November 1952 selges. Importert 1958 fra Sverige med senere full Norsk historikk. Utvendig blå lakk fra import 1958 (originalt kastanje brun). Alle ”zwitter only” deler er der. Som en av få biler har denne originalt zwitter listverk i rå aluminium inntakt utvendig, også rundt vinduene. Originale sidepaneler, taktrekk og baksete. Karosseri og bunnplate er restaurert og NOS/Wolfparts/donorbil er brukt til sveisearbeidet. Skjermer/bakplate lakkert under restaurering, ellers urørt pent patinert lakk fra 58. Chassi sanblåst/lakkert.
Slik bilen er nå: Bremser (type 3 bak, type 1 -65 foran, alt nytt), nye hjullager foran, ny styresnekke, Puma forstilling, ”Porsche” alu-trommeldeksel, hullborrede originalfelger (breddet til 5,5 bak), reproduserte Firestone diagonaler 5.60-15 og 6.40-15, Hurst girspak (70 talls), aluminium bøttestoler med originalt matchende zwitter trekk, Kamei-pedal, 3 pkt rullebelter, ny gummi og pakninger de fleste steder fra Wolfsburgwest. Ny Bosch starter og optima 6V batteri. Fungerende bra hjertebaklys og fungerende piler.
Motor er 30 Hk brannpumpemotor med få timer, selges UTEN Abarth forgasserkit men med original forgasser/manifold. 383 flatlokkfordeler og rustfri Abarth følger med, ellers original motor med varmebokser. Ny clutch, utløserlager, simring etc.
Dette følger med: Originale deler til bilen som ikke er montert i dag (Forstilling, forstillingsdeler, bremsedeler, interiørdeler, torpedo teppe, bagasjeromsteppe, setetrekk fra tilsvarende bil for å kle opp originale forseter om man vil, støtfangere +++) Bilen selges med originalt batwingratt og tutknapp.
Bilen var ferdig restaurert i 2008 etter å ha vært avskiltet siden tidlig 70-tall. Har kjørt bilen til bla Mantorp 2 ganger, 1 gang til Hessisch Oldendorf i Tyskland, og nå senest i sommer en rundtur Norge-Belgia-Tyskland-Norge uten problemer. Bilen fremstår som teknisk bra og med brannpumpemotoren går den som en klokke.
Bilen fremstår i dag som en ”Vintage-racer” men med delene som følger bilen kan man lett sette denne i stand som en meget bra og ”urørt” original zwitter, eller evt noe helt annet
Den har fått en del oppmerksomhet på sin ferd, og blir mest sannsynlig å se på trykk i utenlandske glansede magasiner i løpet av året, etter seier i PMGR-veteranrallyet i Tyskland i sommer.
*****AVTALT SOLGT*****
Seriøse tar kontakt på telefon 951 90 156, Vegard
Bilder fra 2009 som viser bilen mer eller mindre slik den er i dag, små detaljer er endret:
http://www.vau-max.de/galerie/id=674/start=0