november 01, 2024, 01:48:42 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14
151  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 18, 2014, 09:52:13 am
Solide sylindre men pinglete fjørtrykk  Glad Kjører du med JPM kam og fjører?

Jeg kjører med Kjell AAen kam og JPM fjærer.
152  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 18, 2014, 08:48:22 am
Sjekket også fjærtrykket når jeg hadde toppene demontert.
Første bilde med innspenings høyde på 38mm.
Andre bilde med 16mm løft.
153  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 18, 2014, 08:29:31 am
Jeg liker veggtykkelsen. Får våre til å se litt pinglete ut.  Glad

-BB-

Ja de virker ganske solide, men derimot er ikke kjøleribbene så store.
Håper ikke det blir noe problem med varmgang.
154  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 17, 2014, 23:26:04 pm
Har nå honet sylinderene og justert vendehøyden til 1,2mm
155  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 05, 2014, 23:54:34 pm
Ser utrolig bra ut Glad Gleder meg til å høre hvordan kjørbarheten er med toppspredere i tillegg.

Hvor store dyser kjører du oppe/nede?




Oppe bruker jeg org. Dysene til ducati.

Magneti Marelli 46lb/hr 491cc/min Short Racing Injectors
The characteristics of the injector are a fast pulse response, high precision, high dynamic range and optimum fuel atomisation. These are achieved by a high performance ON-OFF actuating electromagnet with opposing expansion poles that moves an internal injector valve on high-precision ground cylindrical slides, and a high precision nozzle.

The injector has a stainless steel body, a fuel-resistant plastic connector, martensitic stainless steel internal valve and an electromagnet with a low carbon content stainless steel armature.

Static Flow Rate: 44.0 lb/hr, 491 cc/min Dynamic Flow @ 2.5ms PW @ 100Hz: Not specified Coil Resistance: 14.6 Ohms (nominal) (This high-impedance injector will work with all factory ECM/PCM injector drivers)

Technical Data Performance - Typical

Linearity range (Tj = 4 ms): ± 2.5 %
Max. fuel pressure allowed: 500 kPa
Maximum duty cycle: 90 %
Operating temperature range : -30 to 110 °C
Vibration (peak): 30 g
Test conditions

Fluid: N-Heptane
density (@ 20°C) : 0.684 kg/litre
Ambient and fluid temperature: 23 °C
Power supply : 14 Vdc
Injection frequency: Fully open
Pulse duration: n/a
Pressure : 3 bar
Mechanical Characteristics

Height : 47.2 mm
Outside diameter (connector excluded) : 15.3 mm
Weight : 35 g
Electrical Characteristics

Power supply : 8 ÷ 16 Vdc
Resistance: 14.5 Ohm
Inductance (at 1KHz: 12.0 mH
Driver type : ON-OFF

Manufactured by: Magneti Marelli

Equivalent Part Numbers: IWP-069
Model: IWP-069


De ned er volvo 940 16v dyser, tror de gir 337 cc/min.
156  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 05, 2014, 22:13:50 pm
Det er ganske mange kabler og holde styr på.
157  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 05, 2014, 21:51:45 pm
Har nå så smått begynt med det elektriske til innsspruten.
Tok en 4mm plexiplate og kappet til slik at den passer under baksete på førersiden.
Monterte på relerer, sikringer og megasquirten på den lakerte plexiplaten.
158  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 05, 2014, 12:58:31 pm
Er det åndeboks som sitter på doghouse plassering? Har planner om å bygge en slik selv, hvordan har du fikset returen på eventuell olje?

Det er åndeboksen du ser bak på viftehuset ja.
Den nederste slangen på åndeboksen går ned til ventildekslet slik av eventuell olje fra boksen renner ned dit.
159  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 05, 2014, 11:08:37 am
Spjellene, innsugene og dysene er ferdig tilpasset og prøvemontert.
160  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 05, 2014, 10:34:55 am
Veldig bra Geir!

Hva er tanken med plasseringen av tempsensoren? Selv kjører jeg med olje og luft kompensasjon. Og kan jeg spørre hvilken bankesensor du har benyttet? Ettermarked eller fra noen bil?

