Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
|
151
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Stilarter!!!
|
på: mai 20, 2010, 21:27:01 pm
|
Synes det er litt uklart jeg.... Hva hører til de forskjellige stilarter. Hvor er orginal f.eks....? Jeg lurer på hvor jeg er som har en 65 mod notch som er orginal foruten felger og ratt ( har orginal felger og orginal ratt ) Ja så er den senket et knepp har jeg latt meg fortelle. Ikke at jeg på død å liv vil bli puttet i en bås,men det hadde vært greit å vite lissom....
|
|
|
152
|
Forum / Snikk-snakk / Stilarter!!!
|
på: mai 20, 2010, 20:30:57 pm
|
Er det noen som kan lage en oversikt over de forskjelige stiler det er på vw? Tenker da på hva som går under de forskjelige stiler. Er litt forvirret der. Noen som kan komme med en grei oversikt eller
|
|
|
157
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Er dere vårklare?
|
på: april 06, 2010, 08:57:56 am
|
Jeg å hadde min første tur i går etter vask og voksing etter alle kunstens regler. Blank å fin ja...... Gleder meg til en ny sesong med luft i rompa....
|
|
|
165
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Henta bil opp av vatn, Tips???
|
på: januar 14, 2010, 22:50:48 pm
|
Ja dette virker som et modigt prosjekt. Jeg jobber som yrkesdykker på fulltid og tror nok ikke dykking er veien å gå her. Det ble nevnt Olex tidligere i tråen, det er et kjempe bra system som kartlegger bunn meget nøye. Det er dog viktig å ha et meget bra ekkolodd på Olex. Det stemmer ikke at du kan se hvilken bil type det er,men du kan se at det er noe som ligger der. Har brukt Olex i mange år. Dette er jo dyrt utstyr så det er kansje ikke aktuelt. Et bra ekkolodd eller en slepe sonar/sidesonar er nok det jeg ville brukt. Det har også blitt nevnt ROV tidligere. I de fleste ferskvann er det ikke mulig å se noe som helst når man kommer dypere en 10-12 meter ned pga lyset brytes på en annen måte i ferskvann en i saltvann.Det betyr at man må ha lys,men selv med lys ser man ikke lengere en 0,5-1,0 meter. Jeg har dykket mye i fersk vann på vanninntak og kraft stasjoner.Dette med vanninntak MÅ du sjekke med komunen. De blir ikke blid eller samarbeidsvillige hvis det er et drikkevanns inntak i nærheten. For øvrig kan en yrkesdykker klasse 1 og klasse 3 gå ned til 50 meter. Klasse 2 dykker (klokkedykker, poppulert kalt dyp dykker er det ingen begrensning på) Klasse 2 er uaktuelt da en slik dykke rigg vil komme seg på bortigmot 1 million pr døgn. Og jeg må si meg enig i Bjørnar sin ide med å løfte disse bilene med tomme olje fat eller noe lignende. Når de så kommer opp tau de til en slipp eller båtutsett eller en plass der du kan få dratt de på land. Det krever ganske mye stabilitet på en slik flåte du tenker på så de har ikke jeg ville gjort.
Men det skal jo bli veldig morro å følge med på dette.
Stå på og lykke til Tistlo uansett hvilken måte du velger for å få opp disse bilene.
Mvh Tom Rune.
|
|
|
167
|
Forum / Buggy / Sv: Baja & OffRoad
|
på: januar 13, 2010, 00:20:54 am
|
Bilder av denne kommer når den blir lagt ut for salg etter hvert Okey. Noen prisantydning?
|
|
|
168
|
Forum / Buggy / Sv: Baja & OffRoad
|
på: januar 12, 2010, 21:42:41 pm
|
Har selv en godkjent ombygget Baja ståendes som skal selges. Denne er det flipfront på ( som forøvrig ikke er godkjent, men skal gå an med papirer fra Möller ). Har du noen bilder av denne?
|
|
|
169
|
Forum / Buggy / Sv: Baja & OffRoad
|
på: januar 11, 2010, 22:37:01 pm
|
Den der bajaen var rå tøff. Hvordan er det å få godkjent baja i norge?
|
|
|
|