Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14
|
153
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Polen restaurering av Crew cab 65 mod
|
på: april 19, 2017, 15:06:29 pm
|
Ah, våren er her og sommaren nærmar seg. Dagens gjøremål før eg er klar for ein ny sesong med Crewcab`en Sveise bensintank.. [attachment=1] Har vist seg at ved full tank har det lukta litt bensin i bilen, fant eit ørlite hull i overgangen mellom rør og tank. [attachment=2] Fylte den opp med vann og sveiste i veg.. [attachment=3] Arnstein
|
|
|
161
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 73 mod 1303 T4 Turbo inj. MSII, EDIS
|
på: februar 05, 2017, 12:42:35 pm
|
Litt meir info om motor:
Her er spec på min motor:
Topper: VW Brothers Machine Shop produkt Bygd på nye emner
46 mm X 38 mm Stainless steel valves. Porsche 914 Style Relocated Spark Plug Hole 6 Stud Conversions. Dual Super-Rev Springs Titanium Retainers Hardened Keepers Oval exhaust ports Mach portet insug
Stempel frå JE
Eksos: BAS frå ahnendorp som er i rustfritt. Bygger vider på dette med turbo liggende v/ drivaksling. Alt i rustfritt.
Kjøling: BAS Porsche vifte m/11 blader
Inj; CB performance sit turbo sett til t1. Ombygett til å passe T4.
Veiv: org 71 x 94 = 2056 ccm
Motor er nybygget med CSP sin kjølekappe og vifte. Det er CSP som har maskinert blokka for tilpassing av vifte. ECU er Megasqirt II med EDIS og triggerhjul frå Ford Mondeo. Eksos er bygget i rustfritt 2" rør. Justerbar wastgate.
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
Arnstein
|
|
|
162
|
Bruktbørsen / Biler selges / 73 mod 1303 T4 Turbo inj. MSII, EDIS
|
på: februar 05, 2017, 12:00:11 pm
|
Lufter salg av min 1303 med type 4 turbo motor. Må ikkje selge, men eit nytt prosjekt har dukket opp og eg trenger plassen i garasjen til dette prosjektet. Bilen er ikkje godkjent, men har søkt SFOOR og har fått ein "forhandsgodkjenning" på 160 Hk og 200Nm på motor med turbo og inj. Bilen er kjørbar og har hatt fleire småturar med den i høst for tuning av motor. Har TUV papirer på alt som er bygget om og det gjennstår "bare" 4 hjuls kontroll og bremsepapirer av motor. Kan selge bil uten motor då motor vil passe supert til mitt nye prosjekt. Vurderer også å "slakte" bilen og selge den i deler då eg sikker tjener bedre på det, difor lufter eg dette salget i fyrste omgang. Har copy-paste frå tidlegare salgsannonse: Den er lakkert i 1993, men de fleste som ser bilen tror ikke at den er lakkert for mer enn 2-3 år siden for å si det sånn. Bilen har stått i mer eller mindre i 12 år etter den ble lakkert. Litt mer detaljer:
Bilen ble i 1993 rustsveiset med karosseriløft og da lakkert. Den fikk 4 NOS skjermer, nye støtfangere (75 fanger foran) samtidig med en del andre karossdetaljer som feks nye lister alle steder + div. andre slitedeler ble skiftet som feks. nye drivledd og mansjetter,bremserør osv. Senere har den mellom 2004-2009 blitt kraftig ombygget hva angår teknisk og slitedeler. Den har da komplett Porsche 944 bakstilling med Porsche 944 Turbo skiver og calipere, og da med porsche 944 stabstag med kerscher adaptere,polyforinger og gule konidempere. Foran sitter det Kerscher coilovers.Bremser her er Kerscher sine skiver med boxster calipere og adapter fra Kerscher. Bremsepumpe er oxo tatt fra Porsche 944 og det er brukt blue racing bremseveske. Noen "garasje" striper og bulker har det blitt.
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
Er offshore fram til 14 feb.
Arnstein aas.arnstein@gmail.com
|
|
|
164
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: frontruter til barndoor
|
på: januar 31, 2017, 23:07:41 pm
|
Har akkurat bestilt ruter til min Barndoor hjå Darren Franklin med riktig logo på. Han er på Barndoor Division, Facebook.
Arnstein
|
|
|
172
|
Forum / Type 2 / Kor kjøpe Barndoor deler
|
på: januar 10, 2017, 12:02:21 pm
|
Som overskrift seier. Kor få tak i riktige deler til våre Barndoor`s. Kjøpe deler T2 frå 56-67mod får ein i alle verdens krinkelkrokar, men riktige deler til Barndoor 1950-mars 55 er mykkje verre. Det er sikkert fleire enn meg som er på delesanking til Barndoor.
Kom gjerne med linker og kva deler som er tilgjengeleg.
Arnstein
|
|
|
173
|
Forum / Old speed / Sv: Speedwell supercharger
|
på: januar 10, 2017, 11:52:47 am
|
Hei Arnstein Jeg mener Kristian Gelin i Bergen (kissa her på VWNorge) har (eller har hatt) denne. Tøffe saker Supert, skal sjekke med Kristian. Arnstein
|
|
|
174
|
Forum / Old speed / Speedwell supercharger
|
på: januar 05, 2017, 04:45:32 am
|
Nokon som har erfaringer med Speedwell supercharger her på "berget" http://speedwellusa.com/shop/?slug=product_info&products_id=30Synest det er grise tøft med tidsriktig kompressor. Dette er vel ein reproduksjon av pepco sin supercharger på 50-60 tallet. Vil tru Speedwell sin er meir effektive enn både judson, Mag eller shorrock, har ikkje noko dokumentasjon for det, men har lest litt rundtom. Nokon meiningar?? Arnstein
|
|
|
180
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Barndoor gjenopplivning 52 mod.
|
på: november 22, 2016, 04:00:00 am
|
det er fortsatt en barndoor fra tidlig 1952, selv om diverse deler er bytta ut med nytt eller bedre brukt. man ser ofte på byggetråder, spesielt engelskmenn som bygger bdvrak, der ser det ut som at orginale delene blir brukt, men følger men litt godt med i kulissene, ser man at det fabrikeres og deler eldes før de blir montert som om de skulle være de orginale... på min 52, blir det vel igjen 35-40% av ramma, og av karosseriet blir motorrommet, øvre hjørner og taket igjen av den orginale bilen.... sorry OT i tråden din Arnstein ;-) mvh Arnstein
Reknar med det blir mykkje det samme på min også. Hjørnene bak var ganske bra sammen med motorkassen. Derimot taket blir det ein del sveisetråd på Arnstein
|
|
|
|