Hei
For omkring eit-to måneder siden dro jeg og min far en tidlig regnfull morgen ut fra Oslo med ei svær henger på slep. Seks timer senere, litt forbi Kristiansand, var vi fremme i Mandal der vidunderet sto. To timer med studering gikk før vi snudde nesa hjemover igjen, men denne gangen med en bil liggenes tett i rompa vår hele veien hjem.
Jeg fikk altså en gammel vw 1300 67-modell med meg hjem den dagen. Er litt av hvert som må gjøres, men er i det minste for det meste rustfri. Har i allefall ikke funnet noe utbredt. Selger påsto dessuten at den var rustsveiset for farlig rust i fjor.
Det som er litt spesiellt med bilen er at det er en august 66 modell som kalles en 67 modell. Den har altså deler fra begge modellene
(67 karosseri, 66 el-system 6v, 66 dørhåndtak, osv.)
Det dukket som sagt opp litt av hvert å henge fingrene i. Noe jeg visste om, og andre ting jeg mistenker selger visste men ikke ville oppgi.
Det ene som kanskje er verdt å nevne er at halveis på hjemturen fra EU-kontrollen, når jeg skulle stoppe for ett gangfelt, hadde jeg plutselig ingen bremser. Og da mener jeg ingen!
Ting jeg skal/må gjøre før EU-godkjenningen i Januar er:
- bytte bremsemasterpumpe (kjøpt)
- bytte bremserør fra masterpumpe til bakbremser
- bytte tromler, bremsebånd, og pumpe på bakbremsene.. puh... (kjøpt)
- fikse blinklys, var koblet av da den påkoblet satt ut både horn, venstreblink og ryggelys... (fikset)
- bytte øvere venstre bærekule (gjort)
- justere nærlys/fjernlys
- skiltlys lyser for svakt
Dette blir nok et livsprosjekt/hobby, så ferdig blir jeg nok aldri. Men det som er sikkert er at jeg skal prøve å holde den så orginal som murlig. (er kanskje litt kjederlig av meg
) Men for all del kom med tanker og innspill over ting som kan gjøres eller gjøres annerledes!
Våt boble på henger:Jeg vet fremdeles ikke riktig helt om bilen var verdt det jeg gav for den, men spiller ikke så stor rolle da jeg er blitt veldig veldig glad i den allerede! Det er en bil med sjel
Kim