
|
på: januar 14, 2008, 14:21:48 pm
|
forrige eier sier det er montert endeledd for senking.. hvordan ser man dette.. den hvile ganske mye på leddene nå også.. hva gjør at den låser seg evt.. noe som kan forebygges evt.. hjelper det med de lengre typer endeledd? min puma er ikke ny, men den er meget stiv.. det har den alltid vært..
|
|
|
166
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: puma trøbbel, igjen.. he he
|
på: januar 14, 2008, 14:03:56 pm
|
den står på originale vinterdekk.. så de er ganske høye tror jeg.. jeg tenkte å montere 135/70 dekk siden jeg tror mine 155 firestone f-560 er for høye de også.. så tror nok at dekk skal prøves før det skal bestilles spindler... ang lyktebrønner, så er ikke det det støste problem.. de kan moddes... er ikke helt sikker ,men vil tro at senke satsene på puma er like på alle pumaer.. min er helt i bånn nå.. og som sagt da stopper hjul i skjermkant og lykte brønn.. derav noe høye hjul...
|
|
|
168
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan dempere
|
på: januar 14, 2008, 12:31:53 pm
|
er vel bare å måle øye til øye lengde det.. du har jo linkpin forstilling så da kan det hende de er de samme.. originale ihvertfall.. men sjekk ø til ø lengden for sikkerhets skyld.
|
|
|
169
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: januar 13, 2008, 23:13:53 pm
|
vet det med styrestag.. er det mye pes.. eller er det bare å gjenge videre.. takk for info.. er i vurdering om ny 3.5" forstilling eller smale den jeg har.. enkleste er vel å bestille ny.. men vi får se.. jeg har min helt senket på puma nå.. uten spindler. og da stopper de i lyktebrønn og skjermkant, så spindler bør vel også vurdres tenker jeg.. men ellers er denne tråden knall.. gleder meg til å se endelig resultat.. var forresten jeg som kjøpte frem demperne dine... funker de.. men som sagt, hjulene er problemet.. skal skaffe meg 135...
|
|
|
171
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: puma trøbbel, igjen.. he he
|
på: januar 13, 2008, 21:29:03 pm
|
er nettop det at jeg skal ha tårnene.. så tenkte evt 3-4" smalere.. ser at tomas s sitt spareprosjekt har kortet sin inn med fire tommer og at han har tårnene.. men mest irriterende er at man ikke kan kjøre med puma på det laveste uten å smale den inn og bruke dropp spindler..ihvertfall ikke på min.. den vipper hjulet for mye fremover. så lyktebrønn og skjermkant hindrer hjulet i sving.. lyktebrønn er ikke noe pes.. det er ikke store kostnadene, men forstilling er det.. hvordan tror dere det hadde vært uten dropp spindler men kun smaling.. ?
|
|
|
172
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: januar 13, 2008, 21:04:54 pm
|
ser du skriver at du ikke trenger å modifisere kaross når den har blitt 4" smalere, er det ikke noe problemer? må nesten smale min puma også.. vet du om denne er lik original i utseende og størrelse.. og evt om 66 kaross er forskjellig fra din..noe jeg ikketror.
|
|
|
173
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / puma trøbbel, igjen.. he he
|
på: januar 13, 2008, 20:59:55 pm
|
egentlig bare ønske om noen tips.. det gjelder en boble 66 modell.. har en puma i original bredde, når denne senkes helt i bunn, med senke dempere. så flytter hjulet seg såpass frem at den skraper/stopper i skjermkant og lyktebrønn.. er det sånn at man kun kan bruke puma i midt stilling på boble. eller må man kjøpe droppa spindler også.. derav må man enten smale inn den original puma eller montere en smalnet forstilling.. vet at drop spindler er sikkert det beste ang kjøring. og det ser ut som at jeg bør skaffe meg det.. noen tips om hvor mye jeg kan smalne inn puma før støtdemper tårn må vekk.. ikke ønsker om å modde karross.. tenkte evt 4" smalere.. ellers har jeg sett på grubenwerks sine. men da blir alt plutselig kostbart igjen.. noen tips..
|
|
|
179
|
Forum / Snikk-snakk / lufterillene på baywindow..
|
på: desember 17, 2007, 17:01:21 pm
|
de rillene som er ifront på bay, hva slags funksjon har de.. med evt tanke på å fjerne dem..er det bare friskluft eller noe mer..
|
|
|
|