På forhånd takk,

Mvh
Kalle


Tanken med og plassere sensoren i bunnen av den ene toppen var forde det var enkelt og når jeg kjører med tørrsump pumpe har jeg ikke noe særlig med olje i bunnen av motoren.
Banksensoren kjøpte jeg her.
http://www.viatrack.ca
161  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 04, 2014, 23:13:52 pm
Bankesensor montert bak på blokken.
162  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 04, 2014, 23:09:07 pm
temp.sensoren for motoren monterte jeg i toppen.
163  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 04, 2014, 23:04:59 pm
Har nå montert trigger hjulet og hall sensoren.
164  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 22, 2014, 20:34:30 pm
Det kan se slik ut fra den vinkelen bilde er tatt men jeg hadde montert starten på girkassen når jeg laget festene.
165  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 15, 2014, 19:44:52 pm
Laget et feste til toppen av girkassen,da denne kassen har motorfeste på toppen også.
Monterte også et par strekkfisker fra fest nede på gaffelen og opp til vinkel jernet i toppen.
166  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 15, 2014, 19:23:58 pm
For og få montert inn en busskasse i en boble må falsen på gaffelene kappes delvis bort.
En busskasse har diffen ca.10mm ut av senter, mot venstre.
Derfor har jeg fjernet mer av falsen på venstre side.
Falsen ble kappet bort og sveist.
167  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 10, 2014, 22:22:54 pm
Har kan dere se forskjellen på lengden på en type1 og en 091 kasse.
091 kassen som skal inn i bilen min er 35mm lenger enn en type1 kasse.
Det jeg har gjort er og slipe av feste på nesekone med 7mm, så har jeg flyttet innfestningen på bilen til nesekonet så langt fram som mulig.
Med stumme fester på kommer nå motoren bare 5mm lenger bak en den stod med typ1 kassen.
168  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 08, 2014, 15:55:11 pm
Hva malte du med Geir?

Jeg sprayet først med alu primer fra Biltema og så sort felgspray fra Biltema.
169  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 08, 2014, 15:43:05 pm
Har nå en komplett girkasse.
170  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 08, 2014, 10:53:37 am
Få kommentarer i tråden din Geir.. forum medlemmene er mål løse :-)
Men kjør på med poster og bilder - jeg tror det er interessant for alle!

Fine tall på toppene dine :-)
Du har sikkert sett denen tråden, kommer godt ut dine om en sammenligner.
http://shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=1&t=123542&hilit=flow&start=15



Ja jeg har sett denne tråden tidligere og når jeg ser på de tallene er jeg SUPER fornøyd med flow tallene mine. Toppene og innsug/spjell bør kunne yte 250+
171  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 07, 2014, 16:17:32 pm
Diffen montert i girkassen.
172  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 07, 2014, 15:49:32 pm
Så var diffen sammen igjen.
173  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 06, 2014, 22:01:11 pm
Her er diffen i biter, klar til og monteres sammen igjen.
174  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 06, 2014, 21:45:28 pm
Har nå montert girene på girkasse huset.
175  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 03, 2014, 14:56:04 pm
Jeg har 15,54mm løft.
176  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 03, 2014, 13:33:30 pm
Har nå vært nede hos GetBackOnTrack i danmark og flowet toppen min.
Flowingen ble gjort med innsug og spjellene montert på toppen.

   eksos   innsug
2   45   46
4   81   92
6   120   141
8   148   177
10   162   205
12   173   223
14   180   234
16   183   244
18   183   251
177  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: SINTERLAMELL/GATEBRUK ? på: desember 21, 2013, 22:13:59 pm
Jeg har kjørt med en 228mm 4 puck med org. Trykkplate på gaten i mange år.
Det funger helt supert.
178  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: desember 11, 2013, 21:25:48 pm
Har nå justert inn skiftegafflene i denne jigen.
179  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: desember 11, 2013, 21:23:46 pm
Har nå montert i revers gir med tilbehør.
180  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: desember 06, 2013, 22:40:57 pm
Har nå montert hubbene på plass i mellomhuset.
Skiftegafler og skiftaksler er fra typ1 mens lagerene i mellomhuset er fra busskassen.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!