Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7
|
151
|
Forum / Prosjektgarasjen / Motoroverhaling
|
på: februar 12, 2010, 01:16:27 am
|
Da tenkte jeg at det var på tide å gjøre dette mer til en prosjekttråd. Har lenge hatt problemer med olje og bensinlekasjer, så planlagte at jeg skulle overhale motoren over vinteren. Nå har jeg aldri rørt ved en boblemotor før, så har ikke peiling på hva jeg driver med Vel, til nå har det kun vært demontering, så det er først nå avgjørelsene må tas. Synes forøverig veldig mye satt urovekkende løst. På en annen side er det minimalt med slitasje på oljepumpelokket, ingen slitasje fra kulelager på blokk, og målt klaring mellom råder innenfor godtatte verdier. Nå skal jeg først å fremst vaske blokka grundig først, så får vi se... Kommer nok til å komme med en haug av spørsmål, så da sier hjertelig takk for all den viten dere vil dele med meg
|
|
|
154
|
Forum / Problemløseren / Fordeler sitter fast
|
på: januar 31, 2010, 13:45:58 pm
|
Har et lite (men for meg stort) problem. Holder på å overhale 1300 motoren min, men får ikke av fordeleren. Har både skrudd opp monteringsmutteren óg justeringsskruen, men er ikke til å rikke på (har vel jevnlig prøvd i to uker). Har både brukt gummihammer og gassbrenner for å få den til å slippe, men er snart redd for å øderlegge den.
Noen tips? - er evig taknemmelig!
Mvh Kim
|
|
|
156
|
Forum / Problemløseren / Sv: Startproblemer med varm motor
|
på: desember 05, 2009, 21:27:23 pm
|
Har samme "problemet" selv på min 67. Er vel slikt i mer eller mindre grad med bobler. Såfremt den ellers går bra er det to "tricks" en kan bruke: Halvvarm (butikktur): Trykk pedalen sakte inn mens du drar på starteren. Glovarm: Pedalen i bånn (ikke pump, hold den der) og dra på starteren. Slipper du pedalen går den halvautomatiske choken på, det vil du ikke når motoren allerede er varm. Tror jeg leste det i en vw-bok en gang. Fungerer i allefall udmiddelbart hver gang for meg Edit: Selvfølgelig, det beste er jo å finne ut hva som er galt, og justere det...
|
|
|
159
|
Forum / Problemløseren / Sv: "how to rebuild your volkswagen air cooled engine" - google bokfremvisning.
|
på: oktober 27, 2009, 16:37:37 pm
|
Er det noen som vet om denne boken også omfatter hvordan kjøleblekk med tilbehør skal monteres? Fikk igjen motoren min fra overhaling uten blekket montert. Skal alltids klare å finne ut selv hvordan blekket skal sitte, men jeg fikk med en eske med alle skruer og muttere som var fjernet. Fortsatt ikke noe problem, men det ligger også noen små rare fjærer i esken med skruer. De har jeg ikke filla peiling på hvor skal hen. Til hver minste skrue
|
|
|
161
|
Forum / Problemløseren / Sv: bytting av bremserør
|
på: oktober 25, 2009, 02:32:42 am
|
Det er ikke spesiellt vanskelig å bytte bremserøret, men litt knoting og litt tid går alltids med. Må ha ut setene og løfte på eventuelle tepper, så ligger røret langs etter tunnellen på pedalsiden. Røret sitter bare fast i metallklips som er bøyd over røret noen plasser. Hvis du ikke har kjøpt bremserør av stål enda, vil jeg anbefale kobber da det enklere å bøye og mer fleksibelt da det er litt knapt med plassen inni bilen, såfremt du ikke har en rørbøyer. lykke til!
|
|
|
162
|
Forum / Problemløseren / Sv: "how to rebuild your volkswagen air cooled engine" - google bokfremvisning.
