1532
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hjelp? :)
|
på: mars 17, 2010, 11:17:38 am
|
Det er vel dreneringen fra "luftboksen" under panseret som skal slippes ut der,så det blir veldig fuktig i bagasjerommet om du bare sveiser det tett.
|
|
|
1536
|
Forum / Problemløseren / Sv: bærekule
|
på: mars 16, 2010, 18:56:23 pm
|
denne skal presses ja ,minstekrav er vel en god styring som ikke klemmer på feil sted på kula og gjerne en presse .Tror ikke jeg ville prøve skrustikketrikset på en sånn.
|
|
|
1537
|
Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2010 !!!
|
på: mars 16, 2010, 13:28:07 pm
|
Trodde det var slik at det ikke var noe automatikk i forbud mot kjøring på tjern og vann (kun drikkevann). Er det lov å kjøre båt med påhengsmotor der ,skulle det vel være lov å kjøre annet motorisert og flytende der også.
|
|
|
1540
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Torsjonsstaver+"fjærplater" ?
|
på: mars 15, 2010, 20:42:25 pm
|
Det er jo helt topp,kan ikke du fortelle meg hva du skal ha for delene da, jeg mangler vel egentlig de lokka som skal holde torsjonsstavene på plass også om du har og evt de gummi betane. Flott hvis du gidder å gi meg en sum inkl frakt og et kontonr ,så sender jeg penger til din konto i forkant av at du sender deler. Om du ikke vil oppgi kontonr på nett kan du sende meg det på sms 93617156.
|
|
|
1541
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Torsjonsstaver+"fjærplater" ?
|
på: mars 15, 2010, 20:23:40 pm
|
Som overskrift antyder, trenger jeg et par torsjonsstaver og fjærplater til en 68 1300 (egentlig 67 1500) da jeg mangler disse til en fin bunnplate jeg har her. Ser for meg lange aksler og 4x130 på denne bilen. Med fjærplater mener jeg de betane som sitter inn på splinesen i torsjonsstav som er yttre opplagring for drivakslene. Rett meg gjerne om dere har et annet navn på dette.
|
|
|
1542
|
Forum / Type 1 1968-1979 / Sv: Vinterkjøring...
|
på: mars 15, 2010, 10:24:07 am
|
Morro å se at det er andre i det utvidede nærområdet som kjører året rundt i bobla si ,det gjør jeg også. Møtte en i Skien i en 1302 som ikke hadde fått start på Mercedesen sin, men han hadde alltid piggdekk på bobla for sikkerhets skyld "kunne jo ikke risikere å være sperra inne bare fordi det var vinter"
|
|
|
1545
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dekk
|
på: mars 14, 2010, 21:28:23 pm
|
De vil jo "bule "litt på felgene om du har standard felgdimensjon,men jeg kjører denne dimmen rund baut på min 1968 på 5,5x15 Allycat felger og det subber så vidtlittebittegrann i nedrebærearm ,så lite at det er snakk omm en liten runding med vinkelslipern så er det klaring
|
|
|
1551
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Billig sveiseapparat??
|
på: mars 08, 2010, 12:01:03 pm
|
Jeg ser mange kommenterer at flussfylt tråd ikke fungerer ,brenner hull, spruter mye osv. Jeg har noen erfaringer på området,jo det spruter noe mer enn homogen tråd (sveiser sjelden i shorts og t-skjorte uansett) brenner igjenom, ja hvis det er mye urenheter i sveisesonen, ellers gir flussfylttråd bedre innbrenning i materialet og du vil få en gjennomsveist skjøt,MEN vær klar over den økte temperaturen ved jobbing på tynnplate. Videre er man ikke så utsatt for poring i sveisen fordi vinden blåser bort dekkgassen om man bruker flussfylt,MEN kun utendørs eller i godt ventilert rom (avsug) da det er giftig gass som frigjøres under sveising. I de fleste tilfeller hvor sveisingen gå dritt har man et apparat som ikke gir stabil strøm/eller ikke nok strøm (ofte billigste sort). Selv har jeg et positivt inntrykk av det dyreste en-fas apparatet til Biltema som jeg kjøpte i sommer,men her er det sikkert en mening for hver person i landet. Min konklusjon er at de aller billigste apparatene gjør man seg en tjeneste om man styrer unna,spleis eventuellt med en kompis eller to på et litt dyrere.
|
|
|
1553
|
Min klubb / Seaside Volkswagen-club / Sv: Bra å få samlet gjengen igjen!
|
på: mars 07, 2010, 14:22:13 pm
|
Kanskje vi skulle prøve en omreisende dugnadsrunde, for å få fremdrift på prosjektene? "ok denne uka er det hos deg, tar med verktøy ,vi skal ditt og datt" kunne det være noe ? Det er jo noen operasjoner som det kan vær greit å være flere til. Jeg stiller opp på en sånn runde i allefall.
|
|
|
1555
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fra de glade 80 og 90 åra
|
på: mars 07, 2010, 01:17:54 am
|
Har prøvd både her tidligere og også på "tuju" forumet en gang, og prøver meg igjen i denne tråden. Noen som kjenner til denne fra "gammelt av"? Bildet er tatt i Drammens området i 1997.
Alt jeg vet er at den da visstnok tilhørte sønnen til han som dreiv Motellet eller Kiosken der. Det var etter jeg så denne jeg fant ut at det var 1303 jeg skulle ha, hehe.
Jo da det bildet er tatt i Sande i Vestfold rett ved siden av gamle E 18 , den var en del rundt på treff på tidlig 90 sent 80 tall og hadde en del sveisne løsninger. Om jeg ikke tar feil var kar'n som eide denne i UP (sto stadig politibil i tunet der) ville tro det skulle være flere som kan huske den og evt navn på eier. Husker ikke sjøl desverre.
|
|
|
1556
|
Forum / Snikk-snakk / Seaside VW-club
|
på: mars 07, 2010, 01:16:31 am
|
Siden vi nå har fått opprettet en liten lounge for klubben ved sjøen ,ville det være fint at fler viste hva de driver med. Det har vært endel flotte biler som er kommet til, som følge av medlemmene i denne klubben . Ikke mindre en tre Bajaer er bygd og godkjent (sent 80-tall) Cal-lookere som har skillt seg ut (1303-looker,Born2run) En neve roadstere har det vært, og dette i en by med drøye 10000 innbyggere. Gutta,vis hva dere har i garasjer og kjellere/loft/lagere, jeg vet det er ting på gang.
|
|
|
1558
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: mars 04, 2010, 12:02:13 pm
|
Er vel ikke det skumleste det at du tukler på den ,men tilsynet er og blir tilsynet. Er vel like greit med "det dem ikke vet har dem ikke vondt av" tankegangen , som jo blir mer og mer utbredt etterhvert som fler usansynlig tåpelig krav blir øst over bilfolket.
|
|
|
|