Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 25
|
181
|
Forum / Snikk-snakk / Kjøpe nye stigtrinn
|
på: januar 26, 2017, 11:15:51 am
|
Lurer på hvordan passformen til nye stigtrinn er og hva man evnt bør kjøpe. Jeg fikk tak i et par nye stigtrinn for maneg år siden som ble montert først i fjor, og som har dårlig passform for å si det meget mildt. Tenkte å bestille noen hos Cip1 da jeg skal legge inn en ordre der snart. Ser de har 3 typer OE style. Alt fra HD running Board (billigst), via Mexican HD running Board til German style. German style er de dyreste og trolig de med best passform. De billigst (HD running Board) bør jeg trolig styre unna. Så da er det Mexican HD igjen.
Vurderer også custom style i alu.
Erfaring rundt dette?
|
|
|
183
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Kick panel T1
|
på: januar 23, 2017, 13:11:53 pm
|
Ønsker å kjøpe et par kick panel foran til høytalere til T1. Enten noe som er bygd selv eller de man får kjøpt hos div leverandører. Gi et lyd av hva du har. Alt av interesse så lenge passformen er ok.
|
|
|
184
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: oktober 23, 2016, 19:09:34 pm
|
Skrider sakte videre arbeidet her. Fikk meg en liten set-back i dag ang rust. Har jobbet med å sette på plass høyre bakskjerm som bare har hengt i skruene i lang tid. Fikk endelig fingen ut og kjøpte nye skjermlister til begge bakskjermene. Ordnet først venstre og skulle ta høyre i dag. Gjengene på bolten nedre feste ved innerskjerm/kanal var dårlige og måtte gjenges opp, med litt avflassing av tectyl på slutten. Bak der var det rust rundt selve bolten. Gravde litt og dette er resultatet. Her må det sveising litt ....av noen andre enn meg. Er nok litt mer enn det man ser her men virker som det er mye friskt metall rundt også. Nedre sidepanel blir nok berørt vil jeg anta og da blir lakken berørt også. Akkurat det kjenner jeg litt irritasjon over akkurat nå.
|
|
|
187
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: EU godkjenning uten varmepotter eller bensinvarmer?
|
på: august 20, 2016, 22:02:36 pm
|
Hadde en runde med Risløkka stasjon for flere år siden. Kravet til varme og ventilasjon kom 1.1.71. Likevell ville de ikke godkjenne uten varmepotter på min 66. De var av den oppfatning at man måtte ha noe form for ventilasjon for å kunne fjerne dugg. Nå ble det ikke T4 med porschekjøling men T1. Da ble det varmepotter likevell.
Man får nok mange forskjellige svar hos trafikkstasjonene der ute.
|
|
|
195
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: mai 03, 2016, 20:12:19 pm
|
Stått litt i dvale siden siste innlegg. Har vært opptatt på andre fronter. Har gått løs på garasjegulvet de siste dagene. Har kjøpt pvc fliser som er nesten ferdiglagt. Satser på isolering i løpet av året også.
|
|
|
198
|
Bruktbørsen / Deler selges / Røde skinnstoler fra Alfa Romeo
|
på: april 10, 2016, 11:34:13 am
|
Har 2 stk røde skinnstoler fra Alfa Romeo 156 som selges. Tiltenkt i en folkevogn men synes de ble litt store/dominerende. Andre stoler har fått den oppgaven. Tenker de passer bedre i en buss kanskje. Noen små hull er det. Kjøpte i utgangspunktet et helt interiør. Resten ligger på Sørlandet, dvs baksete og dørtrekk. Mulig jeg kan få dette transportert opp til Oslo/Lillestrøm, men er kun stolene som selges i utgangspunktet. Stolene er med varme. Pris er ikke høy....500. Må hentes. Ønskes resten av interiøret er prisen den samme. Men kan ta noe tid å få dette levert.
Kontakt på tlf 47400304 eller pm. Ingen budrunder, selges til førstemann som dukker opp.
|
|
|
199
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Jensen bilstereobobla, finnes den fortsatt?
|
på: mars 05, 2016, 09:33:24 am
|
Herlig å se se at den kommer frem i lyset igjen og at den blir tatt vare på. Har fremdeles Right on utgaven der herr Krabberrød hadde en reportasje om bilen, mener dette var i 91/92. Var såå nære ved å kjøpe denne selv rundt år 2000 av en kar på Årnes for svimlende 25000. Bilen var da helt lik som når Dyrkorn bygde den. Satt en lett trimmet 1680 motor med oppdyset originalforgasser som gikk bra. Innredningen besto av et par sorte/grå procarstoler.
Som flere her så gikk jeg på flere bilstereo treff i tiden etter Dyrkorn solgte den. Tror det var firmaet Skandinavisk elektronikk som kjøpte den, var ihvertfall full av jensen-utstyr den gang. Var fremdeles en del Jensen utstyr når jeg så på den i Årnes den gang.
Et retrocorner er jeg også med på da jeg har en bil fra samme epoke.
|
|
|
203
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: mars 03, 2016, 16:32:04 pm
|
Jeg er klar over det. Problemet er at på min -66 har det tidligere vært likestrømsdynamo men dette har tidligere eier bygget om i forbindelse med montering av porschevifta. I den anledning burde det ergo vært montert regulator under baksetet. Ser ingen tegn på dette på ledningsnettet. Derfor tror jeg det er byttet til nyere ledningsnett. Har vekselstrømsdynamo i dag, og bruker nok den videre.
|
|
|
204
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: mars 03, 2016, 12:52:32 pm
|
Har kommet frem til at det trolig må være byttet ledningsnett en gang i tiden. Koblingsskjema stemmer ikke. Det er ingen regulator under baksete eller uttak for det på selve ledningsnettet. Forrige eier kjørte med T4 og porsche kjølig, mulig de byttet når bilen ble bygd. Dynamoen min har ikke innebygd regulator så jeg må montere en. Når kom bobla med innebygd regulator?
|
|
|
207
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: mars 02, 2016, 16:28:05 pm
|
Prosjektet skrider sakte men sikkert videre. Nå er turen kommet til ledningsnettet. Det er gjort noen løsninger og koblinger av ymse slaget både bak og foran som ikke er i henhold. Hadde kanskje vært like så greit å montert et nytt mens man var i gang, men siden det er fixbart så får det duge.
|
|
|
208
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: bygge motor
|
på: januar 10, 2016, 10:23:01 am
|
Du får kjøpt tykkvegget 1680 sats som passer i blokk, men der toppene må borres opp til samme størrelse som 1776. Du kan da kjøpe topper tilpasset dette og ingen oppborring blir nødvendig.
|
|
|
|