|
på: oktober 25, 2009, 00:40:35 am
|
Nå har jeg fått blekka i posten, og lest lett igjennom den. Den tar for seg alle aspekter, helt fra å ta ut motoren fra bilen, plukke den fra hverandre, gå over og kontrollere delene for slitasje og utskiftning, montering, innsetting i bilen, og testkjøring. Alt lettfattelig og detaljert, ikke for vanskelig engelsk. Det eneste som jeg er litt skuffet over er at den ikke nevner forgasseren med ett eneste ord. Sikkert fordi dette varierer mye fra modell til modell, og motortype. (dekker Type 1,2,3, & Porsche 914 motorer). Men siden alt annet er så godt og detaljert forklart kunne det kanskje være noe nevnt. (bare å si i fra om noen kjenner til fin forgasser lektyre, bok eller internett, type 1, 67'!) Veldig fornøyd - anbefales på det sterkeste! (dagens reklame fra meg) (Takk Storken )
|
|
|
164
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: september 26, 2009, 22:32:40 pm
|
Lå bak denne i køen fra Alnabru og nordover i går ettermiddag Det var meg og en kamerat på vei til camping på mjøsa Herlig tur, i allefall etter at 2t i kø var unnavgjort. Edit: (flott bilde forresten )
|
|
|
165
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: september 20, 2009, 22:11:17 pm
|
Spotta nettopp en gul 66-67 uten fanger i de sene natterstimer ved nadderud, østerås.
|
|
|
167
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Drifting!!
|
på: september 04, 2009, 15:56:27 pm
|
V Rudskogen. 1400 kr pr time max 16 biler.
Det var jo egenlig ikke så ille! Mye morro for pengene edit utrolig artig video, forresten
|
|
|
169
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: misshandling av boble!!
|
på: mai 12, 2009, 21:06:31 pm
|
Ser i allefall ut som om den er ombygd seriøst og med sjel. Ser også vedlikeholdt ut. Er verre med de som delevis er klattet på, uten noen forhold til farger, og ikke likner det ene eller det andre.
|
|
|
172
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min T1 1300 '67
|
på: mai 04, 2009, 00:50:03 am
|
Går ikke akkurat FORT framover, men noe er det alltids... Har lagd meg nye dørplater, da de gamle var relativt markspist av forrige eiere . Så nå venter jeg bare på at de nye armlenene kommer i posten, sammen med skraplister og noen småting. Fikk forresten reservedekk fra skrotnisse. Utrolig raskt og billig! Og så har jeg fått satt sammen ei lita forsterker. Juksa litt ved å kjøpe ferdig printkort. Kjøpte feil kabinett, så ble fryktelig knapt med plass Alt skal altså bli skjult, kan ikke ha noe moderne fjimsfjams i første øyensyn ;-). Så nå må jeg bare få bort dynamostøyen... Er forresten så mye lakkrust på høyre skjerm at jeg tror det blir hellakkering istedenfor denne "bare-stoppe-rust"-flekkingen. Du har vel ikke tilfeldigvis kommet over ett par lyktehus enda, Lid? Sliter forøverig både med at to-trinns vindusviskeren bare har ett-trinn, og at det etter ti min blir sterk u-utholdelig eksos-lukt fra varmaparatet, atpåtil når spjeldene er lukket. Tenkte jeg fikk starte med en skikkelig motorvask og ta det derifra
|
|
|
174
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: april 25, 2009, 23:20:07 pm
|
Hilste på en beige/hvit 68 mod boble!? på bekkestua sentrum på fredag på vei over brua. En herlig tur i det fine været.
Dessuten spotter jeg en 60-talls boble på t-bane 2 fra østerås, rett forbi stoppestedet "Ekraveien". Får ikke studert den så godt i farten, men har en herlig platina. Stått samme sted hele vinteren.
|
|
|
176
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min T1 1300 '67
|
på: mars 29, 2009, 18:13:42 pm
|
Mens jeg venter på nye armlener, er det bare å ta fatt på rusten. Ja, for det er en del lakkrust. Begynte under lykten, og har lagt på owatrol. Må skrapes over lykten, langs skjerm intill kaross, langs "takrennene", og skraplistene. Kan jo aldri bli pent Meeen, hva gjør dere med rammen til baklyktene når de ser slike ut? Er hull i rammen både langs kanten og oppå. Tar dere fram glassfiberen, eller sveiseapparatet?!?
|
|
|
180
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: speedster prosjekt
|
på: mars 15, 2009, 20:19:34 pm
|
Du verden!
Dette var nøysomt arbeid, og det liker vi! Kommer til å følge nøye med, for dette må bli utrolig bra når du gjør det så nøye. Blir spennende!
|
|
|
|