Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14
|
151
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 18, 2014, 09:52:13 am
|
Solide sylindre men pinglete fjørtrykk Kjører du med JPM kam og fjører? Jeg kjører med Kjell AAen kam og JPM fjærer.
|
|
|
152
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 18, 2014, 08:48:22 am
|
Sjekket også fjærtrykket når jeg hadde toppene demontert. Første bilde med innspenings høyde på 38mm. Andre bilde med 16mm løft.
|
|
|
153
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 18, 2014, 08:29:31 am
|
Jeg liker veggtykkelsen. Får våre til å se litt pinglete ut. -BB- Ja de virker ganske solide, men derimot er ikke kjøleribbene så store. Håper ikke det blir noe problem med varmgang.
|
|
|
155
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 05, 2014, 23:54:34 pm
|
Ser utrolig bra ut Gleder meg til å høre hvordan kjørbarheten er med toppspredere i tillegg. Hvor store dyser kjører du oppe/nede? Oppe bruker jeg org. Dysene til ducati. Magneti Marelli 46lb/hr 491cc/min Short Racing Injectors The characteristics of the injector are a fast pulse response, high precision, high dynamic range and optimum fuel atomisation. These are achieved by a high performance ON-OFF actuating electromagnet with opposing expansion poles that moves an internal injector valve on high-precision ground cylindrical slides, and a high precision nozzle. The injector has a stainless steel body, a fuel-resistant plastic connector, martensitic stainless steel internal valve and an electromagnet with a low carbon content stainless steel armature. Static Flow Rate: 44.0 lb/hr, 491 cc/min Dynamic Flow @ 2.5ms PW @ 100Hz: Not specified Coil Resistance: 14.6 Ohms (nominal) (This high-impedance injector will work with all factory ECM/PCM injector drivers) Technical Data Performance - Typical Linearity range (Tj = 4 ms): ± 2.5 % Max. fuel pressure allowed: 500 kPa Maximum duty cycle: 90 % Operating temperature range : -30 to 110 °C Vibration (peak): 30 g Test conditions Fluid: N-Heptane density (@ 20°C) : 0.684 kg/litre Ambient and fluid temperature: 23 °C Power supply : 14 Vdc Injection frequency: Fully open Pulse duration: n/a Pressure : 3 bar Mechanical Characteristics Height : 47.2 mm Outside diameter (connector excluded) : 15.3 mm Weight : 35 g Electrical Characteristics Power supply : 8 ÷ 16 Vdc Resistance: 14.5 Ohm Inductance (at 1KHz: 12.0 mH Driver type : ON-OFF Manufactured by: Magneti Marelli Equivalent Part Numbers: IWP-069 Model: IWP-069 De ned er volvo 940 16v dyser, tror de gir 337 cc/min.
|
|
|
157
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 05, 2014, 21:51:45 pm
|
Har nå så smått begynt med det elektriske til innsspruten. Tok en 4mm plexiplate og kappet til slik at den passer under baksete på førersiden. Monterte på relerer, sikringer og megasquirten på den lakerte plexiplaten.
|
|
|
158
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 05, 2014, 12:58:31 pm
|
Er det åndeboks som sitter på doghouse plassering? Har planner om å bygge en slik selv, hvordan har du fikset returen på eventuell olje?
Det er åndeboksen du ser bak på viftehuset ja. Den nederste slangen på åndeboksen går ned til ventildekslet slik av eventuell olje fra boksen renner ned dit.
|
|
|
160
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 05, 2014, 10:34:55 am
|
Veldig bra Geir!
Hva er tanken med plasseringen av tempsensoren? Selv kjører jeg med olje og luft kompensasjon. Og kan jeg spørre hvilken bankesensor du har benyttet? Ettermarked eller fra noen bil?
På forhånd takk,
Mvh Kalle
Tanken med og plassere sensoren i bunnen av den ene toppen var forde det var enkelt og når jeg kjører med tørrsump pumpe har jeg ikke noe særlig med olje i bunnen av motoren. Banksensoren kjøpte jeg her. http://www.viatrack.ca
|
|
|
164
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: januar 22, 2014, 20:34:30 pm
|
Det kan se slik ut fra den vinkelen bilde er tatt men jeg hadde montert starten på girkassen når jeg laget festene.
|
|
|
165
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: januar 15, 2014, 19:44:52 pm
|
Laget et feste til toppen av girkassen,da denne kassen har motorfeste på toppen også. Monterte også et par strekkfisker fra fest nede på gaffelen og opp til vinkel jernet i toppen.
|
|
|
166
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: januar 15, 2014, 19:23:58 pm
|
For og få montert inn en busskasse i en boble må falsen på gaffelene kappes delvis bort. En busskasse har diffen ca.10mm ut av senter, mot venstre. Derfor har jeg fjernet mer av falsen på venstre side. Falsen ble kappet bort og sveist.
|
|
|
167
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: januar 10, 2014, 22:22:54 pm
|
Har kan dere se forskjellen på lengden på en type1 og en 091 kasse. 091 kassen som skal inn i bilen min er 35mm lenger enn en type1 kasse. Det jeg har gjort er og slipe av feste på nesekone med 7mm, så har jeg flyttet innfestningen på bilen til nesekonet så langt fram som mulig. Med stumme fester på kommer nå motoren bare 5mm lenger bak en den stod med typ1 kassen.
|
|
|
170
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: januar 08, 2014, 10:53:37 am
|
Ja jeg har sett denne tråden tidligere og når jeg ser på de tallene er jeg SUPER fornøyd med flow tallene mine. Toppene og innsug/spjell bør kunne yte 250+
|
|
|
176
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: januar 03, 2014, 13:33:30 pm
|
Har nå vært nede hos GetBackOnTrack i danmark og flowet toppen min. Flowingen ble gjort med innsug og spjellene montert på toppen.
eksos innsug 2 45 46 4 81 92 6 120 141 8 148 177 10 162 205 12 173 223 14 180 234 16 183 244 18 183 251
|
|
|
180
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: desember 06, 2013, 22:40:57 pm
|
Har nå montert hubbene på plass i mellomhuset. Skiftegafler og skiftaksler er fra typ1 mens lagerene i mellomhuset er fra busskassen.
|
|
|
|